Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avporinger, krenkende kommentarer og brudd på regler om opphavsrett, samt svar til disse. 

Sol, admin.

• Liker 6
Skrevet

En kritisk kommentar på IG får stå, og møter kraftig motbør. Cbe er faktisk en av bloggerene som eksponerer barna minst, det er nydelige bilder og hva skal man ellers bruke IG til???

• Liker 24
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Halle-Palle skrev:

En kritisk kommentar på IG får stå, og møter kraftig motbør. Cbe er faktisk en av bloggerene som eksponerer barna minst, det er nydelige bilder og hva skal man ellers bruke IG til???

Å fyttigrisen, hvor ignorante og kunnskapsløse går det an å bli? «Høyt utdannede» kvinner som er leserskaren? Det tviler jeg på. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Frua uttaler i Bloggerne at hun angrer på at dem ikke har reist mere mens dem hadde muligheter til spontane turer. Hva skjedde med at dem skulle bli mere miljøbevisste? Nok en løgn. Sannheten er at dem ikke KAN reise så ofte når eldste datter begynte på skolen.

Alt er bare løgn og lureri, fra søppelplukking til å benytte seg av tog istedet for å kjøre bil hele tiden.

• Liker 27
Skrevet

Lar meg stadig fascinere av at en voksen mann faktisk lever av å fotografere og redigere bilder av kona år etter år. Det må da bli gudsjammerlig kjedelig i lengden. Det er et underlig liv som må gjøre noe både med psyken og forholdet til både familie og venner. Hvordan får man impulser og utvikler seg i en så snever setting? Man kan i alle fall ikke ha særlig ambisjoner.  

• Liker 41
Skrevet
26 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Frua uttaler i Bloggerne at hun angrer på at dem ikke har reist mere mens dem hadde muligheter til spontane turer. Hva skjedde med at dem skulle bli mere miljøbevisste? Nok en løgn. Sannheten er at dem ikke KAN reise så ofte når eldste datter begynte på skolen.

Alt er bare løgn og lureri, fra søppelplukking til å benytte seg av tog istedet for å kjøre bil hele tiden.

Hun uttalte det, ja. Sånn er det når miljøbevissthet er noe man tilegner seg når man får betalt for det, det ligger ikke fremst i pannebrasken å nevne det ellers. Hvilke verdier står bedriften egentlig for? De sier de vil inspirere, men det må være til verdier vi ikke har bruk for i 2019. 

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, Minnie Mus skrev:

Synes de reiser hele tiden, jeg. For et i-landsproblem. Hun tenker på de fattige og er miljøbevisst sånn når det passer seg. 

• Liker 18
Skrevet
8 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Å fyttigrisen, hvor ignorante og kunnskapsløse går det an å bli? «Høyt utdannede» kvinner som er leserskaren? Det tviler jeg på. 

Mulig noen av dem er det, men tviler på at det gjelder flesteparten, gitt.

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, Chrisssi said:

Lar meg stadig fascinere av at en voksen mann faktisk lever av å fotografere og redigere bilder av kona år etter år. Det må da bli gudsjammerlig kjedelig i lengden. Det er et underlig liv som må gjøre noe både med psyken og forholdet til både familie og venner. Hvordan får man impulser og utvikler seg i en så snever setting? Man kan i alle fall ikke ha særlig ambisjoner.  

Han har aldri hatt en normal jobb uansett. Han gikk fra å spille fotball til å ta bilder av kona.

• Liker 15
Skrevet

Rart at alle bloggere synes det er så kjedelig (hvorfor??) å drikke vann at de jevnt og trutt må lage innlegg om alt mulig man kan putte i vannet sitt. 

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg skjønner det faktisk godt. Han har tidligere vært fotballspiller, og er vant til et liv som er ganske fleksibelt. Fotballspillere trener selvsagt, men de har ikke en full arbeidsdag. Dersom han aldri har hatt en fast jobb på en vanlig arbeidsplass, vet han ikke hva han går glipp av mtp utvikling, kollegaer osv.

Hans nåværende jobb er å sove, spise (gjerne på cafe eller restaurant) reise, trene osv, i tillegg har han 100% kontroll over egen arbeidstid. Dersom han hadde en fast jobb utenom bloggen, ville det gått ut over bloggen. Bloggen trenger en fotograf, om han ikke kan være med så må de leie inn fotograf. Jeg tipper også at bildene hadde blitt ganske annerledes med en annen fotograf. 

Når man lever i en boble er det vanskelig å være i sync med den virkelige verden. Det er nok derfor de oppfører seg som de gjør, og på ingen måte hverken anerkjenner eller forstår kritikken de får for eksponering av barn, kropp osv. Et godt eksempel på det er på bloggerne, hvor de ikke skjønner hvorfor noen er kritiske, og at de mener at det er enkelt for dem å argumentere mot men at kritikeren ikke skjønner og fortsetter å kritisere. Ergo har de ikke skjønt noe som helst. De snakker også om at nettrollene ikke skal vinne. LKE er, godt dokumentert, et gigantisk nettroll. At de i det hele tatt TØR å kalle andre for nettroll med LKE sin historikk på nettet sier litt om deres virkelighetsoppfatning. 

TAKK 👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 13
Skrevet

‘Jeg bare ORKER ikke å åpne meg sånn mer’ - med sørgmodige øyne og leisegstemme. 

Frekkhetens nådegave!

• Liker 34
Skrevet

‘Jeg bare ORKER ikke å åpne meg sånn mer’ - med sørgmodige øyne og leisegstemme. 

Frekkhetens nådegave!

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Frekkhetens nådegave!

Jeg tror jeg faktisk aldri har møtt eller hørt om noen som er så selvopptatt som CBE er. Hun orker faktisk ikke...at ungene skal skjermes har hun ikke ofret en tanke. 

• Liker 46
Skrevet

Lo da cbe snakket om at folk ikke nettvett på bloggerne. Gud hjelpe meg. Nei, det er mange som ikke har så god kunnskap om nettvett,gitt.

• Liker 40
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
21 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Lo da cbe snakket om at folk ikke nettvett på bloggerne. Gud hjelpe meg. Nei, det er mange som ikke har så god kunnskap om nettvett,gitt.

Hun er definitivt gått glipp av det viktigste når det kommer til nettvett. Å skjerme barna sine. 

Skrevet
9 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg har egentlig bare et godt råd å komme med til alle influensere som krenket sutrer over å være offer for "netthets og nettroll": Takler du ikke kritikken mot bedriften din, så lar du være å eksponere barna, merker reklame korrekt, bryter ikke alkohollov eller markedsføringslov, redigerer verken bilder eller kommentarfelt til det ugjenkjennelige, svarer konstruktivt, unngår kroppspress, dietter, små porsjoner og virkelighetsfjerne innlegg, samt klarer å skille mellom privat/personlig, og firma/person.
De fleste influenserne som klarer det og samtidig har lassevis med samarbeid og inntekter, har nemlig ikke mange kritikere og støttekritikere som influensere som cbe.no sletter og blokkerer på SoMe, og ellers klager på at ikke forstår eller aksepterer de halvkvedede argumentene deres for at det de gjør er greit.

Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...