DianaV Skrevet 1. september 2019 #7841 Skrevet 1. september 2019 Denne romantiseringen av alkohol som bedriften holder på med er virkelig ikke heldig og det virker heller ikke helt sunt. 22
Gjest CecilieX Skrevet 1. september 2019 #7842 Skrevet 1. september 2019 5 timer siden, Shopgirl2014 skrev: I alle dager. Det er i grunnen ganske mild kritikk @Fredrik29 kommer med her, hvorfor blir dere så hissige? Jeg kan være med på at mye av kritikken mot denne tråden koker ned til brukerdebatt, men hvorfor er det å vanskelig for de faste brukerne i denne tråden å erkjennne at det ER mye grums her, og at mye av kritikken bærer preg av antipati mot bloggeier? På samme måte som bloggen befinner seg i grenseland mellom det kommersielle og det private, gjør også kritikken det. Kritikken blir ofte personlig. Jeg synes det er rart at flere her stadig hevder det motsatte, og at de kun kritiserer bedriften, for det gjør de ikke. De kritiserer også bloggeier personlig. Jeg har lest innlegget ditt flere ganger og hver gang har jeg lukket nettleseren og tenkt at jeg ikke skal la meg provosere. Jeg er så lei av generalisert brukerdebatt. «Det ER mye grums her» skriver du. Kan du tallfeste det? Hva legger du i mye? I prosent? Hva legger du i grums? Det burde være åpenbart for alle hvorfor det reageres på slike generaliserende innlegg. Det er en veivende pekefinger som bare har til hensikt å ugyldiggjøre kritikken ved å diskreditere brukerne av tråden. Alle dras med i dragsuget. Det aller mest uforståelige er innlegg hvor det åpnes med at man er enig i mye av kritikken, men fortsetter med generalisering og påstander om at mesteparten et hets/latterliggjøring/misunnelse/whatnot. Det har jeg virkelig problemer med å forstå. For hvis man er enig i det problematiske, hvorfor ønsker man da å diskreditere de som målbærer det du er enig i.
miamiamia Skrevet 1. september 2019 #7843 Skrevet 1. september 2019 Noen som vet om det var siste episode om Bloggerne nå? Syns CBE var med veldig lite denne gangen? 1
Luka_S Skrevet 1. september 2019 #7844 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, Rubella skrev: Har litt følelsen av at hun prøver litt for hardt hver gang hun skal kle seg til litt spesielle anledninger. Overmatching og klisjéer... Hun er så veldig tryhard, i det meste hun foretar seg. Ingenting ser laidback og tilfeldig ut, eller som om hun har evne til å finne på noe kult og innovativt på egen hånd. Alt må researches på Pinterest og Insta før hun kommer med en tolkning av en trend som var moderne for ett eller flere år siden. Samtidig ser hun ut til å være pinlig ute av sync med folk rundt seg. 29
Halle-Palle Skrevet 1. september 2019 #7845 Skrevet 1. september 2019 8 minutter siden, Luka_S skrev: Hun er så veldig tryhard, i det meste hun foretar seg. Ingenting ser laidback og tilfeldig ut, eller som om hun har evne til å finne på noe kult og innovativt på egen hånd. Alt må researches på Pinterest og Insta før hun kommer med en tolkning av en trend som var moderne for ett eller flere år siden. Samtidig ser hun ut til å være pinlig ute av sync med folk rundt seg. Det blir ofte litt kostyme-følelse over det. Svart bukse, stripete genser og beret i Paris, maritime striper på hytta ved sjøen, blondekjole på St.Hans og nå festival-outfit... 32
Aquarius04 Skrevet 1. september 2019 #7846 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, Mme Blavatsky skrev: Jeg oppfatter det som om hun ikke har noen egen, personlig stil, så derfor ser ofte mange av de tematiserte antrekkene ut som kostymer hun bruker i de ulike rollene hun spiller i bloggen. Jeg sitter med samme oppfatning. Hun reklamerer for absolutt alt mulig, det er ingen rød tråd. Det er det heller ikke i stilen hennes. Vel kan man endre stil over flere år, det er nok ganske naturlig, men å gå fra en stue som lignet et bordell til å gå til komplett motsatt side av fargeskalaen på et års tid? Samme med klærne. Det veksler veldig på stilen hennes, en dag er det sukkersøtt, og en annen er det full on harry western. Det siste antrekket på bloggen er uansett alt annet enn delikat i mine øyne. Hun har aldri fullført en utdannelse, noe som gjelder mange, men de jeg kjenner som ikke har det, er søkende mennesker som ikke helt har funnet sin egen identitet. CBE har vært i blogglandia i ti år, og blitt formet av likes og ros. Kan det være at hun ikke har hatt tid på seg til å finne sitt eget uttrykk? At hun ikke har klart for seg hvem hun er? Kanskje det også kan forklare at hun virker svært usikker på TV og må gjemme seg bak andre, mens hun i eget kommentarfelt framstår som hard og lite likandes? Jeg vet ikke, det er en teori jeg har. 22
Mme Blavatsky Skrevet 1. september 2019 #7847 Skrevet 1. september 2019 (endret) @Aquarius04- Du har mange gode poeng her. «If you stand for nothing, you’ll fall for anything”, er det et uttrykk som lyder. I likhet med deg har jeg inntrykk av at CBE.no mangler kjerne, eller grunnverdier, om du vil. Materialisme og annonsesalg kan neppe kalles grunnverdier, uansett hvor viktig det måtte være for enkelte. Det er også som om noe skjer i overgangen fra idé til utforming. Tankene går til stiliserte bilder av Barbie som klesdesigner og Barbie på strandferie når man ser innlegg som de siste to i bloggen. Det er som om de prøver å etterape festival-look’en fra andre store insta-kontoer, men uten en teft for å gjøre personlig og tilpasse tilstrekkelig så blir resultatet en merkelig affektert og litt komisk versjon av en 32-årig tobarnsmors Coachella-boble i Kulåsparken i Sarpsborg. Endret 1. september 2019 av Mme Blavatsky 26
Sol Rampelyset Skrevet 1. september 2019 #7848 Skrevet 1. september 2019 (endret) Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett og svar til dette og persondebatt. Sol, admin. Endret 1. september 2019 av Sol Rampelyset
Gjest CecilieX Skrevet 1. september 2019 #7849 Skrevet 1. september 2019 For noen sider siden stilte noen spørsmål ved om noen kunne forklare hvordan et bikinibilde kunne skape treningsmotivasjon. Meg bekjent svarte ingen på det. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/30/ukens-siste-treningsokt-smoothie-bowl-og-festival/ I dette innlegget er trening tema. Ta en kikk på bildene og forklar gjerne hvordan disse bildene fokuserer på trening og ikke kropp. Hvorfor må t-skjorten være knyttet opp slik at magen vises? Hvorfor må et av bildene zoome inn på magen til bloggeren? Det skjer faktisk ikke trening på noen av bildene. Ingen tegn til bevegelse, ingen tegn til aktivitet. Bare fokus på bloggerens kropp.
Liver Skrevet 1. september 2019 #7850 Skrevet 1. september 2019 8 minutter siden, CecilieX skrev: For noen sider siden stilte noen spørsmål ved om noen kunne forklare hvordan et bikinibilde kunne skape treningsmotivasjon. Meg bekjent svarte ingen på det. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/30/ukens-siste-treningsokt-smoothie-bowl-og-festival/ I dette innlegget er trening tema. Ta en kikk på bildene og forklar gjerne hvordan disse bildene fokuserer på trening og ikke kropp. Hvorfor må t-skjorten være knyttet opp slik at magen vises? Hvorfor må et av bildene zoome inn på magen til bloggeren? Det skjer faktisk ikke trening på noen av bildene. Ingen tegn til bevegelse, ingen tegn til aktivitet. Bare fokus på bloggerens kropp. Som jeg nevnte tidligere, tror jeg CBE tenker det inspirerer å se og høre hvordan hun oppnår sin kropp. Hun har flere ganger sagt at det som inspirerer henne er å se bilder av andre slanke kvinner med six-pack (grunnen til hun alltid viser magen når hun trener). Igjen, hennes fokus er på CBE. Hun glemmer at skal man inspirere folk å trene og bli sunnere, må man lytte til andres behov. Siden hun ønsker å satse på netfit må fokuset endre seg, hun må se utover egne resultater og høre hva kunden ønsker å oppnå med sin kropp. Igjen, jeg heier på at de skal lykkes med netfit slik at fokuset kan gå fra de unevnelige til trening. De har bare en sinnsykt jobb foran seg for å få folk til å velge deres app/program. 21
123Frustrert Skrevet 1. september 2019 #7851 Skrevet 1. september 2019 10 timer siden, neiognei skrev: Uuf.. Får lungebetennelse av å se antrekket fra i går. Håper hun hadde med ei jakke. Hilsen mormor. Må le når jeg ser antrekket cbe skal ta seg ut i. De andre rundt står med bukse og ullgenser, men cbe står i kort skjørt en singlet i noe svarte greier. Hun kan faktisk ikke klage om hun blir syk.. 20
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7852 Skrevet 1. september 2019 (endret) 8 minutter siden, Liver skrev: Som jeg nevnte tidligere, tror jeg CBE tenker det inspirerer å se og høre hvordan hun oppnår sin kropp. Hun har flere ganger sagt at det som inspirerer henne er å se bilder av andre slanke kvinner med six-pack (grunnen til hun alltid viser magen når hun trener). Igjen, hennes fokus er på CBE. Hun glemmer at skal man inspirere folk å trene og bli sunnere, må man lytte til andres behov. Siden hun ønsker å satse på netfit må fokuset endre seg, hun må se utover egne resultater og høre hva kunden ønsker å oppnå med sin kropp. Igjen, jeg heier på at de skal lykkes med netfit slik at fokuset kan gå fra de unevnelige til trening. De har bare en sinnsykt jobb foran seg for å få folk til å velge deres app/program. Mye fokus på produkter som kobles opp mot hvor mye hun "trener", blant annet foreo og tørrshampoo. Typisk reklame. Endret 1. september 2019 av lillesnøfnugg
Bestemorskogmus Skrevet 1. september 2019 #7853 Skrevet 1. september 2019 13 minutter siden, 123Frustrert skrev: Må le når jeg ser antrekket cbe skal ta seg ut i. De andre rundt står med bukse og ullgenser, men cbe står i kort skjørt en singlet i noe svarte greier. Hun kan faktisk ikke klage om hun blir syk.. Akkurat det jeg tenkte å skrive 😂 Antrekket er så langt ute på jordet, at jeg ikke har ord. Synes nesten synd på henne 😂 14
Kollontaj Skrevet 1. september 2019 #7854 Skrevet 1. september 2019 (endret) 54 minutter siden, CecilieX skrev: For noen sider siden stilte noen spørsmål ved om noen kunne forklare hvordan et bikinibilde kunne skape treningsmotivasjon. Meg bekjent svarte ingen på det. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/30/ukens-siste-treningsokt-smoothie-bowl-og-festival/ I dette innlegget er trening tema. Ta en kikk på bildene og forklar gjerne hvordan disse bildene fokuserer på trening og ikke kropp. Hvorfor må t-skjorten være knyttet opp slik at magen vises? Hvorfor må et av bildene zoome inn på magen til bloggeren? Det skjer faktisk ikke trening på noen av bildene. Ingen tegn til bevegelse, ingen tegn til aktivitet. Bare fokus på bloggerens kropp. For å sammenligne tok jeg de første treningbildene jeg fant hos Treningsfrue og Funkygine. https://www.funkygine.com/page/3/ Bildet i midten. https://www.treningsfrue.no/2019/08/30/ukas-4x4-intervaller/ Bildet til venstre. CBE-bildet til høyre er fra samme link som over i CecilieX sitt innlegg. Endret 1. september 2019 av Kollontaj 44
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7855 Skrevet 1. september 2019 (endret) Takk @Kollontaj , endelig et visuelt bevis på hva jeg mener. At treningsfrue er trent er meget tydelig, bare å se på de definerte armene. Og newsflash! ingen av de profilerte treningsjentene viser mage eller har dratt treningsbuksa langt oppi glufsa. CBE har kule treningssko, det skal hun ha. Endret 1. september 2019 av lillesnøfnugg
Kleenex Skrevet 1. september 2019 #7856 Skrevet 1. september 2019 4 timer siden, Levina skrev: Hvor ser du alkohol i det innlegget? På et bord. Må gå utifra at jellyshots ikke er appelsinsaftgele. Og mange flasker med diverse flytende til å lage drinker av. 7
Rev. Revenge Skrevet 1. september 2019 #7857 Skrevet 1. september 2019 Et lite spørsmål, ser vi noengang bloggeieren trene? Eller ser vi bare bilder av kropp og ansikt i stillstand? Og er det trening på Bloggerne? Det skrives om strake markløft og hantler, men de har vi vel fortsatt tilgode å se i utførelse. Det eneste jeg har fått med meg av treningen er high speed, hopp og sprett-videoene på insta. De inspirerer ikke en tøddel. Treningsfruens armer i bruk derimot, minner meg på å sette igang med treningen igjen snarest. 31
Kleenex Skrevet 1. september 2019 #7858 Skrevet 1. september 2019 2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Et lite spørsmål, ser vi noengang bloggeieren trene? Eller ser vi bare bilder av kropp og ansikt i stillstand? Og er det trening på Bloggerne? Det skrives om strake markløft og hantler, men de har vi vel fortsatt tilgode å se i utførelse. Det eneste jeg har fått med meg av treningen er high speed, hopp og sprett-videoene på insta. De inspirerer ikke en tøddel. Treningsfruens armer i bruk derimot, minner meg på å sette igang med treningen igjen snarest. Har sett frua med svetteperler laget av spray? Hun trener vel sjelden før bildene tas...det skulle tatt seg ut. 20
Kollontaj Skrevet 1. september 2019 #7859 Skrevet 1. september 2019 Hun trener kanskje på netfit? På Insta ligger det en trenings-story, ikke sjekket den så nøye. 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7860 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Hun trener kanskje på netfit? På Insta ligger det en trenings-story, ikke sjekket den så nøye. Ikke noe nevneverdige treningsvideoer der, er fokus på treningstøy og frua bakfra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå