Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7821 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev: Og derfor blir det så ekstra tydelig at barna blir eksponert for å øke trafikken til bloggen. Inntjening er viktigere enn barnas personvern. Den skjermdumpen der, den gir en meget tydelig pekepinn på hvorfor folk engasjerer seg i så stor grad! Det er jo helt hinsides at i Norge hvor man har mulighet til å tjene penger uten å bruke barna sine som en del av inntjening, så velger altså influencere og da dette bloggekteparet å bruke barna sine i kommersielle sammenhenger. Ikke rart folk har dette konseptet i vrangen.
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2019 #7822 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Fordi det var mitt innlegg du siterte? Fordi du skrev «håper DU engasjerer deg like mye....» Jeez. 😳 Å påkeke at man håper et engasjement er pålitelig eller ikke fra en som diskuterer med sterke meninger er jo ikke brukerdebatt. Det er jo direkte linket til temaet i denne tråden. Som jo handler om kritikk av andre (i dette tilfelle CBE og bedriften hennes) Man siterer ofte noen fordi man enten er enig eller uenig i det vedkomne skriver. Det gjør helt sikkert du også når du siterer andre i tråden? Du ser meninger, er sterkt uenig i alt eller deler av teksten og du kritiserer bruker for det. Slik fungerer jo diskusjoner. Jeg siterte deg pga noe du tydelig mente som jeg hadde et annet syn på. Noe jeg da hadde lyst å poengtere. Nå må du virkelig tåle at andre argumenterer mot deg! Jeg har på ingen måte vært ufin eller frekk mot deg som bruker. Djeeeez! 😑
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7823 Skrevet 1. september 2019 12 minutter siden, HarryDotter skrev: Å påkeke at man håper et engasjement er pålitelig eller ikke fra en som diskuterer med sterke meninger er jo ikke brukerdebatt. Det er jo direkte linket til temaet i denne tråden. Som jo handler om kritikk av andre (i dette tilfelle CBE og bedriften hennes) Man siterer ofte noen fordi man enten er enig eller uenig i det vedkomne skriver. Det gjør helt sikkert du også når du siterer andre i tråden? Du ser meninger, er sterkt uenig i alt eller deler av teksten og du kritiserer bruker for det. Slik fungerer jo diskusjoner. Jeg siterte deg pga noe du tydelig mente som jeg hadde et annet syn på. Noe jeg da hadde lyst å poengtere. Nå må du virkelig tåle at andre argumenterer mot deg! Jeg har på ingen måte vært ufin eller frekk mot deg som bruker. Djeeeez! 😑 Så dette er et godt og konstruktiv bidrag til debatten???
pøbelsara Skrevet 1. september 2019 #7824 Skrevet 1. september 2019 (endret) Jeg tenker at det er helt fritt opp til hver enkelt i denne tråden å komme med mediekritikk, helt uten at man samtidig må fremlegge dokumentasjoen på at man også bryr seg om andre, viktige ting i samfunnet. @HarryDotter - når du siterer @Lille_Krokodille og sier at "håper du engasjerer deg like mye ..." hvordan skal Kroko - eller vi andre forstå at du egentlig IKKE henvender deg til vedkommende? Endret 1. september 2019 av pøbelsara 39
Gjest Gazpacho Skrevet 1. september 2019 #7825 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Det er ikke noe anklage eller har noe spesifikt med bloggeiers kropp å gjøre, det var et spørsmål rundt bloggeiers forsøk på å selge inn en treningsapp. Hvor god historiefortellingen rundt salget av denne treningsappen er. Hverken mer eller mindre. Ja det er kanskje mest i forbindelse med det. Jeg ser stadig at folk skriver at Caroline trener for å være tynn. Men hun er jo ikke tynn og mager lenger, hun er helt normalt slank. Men at hun trener hovedsaklig for å holde vekten er jeg helt enig i.
Keaton Skrevet 1. september 2019 #7826 Skrevet 1. september 2019 7 minutter siden, Gazpacho skrev: Ja det er kanskje mest i forbindelse med det. Jeg ser stadig at folk skriver at Caroline trener for å være tynn. Men hun er jo ikke tynn og mager lenger, hun er helt normalt slank. Men at hun trener hovedsaklig for å holde vekten er jeg helt enig i. Igjen; kan du dokumentere dette «stadig»? Du skrev også: Jeg skjønner ikke hvorfor flere her inne hele tiden skal påpeke at Caroline er så tynn. 6
Oline12 Skrevet 1. september 2019 #7827 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, Fredrik29 skrev: Takk for lenken. Og triste tall. Fatter ikke folks interesse for bloggerbarna I CBE sitt tilfelle er det lesergruppen hennes, mest småbarnsmødre, hun vet at hennes innlegg om barn gir mest klikk, dermed penger i kassa. Det er trist at andre liker å lese om fremmede menneskers barn. Jeg forstår det ikke. Men her er formelen til CBE, hun har bygd opp en relasjon til kundene sine ved å late som at dette er hennes dagbok/dialog med "vennene"(altså leserne), og kundene kan da relatere seg til dette, evt bli inspirert til å kjøpe produkter for småbarnsmødre/barn som gjør livet bedre. Ta for eksempel den tørrshampooen, er du travel småbarnsmor har du ikke tid til å vaske håret. CBE velger nok ut produkter til denne lesergruppen som hun skal pushe. Problemet her, er at de unevnelige, ikke er klar over at de blir brukt i salg. Jeg kom til å tenke på filmen Truman show, hvor han stusser en dag på at "kona" snakker så merkelig varmt om en kaffetype når de krangler på kjøkkenet. Dette fordi hun driver å selger kaffe uten at han er klar over at livet hans, hjemmet hans er fullt av produktplasseringer. Slik er også hjemmet til CBE, et sted med produktplasseringer hvor barna er med uten å være klar over det. 28
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. september 2019 #7828 Skrevet 1. september 2019 5 minutter siden, Oline12 skrev: I CBE sitt tilfelle er det lesergruppen hennes, mest småbarnsmødre, hun vet at hennes innlegg om barn gir mest klikk, dermed penger i kassa. Det er trist at andre liker å lese om fremmede menneskers barn. Jeg forstår det ikke. Men her er formelen til CBE, hun har bygd opp en relasjon til kundene sine ved å late som at dette er hennes dagbok/dialog med "vennene"(altså leserne), og kundene kan da relatere seg til dette, evt bli inspirert til å kjøpe produkter for småbarnsmødre/barn som gjør livet bedre. Hun blir litt som den kyniske venninna som egentlig gir beng i deg og familien din, men hver gang hun trenger hjelp eller vil ha goder, da er hun smørblid og sukkersøt og alt er bare «Heeeeeeeei, søte duuuu!» Slike «venninner» har jeg lært meg å kutte ut. Jeg forstår ikke den gjengen som oppriktig mener de har en form for relasjon til denne bedriften, og skriver at de gråter over skolestart, ærespriser og whatnot. Det er rett og slett litt nifst. 😳
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7829 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev: Hun blir litt som den kyniske venninna som egentlig gir beng i deg og familien din, men hver gang hun trenger hjelp eller vil ha goder, da er hun smørblid og sukkersøt og alt er bare «Heeeeeeeei, søte duuuu!» Slike «venninner» har jeg lært meg å kutte ut. Jeg forstår ikke den gjengen som oppriktig mener de har en form for relasjon til denne bedriften, og skriver at de gråter over skolestart, ærespriser og whatnot. Det er rett og slett litt nifst. 😳 De er vel ikke høyt utdanna og veldig reflekterte. Mangler tydeligvis kunnskap om både content marketing og nettvett.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. september 2019 #7830 Skrevet 1. september 2019 9 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: De er vel ikke høyt utdanna og veldig reflekterte. Mangler tydeligvis kunnskap om både content marketing og nettvett. Jeg klarer ikke helt å se for meg at det er høyt utdannede karrierekvinner som sitter der og griner mens de ser på Bloggerne, nei... Etter at den episoden der CBE fikk «ærespris» var det mange som skrev at de ble så rørt at de gråt. 😳😳😳
Halle-Palle Skrevet 1. september 2019 #7831 Skrevet 1. september 2019 Er det ikke meningen at hun skal være en moteblogg/influenser? Antrekket på festivalen i går finner man vel neppe i noe moteblad? Blomsterkrans i håret, leopardsinglet, mageveske m/frynser (!), kort shorts og cowboyboots (!!). Øynene mine blør! 35
Rubella Skrevet 1. september 2019 #7832 Skrevet 1. september 2019 (endret) 2 minutter siden, Halle-Palle skrev: Er det ikke meningen at hun skal være en moteblogg/influenser? Antrekket på festivalen i går finner man vel neppe i noe moteblad? Blomsterkrans i håret, leopardsinglet, mageveske m/frynser (!), kort shorts og cowboyboots (!!). Øynene mine blør! I tillegg så hun en smule lettkledd ut i forhold til de andre festivaldeltakerne 😛 Har litt følelsen av at hun prøver litt for hardt hver gang hun skal kle seg til litt spesielle anledninger. Overmatching og klisjéer... Endret 1. september 2019 av Rubella 30
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2019 #7833 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Så dette er et godt og konstruktiv bidrag til debatten??? Ja klart når jeg får en hakkende rar beskyldning mot meg etter at jeg skrev et innlegg som var om saken, da skal jeg selvsagt ikke få lov å svare? Er forresten det du skrev der et godt og konstruktivt bidrag? See what I did there?
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7834 Skrevet 1. september 2019 (endret) 1 minutt siden, HarryDotter skrev: Ja klart når jeg får en hakkende rar beskyldning mot meg etter at jeg skrev et innlegg som var om saken, da skal jeg selvsagt ikke få lov å svare? Er forresten det du skrev der et godt og konstruktivt bidrag? See what I did there? Whatever, lost case. Diskuterer brukere istedenfor saken. Endret 1. september 2019 av lillesnøfnugg
DianaV Skrevet 1. september 2019 #7835 Skrevet 1. september 2019 Hvis jeg ikke hadde visst hvem CBE var og noen hadde vist meg et bilde av henne og sagt "dette er 55 år gamle Olga fra Russland" så hadde jeg trodd på det altså. Det er liksom den stilen som kjøres når det ikke er lettkleddhet og redigert kropp som står i fokus. 16
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7836 Skrevet 1. september 2019 (endret) 8 minutter siden, DianaV skrev: Hvis jeg ikke hadde visst hvem CBE var og noen hadde vist meg et bilde av henne og sagt "dette er 55 år gamle Olga fra Russland" så hadde jeg trodd på det altså. Det er liksom den stilen som kjøres når det ikke er lettkleddhet og redigert kropp som står i fokus. Og idag så er det minstemann som skal hente inn likes. Ikke så rart når hun har mistet følgere etter at «bakenstuntet» la seg. Endret 1. september 2019 av lillesnøfnugg
Kleenex Skrevet 1. september 2019 #7837 Skrevet 1. september 2019 Idag 1/9-19 blandes alkohol med reklame igjen på blogg. 16
Mme Blavatsky Skrevet 1. september 2019 #7838 Skrevet 1. september 2019 26 minutter siden, Rubella said: I tillegg så hun en smule lettkledd ut i forhold til de andre festivaldeltakerne 😛 Har litt følelsen av at hun prøver litt for hardt hver gang hun skal kle seg til litt spesielle anledninger. Overmatching og klisjéer... Jeg oppfatter det som om hun ikke har noen egen, personlig stil, så derfor ser ofte mange av de tematiserte antrekkene ut som kostymer hun bruker i de ulike rollene hun spiller i bloggen. 30
Malum Skrevet 1. september 2019 #7839 Skrevet 1. september 2019 3 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg har holdt meg unna diskusjonen i det siste, for det føles som den er langt over på både avsporing og brukerdebatt, og i tillegg har man hatt denne diskusjonen så mange ganger før, og det kommer jo ingenting nytt ut av det! Men jeg oppfatter ikke noen som hissige, bare dritt lei slik jeg også er? Jeg synes heller ikke det er noe rart at diskusjonen har grenseland mellom personlig og kommersiell. Hvordan skal leserne skille mellom det når ikke bloggeren gjør det? Når det er sagt er det ikke tvil om at noen gårover grensa i tråden, og det er vi mange som rapporterer! Det jeg synes er dumt er at kritikerne til denne tråden veldig sjelden skriver eller dokumenterer motargumenter! Jeg føler at det er det som gjør at man stadig ender i sirkler! Sånn som dette berømmelige bildet i bikini; noen har spurt flere ganger; hva er det som gjør at det inspirerer til trening? Det er kommet veldig gode argumenter mot kroppsfokus, men tilbake ender det alltid opp med å handle om kritikerne til bloggen. Ja, sågar er det noen som mener at man må skrive noe positivt hvis ikke er ikke kritikken gjeldende, det er jo veldig spesielt og helt merkelig måte å diskutere på! Så det jeg savner er feks svar på : Hva er det med bloggen som inspirerer deg til trening? Hvorfor tenker du at utleveringen er til barnas beste? Det er jo bloggen/bedriften denne tråden handler om! Siter den du er uenig med, og rapporter det du mener bryter reglene på forumet! Da hadde vi kanskje sluppet disse stadige avsporingene og generaliseringen! Jeg driver ikke med hverken hets eller latterliggjøring, og er ikke interessert i å bli tatt med i dette «dere» som stadig dukker opp her! Vær redelige i diskusjonen! (Det siste gjelder selvfølgelig begge veier!) Dette! 👏 4
Levina Skrevet 1. september 2019 #7840 Skrevet 1. september 2019 14 minutter siden, Kleenex skrev: Idag 1/9-19 blandes alkohol med reklame igjen på blogg. Hvor ser du alkohol i det innlegget? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå