Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, LeneXCII skrev:

Det har vel aldri vært forbudt å skryte av kroppen sin, og i hvert fall ikke i en ren underholdningsbransje som dette tross alt er. Hva vedk oppnår med er jo en annen sak, men helt og holdent hennes business alene

Nei, det er det ikke. Hun er en av landets største influenserer, og legger ut kroppsskrytebilder for å tjene penger. Hun har et stort ansvar for det hun legger ut. Det ville vært hennes business alene hvis hun hadde holdt dem i sitt private album. I det hun legger dem ut for alle, har hun et ansvar for det budskapet hun sender ut.

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Jeg tenker det er viktig at det er åpenhet for at denne tråden ikke kunne inneholder ramsalt kritikk. 

Jeg er ikke fan av CBE og jeg synes det er mye som er verdt å kritisere. Spesielt reklame / sponsede samarbeid, overforbruk, eksponering av barn, og hvordan de opptrer i eget kommentarfeltet. Usympatisk.

jeg er selv blokkert av både hun og han på IG etter å ha kommet med helt rolig og saklig konstruktiv kritikk. Merkelig atferd. 

Samtidig  synes jeg det er så mye grums i denne tråden, det er vel delvis derfor den hele tiden «ryddes for hets». Det er mye «kritikk av bedriften» som helt åpenbart er sterk antipati mot bloggeier. Når man ser på blogglandskapet i Norge og hele influencerbransjen så er det noe snodig at CBE er den som engasjerer mest negativt, samtidig som man ser andre store influencere gjøre mye av det samme uten at det knapt nevnes. 

Det at tråden støtt og stadig ryddes med begrunnelsen hets er minst like mye pga brukerdebatt fra metakritikere som hets ovenfor CBE.

• Liker 26
Skrevet
19 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Jeg tenker det er viktig at det er åpenhet for at denne tråden ikke kunne inneholder ramsalt kritikk. 

Jeg er ikke fan av CBE og jeg synes det er mye som er verdt å kritisere. Spesielt reklame / sponsede samarbeid, overforbruk, eksponering av barn, og hvordan de opptrer i eget kommentarfeltet. Usympatisk.

jeg er selv blokkert av både hun og han på IG etter å ha kommet med helt rolig og saklig konstruktiv kritikk. Merkelig atferd. 

Samtidig  synes jeg det er så mye grums i denne tråden, det er vel delvis derfor den hele tiden «ryddes for hets». Det er mye «kritikk av bedriften» som helt åpenbart er sterk antipati mot bloggeier. Når man ser på blogglandskapet i Norge og hele influencerbransjen så er det noe snodig at CBE er den som engasjerer mest negativt, samtidig som man ser andre store influencere gjøre mye av det samme uten at det knapt nevnes. 

mye av det som slettes er brukerdebatt og avsporing fra folk som kommer inn for å fortelle andre hva de skal bruke tiden sin på. Du kan ikke ta slettemeldingene som bevis på at det var hets mot CBE som ble slettet.

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

Nei, det er det ikke. Hun er en av landets største influenserer, og legger ut kroppsskrytebilder for å tjene penger. Hun har et stort ansvar for det hun legger ut. Det ville vært hennes business alene hvis hun hadde holdt dem i sitt private album. I det hun legger dem ut for alle, har hun et ansvar for det budskapet hun sender ut.

CBE har mistet gangsynet for lenge siden. Hun har levd så lenge i bloggboblen at hun og gemalen faktisk tror at det er normalt å lage en fotobok med halvnakne bilder som coffetable-bok fordi gjestene deres kan ha noe hyggelig å bla i når de er på besøk.

Et helt gratis tips fra meg til deg, CBE; hva med å omprofilere bloggen din til et annet konsept? Feks hvordan posere for å vise fram det man ønsker? DIYs av hvordan man står, vrir seg osv alt etter hva man ønsker å vise fram? Det ville generert et helt nytt, internasjonalt publikum samtidig som hun peker på hvor mye bildene i sosiale medier faktisk lyver. I tillegg kan hun vise seg fram så mye hun vil.

• Liker 24
Gjest Storelille
Skrevet
22 minutter siden, Fredrik29 skrev:

............... Når man ser på blogglandskapet i Norge og hele influencerbransjen så er det noe snodig at CBE er den som engasjerer mest negativt, samtidig som man ser andre store influencere gjøre mye av det samme uten at det knapt nevnes. 

De "andre" har vel kanskje ikke drevet med like mye kritikkverdig som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen  jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ . 

Skrevet
9 minutter siden, Fredrik29 skrev:

At de får mye mer kritikk enn sammenlignbare mediestørrelser tror jeg handler mye om hvordan de fremstår/hva de påstår; best i klassen i mangt og meget og går ikke av veien for å fabrikere kommentarer/støtte, manglende ydmykhet og innrømmelser av at de tar feil/gjør feil når de bl.a. skylder på andre eller whataboutismer, de oppfattes uærlige når de sier de skal f.eks. skjerme de små og gjør det som oppfattes av mange som det motsatte. Hun oppfattes av mange som uærlig når hun hevder hun aldri har hatt uren hud/kropp som når hun var 15/osv. 

Jeg synes det er så mye rart de to har kommet med, fra 8. mars innlegget til kule-i-panna-kommentaren, hetsing og bifall av hets av kritikere i tråder og kommentarfelt. Alt og de selv fremstilles hele tiden så mye bedre enn det er, og  slike verdensmestere fremstår sjeldent særlig sympatiske. Så er det løgnene som er avslørt (jf. redigering av bilder over år) for det er det det er - løgner. 

Så denne sammensausingen av lettkledde bilder med fokus på stive brystvorter, rompe og synlig rompe- og leppesprekk og barn?!?!? 

De fremstår rett og slett som lite sympatiske for mange.

• Liker 33
Skrevet (endret)
11 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

CBE har mistet gangsynet for lenge siden. Hun har levd så lenge i bloggboblen at hun og gemalen faktisk tror at det er normalt å lage en fotobok med halvnakne bilder som coffetable-bok fordi gjestene deres kan ha noe hyggelig å bla i når de er på besøk.

Et helt gratis tips fra meg til deg, CBE; hva med å omprofilere bloggen din til et annet konsept? Feks hvordan posere for å vise fram det man ønsker? DIYs av hvordan man står, vrir seg osv alt etter hva man ønsker å vise fram? Det ville generert et helt nytt, internasjonalt publikum samtidig som hun peker på hvor mye bildene i sosiale medier faktisk lyver. I tillegg kan hun vise seg fram så mye hun vil.

Ikke noen helt dum ide. Her har hun faktisk mye erfaring og er god til det. Og det mener jeg helt uten sarkasme. 

Legger til: Forutsatt barna holde unna selvfølgelig. 

Endret av Inocybe
  • Liker 9
Gjest tranedatter
Skrevet
26 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Klart man trenger 120 kg bagasje for 1 natt i telt... Artig at hun sier at det var så mye mygg at de brukte en hel flaske myggspray på en natt og likevel ble helt oppspist. Jeg kan ikke huske å ha sett ett eneste myggstikk på noen av de 4 som var på turen. Ikke ett. Selv om mange av bildene er med tydelig ansikt og lite klær på. Likevel påstår de å kun redigere med lys og skygge... Rart det der!

Noen burde sende mail til journalisten i VG...

Skrevet
23 minutter siden, MissLucy skrev:

Er du sikker på det?

har du egentlig satt deg ned og sjekket om dette faktisk stemmer? Har du telt antall saklige innlegg og sammenlignet med antall usaklige? Nå er det jo slik at de saklige innleggene ofte er svært lange og de usaklige typisk svært korte, så du må jo telle hvor mange ord det er i de saklige kontra de usaklige for å få et korrekt inntrykk av balansen. 

Jeg spør fordi jeg tror ikke på at det stemmer det du sier. Jeg tror du har et generelt inntrykk av det usaklige, samtidig som du overser det saklige. Hvis du skal komme med slike påstander, må du dokumentere det. Det er ikke fair å slenge ut slike påstander og sette merkelappen usaklig på hele tråden, uten å sjekke om det stemmer først.

Jeg kunne lagt til at det er min oppfatning. Jeg har bitt meg merke til at du er en av de, som ofte bidrar med rent saklig kritikk. Jeg er også enig med at de saklige innleggene er langt lengre. Jeg er der imot av den oppfatning om at hvis det skrives 5 i innlegg med krenkende utsagn og usakligheter og ett veloverveid saklig innlegg, så er det dessverre de usaklige som dominerer fordi de er flere, ikke av ord, men av antall brukere. Synd, for de som deg selv som ønsker å holde debatten på et saklig nivå. 

• Liker 2
Skrevet

Men @Fredrik29 CBE.no har en helt annen bakgrunnshistorie enn mange av de andre bloggerne, du er enig i det? Hvordan eierne mottar kritikk og snor seg unna sannheten (feks med hensyn til kommentarfeltavsløringen og bilderedigeringen, der de skylde på leserne og ga ulike forklaringer på hvordan dette skjedde) danner en helt annen kontekst for kritikken. Kritikerne er nettroll i deres verden, men hvem opererte som nettroll? LKE ble av Ingeborg Heldal omtalt som det verste av alle, her er lenke til en som LKE skrev under falskt navn til i sin egen blogg: 

https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=850748361650719&id=101285086597054

Endel kan leses her: https://twitter.com/noranordbo

https://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=15697015

CBE.no kan ikke sammenlignes med andre bloggere som det ikke har vært avdekket lignende historier om. 

• Liker 38
Gjest CecilieX
Skrevet
42 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Jeg tok deg på ordet og har skrollet gjennom fra side 300 til hit for å få et godt statistisk grunnlag. Vil du vite hvor mange ganger jeg fant ryddemeldinger der «det var ryddet for hets»?

Svaret er 0. Ingen. 

Det er så utrolig dumt å hive ut påstander som er så lett å ettergå. 

Så da legger vi denne «hets» greia død. Gjør vi ikke?

Skrevet

Takk, @CecilieX for at du tok deg tid til å sjekke.  :blomst: Det slenges ut slike påstander med jevne mellomrom. Veldig mye av det som modereres her, handler om brukerdebatter - altså brukere som debatterer andre brukere. 

• Liker 35
Gjest Storelille
Skrevet (endret)

Tusen takk @CecilieX 👏

Det er ikke ryddet for hets her på Rampelyset etter de nye moderatorene overtok, jf. https://forum.kvinneguiden.no/profile/137476-sol-rampelyset/content/ og https://forum.kvinneguiden.no/profile/137477-måne-rampelyset/content/.

Da håper jeg at vi kan legge denne tankefeilen/argumentasjonsfeilen om at "det hele tiden ryddes for hets" her inne død.

Endret av Storelille
Feil lenke
Skrevet
4 timer siden, Kollontaj skrev:

«Vil du dra på telttur med barna? «Bloggerne»-aktuelle Caroline Berg Eriksen og familien teltet og syklet i fjellet en uke i sommer, og deler her sine beste tips.»

https://www.vg.no/reise/i/dObrVz/caroline-berg-eriksens-telttur-tips-med-barn?utm_source=vgfront&utm_content=row-6

Familien Berg Eriksen lå EN natt i telt. EN natt. 

Tydelig at VG ikke har noen krav til troverdighet før de skriver saker. Ikke noe sted i teksten fremkommer det at de lå EN natt i telt. 

Ut i fra tipsene hun kommer med, så skjønner man jo fort at de ikke er så ofte på tur:

- at man skal ha matpakke lett tilgjengelig,  så slipper man å finne frem stormkjøkken hver gang ungene er sultne

- at ungene kan prøveligge liggeunderlag før turen (greit nok), og la ungene være med å bestemme slik at de ligger komfortabelt på tur

- ha med masse vann

- ha med kosebamse

Hvis det er her de viktigste tipsene hun har å komme med, så er jeg faktisk imponert over at de overlevde en uke på tur. 

• Liker 39
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Det jeg savner fra motparten i denne tråden er annet enn føleri, synsing, udokumenterte påstander, whataboutism, sjalusi-, hets- og mobbekortet og brukerdebatt med diverse diagnoser og mangel på liv/andre engasjement/osv.

Det er nærmest det eneste jeg leser, og har jeg misset de saklige dokumenterte innleggene så beklager jeg det og håper disse kan gjentas igjen og igjen (for slike tungfatta brukere som meg).

Jeg signerer denne. 

Det er CBE og hennes bedrift som skal diskuteres, men jeg synes det har vært lite annet fra dem som er positive til henne enn personangrep, brukerdebatt og hakk i plata myntet på dem som forsøker å holde diskusjonen saklig. Jeg har mest fulgt med det siste døgnet, ikke skrevet så mye for tråden har vært i ferd med å skli fullstendig ut pga det jeg oppfatter som lite saklig kritikk mot kritikerne av CBE (bedriften, for privatpersonen antar jeg de færreste av oss kjenner?). 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Aquarius04 skrev:

Jeg signerer denne. 

Det er CBE og hennes bedrift som skal diskuteres, men jeg synes det har vært lite annet fra dem som er positive til henne enn personangrep, brukerdebatt og hakk i plata myntet på dem som forsøker å holde diskusjonen saklig. Jeg har mest fulgt med det siste døgnet, ikke skrevet så mye for tråden har vært i ferd med å skli fullstendig ut pga det jeg oppfatter som lite saklig kritikk mot kritikerne av CBE (bedriften, for privatpersonen antar jeg de færreste av oss kjenner?). 

Tror nok ikke det er noen av oss som har bidratt i denne tråden som kjenner henne fra den private siden. Om det hadde vært noen som kjenner henne privat, så har dem ikke bidratt her. Dem har nok heller følgt med og få seg en del god latter av hvor opphengt enkelte har vært ift hennes siste bikini bildet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Ut i fra tipsene hun kommer med, så skjønner man jo fort at de ikke er så ofte på tur:

- at man skal ha matpakke lett tilgjengelig,  så slipper man å finne frem stormkjøkken hver gang ungene er sultne

- at ungene kan prøveligge liggeunderlag før turen (greit nok), og la ungene være med å bestemme slik at de ligger komfortabelt på tur

- ha med masse vann

- ha med kosebamse

Hvis det er her de viktigste tipsene hun har å komme med, så er jeg faktisk imponert over at de overlevde en uke på tur. 

De overnattet én natt i telt, én natt i stabbur, 2 netter på turisthytte, og hadde følgebil i noen strekninger. Bloggeieren selv ble syk og måtte avbryte, mens gemalen syklet siste strekningen - tilsvarende kilometer de allerede hadde syklet - alene.

Med forbehold om at jeg husker detaljene rett.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 29
Gjest Storelille
Skrevet (endret)

Slettet 

Endret av Storelille
Skrevet (endret)
2 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Du tar feil, CBE er ikke en bedrift som er i underholdningsbransjen

Hva den er registrert som betyr ikke noe, i praksis er dette underholdning. Det blir selvsagt et problem hvis folk ikke evner å forstå det.

Det er viktig å kunne skille virkelig fra ikke virkelighet ;). Og det virker som en del av dere her har falt i den fella. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, LeneXCII skrev:

Hva den er registrert som betyr ikke noe, i praksis er dette underholdning. Det blir selvsagt et problem hvis folk ikke evner å forstå det.

Det er viktig å kunne skille virkelig fra ikke virkelighet ;). Og det virker som en del av dere her har falt i den fella. 

Du ser på det som underholdning - jeg ser på det som markedsføring.Det blir selvsagt et problem hvis folk ikke evner å forstå det, mener jeg.  

Hvilken felle mener du vi har falt i? Den hvis vi ser med kritisk blikk på ulike fremstøt for å virke troverdig som salgskanal/påvirker? Og hvem er innbefattet i ditt "dere"?

Endret av pøbelsara
  • Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...