Fredrik29 Skrevet 30. august 2019 #7641 Skrevet 30. august 2019 Et helt basic bikinibilde og hele tråden går adundas. Det er mye viktig og saklig man kan og bør kritisere bedriften CBE for, men de siste sidene her er grusom lesning. 6
Lana01 Skrevet 30. august 2019 #7642 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, Fredrik29 skrev: Et helt basic bikinibilde og hele tråden går adundas. Det er mye viktig og saklig man kan og bør kritisere bedriften CBE for, men de siste sidene her er grusom lesning. Kunne ikke vært mer enig. Pinlig å se på. 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7643 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, Fredrik29 skrev: Et helt basic bikinibilde og hele tråden går adundas. Det er mye viktig og saklig man kan og bør kritisere bedriften CBE for, men de siste sidene her er grusom lesning. Kan du utdype hva du mener med adundas?
Gjest Storelille Skrevet 30. august 2019 #7644 Skrevet 30. august 2019 (endret) 4 timer siden, Storelille skrev: Fra Sunn Fornuft-plakaten (som mange influencere skrev under på, men ikke Caroline Berg Eriksen) - https://www.medier24.no/artikler/lanserer-sunn-fornuft-plakaten-kvinneguiden-og-bloggere-pa-lag-mot-spiseforstyrrelser/362781 "Vær bevisst på den totale mengden bilder du legger ut der kropp er i fokus. Kropp i biniki er naturlig på en strand, men tenk på omfanget i andre settinger. Vis gjerne hva som er bak fasaden i blant og post realistiske bilder av deg selv." Hvis man ser nærmere på kritikken mot kroppsfokuset, stemmer det med virkeligheten? La oss se på instagram: I perioden 06.08. - 30.08..har Caroline Berg Eriksen lagt ut 12 av 23 poster med bikinibilder, jf. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/. Det er jo dette Sunn Fornuft-plakaten "advarer" mot. Tar de som stod bak plakaten feil? Endret 30. august 2019 av Storelille La inn lenke
Bendie Skrevet 30. august 2019 #7645 Skrevet 30. august 2019 Jeg tenker mye av dette bunner i hvilken grenser og standard vi setter for oss selv om hvordan vi ønsker å omtale andre mennesker på nett( og nei, jeg kjøper ikke at dette handler om bedriften) Vi er alle rollemodeller for hvordan vi ønsker den oppvoksende generasjon skal forholde seg til nettvett. 3
Liver Skrevet 30. august 2019 #7647 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Lana01 skrev: Det er vel bare her inn, dere trekker de konklusjonene, hysteri virkelig. Men, kan det tenkes at de unevnelige i framtiden ikke ønsker å bli eksponert på sin foreldres reklamekanal, der det også forekommer lettkledde bilder av bedriftens modell? Hva kan denne mindreårige få som er positivt med denne eksponeringen? Kam du vise til forskning til hvorfor denne diskusjonen ikke er viktig å ta, og at de mindreårige garantert ikke kommer til å få noen reaksjoner. Og, ja. Jeg klarer å si positive ting om CBE så det er ikke sjalusi, misunnelse, hat eller fedme som ligger bak disse spørsmålene. 18
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7648 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Lana01 skrev: Det er vel bare her inn, dere trekker de konklusjonene, hysteri virkelig. Nei, det er ikke hysteri. Virkelig. Barn har ingenting på en bedriftskonto, og ihvertfall ikke sammen med bilder av en mor som viser det ene og det andre og spiller på illusjoner om nakenhet. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt hysterisk fordi jeg synes dette er en uetisk måte å tjene penger på. At du synes det er greit å bruke barna sine på denne måten, det sier ganske mye...
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7649 Skrevet 30. august 2019 11 minutter siden, Storelille skrev: Hvis man ser nærmere på kritikken mot kroppsfokuset, stemmer det med virkeligheten? La oss se på instagram: I perioden 06.08. - 30.08..har Caroline Berg Eriksen lagt ut 12 av 23 poster med bikinibilder, jf. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/. Det er jo dette Sunn Fornuft-plakaten "advarer" mot. Tar de som stod bak plakaten feil? Men som kjent så nektet jo CBE å skrive under. Hvorfor gidde å være et positivt forbilde når man kan tjene MYE mer på barn og silikonpupper???
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7650 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Bendie skrev: Jeg tenker mye av dette bunner i hvilken grenser og standard vi setter for oss selv om hvordan vi ønsker å omtale andre mennesker på nett( og nei, jeg kjøper ikke at dette handler om bedriften) Vi er alle rollemodeller for hvordan vi ønsker den oppvoksende generasjon skal forholde seg til nettvett. Det er sant. Jeg er for eksempel veldig opptatt av at barn skal få slippe å samle likes og å være blikkfang. Det er virkelig verdt å kjempe for. Jeg gjør mitt - hva gjør du? Jeg synes det er et gigantisk nederlag for alle kvinner i hele verden at kvinnekroppen er den heftigste valutaen en kvinne har å tilby. I 2019. Jenter/kvinner i Norge i dag leder an big time på akademiske prestasjoner. De er i flertall i akademia. De har de høyeste karakterene og de fleste studieplassene. Likevel er de underrepresentert i alle forsamlinger der reell makt er samlet. Unntatt i SoME, selvsagt - der hud og kropp vinner hver eneste dag. Er det virkelig slik vi vil ha det?` 67
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7651 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Liver skrev: Men, kan det tenkes at de unevnelige i framtiden ikke ønsker å bli eksponert på sin foreldres reklamekanal, der det også forekommer lettkledde bilder av bedriftens modell? Hva kan denne mindreårige få som er positivt med denne eksponeringen? Kam du vise til forskning til hvorfor denne diskusjonen ikke er viktig å ta, og at de mindreårige garantert ikke kommer til å få noen reaksjoner. Og, ja. Jeg klarer å si positive ting om CBE så det er ikke sjalusi, misunnelse, hat eller fedme som ligger bak disse spørsmålene. Du må da forstå at Kripos, psykologer, FN’s barnekonvensjon og andre fagfolk bare er misunnelige!!! Og feite.
Bendie Skrevet 30. august 2019 #7652 Skrevet 30. august 2019 (endret) Tror deppe bidragene her inne yter noen forskjell. Årevis med kritiske meldinger til en utvalgt blogger, er ikke pent å se på. Endret 30. august 2019 av Bendie 3
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7653 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Det er sant. Jeg er for eksempel veldig opptatt av at barn skal få slippe å samle likes og å være blikkfang. Det er virkelig verdt å kjempe for. Jeg gjør mitt - hva gjør du? Jeg synes det er et gigantisk nederlag for alle kvinner i hele verden at kvinnekroppen er den heftigste valutaen en kvinne har å tilby. I 2019. Jenter/kvinner i Norge i dag leder an big time på akademiske prestasjoner. De er i flertall i akademia. De har de høyeste karakterene og de fleste studieplassene. Likevel er de underrepresentert i alle forsamlinger der reell makt er samlet. Unntatt i SoME, selvsagt - der hud og kropp vinner hver eneste dag. Er det virkelig slik vi vil ha det?` Jeg er så enig. Det er SÅ mange kvinner som jobber beinhardt for å komme seg oppover, uten å bruke kroppen eller jukse seg til resultater. Allikevel koker det ned til om hun er pen nok, tynn nok, har fin nok rumpe og blir garantert den som alltid blir bedt om å hente kaffe til mannfolka. Jeg spyr.
Gjest Storelille Skrevet 30. august 2019 #7654 Skrevet 30. august 2019 8 minutter siden, Bendie skrev: Jeg tenker mye av dette bunner i hvilken grenser og standard vi setter for oss selv om hvordan vi ønsker å omtale andre mennesker på nett( og nei, jeg kjøper ikke at dette handler om bedriften) Vi er alle rollemodeller for hvordan vi ønsker den oppvoksende generasjon skal forholde seg til nettvett. Hvorfor kjøper du ikke at kritikken handler om bedriften? Er de som står bak Sunn Fornuft-plakaten også ute etter privatpersonen "Caroline Berg Eriksen "?
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7655 Skrevet 30. august 2019 Jeg kjenner en fyr som jobber i kripos. jeg er sikker på at hans BMI nærmer seg 28. Klart han er misunnelig. En tidligere kollega av meg jobber i UN-systemet med barns rettigheter i den tredje verden. Hun er selvsagt drit misunnelig på folk som har pene unger som kan samle likes i SoMe. 57
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7656 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Bendie skrev: Tror deppe bidragene her inne yter noen forskjell. Årevis med kritiske meldinger til en utvalgt blogger, er ikke pent å se på. Men du synes årevis med salg av fødsler, bursdager, barnerom, ammestunder og personlige bøker er pent å se på? Virkelig???
Bendie Skrevet 30. august 2019 #7657 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Storelille skrev: Hvorfor kjøper du ikke at kritikken handler om bedriften? Er de som står bak Sunn Fornuft-plakaten også ute etter privatpersonen "Caroline Berg Eriksen "? 1 minutt siden, Storelille skrev: Hvorfor kjøper du ikke at kritikken handler om bedriften? Er de som står bak Sunn Fornuft-plakaten også ute etter privatpersonen "Caroline Berg Eriksen "? Jeg har ingen ting i mot saklig kritikk, dessverre er det svært lite her inne som jeg opplever handler om det. 3
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7658 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Bendie skrev: Tror deppe bidragene her inne yter noen forskjell. Årevis med kritiske meldinger til en utvalgt blogger, er ikke pent å se på. Akkurat nå, Lille_Krokodille skrev: Men du synes årevis med salg av fødsler, bursdager, barnerom, ammestunder og personlige bøker er pent å se på? Virkelig??? Nå er du feit og misunnelig. Det er jo bare så koselig med barnebursdager og de barna er jo så søte og pene og delikate og folk som ikke skjønner det, er like feite og misunnelige som deg. 28
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. august 2019 #7659 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Jeg kjenner en fyr som jobber i kripos. jeg er sikker på at hans BMI nærmer seg 28. Klart han er misunnelig. En tidligere kollega av meg jobber i UN-systemet med barns rettigheter i den tredje verden. Hun er selvsagt drit misunnelig på folk som har pene unger som kan samle likes i SoMe. 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg kjenner en fyr som jobber i kripos. jeg er sikker på at hans BMI nærmer seg 28. Klart han er misunnelig. En tidligere kollega av meg jobber i UN-systemet med barns rettigheter i den tredje verden. Hun er selvsagt drit misunnelig på folk som har pene unger som kan samle likes i SoMe. Jeg skulle ønske verdier som empati, intelligens, hardt arbeid og omsorg for familien sto høyere i samfunnet enn formen på rompa. *hjertesukk*
Lana01 Skrevet 30. august 2019 #7660 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Bendie skrev: Jeg tenker mye av dette bunner i hvilken grenser og standard vi setter for oss selv om hvordan vi ønsker å omtale andre mennesker på nett( og nei, jeg kjøper ikke at dette handler om bedriften) Vi er alle rollemodeller for hvordan vi ønsker den oppvoksende generasjon skal forholde seg til nettvett. Ja og nettopp dette har blitt tatt opp på flere foreldremøter , hvordan vi som voksene bør og skal være rollemodeller for våre barn, Hvordan vi omtaler andre rundt middagsbordet eller på nett Det er et voksene problem ,blant barn og unge. og barn lærer av sine forelder Tenker dette er langt mer bekymringsfylt . en et bikini bildet på Instagram. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå