Pås Skrevet 1. september 2019 #7801 Skrevet 1. september 2019 @Shopgirl2014 du har akdri svart på noen av mine spørsmål, men jeg prøver igjen: synes du bildet av CBE som trener er troverdig? Forstår du at mange som deltar i denne tråden mener at hun mangler nettopp troverdighet? 15
Shopgirl2014 Skrevet 1. september 2019 #7802 Skrevet 1. september 2019 (endret) 3 minutter siden, Pås skrev: @Shopgirl2014 du har akdri svart på noen av mine spørsmål, men jeg prøver igjen: synes du bildet av CBE som trener er troverdig? Forstår du at mange som deltar i denne tråden mener at hun mangler nettopp troverdighet? Hvorfor mener du at jeg skal svare på dette? CBEs troverdighet som trener er da vel ikke noe jeg er ansvarlig for? Endret 1. september 2019 av Shopgirl2014 6
Pås Skrevet 1. september 2019 #7803 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Hvorfor mener du at jeg skal svare på det? Bare glem det! Du trenger selvsagt ikke svare, men håper at noen vil! 1
Kollontaj Skrevet 1. september 2019 #7804 Skrevet 1. september 2019 22 minutter siden, Gazpacho skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor flere her inne hele tiden skal påpeke at Caroline er så tynn. Hva med langt tynnere bloggere som Linni Meister, Rannveig Heitmann og Kristine Ullebø? Caroline er da helt vanlig i kroppen og jeg syns det blir helt feil å "anklage" henne for å være for tynn. For 8-9 år siden, ja da var Caroline tynn. Men nå blir det bare flisespikkeri syns jeg, for dama har åpenbart en helt normal og sunn vekt etter å ha fått to barn. Og jeg syns hun ikke bare viser glansbildet heller jeg da, hun har åpenbart fått delte magemuskler etter graviditetene og det retusjeres ikke alltid vekk (jeg har også det tror jeg, men jeg har litt for tykk polstring til å finne det ut 🙈). Mange? Hele tiden? Det må du faktisk dokumentere. Let opp innleggene! (Du vil få vansker med det, jeg har søkt.) 16
Kollontaj Skrevet 1. september 2019 #7805 Skrevet 1. september 2019 12 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: I alle dager. Det er i grunnen ganske mild kritikk @Fredrik29 kommer med her, hvorfor blir dere så hissige? Jeg kan være med på at mye av kritikken mot denne tråden koker ned til brukerdebatt, men hvorfor er det å vanskelig for de faste brukerne i denne tråden å erkjennne at det ER mye grums her, og at mye av kritikken bærer preg av antipati mot bloggeier? På samme måte som bloggen befinner seg i grenseland mellom det kommersielle og det private, gjør også kritikken det. Kritikken blir ofte personlig. Jeg synes det er rart at flere her stadig hevder det motsatte, og at de kun kritiserer bedriften, for det gjør de ikke. De kritiserer også bloggeier personlig. Noen grunn til at du ikke tok med mine svar? Var de ikke «hissige» nok for deg? Kunne du ikke generalisere nok hvis du tok dem med? 😏 26
Felis Skrevet 1. september 2019 #7806 Skrevet 1. september 2019 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Mange? Hele tiden? Det må du faktisk dokumentere. Let opp innleggene! (Du vil få vansker med det, jeg har søkt.) Om ikke hele tiden, så har jeg også lagt merke til flere sammenligninger med Fynkygine, uten at jeg vet hvor mange forskjellige brukere det er som kommer med dette. Og jeg mener det blir feil, for de er to helt forskjellige bloggere. Fynky, slik jeg ser det har fokus på trening og helse. Caroline har, slik jeg ser det, fokus på utseende. Og jeg er helt enig i at Caroline ikke er tynn, men en helt vanlig slank kvinne. Nettopp derfor er denne redigeringen til Lars Kristian så gjennomskuelig, for det skal godt la seg gjøre å får såpass fyldig bakende uten at fettprosenten på resten av kroppen går opp. Six-packen på magen er faktisk de eneste definerte musklene hun har på hele kroppen, noe som er ganske uvanlig. Så her er enten rompa eller magen redigert. Sannsynligvis begge deler. 15
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2019 #7807 Skrevet 1. september 2019 På 31.8.2019 den 0.14, Lille_Krokodille skrev: Nei, det er ikke hysteri. Virkelig. Barn har ingenting på en bedriftskonto, og ihvertfall ikke sammen med bilder av en mor som viser det ene og det andre og spiller på illusjoner om nakenhet. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt hysterisk fordi jeg synes dette er en uetisk måte å tjene penger på. At du synes det er greit å bruke barna sine på denne måten, det sier ganske mye... At vedkomne poengterer svakheter i argumentasjonen til visse kritikere, betyr ikke at h*n syntes det er greit med eksponering av barna. Det går an å være motstander av CBE's bedrift og bruk av barn i den, samtidig som man forsvarer enkelte aspekter ved bloggen. Håper bare du er like engasjert og aktiv mot alle andre bedrifter som også tjener gode penger på uetisk vis da. Det er tonnevis av slike bedrifter. Samtlige av de store kjedene vi har idag driver med så mye uetisk snusk at CBE blekner i forhold. Og når det gjelder omsorg for andres barn, trenger man vel ikke unnskyldningen "å tjene penger på det" for å ta affære og blande seg? Gjøres ikke dette for å beskytte barna? Er kritikerne av disse bloggerne like aktive når nabobarna blir eksponert feil eller på noen måte blir behandlet på en uetisk grense? Men bare for å ha sagt det. Det er flott at så mange kritiserer CBE og bloggere på en konstruktiv og bra måte. Mange av dem her i tråden. Har også tittet inn på siden til noen av bloggerne og der er det også veldig mange av dem. At det er søkelys og fokus på en så stor påvirkningskraft som bloggere har, er en god ting. Jeg syntes bare det virker litt mot sin hensikt når jeg ser sleivete kommentarer som går rett på personen og privatlivet til CBE. Hvordan tror du barna hennes håndterer all kritikken foreldrene deres får konstant? Tror vi det er noe positivt i oppveksten deres?
Fredrik29 Skrevet 1. september 2019 #7808 Skrevet 1. september 2019 Hvor kan man se lesertall på blogger nå som Blogglisten ikke finnes lenger ? Er dette økte fokuset på kropp og bar hud noe som genererer mer klikk/ likes/ og flere lesere på bloggen?
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7809 Skrevet 1. september 2019 46 minutter siden, Gazpacho skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor flere her inne hele tiden skal påpeke at Caroline er så tynn. Hva med langt tynnere bloggere som Linni Meister, Rannveig Heitmann og Kristine Ullebø? Caroline er da helt vanlig i kroppen og jeg syns det blir helt feil å "anklage" henne for å være for tynn. For 8-9 år siden, ja da var Caroline tynn. Men nå blir det bare flisespikkeri syns jeg, for dama har åpenbart en helt normal og sunn vekt etter å ha fått to barn. Og jeg syns hun ikke bare viser glansbildet heller jeg da, hun har åpenbart fått delte magemuskler etter graviditetene og det retusjeres ikke alltid vekk (jeg har også det tror jeg, men jeg har litt for tykk polstring til å finne det ut 🙈). Det er ikke noe anklage eller har noe spesifikt med bloggeiers kropp å gjøre, det var et spørsmål rundt bloggeiers forsøk på å selge inn en treningsapp. Hvor god historiefortellingen rundt salget av denne treningsappen er. Hverken mer eller mindre.
Jobbermedbarn Skrevet 1. september 2019 #7810 Skrevet 1. september 2019 19 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: I alle dager. Det er i grunnen ganske mild kritikk @Fredrik29 kommer med her, hvorfor blir dere så hissige? Jeg kan være med på at mye av kritikken mot denne tråden koker ned til brukerdebatt, men hvorfor er det å vanskelig for de faste brukerne i denne tråden å erkjennne at det ER mye grums her, og at mye av kritikken bærer preg av antipati mot bloggeier? På samme måte som bloggen befinner seg i grenseland mellom det kommersielle og det private, gjør også kritikken det. Kritikken blir ofte personlig. Jeg synes det er rart at flere her stadig hevder det motsatte, og at de kun kritiserer bedriften, for det gjør de ikke. De kritiserer også bloggeier personlig. Jeg har holdt meg unna diskusjonen i det siste, for det føles som den er langt over på både avsporing og brukerdebatt, og i tillegg har man hatt denne diskusjonen så mange ganger før, og det kommer jo ingenting nytt ut av det! Men jeg oppfatter ikke noen som hissige, bare dritt lei slik jeg også er? Jeg synes heller ikke det er noe rart at diskusjonen har grenseland mellom personlig og kommersiell. Hvordan skal leserne skille mellom det når ikke bloggeren gjør det? Når det er sagt er det ikke tvil om at noen gårover grensa i tråden, og det er vi mange som rapporterer! Det jeg synes er dumt er at kritikerne til denne tråden veldig sjelden skriver eller dokumenterer motargumenter! Jeg føler at det er det som gjør at man stadig ender i sirkler! Sånn som dette berømmelige bildet i bikini; noen har spurt flere ganger; hva er det som gjør at det inspirerer til trening? Det er kommet veldig gode argumenter mot kroppsfokus, men tilbake ender det alltid opp med å handle om kritikerne til bloggen. Ja, sågar er det noen som mener at man må skrive noe positivt hvis ikke er ikke kritikken gjeldende, det er jo veldig spesielt og helt merkelig måte å diskutere på! Så det jeg savner er feks svar på : Hva er det med bloggen som inspirerer deg til trening? Hvorfor tenker du at utleveringen er til barnas beste? Det er jo bloggen/bedriften denne tråden handler om! Siter den du er uenig med, og rapporter det du mener bryter reglene på forumet! Da hadde vi kanskje sluppet disse stadige avsporingene og generaliseringen! Jeg driver ikke med hverken hets eller latterliggjøring, og er ikke interessert i å bli tatt med i dette «dere» som stadig dukker opp her! Vær redelige i diskusjonen! (Det siste gjelder selvfølgelig begge veier!) 42
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. september 2019 #7811 Skrevet 1. september 2019 10 minutter siden, HarryDotter skrev: At vedkomne poengterer svakheter i argumentasjonen til visse kritikere, betyr ikke at h*n syntes det er greit med eksponering av barna. Det går an å være motstander av CBE's bedrift og bruk av barn i den, samtidig som man forsvarer enkelte aspekter ved bloggen. Håper bare du er like engasjert og aktiv mot alle andre bedrifter som også tjener gode penger på uetisk vis da. Det er tonnevis av slike bedrifter. Samtlige av de store kjedene vi har idag driver med så mye uetisk snusk at CBE blekner i forhold. Og når det gjelder omsorg for andres barn, trenger man vel ikke unnskyldningen "å tjene penger på det" for å ta affære og blande seg? Gjøres ikke dette for å beskytte barna? Er kritikerne av disse bloggerne like aktive når nabobarna blir eksponert feil eller på noen måte blir behandlet på en uetisk grense? Men bare for å ha sagt det. Det er flott at så mange kritiserer CBE og bloggere på en konstruktiv og bra måte. Mange av dem her i tråden. Har også tittet inn på siden til noen av bloggerne og der er det også veldig mange av dem. At det er søkelys og fokus på en så stor påvirkningskraft som bloggere har, er en god ting. Jeg syntes bare det virker litt mot sin hensikt når jeg ser sleivete kommentarer som går rett på personen og privatlivet til CBE. Hvordan tror du barna hennes håndterer all kritikken foreldrene deres får konstant? Tror vi det er noe positivt i oppveksten deres? Jeg boikotter andre store bedrifter som Nestlé, feks. I nabolaget og på skolen er jeg den moren som åpner kjeften først når jeg ser at barn ikke har det greit eller når det forekommer mobbing. Jeg er SÅ...JÆVLIG...LEI...av at brukere skal komme inn hit og anklage oss for å ikke gjøre noe annet enn å kritisere denne bedriften. Jeg har heller ikke sagt noe om privatlivet til CBE eller privatlivet hennes, men når personen CBE og hennes privatliv er produktet som selges på bedriftens sosiale medier, skjønner jeg at brukere som ikke har fulgt historien sliter med å skille hva som er hva. Kutt ut brukerdebatten.
Kollontaj Skrevet 1. september 2019 #7812 Skrevet 1. september 2019 8 minutter siden, Fredrik29 skrev: Hvor kan man se lesertall på blogger nå som Blogglisten ikke finnes lenger ? Er dette økte fokuset på kropp og bar hud noe som genererer mer klikk/ likes/ og flere lesere på bloggen? Kilde: https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats/www-carolinebergeriksen-no-602 Varierer mellom 18000 og opp, mest forrige måned var 27.8, den dagen hun skrev om å ha skolebarn. Sier kanskje noe om hvor viktig «det å ha barn» er for bloggen. 11
SusieDerkins Skrevet 1. september 2019 Forfatter #7813 Skrevet 1. september 2019 (endret) 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: I alle dager. Det er i grunnen ganske mild kritikk @Fredrik29 kommer med her, hvorfor blir dere så hissige? Jeg kan være med på at mye av kritikken mot denne tråden koker ned til brukerdebatt, men hvorfor er det å vanskelig for de faste brukerne i denne tråden å erkjennne at det ER mye grums her, og at mye av kritikken bærer preg av antipati mot bloggeier? På samme måte som bloggen befinner seg i grenseland mellom det kommersielle og det private, gjør også kritikken det. Kritikken blir ofte personlig. Jeg synes det er rart at flere her stadig hevder det motsatte, og at de kun kritiserer bedriften, for det gjør de ikke. De kritiserer også bloggeier personlig. mitt innlegg som du siterte var ikke svar til Fredrik. Prøv å være litt mer redelig når du angreper andre.Alternativ: Begynn å diskutere sak, istedet for de andre deltagerne i tråden. Og. Når jeg blir spesifikt blir inkludert i generaliseringen din her: Hvilke konkrete innlegg fra meg er det som viser at "kritikken ofte blir personlig"? Hva presist er det jeg har skrevet som er grums? som vitner om en personlig antipati? Endret 1. september 2019 av MissLucy 25
Fredrik29 Skrevet 1. september 2019 #7814 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Sier kanskje noe om hvor viktig «det å ha barn» er for bloggen. Takk for lenken. Og triste tall. Fatter ikke folks interesse for bloggerbarna 14
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2019 #7815 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg boikotter andre store bedrifter som Nestlé, feks. I nabolaget og på skolen er jeg den moren som åpner kjeften først når jeg ser at barn ikke har det greit eller når det forekommer mobbing. Jeg er SÅ...JÆVLIG...LEI...av at brukere skal komme inn hit og anklage oss for å ikke gjøre noe annet enn å kritisere denne bedriften. Jeg har heller ikke sagt noe om privatlivet til CBE eller privatlivet hennes, men når personen CBE og hennes privatliv er produktet som selges på bedriftens sosiale medier, skjønner jeg at brukere som ikke har fulgt historien sliter med å skille hva som er hva. Kutt ut brukerdebatten. Hvorfor tror du det er deg direkte som blir kritisert? Har noen nevnt brukernavnet ditt spesifikt og rakket ned på deg for dine bidrag i tråden? (Beklager jeg orker ikke lese 400 sider for å faktasjekke det) Jeg skrev en post tidligere som mange kritiserte meg for å kritisere "alle i tråden". Det gjorde jeg jo aldeles ikke. Jeg har ikke nevnt én bruker ved navn. Jeg prøver å poengtere at ikke all kritikk av bloggerne er god og sund kritikk. Skal man gi kritikk, saklig ELLER usaklig, bør man også tåle å bli kritisert. For selvom det meste som kommer av kritikk her i tråden mot CBE er fin og berettiget så er det også noe som bikker over i personforfølgelse og hets også. Verden er ikke sort/hvitt. Det fungerer ikke slik at man enten elsker CBE og alt hun gjør eller så er man motstander og alt man kritiserer henne for er 100% legitimt. Det går an å ha flere tanker i hodet på en gang.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. september 2019 #7816 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Fredrik29 skrev: Takk for lenken. Og triste tall. Fatter ikke folks interesse for bloggerbarna Sykt og creepy..
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. september 2019 #7817 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Fredrik29 skrev: Takk for lenken. Og triste tall. Fatter ikke folks interesse for bloggerbarna Og derfor blir det så ekstra tydelig at barna blir eksponert for å øke trafikken til bloggen. Inntjening er viktigere enn barnas personvern. Den skjermdumpen der, den gir en meget tydelig pekepinn på hvorfor folk engasjerer seg i så stor grad!
Halle-Palle Skrevet 1. september 2019 #7818 Skrevet 1. september 2019 Utrolig få kommentarer på bloggpostene hennes? På fremsiden nå er det 6 innlegg med tilsammen 70 kommentarer, inkl hennes egne svar. Når man ser at bursdagstipsinnlegget har over 30 kommentarer og matinnlegget ca 20, er det ikke mange reaksjonene igjen på resten. Er ikke det svært lite engasjement med så mange følgere? 12
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. september 2019 #7819 Skrevet 1. september 2019 2 minutter siden, HarryDotter skrev: Hvorfor tror du det er deg direkte som blir kritisert? Har noen nevnt brukernavnet ditt spesifikt og rakket ned på deg for dine bidrag i tråden? (Beklager jeg orker ikke lese 400 sider for å faktasjekke det) Jeg skrev en post tidligere som mange kritiserte meg for å kritisere "alle i tråden". Det gjorde jeg jo aldeles ikke. Jeg har ikke nevnt én bruker ved navn. Jeg prøver å poengtere at ikke all kritikk av bloggerne er god og sund kritikk. Skal man gi kritikk, saklig ELLER usaklig, bør man også tåle å bli kritisert. For selvom det meste som kommer av kritikk her i tråden mot CBE er fin og berettiget så er det også noe som bikker over i personforfølgelse og hets også. Verden er ikke sort/hvitt. Det fungerer ikke slik at man enten elsker CBE og alt hun gjør eller så er man motstander og alt man kritiserer henne for er 100% legitimt. Det går an å ha flere tanker i hodet på en gang. Fordi det var mitt innlegg du siterte? Fordi du skrev «håper DU engasjerer deg like mye....» Jeez. 😳
Aricia Skrevet 1. september 2019 #7820 Skrevet 1. september 2019 (endret) 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: I alle dager. Det er i grunnen ganske mild kritikk @Fredrik29 kommer med her, hvorfor blir dere så hissige? Jeg kan være med på at mye av kritikken mot denne tråden koker ned til brukerdebatt, men hvorfor er det å vanskelig for de faste brukerne i denne tråden å erkjennne at det ER mye grums her, og at mye av kritikken bærer preg av antipati mot bloggeier? På samme måte som bloggen befinner seg i grenseland mellom det kommersielle og det private, gjør også kritikken det. Kritikken blir ofte personlig. Jeg synes det er rart at flere her stadig hevder det motsatte, og at de kun kritiserer bedriften, for det gjør de ikke. De kritiserer også bloggeier personlig. Innlegget mitt er da ikke hissig. Ingen utropstegn, ingen stygge karakteristikker eller skjellsord, bare et resonnement og en konklusjon. Du må lese det høyt for deg selv med helt rolig stemme, så skal du se det hjelper. Endret 1. september 2019 av Aricia 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå