Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Sophia_08 skrev:

"Lurer på hva du tenker på?" spør CBE til bildet på Insta. Ei som kommenterer litt freidig at "muligens hun tenker på å eie sin egen digitale identitet". Den kommentaren ble fjernet kjapt gitt.

https://m.imgur.com/gallery/GA0hC5V

Linken virker ikke?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Sophia_08 skrev:

"Lurer på hva du tenker på?" spør CBE til bildet på Insta. Ei som kommenterer litt freidig at "muligens hun tenker på å eie sin egen digitale identitet". Den kommentaren ble fjernet kjapt gitt.

https://m.imgur.com/gallery/GA0hC5V

Jeg tenker at det som vises på bildet er at den som har tatt bildet ikke respekterer enn privat stund. Objektet er «snikfotografert» i en privat stund som ikke har noe på en kommersiell reklame kanal å gjøre. For en ansvarsfraskrivelse fra de som eier denne kanalen og nok en gang grenseoverskridende ovenfor objektet.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
17 minutter siden, Halle-Palle said:

Linken virker ikke?

Fiksa nå tror jeg! 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)
53 minutter siden, Sophia_08 skrev:

https://imgur.com/gallery/L5D8SCB

Jeg tenker at når en sånn kommentar blir fort fjernet, så betyr det at frua vet det hun gjør er bedritent på barnets vegne, og at hun ikke har noe saklig motargument for å la kommentaren stå.

Det er bare det at hun har gravd seg så dypt ned i sin digitale identitet der barn er en stor del av hverdagen, så kanskje er det ingen vei tilbake?

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 40
Gjest Adrielle
Skrevet
5 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Jeg tenker at når en sånn kommentar blir fort fjernet, så betyr det at frua vet det hun gjør er bedritent på barnets vegne, og at hun ikke har noe saklig motargument for å la kommentaren stå.

Det er bare det at hun har gravd seg så dypt ned i sin digitale identitet der barn er en stor del av hverdagen, så kanskje er det ingen vei tilbake?

Det er aldri for sent å snu.

De kan ikke rette opp den skaden som er gjort, men de kan velge en annen vei, uten barna.

Hva med kurs eller en spennende hobby? Eller kanskje gjøre ferdig PT-utdannelsen?

Ganske enkelt finne noe å blogge om, som er spennende å lese, og som ikke involverer barna. Hvor vanskelig kan det være? 

CBE kan trenge å fornye seg litt, det går veldig mye i samme tralten.

Skrevet
8 minutter siden, Adrielle skrev:

Det er aldri for sent å snu.

De kan ikke rette opp den skaden som er gjort, men de kan velge en annen vei, uten barna.

Hva med kurs eller en spennende hobby? Eller kanskje gjøre ferdig PT-utdannelsen?

Ganske enkelt finne noe å blogge om, som er spennende å lese, og som ikke involverer barna. Hvor vanskelig kan det være? 

CBE kan trenge å fornye seg litt, det går veldig mye i samme tralten.

De kan hente litt inspirasjon fra Jenny Skavland. De kan for eksempel ha fokus på hvordan velge miljøvennlig mtp trening og tur klær. Her hadde de fått meg som leser da det er tidkrevende å velge riktig (som fører til at jeg ikke kjøper noe, som er like greit).

Her er det mange områder som er inn i tiden som de kan utforske, da fler og fler ønsker å være mer bærekraftig.

• Liker 17
Skrevet
11 minutter siden, Liver skrev:

De kan hente litt inspirasjon fra Jenny Skavland. De kan for eksempel ha fokus på hvordan velge miljøvennlig mtp trening og tur klær. Her hadde de fått meg som leser da det er tidkrevende å velge riktig (som fører til at jeg ikke kjøper noe, som er like greit).

Her er det mange områder som er inn i tiden som de kan utforske, da fler og fler ønsker å være mer bærekraftig.

Det kommer jo aldri til å skje. Ref kosedressreklamen hvor hun forteller at hun har samme dress i tre forskjellige farger. 

Jeg skrev en (høflig) kommentar om miljøvern og måtehold, men den var nok for hetsende til å bli publisert. 

Heldigvis er trenden på vei til å snu og kjøpekjøpe er på vei ut. 

• Liker 23
Skrevet

Blant mine venner og kolleger er kjøpestopp helt vanlig nå, kjøpe brukt likeså. Folk bytter klær med hverandre, sjekker hvor klær kommer fra, hva de er laget av og hvordan de er laget. Dette kommer mer og mer blant kjøpesterke kvinner, fordi vi er opptatt av miljø og bærekraft. Mange strikker selv og nå sjekker man også hvor garnet kommer fra. CBE.no går baklengs inn i fremtida eller holdet fast på fortida, jeg vet ikke hva som er verst. 

• Liker 42
Skrevet

Er enig i at CBE er ekstremt lite inspirerende.
Og den perfekte fasaden og mangel på "sårbarhet" og mindre perfekte sider gjør bloggen dørgende kjedelig heller en inspirerende. Jeg kan ikke relatere meg til en person hvor livet er 100% på stell 100% av tiden, føler meg bare dårlig. 
Og så treningstips fra noen som åpenbart ikke har kunnskaper om trening (da snakker jeg om programmene og rådene hun gir).... Forbruksvanene hennes og livsstilen ellers er også nitrist og svært umoderne. Innlegget om "de fineste kosedressene akkurat nå" minner om et KK-magasin fra 2003. Er vel ikke helt i målgruppen. 
CBE er jo som hun er, jeg ønsker meg en moderne "kvinneblogger-magazinestyle" som snakker om miljø, sparing, reduksjon av forbruk, minimalisme, helhetlig livstil, økologi osv osv. Finnes hun? 

• Liker 30
Skrevet
36 minutter siden, Honningmor skrev:

Jeg bare fatter ikke i min villeste fantasi hvordan denne bloggen kan inspirere til noe som helst! Jeg bare SKJØNNER det ikke!  Det er så absurd å tenke på at to voksne mennesker har som "jobb" å ta bilder av seg selv i liksom-spontane situasjoner. Bilder som er nøye iscenesatt og utvalgt for å gjennomgå en heftig redigeringsprosess.  Dette er vistnok så slitsomt at barna må gå fulltid i barnehage samtidig som familien må trå til for å gi dem litt etterlengtet kjærestetid.   

Og jeg er så leiii det sjalusikortet! Ærlig talt!   Ikke har de bedre utdannelse enn folk flest (faktisk ingen utdannelse bortsett fra to år på et tullestudie), ikke er de penere enn folk flest, og de er helt sikkert ikke snillere enn folk flest heller.  De er to svært ordinære personer som tjener penger på ungene sine, og som har tydelige komplekser for eget utseende. 

Verden er jo sinnsyk når dette idoliseres. Hva faen liksom?

CBE startet tidlig med blogg og er en pioner innenfor yrket her til lands. Hun har flere trofaste lesere og er kjent blant folk flest, slik kan de holde skuta gående. 

Men det er ganske absurd. Dette er også en av de mest diskuterte bloggene på KG, og etter min mening, en av de som er mest saklig og interessant å følge. Tråden altså, ikke bloggen. 

Hva skal CBE tjene penger på nå som miljøvern er det som er trendy? Misforstå meg rett, jeg tenker ikke at bevissthet om forbruk er forbigående, men hun tjener penger på å selge klær og ræl vi ikke trenger. Dette vil ikke folket ha lengre. Så at Jenny Skavlan har en ny kolleksjon med fokus på mer miljøvennlige produkter hvor det også følger med ekstra stoff hvis du skulle være uheldig å få et hull i genseren. Dette står i sterk kontrast til CBE. Syns ikke hun det er pinlig å være så lite miljøbevisst? 

• Liker 34
Skrevet

Hvis man blar gjennom IG-en noen måneder bakover, slik jeg gjorde her om dagen, ser man virkelig hvor ufattelig mye klær hun har vist seg i. Enorme mengder og sjelden at noe sees på flere bilder. Bare bikinier, utrolig mange! Jeg har hatt samme bikini i tre sesonger, det går faktisk an. 

• Liker 36
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Hvis man blar gjennom IG-en noen måneder bakover, slik jeg gjorde her om dagen, ser man virkelig hvor ufattelig mye klær hun har vist seg i. Enorme mengder og sjelden at noe sees på flere bilder. Bare bikinier, utrolig mange! Jeg har hatt samme bikini i tre sesonger, det går faktisk an. 

De skal vel også selge inn en historiefortelling om at de er spinnrike og at hun har råd til å forbruke såpass mye som hun gjør? 

Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

De skal vel også selge inn en historiefortelling om at de er spinnrike og at hun har råd til å forbruke såpass mye som hun gjør? 

Joda, det er vel en side av det. Samtidig sendes kanskje noe tilbake etter bildetaking, det har CBE iallfall nevnt, men inntrykket av overflod og overforbruk er jo massivt.  

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Liver skrev:

Det sammenfaller dårlig med deres inntektsgrunnlag, som er salg av annonser og produkter...

• Liker 6
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Joda, det er vel en side av det. Samtidig sendes kanskje noe tilbake etter bildetaking, det har CBE iallfall nevnt, men inntrykket av overflod og overforbruk er jo massivt.  

De har vel ikke betalt alle varene for egne penger heller? Det er vel spons til både de og de mindreårige.

Skrevet
24 minutter siden, Katten89 skrev:

Er enig i at CBE er ekstremt lite inspirerende.
Og den perfekte fasaden og mangel på "sårbarhet" og mindre perfekte sider gjør bloggen dørgende kjedelig heller en inspirerende. Jeg kan ikke relatere meg til en person hvor livet er 100% på stell 100% av tiden, føler meg bare dårlig. 
Og så treningstips fra noen som åpenbart ikke har kunnskaper om trening (da snakker jeg om programmene og rådene hun gir).... Forbruksvanene hennes og livsstilen ellers er også nitrist og svært umoderne. Innlegget om "de fineste kosedressene akkurat nå" minner om et KK-magasin fra 2003. Er vel ikke helt i målgruppen. 
CBE er jo som hun er, jeg ønsker meg en moderne "kvinneblogger-magazinestyle" som snakker om miljø, sparing, reduksjon av forbruk, minimalisme, helhetlig livstil, økologi osv osv. Finnes hun? 

Jeg tenker at her har du en sabla bra oppskrift på en kul nisjeblogg. Go for it!

• Liker 8
Skrevet

Faktum er vel at cbe.no er en utdatert blogg, fullstendig i uttakt med resten av samfunnet og de verdiene folk flest har i dag. Siste tiders inntektsfall er et godt tegn på hvor det bærer med virksomheten dersom det ikke evnes å fornye den fra kaffekopper, ballonger og forbruksfest med 3 like kosedresser og 4 like Ganni-gensere i ulike farger. Det holder lenge med én. Av alt. Det som publiseres i SoMe-kanalene er i alle fall ikke hva den gjengse nordmann vil ha lenger.

https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html

• Liker 30
Skrevet
1 time siden, Kaputt skrev:

Her. Ny kommentar på insta. Antakelig borte. 

http://imgur.com/a/pabRjMf

Kom til å like kommentaren, nå er jeg blokkert 😂

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...