Ellenn Skrevet 2. september 2019 #7921 Skrevet 2. september 2019 På 1.9.2019 den 21.26, CecilieX skrev: For noen sider siden stilte noen spørsmål ved om noen kunne forklare hvordan et bikinibilde kunne skape treningsmotivasjon. Meg bekjent svarte ingen på det. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/30/ukens-siste-treningsokt-smoothie-bowl-og-festival/ I dette innlegget er trening tema. Ta en kikk på bildene og forklar gjerne hvordan disse bildene fokuserer på trening og ikke kropp. Hvorfor må t-skjorten være knyttet opp slik at magen vises? Hvorfor må et av bildene zoome inn på magen til bloggeren? Det skjer faktisk ikke trening på noen av bildene. Ingen tegn til bevegelse, ingen tegn til aktivitet. Bare fokus på bloggerens kropp. Litt spesielt at den eneste kommentaren hun ikke svarer på i kommentarfeltet er den som handler om treningen. 21
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. september 2019 #7922 Skrevet 2. september 2019 10 minutter siden, Ellenn skrev: Litt spesielt at den eneste kommentaren hun ikke svarer på i kommentarfeltet er den som handler om treningen. Hun må sjekke med PT først.
Dr. A. Kula Skrevet 2. september 2019 #7923 Skrevet 2. september 2019 59 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg skjønner jo at det er slitsomt å drive blogg når man bruker tida til å blokkere alle som liker kommentarer som går mot dem... Jeg kommenterte på instaen til floyd ang samarbeid med cbe.no, vips så var jeg blokkert fra bloggeier. Da er man søren meg iherdig!!! 😳 Skulle vært interessant med tall på antall blokkerte brukete hver av disse påvirkerne har. Mistenker at CBE og ABD ligger i en klasse for seg. Det tallet er jo i høyeste grad relevant for den som ønsker å kjøpe reklame, ettersom dette er brukere som ikke får ta del i reklamen. Og blir en blokkert bruker automatisk fjernet fra følgerlisten, eller er engasjementsraten så lav fordi størsteparten av følgetne er blokkert? 23
tuppa Skrevet 2. september 2019 #7924 Skrevet 2. september 2019 5 timer siden, Sophia_08 skrev: "Lurer på hva du tenker på?" spør CBE til bildet på Insta. Ei som kommenterer litt freidig at "muligens hun tenker på å eie sin egen digitale identitet". Den kommentaren ble fjernet kjapt gitt. https://imgur.com/gallery/L5D8SCB https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/&ved=2ahUKEwj8jrW72bLkAhUlAhAIHctpDDkQFjAAegQICRAD&usg=AOvVaw0WLpCS4v7zo5Skl-erjBSM Det er den beste kommentaren jeg har lest på lenge!! 👍 28
Populært innlegg Surikatt Skrevet 2. september 2019 Populært innlegg #7925 Skrevet 2. september 2019 Jeg lurer på hva Caroline Berg-Eriksen tenker på når hun legger ut bilde av datteren i trappa. Kan hun ikke bare få være i fred? Hun legges ut på Internett helt uvitende. Får CBE en god følelse av å gjøre noe slikt? Er det til barnets beste?? Hvis hun mener det ikke er for å tjene penger på det så må der være at hun er avhengig av likes og skryt. Men barn er ikke accessories. Det burde holde at man selv synes sitt barn er fantastisk men denne dama må ha bekreftelser på det, og. Vitner om usikkerhet. 54
Gulleplutt Skrevet 3. september 2019 #7926 Skrevet 3. september 2019 7 timer siden, Hedersbrukeren skrev: Det er om mulig enda mer sinnssykt at folk som ikke har noe til overs for CBE viser et slikt engasjement om denne personen som det mange her inne gjør Dette er ikke en liten ubetydelig rosablogg som man skal la være i fred. Bedriften tjener millioner på virksomheten sin. Det er et sunnhetstegn at folk engasjerer seg og sørger for at flere og flere får øynene opp for hva forretningsdriften handler om. (så irriterende det enn måtte være for bloggeier) 19
Aricia Skrevet 3. september 2019 #7927 Skrevet 3. september 2019 (endret) 7 timer siden, Ellevira skrev: På dagens "Bloggerne" pratet CBE om eksponering av egne barn. Det virket som hun var lei seg for at hun ikke kunne legge ut så mye som hun ønsket for da ble det så mye kritikk - og det orket hun ikke! Mulig jeg tolket henne feil, men hvis ikke....? 7 timer siden, MissLucy skrev: veldig interessant. Bekreftelsen på at kritikk virker. Jeg tenkte akkurat det samme - hvis dette stemmer viser det at kritikken virker. Om det kun skyldes at CBE er i utakt med samtiden og bare ikke orker å håndtere de sosiale konsekvensene av det har absolutt ingenting å si dersom resultatet faktisk er en reell begrensning av eksponeringen. Forbehold om at jeg ikke har sett Bloggerne da - det orker jeg nemlig ikke, ikke et sekund engang. (For meg er nemlig diskusjonen i denne tråden mediedebatt som tar utgangspunkt i CBE.no som case study. Det er de generaliserbare poengene og prinsippene som interesserer meg, ikke denne bloggerens kanaler - eller andre influenceres kanaler - i seg selv. Sånn apropos nok et sidespor i diskusjonen i noen andre av de siste innleggene her). Endret 3. september 2019 av Aricia 39
Gjest Adrielle Skrevet 3. september 2019 #7928 Skrevet 3. september 2019 Hvis det stemmer at CBE egentlig vil eksponere barna mer, men lar være fordi hun synes det er belastende med kritikken, så er det bra at hun lar seg påvirke. Men samtidig så uendelig trist. Da har hun ingen forståelse for, eller enda verre - bryr seg ikke om - hvorfor kritikken kommer.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 3. september 2019 #7929 Skrevet 3. september 2019 9 timer siden, Ellevira skrev: På dagens "Bloggerne" pratet CBE om eksponering av egne barn. Det virket som hun var lei seg for at hun ikke kunne legge ut så mye som hun ønsket for da ble det så mye kritikk - og det orket hun ikke! Mulig jeg tolket henne feil, men hvis ikke....? Så det viktigste var ikke å beskytte barna sine mot massiv eksponering, men å ikke få kritikk selv???! Godt de vet å prioritere....😳😳😳
Aricia Skrevet 3. september 2019 #7930 Skrevet 3. september 2019 (endret) Hvis poenget er å skape kritisk bevissthet og offentlig debatt om eksponering av barn i SoMe, så tenker jeg at det er bare positivt at vi har nådd så langt at tematikken nå til og med inkluderes i Bloggerne. Hva CBE personlig forstår eller bryr seg om er ikke av betydning så lenge eksponeringen begrenses (eller aller helst opphører selvsagt), og opinionen blir gjort mer oppmerksom på problematikken. --- Tillegg: Ikke akkurat direkte sammenliknbart, men likevel: Minner om at det som først ga effekt da røykeloven i sin tid ble innført ikke var den enkeltes innsikt i de uheldige framtidige skadevirkningene av å fortsette å røyke, men den sosiale stigmatiseringen som overraskende fort fulgte i kjølvannet av innføringen av loven. Årevis med offentlige holdningskampanjer og opplysningsfilmer nådde ikke fram, mens den sosiale folkelige sanksjoneringen viste seg å være supereffektiv, til alles store overraskelse. Endret 3. september 2019 av Aricia 47
Minnie Mus Skrevet 3. september 2019 #7931 Skrevet 3. september 2019 Så henne på Bloggerne i gårkveld. Å jaggu hadde hun en spenne i håret som ligner veeeldig på de hun nå reklamerer for og har satt navnet sitt på i Coverbrands. Men hva er det med å sitte på kjøkkenbenken? Har sett det i flere innlegg der hun skal dele oppskrifter osv, hun sitter på kjøkkenbenken. Jeg synes det er uhygenisk, man skal jo lage mat der. Like uhygenisk som å lage mat med lange påsatte negler, uten å bruke engangshansker. 10
Populært innlegg Malum Skrevet 3. september 2019 Populært innlegg #7932 Skrevet 3. september 2019 (endret) 28 minutter siden, Minnie Mus skrev: Så henne på Bloggerne i gårkveld. Å jaggu hadde hun en spenne i håret som ligner veeeldig på de hun nå reklamerer for og har satt navnet sitt på i Coverbrands. Men hva er det med å sitte på kjøkkenbenken? Har sett det i flere innlegg der hun skal dele oppskrifter osv, hun sitter på kjøkkenbenken. Jeg synes det er uhygenisk, man skal jo lage mat der. Like uhygenisk som å lage mat med lange påsatte negler, uten å bruke engangshansker. Dette synes jeg er unødvendig kritikk. Det er da ikke snakk om et storkjøkken hvor det skal produseres mat til besøkende. Det hender jeg sitter på kjøkkenbenken min selv, og det tenker jeg er helt greit at man gjør i eget hjem. Folk flest har da normal hygiene, og tørker av benken før og etter matlaging. Endret 3. september 2019 av Malum 55
Vipser Skrevet 3. september 2019 #7933 Skrevet 3. september 2019 57 minutter siden, Minnie Mus skrev: Så henne på Bloggerne i gårkveld. Å jaggu hadde hun en spenne i håret som ligner veeeldig på de hun nå reklamerer for og har satt navnet sitt på i Coverbrands. Men hva er det med å sitte på kjøkkenbenken? Har sett det i flere innlegg der hun skal dele oppskrifter osv, hun sitter på kjøkkenbenken. Jeg synes det er uhygenisk, man skal jo lage mat der. Like uhygenisk som å lage mat med lange påsatte negler, uten å bruke engangshansker. Spennene har vært på siden starten av sesongen (innspilt for et halvt år siden). Spennene ble tilfeldigvis lansert hos Coverbrands to dager før premieren på sesongen i august. 7
skruf Skrevet 3. september 2019 #7934 Skrevet 3. september 2019 Akkurat det å sitte på kjøkkenbenken i sitt eget hjem ser jeg ikke noe galt i. Man har jo klær på og vasker over benker flere ganger daglig ifm matlaging (jeg vasker i allefall både før jeg lager mat/baker og etter at jeg er ferdig) Kan selv sitte på kjøkkenbenken (vi har ikke kjøkkenbord) med et glass vin for å holde mannen min med selskap mens han lager lørdagsmiddag f.eks Da ungene mine var små så satt de ofte på kjøkkenbenken når jeg kokkelere for å være med å hjelpe til (så fikk jeg holdt et øye på de mens jeg var opptatt med matlaging sånn at de ikke fant på noe bøll i ubevoktet øyeblikk) Lange negler kombinert med matlaging derimot er skikkelig uhygienisk, selv om man bare lager mat eller baker til seg selv og familien. Selv om man er aldri så flink til å vaske hendene før man setter i gang med å lage mat så får man ikke bort møkk og bugs under neglene 15
Kleenex Skrevet 3. september 2019 #7935 Skrevet 3. september 2019 40 minutter siden, Malum skrev: Dette synes jeg er unødvendig kritikk. Det er da ikke snakk om et storkjøkken hvor det skal produseres mat til besøkende. Det hender jeg sitter på kjøkkenbenken min selv, og det tenker jeg er helt greit at man gjør i eget hjem. Folk flest har da normal hygiene, og tørker av benken før og etter matlaging. Neida, men CarolineBergEriksen.no er en påvirker. Ikke glem det. 3
Inocybe Skrevet 3. september 2019 #7936 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, Camillalilla skrev: En kjapp titt på IG og det er veldig tydelig at barn og kropp er det som genererer flest likes. Så jeg lurer virkelig på hva de som betaler CBE for reklameplass tenker med når de ser hvor få likes hun får for å reklamere for dem. Mulig de tror de eksponeres for x antall potensielle kunder, men jeg tror faktisk at de eksponerer seg selv for en stadig større voksende gruppe som feks tenker miljø og gjenbruk. Altså stikk motsatt av hva CBE fronter. - forkortet - Etter å ha fulgt med på KG Rampelys en del år har jeg dessverre lite tro på annonsørenes vilje og evne til bakgrunnssjekk når de velger influencer. Med enkelte hederlige unntak er de fleste pinlig lite oppdaterte. Så det er ikke spesielt spekulativt å anta at annonsørene ser på lesere og likes totalt uten å reflektere over hvilke lesere det dreier seg om og hva de liker. Jeg synes heller ikke det er spekulativt å anta at boomet av IG-følgere etter naken-rumpe-bildet primært er følgere som håper på seksuelle runkebilder og ikke dem som kjøper søte hårspenner og rosa lysestaker. Er vel også en del av de samme som trykker like når CBE legger ut enda flere av sine seksualiserte bikinibilder. Så konklusjonen min er at annonsørene ikke gjør forarbeidet sitt og man kan jo lure på om CBE.no/UI er behjelpelige med å oppklare misforståelsen eller om de forteller den gamle historien om den høytutdannede velbemidlede kvinnelige leseren. Resultatet for annonsøren er at de ikke får den responsen de ønsker og for CBE.no at reklame-samarbeidene muligvis ikke blir gjenopptatt etter kontraktsperioden er slutt. Alt sammen fordi CBE.no ikke forstår hva høytutdannede velbemidlede kvinner ønsker av innhold men i stedet fokuserer på egne eksponeringsbehov. Et lærebokseksempel på hvordan gjøre seg selv uaktuell. 29
Felis Skrevet 3. september 2019 #7937 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, Aricia skrev: --- Tillegg: Ikke akkurat direkte sammenliknbart, men likevel: Minner om at det som først ga effekt da røykeloven i sin tid ble innført ikke var den enkeltes innsikt i de uheldige framtidige skadevirkningene av å fortsette å røyke, men den sosiale stigmatiseringen som overraskende fort fulgte i kjølvannet av innføringen av loven. Årevis med offentlige holdningskampanjer og opplysningsfilmer nådde ikke fram, mens den sosiale folkelige sanksjoneringen viste seg å være supereffektiv, til alles store overraskelse. Men er ikke eksponering av barn i ferd med å bli stigmatisert også? Bland mine venner på Facebook kommer det bilder av barn når det er store anledninger som bursdager, konfirmasjoner osv. Hverdagsbildene er stort sett borte. Jeg har et begrenset antall venner på FB, og det kan jo hende alle er medlemmer på KG 🤣 Men for en tid tilbake var det et kommentarfelt som varmet mitt hjerte. Under en artikkel om en mammablogger haglet kritikken mot eksponeringen hun drev med. Og store deler av kommentarene var fra menn. Så hvis deltakerne i denne tråden ikke er menn, forkledd som feite, misunnelige kjerringer, så kommer fordømmelsen i flere fora, og fra begge kjønn. Jeg håper det bare er et spørsmål om tid før det er så lite sosialt akseptert å eksponere barn at inntektene går ned. 43
Felis Skrevet 3. september 2019 #7938 Skrevet 3. september 2019 11 timer siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg skjønner jo at det er slitsomt å drive blogg når man bruker tida til å blokkere alle som liker kommentarer som går mot dem... Jeg kommenterte på instaen til floyd ang samarbeid med cbe.no, vips så var jeg blokkert fra bloggeier. Da er man søren meg iherdig!!! 😳 Jeg har også blitt blokkert av CBE. Men så oppdaget jeg til min overraskelse at jeg ikke var blokkert lenger. Jeg oppfatter det som om jeg fikk en timeout 😂 Er det flere som har opplevd dette? Det må i så fall ta uhorvelig mye tid å blokkere en masse! Men hvis de i tillegg skal oppheve blokkeringen etter en stund, så må de jo gå over blokkeringslisten og velge ut de som skal inn i varmen igjen. Det er ikke rart at bloggingen er så tidkrevende. 23
Malum Skrevet 3. september 2019 #7939 Skrevet 3. september 2019 28 minutter siden, Kleenex skrev: Neida, men CarolineBergEriksen.no er en påvirker. Ikke glem det. For min del må hun gjerne påvirke folk til å sitte litt på kjøkkenbenken. Det er da bare hyggelig. Det finnes mer enn nok av reelt ille ting å ta tak i hos denne influenseren, og dette er virkelig ikke én av dem. Det er sånt som dette kritikere av kritikken velger å fokusere på her inne, og som brukes for å ugyldiggjøre den viktige debatten. 34
Gjest loveli Skrevet 3. september 2019 #7940 Skrevet 3. september 2019 (endret) Igjen avslører programmet "Bloggerne" hvor usanne bildene og videoene av frua i deres egne sosiale medier er vs virkeligheten. Huden hennes er ikke perfekt, hun har ringer under øynene og hun bruker mengder med sminke. Men det verste er hvordan bedriften fremstiller kroppen til frua i SoMe. På bildet fra 08.08.19 på Insta sitter frua foroverlent over frokostbordet og magen går veldig innover. Voksne kvinner vet at dette ikke er naturlig, og påvirkes kanskje ikke i så stor grad. Men unge kvinner og ungdom tror kanskje dette er oppnåelig og påvirkes til å gjøre usunne valg når det kommer til mat og trening. På "Bloggerne" s11e13 er frua på besøk i et studio og hun lener seg bakover i stolen hun sitter i og magen går utover! Hun kan ikke være riktig nagla hvis hun ikke skjønner hvor usunt det er å fremme en uoppnåelig kropp! Selv motebransjen har begynt å ta grep om usunne og skadelige idealer! På tide å følge med i tiden! Endret 3. september 2019 av loveli
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå