Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
59 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvor raskt man leser en bok har da svæææært lite å gjøre med hvor belest/intellektuell/<insert reason> er! Jeg begynte med Kalvøs hyttebok før påske og er ennå ikke rundet den. Ikke fordi den ikke er morsom eller interessant, men handler om prioriteringer.. så å kritisere at frua ikke har lest ut boka blir for dumt, synes jeg.

Jeg er enig, hvor kjapt man leser en bok er ikke interessant i seg selv. Det som er interessant er narrative cbe forsøker å fortelle og her er det mange sprekker, også hvor mye hun leser. Hun har tidligere skrevet at hun leser en del, og det er mangel av lesing et tegn på. Jeg bryr meg ikke om hvor fort cbe leser eller om hun leser i det hele tatt, bare at hun fremstiller seg falskt.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, loffen skrev:

Var innom instastoryen hennes nå.

De er i Hellas, er det noe fint å vise? Nei.. men det er selfie med bikini i speilet, morgenkaffe, selfie mens hun er på løpetur (med sedvanlig trutmunn og caps), og så de minste i familien. Akkurat som hjemme altså. zzz

Jeg lurer på hvordan man skal tolke dette. Hva er det hun vil formidle med den typen ensidig fokus på bilder av seg selv? Det må være noe jeg ikke forstår, rett og slett. 

Som produsent av tekst og bilder har man vel en tanke eller et mål med det man driver med? Og dette målet bør jo være utgangspunktet for vurderinger du gjør når du poster et innlegg. Jeg har store problemer med å avkode hva det er som er dette overordnede målet. 

Skrevet (endret)
1 time siden, 123Frustrert skrev:

Jeg er enig, hvor kjapt man leser en bok er ikke interessant i seg selv. Det som er interessant er narrative cbe forsøker å fortelle og her er det mange sprekker, også hvor mye hun leser. Hun har tidligere skrevet at hun leser en del, og det er mangel av lesing et tegn på. Jeg bryr meg ikke om hvor fort cbe leser eller om hun leser i det hele tatt, bare at hun fremstiller seg falskt.

Hun er neppe den eneste småbarnsmoren med eget firma som strever med å fullføre en bok hun har begynt på, selv om hun har skrevet tidligere at hun liker å lese. Da jeg var student leste jeg alt mulig, krim, klassikere og samtidslitteratur om hverandre, men nå som jeg er i full jobb og har familie sliter jeg med å finne roen til å lese. Jeg har faktisk ikke lest ut Kniv selv engang, selv om det er to måneder siden jeg begynte på den :) 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg lurer på hvordan man skal tolke dette. Hva er det hun vil formidle med den typen ensidig fokus på bilder av seg selv? Det må være noe jeg ikke forstår, rett og slett. 

Som produsent av tekst og bilder har man vel en tanke eller et mål med det man driver med? Og dette målet bør jo være utgangspunktet for vurderinger du gjør når du poster et innlegg. Jeg har store problemer med å avkode hva det er som er dette overordnede målet. 

Vise seg frem? Få likes?

• Liker 13
Skrevet

Like overrasket hver gang familiemedlemmer dukker opp på ferien? Tror ikke det. Sånn er det jo hvert år. 

• Liker 26
Skrevet
26 minutter siden, CecilieX skrev:

I kommentarfeltet under innlegget fra bokpreiket skrev hun at hun regnet ned at leserne hennes hadde samme interesser som henne, og hennes interesse er jo seg selv..

• Liker 26
Skrevet
2 timer siden, loffen skrev:

Var innom instastoryen hennes nå.

De er i Hellas, er det noe fint å vise? Nei.. men det er selfie med bikini i speilet, morgenkaffe, selfie mens hun er på løpetur (med sedvanlig trutmunn og caps), og så de minste i familien. Akkurat som hjemme altså. zzz

Jeg ble positivt overrasket over Dovre-oppsummeringa. Det var et bra innlegg med nyttig info og akkurat passe mengde personlige anekdoter. Kanskje det beste innlegget jeg noen gang har lest på den bloggen. 

Ser de skriver at de vil lage en "Lefkosguide" så håper de ble inspirert av Dovreinnlegget til å gjøre noe lignende og ikke lar de uendelige totalt intetsigende selfiene ta overhånd igjen. De har nå vist de kan lage bra innhold og med litt øvelse så klarer de det sikkert uten rumpe, pupper eller barneeksponering 🤞

• Liker 18
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
14 minutter siden, MissLucy skrev:

Vise seg frem? Få likes?

Jeg håper ikke svaret ditt er fasiten. Jeg hadde liksom håpet at det var noe mer enn bedriftseiernes behov som var utgangspunkt hver gang de skriver. Det er tross alt mange som leser bloggen og det hadde jo vært fint om leserne satt igjen med noe av verdi etter å ha brukt tid på å lese bloggen eller følge dem i sosiale medier. 

Endret av CecilieX
Skrevet

CBE Er som en dårlig gåte som ingen orker og finne svaret på. Denne Hellas turen gir ikke mye meninger eller mål. Og det tok heller ikke lange tiden før de små frontet kameralinset igjen.. Alt jeg ser nå er at hun er ut etter og høste likes etter likes nå som den lille stormen rundt hårklemmene har lagt seg.

• Liker 8
Skrevet

Kunne ikke la være å legge merke til perlehårspennen i bloggerne-episoden. Den samme som hun nå selger? Eller fra Glitter? 

• Liker 14
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Surikatt skrev:

Like overrasket hver gang familiemedlemmer dukker opp på ferien? Tror ikke det. Sånn er det jo hvert år. 

Det er sikkert fint - på den måten får de jo barnevakt konstant. 

Jeg tror heller ikke frua og co. kommer til å «ta seg ordentlig ferie» fra bloggen, slik hun skriver i siste innlegg. Til det er hun for avhengig av likes og bekreftelse. Tipper det kommer noen bikinibilder med rumpa i fokus snart. 

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/05/fantastiske-lefkos/

Endret av Aquarius04
  • Liker 13
Skrevet

Hva skjedde med det såkalte "feriehuset" som dem holdte på og bygge? Må nå være billigere og eie enn å til standighet bo på hotell.

• Liker 2
Skrevet (endret)

I Bloggerne kan man se en helt normal småbarnsmor og en helt normal småbarnsfar. Det er leit at paret velger å posere, retusjere og skyggelegge seg nærmest til det ugjenkjennelige før de trykker på publisér-knappen. De er fine som de er, helt uten timesvis med bildebehandling. Det blir som bekjente som bruker skjønnhetsfiltere på snapchat - tror de ikke at vi kan se hvordan de egentlig ser ut - i virkeligheten?

Kunstig iscenesatt idyll er uansett på vei ut. Nå er det det ekte og rå som gjelder. Som Funkygine. Her har bloggerparet mye å lære om ærlighet, sårbarhet og ydmykhet.

Jeg vil i likhet med andre applaudere Tour De Dovre-innlegget. Et velskrevet innlegg nesten helt uten fokus på rumpe og pupper. Selv om turen ble avbrutt halvveis, så håper jeg at Norgesferie gav mersmak. Selv om jeg nå ser at bloggerparet er i Syden IGJEN, med ivrig fremvisning av veteranbloggerens kropp i diverse bikinier og trenings-bh'er.

Endret av Ultiva
  • Liker 43
Skrevet (endret)
1 time siden, CecilieX skrev:

1 time siden, MissLucy skrev:

Vise seg frem? Få likes?

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg håper ikke svaret ditt er fasiten. Jeg hadde liksom håpet at det var noe mer enn bedriftseiernes behov som var utgangspunkt hver gang de skriver. Det er tross alt mange som leser bloggen og det hadde jo vært fint om leserne satt igjen med noe av verdi etter å ha brukt tid på å lese bloggen eller følge dem i sosiale medier. 

Tja, carolinebergeriksen.no dreier seg jo stort sett om en oppstaset og besminket bloggfigur og diverse rekvisitter og statister som bruker alskens nyttige og behovsbaserte produkter selv om cbe påberoper seg at bloggen handler om et (hennes) hverdagsliv. I en blogg der ønsket var at den skulle fremstå som et "glanset magasin", men som for det meste dreier seg om annonsesalg forkledd som hverdag. Etter 10 år som bloggens ansikt utad, og dét over flere kanaler, får vi nå presentert en 33(?) år gammel tobarnsmor som trives utstudert poserende foran speil...refleksen, gjerne så avkledd som mulig men aldri uten en hårlokk på vift selv etter hjelmsveis på sykkeltur i fjellet. Vi hører snakk om hjelmsveisen, men ser den aldri. Selv ikke i de kanalene som bloggeieren påstår gir innblikk bak kulissene og viser den ekte personen. Vi får derimot se enda mer av bloggens ansikt med kropp utad, og andre ting vi egentlig ikke trenger å se. Og fraværet av produkter som skal markedsføres er egentlig påtagelig større enn for noen år siden, i samtlige kanaler.

Kort sagt, det jeg personlig ser i de kanalene jeg kikker innom (jeg unngår snap for ikke å få mindreårige i fleisen), er en selvopptatt voksen kvinne som liker å vise seg frem fordi hun syns hun ser "digg" ut og er stolt av det. Og det er helt greit. Men hva kroppsfokuset har med markedsføring og salg av annonseplass å gjøre, vites ikke. Det er ikke kroppen eller ansiktet til bloggeier som utgjør om målgruppen kjøper det som selges, men hvordan produktet presenteres rent innholdsmessig: er det nyttig, hvordan virker det, hvor kommer det fra osv. Og i denne bloggen er det lite å hente av sånt. Så ja, jeg konkluderer for meg selv at alle disse selfiene og kroppsbildene mest er for å vise seg frem og få sin daglige hyllest. For en profesjonell bedriftseier som driver med salg ville raskt skjønt at salg av produkter i kombinasjon med bilder av en avkledd, poserende kropp lett får noe underlig over seg. 

Tilføyelse: Hvem påvirker og inspirerer bloggeieren?

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 41
Skrevet
3 minutter siden, Ultiva skrev:

I Bloggerne kan man se en helt normal småbarnsmor og en helt normal småbarnsfar. Det er leit at paret velger å posere, retusjere og skyggelegge seg nærmest til det ugjenkjennelige før de trykker på publisér-knappen. De er fine som de er, helt uten timesvis med bildebehandling. Det blir som bekjente som bruker skjønnhetsfiltere på snapchat - tror de ikke at vi kan se hvordan de egentlig ser ut - i virkeligheten?

Kunstig iscenesatt idyll er uansett på vei ut. Nå er det det ekte og rå som gjelder. Som Funkygine. Her har bloggerparet mye å lære om ærlighet, sårbarhet og ydmykhet.

Funky prøvde seg på dette falske fasade greie og fikk tilbakemelding på at det kledde ikke henne. Til og med når hun ble sminket så fikk hun blandet kritikk.. Og det er jo ikke rart når folk er så vant til og se henne uten sminke og alt annet.

Alså.. Man treng jo ikke å se på bloggerne for å skjønne at dem ikke er seg selv på bildene. Er jo bare og trykke seg til bryllups bildene så voilà spretter sannheten fram på skjermen.

Gikk gjennom noen andre bloggere tidligere i dag, og kom fram til at CBE&co er den eneste bloggen jeg har vært borti som overdriver noe veldig med redigering av bildene.

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tja, carolinebergeriksen.no dreier seg jo stort sett om en oppstaset og besminket bloggfigur og diverse rekvisitter og statister som bruker alskens nyttige og behovsbaserte produkter selv om cbe påberoper seg at bloggen handler om et (hennes) hverdagsliv. I en blogg der ønsket var at den skulle fremstå som et "glanset magasin", men som for det meste dreier seg om annonsesalg forkledd som hverdag. Etter 10 år som bloggens ansikt utad, og dét over flere kanaler, får vi nå presentert en 33(?) år gammel tobarnsmor som trives utstudert poserende foran speil...refleksen, gjerne så avkledd som mulig men aldri uten en hårlokk på vift selv etter hjelmsveis på sykkeltur i fjellet. Vi hører snakk om hjelmsveisen, men ser den aldri. Selv ikke i de kanalene som bloggeieren påstår gir innblikk bak kulissene og viser den ekte personen. Vi får derimot se enda mer av bloggens ansikt med kropp utad, og andre ting vi egentlig ikke trenger å se. Og fraværet av produkter som skal markedsføres er egentlig påtagelig større enn for noen år siden, i samtlige kanaler.

Kort sagt, det jeg personlig ser i de kanalene jeg kikker innom (jeg unngår snap for ikke å få mindreårige i fleisen), er en selvopptatt voksen kvinne som liker å vise seg frem fordi hun syns hun ser "digg" ut og er stolt av det. Og det er helt greit. Men hva kroppsfokuset har med markedsføring og salg av annonseplass å gjøre, vites ikke. Det er ikke kroppen eller ansiktet til bloggeier som utgjør om målgruppen kjøper det som selges, men hvordan produktet presenteres rent innholdsmessig: er det nyttig, hvordan virker det, hvor kommer det fra osv. Og i denne bloggen er det lite å hente av sånt. Så ja, jeg konkluderer for meg selv at alle disse selfiene og kroppsbildene mest er for å vise seg frem og få sin daglige hyllest. For en profesjonell bedriftseier som driver med salg ville raskt skjønt at salg av produkter i kombinasjon med bilder av en avkledd, poserende kropp lett får noe underlig over seg. 

Dette var meget godt formulert og skrevet👍👏

• Liker 7
Gjest Emmy_H
Skrevet

Min teori er at CBE bruker SE som inspirasjon, da SE fortsatt er bloggdronningen i Norge. De er Skremmende samkjørte i bilder og utseende. Forskjellen er 10 års aldersforskjell og 2 barn, så det ser unektelig merkelig ut hos CBE. 

Skrevet
1 time siden, Surikatt skrev:

De virker svært uselvstendige når det gjelder å gjøre noe med barna. De må liksom alltid ha noen (som regel hennes foreldre) i back up. 

Eneste gangen de har hatt barna alene over tid var vel på cruiset? 

Ellers er hjelpen bare et stenkast unna. 

• Liker 28
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Halle-Palle skrev:

De virker svært uselvstendige når det gjelder å gjøre noe med barna. De må liksom alltid ha noen (som regel hennes foreldre) i back up. 

Enig, relevant mtp « sterk grunder kvinne som har egen bedrift»  narrativet. CBE er en familiebedrift på flere måter.

Endret av Emmy_H
Skrevet (endret)
1 time siden, Halle-Palle skrev:

De er som to hjelpeløse barn når det kommer til det. Og frua selv klarer seg jo heller ikke uten LK, hun evner jo ikke å svare på spørsmål fra for eksempel pressen selv en gang uten å se bekreftende på mannen sin eller la mannen svare. Det er kanskje mer enkelt å gjemme seg bak en PC-skjerm. 

Hun skriver også at hun gleder seg til å kjenne kreativiteten boble når hun kommer hjem. Da håper jeg på litt annerledes innlegg enn femhundre bilder av frua fra samme vinkel der hun enten skriver om 1. trening, 2. oppskrifter eller 3. sin «travle» hverdag. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/05/fantastiske-lefkos/#comments

Endret av Aquarius04
La til tekst
  • Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...