Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til alle som kritiserer flygingen: Mener dere virkelig at dere ikke kunne flydd tilsvarende selv? Jeg hadde gjort det om jeg hadde en slik jobb som gir muligheten. Flyskam er bare en liten del av et stort miljøproblem vi står overfor. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, cerruti skrev:

Til alle som kritiserer flygingen: Mener dere virkelig at dere ikke kunne flydd tilsvarende selv? Jeg hadde gjort det om jeg hadde en slik jobb som gir muligheten. Flyskam er bare en liten del av et stort miljøproblem vi står overfor. 

Sammenligningen er ikke relevant med mindre de/vi som svarer også er influencere med tusenvis av følgere i flere SoMe-kanaler. Når man i tillegg til det man velger og gjør også aktivt forsøker å påvirke en stor lesermasse til å gjøre samme valg, er det en helt annen sak.

Når det er sagt: Det er ikke vanskelig å finne influencere som er mye verre enn CBE når det gjelder antall flyreiser i året. Sånn umiddelbart kommer jeg på feks Anders Husa og Helle Øder Valebrokk - da snakker man nærmest konstant farting jorda rundt. CBE blogger jo aller mest hjemmefra - helst fra innsiden av husets fire vegger.

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Men husk for all del at disse turene ble bestillt i vinter, før begrepet flyskam ble så kjent, og cbe sikkert ikke visste at det å fly var så miljøfiendtlig. Så da gjelds det ikke, man man da skjønne. 

Dessuten nå når datteren starter på skole får de ikke flydd mer en andre siden de må forholde seg til skoleruta, derfor mener cbe at hun blir mer bevist på miljøet og blir miljøvennlig av det. ( ps. Man blir ikke miljøvennlig selv om man bare skal fly, la oss si en gang i året, det er uansett forurensende. Og skulle alle ha en kvote på hvor mye de kunne forurense i løpet av livet har vel denne familien brukt opp sin og mange andres alt). Men cbe bryr seg bare om miljø, ikke så mye om klima har hun uttalt..

• Liker 12
Skrevet
50 minutter siden, cerruti skrev:

Det er ikke det det handler om. Det handler om at CarolineBergEriksen.no er en influencer og som tidligere i sommer nærmest ropte ut at det skulle flys mindre, neste år vel å merke. Dette betyr å få andre til å gjøre det samme som en selv. Og så begynner vel eldste arvingen på skole nå så dette året har vært siste krampetrekning med ferieturer når som helst. 

• Liker 13
Skrevet

Det er så rart at de dokumenterer en ting med bildene de publiserer og så bruker kommentarfeltet (og media) til å nekte for det de selv deler. 

Eksempler er bruk av barna i reklame og sosiale medier, fokus på kropp, større pupper og større/mer fokus på rumpe. 

Bloggeren hevder at hun er perfeksjonist, men går stadig på smeller som fullstendig feilslått oppussing, lite/dårlig lesing av kart mtp høydemeter og hvor man camper for natten, komme for sent til fly pga dårlig planlagt avreise fra hjemmet (og ikke minst at hele familien måtte vente pga at bagasjen ikke ble sjekket inn. De fleste andre med paktisk sans hadde da i det minste sendt barna med bestefar som reiste med det flyet de opprinnelig skulle hatt). 

Jeg syns hele bloggen stadig beviser at det er to voksne som har problemer med å planlegge og multitaske ute i den store verden. 

• Liker 43
Skrevet

Hvorfor kaller hun seg designer? Hva er det egentlig hun har designet? 

Jeg lurer også på hva som får Caroline Berg-Eriksen til å aldri få nok skrytekommentarer av eget utseende? En gang skrev jeg en utrolig overdrevet skrytekommentar (ironisk) og fikk selvfølgelig «tusen takk så hyggelig» svar. Jeg ble sjokkert. 

• Liker 24
Skrevet
12 timer siden, Aricia skrev:

Det er fotograften som fokuserer på dette, og bloggeren som publiserer bildet. Du kan ikke forlange av leserne at de skal fokusere på naturen i bakgrunnen som bokstavelig talt, dvs rent fototeknisk er ute av fokus.

Publisister må jo nesten tillegges et minimum av ansvar for det budskapet de formidler gjennom valg av virkemidler i tekst og bilde. Du argumenterer slående nok akkurat på samme måte som CBE selv: Så lenge tilbakemeldingene består i skamros har hun ikke noe problem med å ta æren for det hun har publisert. Men straks noe går det aller minste i motsatt retning, så er det KUN og fullstendig in the eyes of the beholder, og leseren må selv ta ansvar for alt uønsket eller diskutabelt bloggen formidler. Det er.... hva skal man si? Påfallende.

Hvis fotografen ville at naturen skulle stå i fokus ville han vel heller ikke kommentert under bildet på instagram "that ass" eller hva han nå skrev. Det er de selv som ber om dette fokuset.

2 timer siden, cerruti skrev:

Faktisk, og jeg er ikke fanatisk på noe vis. Grensen min er en langdistanse- eller to kortdistanseflyvninger i året. I 2019 har det ikke vært noen enda, og jeg tror heller ikke det blir noe. Det skyldes ikke økonomi.

• Liker 25
Gjest Emmy_H
Skrevet
2 timer siden, cerruti skrev:

Når jordas ressurser for 2019 allerede er brukt opp, så trenger vi virkelig folk som dette ☝🏼

Skrevet (endret)

Når er skolestart i Østfold? Spent på hvordan bedriften tenker å blogge om denne ( om de er tilbake fra ferie...?) Skolestart kunne vært en slags mulighet til å stoppe eksponering.

Endret av Undreguri
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Emmy_H skrev:

Når jordas ressurser for 2019 allerede er brukt opp, så trenger vi virkelig folk som dette ☝🏼

Jeg tror vi i hvert fall trenger noe helt annet enn gjentatt gnaging på en bloggers fire flyturer eller så...

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, cerruti skrev:

Jeg tror vi i hvert fall trenger noe helt annet enn gjentatt gnaging på en bloggers fire flyturer eller så...

Fire flyturer? Det er vel ganske mange flere 😀 også alt annet damen forbruker og skal påvirke andre til å bruke, alt fra spray til underlivet, spray til puta, spenner, løshår og og og.. det finnes så mye ræl denne bloggerne har frontet. Det eneste fornuftige er vel svisker.. 😀

• Liker 14
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
1 minutt siden, Zokutine skrev:

Under det ene innlegget der de bader, og LK hopper fra fjellet, skriver hun i kommentarfeltet at det var skikkelig sterk strøm som dro han imot fossen, og at han måtte svømme alt han klarte for å komme på land. Det er ei som kommenterer at 18stk har drukna i juli, og at det var uansvarlig å hoppe nedi der. Da svarer fruen at han hadde full kontroll. For de gjør jo aldri noe feil! Alle de som drukna følte sikkert de hadde full kontroll de og.. 

Det er så manisk. I det ene øyeblikket skriver hun svart på hvitt at han ble dratt imot fossen, mens i det neste... «Han hadde full kontroll!!!!»

De kan virkelig ikke innrømme feil. What so ever...

Skrevet (endret)

Når det gjelder hårspenner og andre kommende accessories, samt andre produkter som markedsføres gjennom cbe.no  og hva potensielle kjøpere forventer av et produkt for at nettopp denne annonsørens skal selge bedre enn konkurrentenes, mener jeg at bloggen definitivt ikke gir leserne eller annonsørene mye valuta for budsjettet når bloggeierne/annonsører ikke er åpne om beslutningsbakgrunn for deres valg av produktsamarbeid, opprinnelsesesland, etikk/miljøbevissthet, eller selve samarbeidsprosessen.  Anbefaler denne svært passende artikkelen:

https://kampanje.com/markedsforing/2019/07/kundene-dine-er-egoister--og-det-skal-du-vare-glad-for/

Endret av Revenge o'Cavatina
Ny lenke
  • Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Når det gjelder hårspenner og andre kommende accessories, samt andre produkter som markedsføres gjennom cbe.no  og hva potensielle kjøpere forventer av et produkt for at nettopp denne annonsørens skal selge bedre enn konkurrentenes, mener jeg at bloggen definitivt ikke gir leserne eller annonsørene mye valuta for budsjettet når bloggeierne/annonsører ikke er åpne om beslutningsbakgrunn for deres valg av produktsamarbeid, opprinnelsesesland, etikk/miljøbevissthet, eller selve samarbeidsprosessen.  Anbefaler denne svært passende artikkelen:

Http://kampanje.com/markedsfor...-og-det-skal-du-vare-glad-for

Linken funker ikke.

Gjest Emmy_H
Skrevet

Når det gjelder CBE og autensitet så kan muligens dette være en forklaring? En annen fordel ved å bruke micro influencers er autentisitet, unik vinkling, samt muligheten til å nå ut til en egen målgruppe. Kjente bloggere har ofte mange samarbeider på gang, og de vil sannsynligvis bruke mindre tid og energi på hvert enkelt innlegg. Med færre sponsoravtaler vil micro influencers formodentlig gi deg mer verdi for pengene.      https://blogg.synlighet.no/hva-er-micro-influencers-og-hvordan-kan-de-bidra-til-markedsforingen-din/

Skrevet
15 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Http://kampanje.com/markedsfor...-og-det-skal-du-vare-glad-for

Tipper dette var begynnelsen og slutten på Caroline accessories. Hva skal få folk til å kjøpe dette? Hun har mange dårlige forretningsideer. Netflt er et annet eksempel. Det hun tjener mest på, er sine egne barn. Hun selv er oppbrukt. 

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...