Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, 2ney skrev:

Er det bruk av skygger, lys og farge du mener? 😆

Hehehehe,ja. Om man skal si det på den pene måten istedenfor direkte på spissen😂

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Skrottefar skrev:

Neeeeei......det tror jeg ikke noe på, de bildene er ekte, for det kan LKE bevise, for han har de i raw.-format :icon_lol:

Synd at han ikke kan bevise det på bloggerne da, når fruen fronter kameraet🤪

• Liker 4
Skrevet

Alt som skjedde i bloggerne har vi jo sett før. Det her var jo råkjedelig TV.

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, loveli skrev:

At fotballfrue er med i år.., skulle nesten tro at det var hun som betalte TV2 for å kunne delta! 

Jeg begrunner teorien med at fotballfrue aldri vinner publikumsprisen i noen blogawards. Hun vinner egentlig ingen priser, bortsett fra en oppdiktet tittel jeg ikke engang husker. Det var jo ingen andre enn en jury som hadde bestemt at hun skulle få prisen, altså var ikke leserne med på prisen hun fikk. 

Hun er kjedelig, innholdet har vært likt i alle år. Hun engasjerer ingen med sitt innhold, engasjementsraten er latterlig lav. Nettopp pga engasjementsraten og kallenavnene til de som "liker" innholdet hennes på Instagram mener jeg man har god grunn til å tro at følgerne er betalt.

Hva har TV2 tenkt med når de har castet fotballfrue? Hun skapte ingen overskrifter sist gang hun deltok, hun dro ikke opp programmene på noen som helst måte, og hvem gidder å se en bitchy småbarnsmor hakke på mannen sin og være helt stiv i sminkemaska og unaturlig vender sin venstre side mot kameraet hele tiden? Hvorfor skal hun få sendetid? Jeg er nysgjerrig. Jeg har sluttet å lese bloggen for et par år siden, følger bare med i denne tråden. Og helt ærlig, denne tråden begynner å bli kjedelig også, fordi den går på reapeat lik sin mamma. (Men tråden er viktig da den handler om barneeksponering og hvordan Treasures AS behandler folk).

På tide at TV2 skaffer mer interessante bloggere å følge. Kanskje Linnea Myhre kunne fått eget program istedenfor? Slik som SE?

Enig med deg. Æresprisen CBE fikk tipper jeg ble konstruert for å lage TV. Juryen har koblinger til tv2. Når ingen av seriens deltakere vant noen pris, måtte de nok lage en for at serien ikke skulle bli for kjedelig. https://vixen.no/2018/11/20/dette-er-juryen-i-vixen-influencer-awards-2018/

For eksempel Trines matblogg har holdt på et par år lenger enn CBE, og gjør det langt bedre på alle måter. Trine er vel ikke kjent for å «inspirere, irritere og engasjere», så da fortjener hun vel ingen ærespris. 🤷🏼‍♀️

Asti sitt innlegg om dette likte jeg forøvrig veldig godt: https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/amp/

• Liker 31
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
1 time siden, pøbelsara skrev:

I kommentarfeltet i bloggen er det flere lesere som gir uttrykk for at de synes det er så koselig å se barna. Hvorfor ønsker man å se scener fra privatlivet til fremmede barn? OG hvorfor ønsker man å vise frem privatlivet til barna sine til vilt fremmede?

Fordi man glemmer at dette er egne selvstendige personer med rettigheter. Det er litt som i gamle dager når de stilte ut folk, folk er nysgjerrige og glemmer at dette er ikke er skuespillere men barn av folk som har valgt å leve av dette uten barnas samtykke. Skulle gjerne ha visst hva de som trykker likes eller skriver at det er hyggelig tenker om dette. I min verden applauderes de som ikke viser frem barna sine for klikk og kroner.

Endret av Emmy_H
Skrevet
6 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg tror også det trigger en slags minstestandard av sosiale antenner hos oss når folk snakker om eller viser bilder av barna sine - selv når det gjelder folk man ikke egentlig kjenner. Man trenger ikke ha noe felles, men om en kollega eller en annen perifer person begynner å vise bilder av barnet sitt, kan man smile og nikke gjenkjennende på et helt basalt menneskelig plan. Det er den ulimate ice-breaker og minste felles multiplum. Anekdoter om og bilder av barn brukes hele tiden til å bygge og bekrefte relasjoner IRL.

Og for å snu på det: Dersom man ikke smiler og nikker gjenkjennende til et bilde av et lite barn som noen stolt viser fram, da flagger man den ultimate avvisning og den mest eklatante mangel på sosialt gangsyn. De som viser fram bilder av barnet sitt gjør seg sårbare overfor oss, og anerkjenner vi ikke den gesten ved å respondere med smil og hyggelige ord er vi bare asosiale kalde fisker og monstre.

Så selvsagt reagerer mange på samme måte når folk fronter de små barna sine på åpne, offentlige kontoer i ulike SoMe. Man skal ikke ha rare relasjonen til noen på følgerlisten sin før man føler på presset til å trykke "like" på alle barnebilder - for hvem kan da la være å like et lite uskyldig barn? Man melder seg liksom ut av sivilisasjonen og menneskeheten ved å la være, uansett hvor velfunderte og prinsipielle argumenter man oppgir for det. (Og hva får kritikerne på Rampelyset til stadighet høre fra motparten, om ikke "jeg håper dere ikke har barn"?).

Det er temmelig kynisk å utnytte disse mekanismene kommersielt for klikk, likes og merkevarebygging, slik mange bloggere synes å gjøre. Men nettopp fordi mekanismene er så grunnleggende virker de også svært effektivt til slike formål.

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din. Følte meg ofte uhøflig og ufin om jeg ikke trykket liker på et barnebilde. Hvem liker ikke fine bilder av barn liksom? KG har heldigvis gjort meg oppmerksom på konsekvensene av bloggerbarnbilder så nå scroller jeg forbi barnebildene med god samvittighet og bruker energien min på barn jeg faktisk kjenner. 

• Liker 31
Skrevet

Den prisen var jo nesten bare trist.

Var en slags trøstepremie og hadde personlig ikke hvert så veldig stolt over det. Heller flau over at juryen må gi meg en pris når ikke leserne vil. 

Når hun pratet om at hun har hvert 10 år i bransjen og fortsatt gjør suksess å fenger leserne måtte jeg le litt. Den tid er vel forbi. Som Martine Lunde sa «det er fantastisk at hun har klart å leve på dette i 10 år». Helt enig. Og det er vel ved veis ende nå. De blir vel som Heidi og Spencer pratt. Istedenfor Amerikas mest forhatte par blir de Norges. Kanskje de er det allerede. 

• Liker 38
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Wow, til og med fitnessutøvere  har litt på magen når de sitter..fruen må være usedvanlig topptrent og ha rekordlav fettprosent. Kunne vel bare tatt bilde av frokosten og utsikten?

Endret av Emmy_H
Skrevet
58 minutter siden, Emmy_H skrev:

Wow, til og med fitnessutøvere  har litt på magen når de sitter..fruen må være usedvanlig topptrent og ha rekordlav fettprosent. Kunne vel bare tatt bilde av frokosten og utsikten?

Ser blodåren på halsen strammes for harde livet. Må ikke glemme å puste frk. 

• Liker 24
Skrevet

CBE sin holding til mat er faktisk provoserende i det offentlig rom. Det er en ting hva hun legger ut på bloggen,  men noen annet når hun sier det på kameraet. Da gir hun et feil bildet av hvordan en sun og veltrent kropp skal kunne se ut. At hun hadde på seg en trang kjole er ingen unnskyldning for den kommentaren hun kom med. For nå er det der ute og det vil aldri bli glemt. Hun kunne i det minste ha spist en skål med fruktsalat, slik at magen hadde noe og gå på til hun skulle spise et bedre måltid. Ordene hennes river henne selv i små biter uten at hun er klar over det.

• Liker 27
Skrevet

Jeg ble i grunnen overrasket over at en person som selv sier at hun elsker å planlegge og skrive lister IKKE har lagt inn et trang kjole-vennlig måltid i løpet av dagen.

Si at de spiste frokost klokken 10. Jeg vet ikke når Vixen-arrangementet begynte, men i mitt hode er kl 19 et tidspunkt som jeg ikke hadde stusset over. Arrangementet varer til kanskje kl 22-23. 

Det er minst 12 timer uten mat for å passe inn i en kjole. Jeg hadde aldri holdt ut. 

• Liker 28
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin.

Skrevet

Må ærlig si at CBE ikke passet til den beskrivelsen som kom ift Æres prisen som hun vant ifjor.. Den skulle ha gått til noen andre som virkelig ha spilt opent og ærlig med kortene sine.

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, Rubella skrev:

Juryen sa at hun har beina godt plantet på jorda og deler oppturer og nedturer ærlig og åpent med leserne sine...

Altså... HÆ?

Kan ikke si at det stemte akkurat. Har juryen i det hele tatt fått med seg alle media oppslagene og hva folk faktisk har reagert på mon tro.. vent litt..  hat svaret på det.. NEI!

• Liker 11
Skrevet

ref bedriftens siste instagraminnlegg, en av de ansatte kommenterer «se de rette linjene». Regner med dette er et stikk til de som undrer seg på om det pyntes litt på bilder innimellom .. Mitt råd, kom deg ned fra din høye hest, få deg en utdanning og bidra med noe samfunnsnyttig. Hva tenker du om en slik kommentar på en bedriftskontoen @virkelig , @Shopgirl2014 og @Lin10 ?

• Liker 30
Skrevet

Jeg vil bare legge til etter en liten egenerfaring:

Hvis noen her skulle tro at det "bare" er å vifte opp ett innlegg eller tre, så tror jeg det er vi som trenger realitetssjekken. Etter å ha jobbet litt med media inhouse hos oss, så ser jeg det at det går fort en hel j***la dag bare på å lage innhold til en nyhetsmail. Det er ikke det at skrivinga tar så lang tid, selv om man stadig vekk oppdager skrivefeiler, bedre setningsoppbygginger osv. Men å lage hele designet rundt er tidkrevende i seg selv. Legg på litt feilkoding så har man det gående..

• Liker 4
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
9 minutter siden, Undreguri skrev:

ref bedriftens siste instagraminnlegg, en av de ansatte kommenterer «se de rette linjene». Regner med dette er et stikk til de som undrer seg på om det pyntes litt på bilder innimellom .. Mitt råd, kom deg ned fra din høye hest, få deg en utdanning og bidra med noe samfunnsnyttig. Hva tenker du om en slik kommentar på en bedriftskontoen @virkelig , @Shopgirl2014 og @Lin10 ?

Kanskje man kan legge it imgurer fra instagram siden bedriften har blokkert såpss mange?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...