MaleficentAurora Skrevet 9. august 2019 #6221 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Heidegger skrev: Har ikke fulgt henne i lengre tid, men har fått med meg det viktigste, tror jeg. Manipulering av bilder, LKE som svarte fake i kommentarfelt. Hvordan var reaksjonene hos fansen etter disse avsløringene? Var det noe markant fall å måle? Sorry, men har ikke hele historien. Vel.. ingen av dem har forbedret seg etter antall media oppslag. Dem hat forsatt på samme vis. Hun mistet mange lesere etter mye styr i media. Men samtidig så har det gått seg opp. Så noen har latt seg blinde helt for hva sannheten om ekteparet er. Det er bare for deg og Google deg opp på henne så ville du få oppe alle sakene.
MarianneE Skrevet 9. august 2019 #6222 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Heidegger skrev: Har ikke fulgt henne i lengre tid, men har fått med meg det viktigste, tror jeg. Manipulering av bilder, LKE som svarte fake i kommentarfelt. Hvordan var reaksjonene hos fansen etter disse avsløringene? Var det noe markant fall å måle? Sorry, men har ikke hele historien. Hu la jo ut en forklaring hvor hu mer eller mindre skyldte på leserne sine og sa at hun hadde latt negative tilbakemelding på utseende gå inn på seg og ikke følte seg bra nok. Derfor måtte hun manipulere bilder for at fansen skulle få det de ville ha. 9
Gjest CecilieX Skrevet 9. august 2019 #6223 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, Heidegger skrev: Har ikke fulgt henne i lengre tid, men har fått med meg det viktigste, tror jeg. Manipulering av bilder, LKE som svarte fake i kommentarfelt. Hvordan var reaksjonene hos fansen etter disse avsløringene? Var det noe markant fall å måle? Sorry, men har ikke hele historien. Etter Blogglistens tall var det jevn nedgang av lesere og fallet begynte etter disse to skandalene. Fra lesertall rundt 90.000, til ca 25.000 som var tallene da Blogglisten ble lagt ned.
MarianneE Skrevet 9. august 2019 #6224 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, MarianneE skrev: Hu la jo ut en forklaring hvor hu mer eller mindre skyldte på leserne sine og sa at hun hadde latt negative tilbakemelding på utseende gå inn på seg og ikke følte seg bra nok. Derfor måtte hun manipulere bilder for at fansen skulle få det de ville ha. Nei, det var ikke svar på spørsmålet @Heidegger sorry. 🙈 1
Gjest Emmy_H Skrevet 9. august 2019 #6225 Skrevet 9. august 2019 (endret) 8 minutter siden, MarianneE skrev: Hu la jo ut en forklaring hvor hu mer eller mindre skyldte på leserne sine og sa at hun hadde latt negative tilbakemelding på utseende gå inn på seg og ikke følte seg bra nok. Derfor måtte hun manipulere bilder for at fansen skulle få det de ville ha. https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg Sikkert nettrollene sine feil at de ikke klarer å merke reklame riktig også. https://influencere.wordpress.com/category/cbe/ Endret 9. august 2019 av Emmy_H
MarianneE Skrevet 9. august 2019 #6226 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, Emmy_H skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg Sikkert nettrollene sine feil at de ikke klarer å merke reklame riktig også. Selvsagt... 7
pøbelsara Skrevet 9. august 2019 #6227 Skrevet 9. august 2019 8 minutter siden, Heidegger skrev: Takk for svar. Hun lever jo angivelig godt av det hun gjør fortsatt. Er det slik at bloggerfans er litt ukritiske? Lette å påvirke? Hva tenker du om bloggerfansen? Det ser ut som om de fleste bloggerne har hatt inntektstap. denne artikkelen fra nettavisen svarer på noe av det du spør om: https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html 15
Ultiva Skrevet 9. august 2019 #6228 Skrevet 9. august 2019 (endret) 11 timer siden, Heidegger skrev: Takk for svar. Hun lever jo angivelig godt av det hun gjør fortsatt. Er det slik at bloggerfans er litt ukritiske? Lette å påvirke? Bloggerparet tjener nå ikke stort mer enn Ola og Kari Nordmann - dersom du ser bort fra alt de skriver av pga fremvisning på bloggen. Men MYE skrives av; på Bloggerne ser vi at de styrer selv med kvitteringer for iskrem. Og når vi ser det massive stupet i inntektene deres for fjoråret så er det vel også mer forståelig hvorfor de nå til og med stresser når de kjøper en is. Hva angår bloggerfans så er jeg usikker på hvor mange som finnes av dem. Ut i fra de få kommentarene som finnes under bloggernes IG-bilder så virker det som om de aller fleste som kommenterer bare ønsker å reklamere for sin egen SoMe-kanal eller for sine egne produkter. CBE har ikke mer enn 1,3 % engasjement på IG-bildene sine jamfør: https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno .. Så det vitner ikke akkurat om særlig interesse fra verden utenfor. SoMe-personlighetene virker mer og mer som om de lever i en lukket boble hvor de klør hverandres rygger mens folk utenfor bare ser på med forundring. Endret 10. august 2019 av Ultiva La ved dokumentasjon fra @Kollontaj, tusen takk 🤗 39
Gjest Emmy_H Skrevet 9. august 2019 #6229 Skrevet 9. august 2019 Enig med @Ultiva her, mange som bruker kommentarfeltet for å "reklamere" for seg selv.
Gjest Annepannesjoko Skrevet 9. august 2019 #6230 Skrevet 9. august 2019 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva tenker du om bloggerfansen? Det ser ut som om de fleste bloggerne har hatt inntektstap. denne artikkelen fra nettavisen svarer på noe av det du spør om: https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html Og det på tross av at "Reklamemarkedet på internett økte i 2018 med hele 8,4 prosent, fra 3,2 milliarder kroner til 3,54 milliarder krone", jf. https://kampanje.com/markedsforing/2019/01/--som-radgivere-bor-vi-frarade-kunder-a-jobbe-med-influencere-som-bryter-loven2/ Caroline Berg Eriksen har lavt engasjementrate, https://influencere.wordpress.com/category/engasjement/, og det har nok annonsører etter hvert fått med seg, siden inntektene stupte i 2018.
Kollontaj Skrevet 9. august 2019 #6231 Skrevet 9. august 2019 (endret) 7 minutter siden, Ultiva skrev: Bloggerparet tjener nå ikke stort mer enn Ola og Kari Nordmann - dersom du ser bort fra alt de skriver av pga fremvisning på bloggen. Men MYE skrives av; på Bloggerne ser vi at de styrer selv med kvitteringer for iskrem. Og når vi ser det massive stupet i inntektene deres for fjoråret så er det vel også mer forståelig hvorfor de nå til og med stresser når de kjøper en is. Hva angår bloggerfans så er jeg usikker på hvor mange som finnes av dem. Ut i fra de få kommentarene som finnes under bloggernes IG-bilder så virker det som om de fleste som kommenterer enten ønsker å reklamere for sin egen SoMe-kanal eller for sine egne produkter. CBE har ikke mer enn 1,25 % engasjement på IG-bildene sine, så det vitner ikke akkurat om særlig interesse fra verden utenfor. SoMe-personlighetene virker mer og mer som om de lever i en lukket boble hvor de klør hverandres rygger mens folk utenfor bare ser på med forundring. Siden jeg fikk innlegg fjernet for spekulasjon om engasjementrate-tallet, tillater jeg meg å legge ved dokumentasjon (1,3 nå). https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno Endret 9. august 2019 av Kollontaj 17
Aricia Skrevet 9. august 2019 #6232 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, Heidegger skrev: Her ser det jo ut som litt ned og litt opp, eller omvendt. Mange følgere på insta, men spørs hvor mange som egentlig er opptatt av bloggeren. Det vet vel ingen. Artikkelen fra Nettavisen om inntektene hennes som stuper gir vel en ganske god pekepinn, synes du ikke? Det indikerer vel i hvert fall at annonsørene har gjort seg opp en mening. 35
Kollontaj Skrevet 9. august 2019 #6233 Skrevet 9. august 2019 Mest ned på IG, mistet 40 000 følgere siden Jan 2016. https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/legacy var 360 000, nå 320. 25
Anonym90059005 Skrevet 9. august 2019 #6234 Skrevet 9. august 2019 Se på magen på bikiniseansen på Instastory nå. Går hun rundt der i vannet og suger inn magen mens mannen filmer? Ellers ser jeg hun har lagt ut enda er bokbilde... s. 144 nå.... var vel på s. 151 for noen dager siden. Jaja, virker ikke som boka fenger voldsomt akkurat 😃 48
PecanPie Skrevet 9. august 2019 #6235 Skrevet 9. august 2019 9 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Se på magen på bikiniseansen på Instastory nå. Går hun rundt der i vannet og suger inn magen mens mannen filmer? Ellers ser jeg hun har lagt ut enda er bokbilde... s. 144 nå.... var vel på s. 151 for noen dager siden. Jaja, virker ikke som boka fenger voldsomt akkurat 😃 VM i mageinnsug i Hellas nå... Hun ser fantastisk ut, kan hun ikke bare lære litt av Camilla Lorentzen og Kirsebærhagen og like seg selv sånn hun er? Hun har, sett ut fra bildene på blogg og i some, ingenting å skjemmes over. Det er så utrolig vanskelig å kjøpe «jeg liker meg selv som jeg er»-utsagnene, og samtidig se kronisk mageinnsug på blogg og IG. 35
Gjest Emmy_H Skrevet 9. august 2019 #6236 Skrevet 9. august 2019 13 minutter siden, PecanPie skrev: VM i mageinnsug i Hellas nå... Hun ser fantastisk ut, kan hun ikke bare lære litt av Camilla Lorentzen og Kirsebærhagen og like seg selv sånn hun er? Hun har, sett ut fra bildene på blogg og i some, ingenting å skjemmes over. Det er så utrolig vanskelig å kjøpe «jeg liker meg selv som jeg er»-utsagnene, og samtidig se kronisk mageinnsug på blogg og IG. Aldri tynn nok, aldri pen nok, aldri trent nok. En dag i en influencer sitt liv, tragisk at så mange som sliter med selvbildet skal påvirke andre til og også være misfornøyde for å tjene penger på det.
Sol79 Skrevet 9. august 2019 #6237 Skrevet 9. august 2019 Bikinisnutten på instastory var helt ekstremt. Ingen som ser sånn ut naturlig, ei heller fotballfrua. Må være vondt å ikke føle seg bra nok, når hun uansett ser veldig bra ut uten å suge inn magen. 34
FotbaIlflua Skrevet 10. august 2019 #6238 Skrevet 10. august 2019 Jeg skjønner ikke at man kan tenke at å suge inn magen så ribbeina står rett ut er estetisk fint? Det ser ut som en del av magen mangler. 47
Måne Rampelyset Skrevet 10. august 2019 #6239 Skrevet 10. august 2019 Tråden er ryddet for krenkende innhold, persondebatt og avsporing. Måne, admin. 1
Gjest CecilieX Skrevet 10. august 2019 #6240 Skrevet 10. august 2019 10 timer siden, Heidegger skrev: Takk for svar. Hun lever jo angivelig godt av det hun gjør fortsatt. Er det slik at bloggerfans er litt ukritiske? Lette å påvirke? Dette tror jeg er er veldig komplisert spørsmål å svare på. Det er nok veldig mange ulike type folk som leser bloggen. Noen er nok hardcore fans, gitt hvordan de formulerer seg i kommentarfeltet. Disse er det grunn til å bekymre seg over, for de virker helt ukritiske. Det skal dog understrekes at CBE gjør en god jobb med å holde fasaden og hun er jo dreven når det gjelder innholdsmarkedsføring. Hun har etter 10 år i bransjen naturlig nok blitt flink til å forkle reklame og betalte samarbeid, så sånn sett er det nok mange som går på anbefalingene hennes. Eller i hvert fall fortsatt mange nok. At hun må merke er jo selvfølgelig en strek i regningen, og kanskje medvirkende til at hun ikke er like attraktiv for annonsører. Nevnte engasjementsrate er også selvfølgelig en årsak. I følge UI er leserne til CBE «høyt utdannede kvinner». Slik sett vil jeg tro at en del av dem falt fra etter disse to skandalene. Høy utdannelse henger ofte sammen med evne til refleksjon og det gav grunn til å virkelig spørre seg selv om man ville være med å støtte opp under en blogg der driften og personene bak viste så tvilsom etikk og moral. En tredje forklaringsmodell er alder, både på blogger og lesermasse. Mange faller fra når de blir eldre og havner i nye livssituasjoner. Tid og andre interesser spiller nok inn. Og muligens det stadig økende problemet med at man ikke kan relatere til det glansbildet som presenteres. Beklager, det er nok enklere å forklare frafallet av lesere enn å forklare hvorfor folk fortsatt leser bloggen. Kanskje noen av de som pleier å forsvare henne kan svare på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå