Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om det blir moderert bort., får skrive det på en annen måte; det er ingen kropper som ikke mageskinnet faller nedover når du ligger på siden. Det er en falsk fremstilling av kropp. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange flaue kommentarer på kropp her. Uansett bedrift, privat, narrativ, bilderedigering.. trenger ikke å kommentere kroppen hennes. 

Sjelden jeg ser på instagramstories, men CBE dukker opp som forslag innimellom. Hver gang filmer hun seg selv mens hun løper. Det virker for meg at hun løper hver dag? Kan dette stemme for dere som følger bedre med? Også på ferietur i varmen? 

Om dette er for Netfit eller hva som skjer, det vet ikke jeg. Men jeg vet som løper selv, at å løpe hver dag ikke er bra for kroppen. Dette vet folk flest. Kroppen trenger restitusjon. For meg kan det virke som at CBE, privatperson, ikke løper for løpeformen sin del, men av andre årsaker som for meg virker sykelig. Hun har også et behov for å dokumentere løpeturene på firmakonto med lettkledd kropp. Dette er bekymringsverdi, både for privatpersonen og etikken til bedriften. 

• Liker 37
Skrevet
34 minutter siden, Oline12 skrev:

Mange flaue kommentarer på kropp her. Uansett bedrift, privat, narrativ, bilderedigering.. trenger ikke å kommentere kroppen hennes. 

Sjelden jeg ser på instagramstories, men CBE dukker opp som forslag innimellom. Hver gang filmer hun seg selv mens hun løper. Det virker for meg at hun løper hver dag? Kan dette stemme for dere som følger bedre med? Også på ferietur i varmen? 

Om dette er for Netfit eller hva som skjer, det vet ikke jeg. Men jeg vet som løper selv, at å løpe hver dag ikke er bra for kroppen. Dette vet folk flest. Kroppen trenger restitusjon. For meg kan det virke som at CBE, privatperson, ikke løper for løpeformen sin del, men av andre årsaker som for meg virker sykelig. Hun har også et behov for å dokumentere løpeturene på firmakonto med lettkledd kropp. Dette er bekymringsverdi, både for privatpersonen og etikken til bedriften. 

Jeg er uenig med deg. Firma viser kropp i bikini hver eneste dag i ferien samt denne løpingen du refererer til. Det er ikke realistisk at kroppen ikke henger litt, derfor mener jeg bloggen viser et feil bilde av hva kropp er.

• Liker 14
Skrevet

Jeg bruker ikke IG men hvorfor dette evige behovet for å få bekreftelser på seg selv og kropp. Det er sykt at hun ikke kan reise på tur (vil ikke kalle det ferie) uten å være så ekstremt selvopptatt av eget utseende. 

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Skrottefar skrev:

Men hvor mange av disse er reelle følgere?
For det er vel fortsatt slik at følgere kan kjøpes :)

Oh yes... 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Skrottefar skrev:

Men hvor mange av disse er reelle følgere?
For det er vel fortsatt slik at følgere kan kjøpes :)

Følgere som blir kjøpt slettes unna av Instagram selv. Pga det er såkalte robot konto, og ikke ekte folk som sitter bak og følger med å faktisk liker det CBE legger ut.

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, Sol79 skrev:

Bikinisnutten på instastory var helt ekstremt. Ingen som ser sånn ut naturlig, ei heller fotballfrua. Må være vondt å ikke føle seg bra nok, når hun uansett ser veldig bra ut uten å suge inn magen.

Og hun som påstår hun har et avslappet forhold til kroppen...

• Liker 18
Skrevet
5 timer siden, Oline12 skrev:

Nå hun selv har gått ut og sagt at hun har den samme kropp/kroppfasong siden hun var 15-16, sår så skaper det reaksjoner og meninger når bildene sier noe annet. Vil hun ikke ha kommentarer på kroppen sin så burde hun rett og slett holde kjeft, å slutte med falske sammenling fra hun var tenåring. For det er bare og Google henne så vil man se klart og tydelig at hun lyver.

• Liker 19
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
5 timer siden, Oline12 skrev:

Dette er en offentlig firmakonto der fruen ER produktet. Hun vil at den skal kommenteres, det er det hun tjener penger på...

Skrevet
2 timer siden, Uglesjel skrev:

Følgere som blir kjøpt slettes unna av Instagram selv. Pga det er såkalte robot konto, og ikke ekte folk som sitter bak og følger med å faktisk liker det CBE legger ut.

Mja.. jeg testa det en gang på en insta jeg har. (En hobby-insta). Mest for å se hva greia var. Fikk 600-700 følgere ila et par uker via en app, og de er der enda. (3 år senere..). Flaut å si det, og har aldri gjort det siden 😂 men JA det er fullt mulig, iallfall om de bruker den på en kalkulert måte sånn at det blander seg med reelle følgere. Og NEI, de forsvinner ikke uten videre. :P 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Snurrepurre skrev:

Mja.. jeg testa det en gang på en insta jeg har. (En hobby-insta). Mest for å se hva greia var. Fikk 600-700 følgere ila et par uker via en app, og de er der enda. (3 år senere..). Flaut å si det, og har aldri gjort det siden 😂 men JA det er fullt mulig, iallfall om de bruker den på en kalkulert måte sånn at det blander seg med reelle følgere. Og NEI, de forsvinner ikke uten videre. :P 

Nå har ikke insta sin rydde funksjon vært så lenge i drift. Men jeg ser jo helt klart hva du mener. Var innom insta til CBE og det er svært få "ekte" som følger henne.. Mange tomme med høye følgere og null sider dem følger selv.. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nå har ikke insta sin rydde funksjon vært så lenge i drift. Men jeg ser jo helt klart hva du mener. Var innom insta til CBE og det er svært få "ekte" som følger henne.. Mange tomme med høye følgere og null sider dem følger selv.. 

Ja, hvis man sjekker IG til Caroline Berg Eriksen, så er det vanvittig mange fake profiler som "følger" henne. Ikke rart hun har få likes og kommentarer på bildene sine. Jeg forstår ikke at hun ikke ønsker å slette disse uekte profilene. Hun kunne jo startet med å slette 50 fake følgere daglig i noen uker. Tar vel ca 30 minutter +/- pr dag? Da hadde jo ihvertfall matchen mellom følgere, antall likes og kommentarer blitt mye bedre. Nå ser kontoen litt komisk ut sammenliknet med andre brukere med like mange følgere. 

Endret av 2ney
Skrevet
6 timer siden, Vipser skrev:

Fikk endelig sett ukas episoder av Bloggerne nå. Det er så klart iskald beregning og nøye planlagt, det å vise frem kolleksjonen av hårspenner allerede under innspillingen av Bloggerne i januar, for så å lansere kolleksjonen dager før premieren, slik at alle som ser produktet på tv vet hvor de skal kjøpe spennende.

Håper og tror at Asti dokumenterer tidslinjen og sender til Forbrukertilsynet. Dette er ikke en gråsone og vi som ser dette utspille seg er ikke de idiotene CBE virker å tro at vi er. 

Når man ser hvor mye annonse koster hos CBE, så henger ikke denne historien på greip. https://imgur.com/a/6MK7bZk

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Personlige anekdoter er ikke alltid så relevante, men jeg deler likevel noen tanker jeg gjorde meg på «Syden» ferie på et Ving-resort i sommer.  

Jeg ble sittende ved bassenget og se på mine medsøstre, og ble slått av hvor mange som ikke var tynne. Og jeg ble sittende å tenke på om jeg faktisk har blitt i overkant påvirket av det influencere viser frem på Instagram. For de som viser seg i bikini der er stort sett tynne, og da var det slående å se hvordan en normal samling kvinner ser ut. De kom nemlig i alle fasonger, og ingen av dem så ut som det som er Insta-normalen. 

Jeg kom til å tenke på dette igjen da jeg så bildene som CBE la ut fra sin «Sydenferie». Er det overhodet noen som kan relatere seg til dette av de som hun potensielt prøver å nå ut til? For det er jo helt fjernt fra virkeligheten, og det vil jeg definere som et problem rent bedriftsmessig. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Saken er så enkel som dette:

CBE kan kontrollere hva hun legger ut. Hun hhv. firmaet kan ikke kontrollere hvordan folk reagerer på innholdet. 

Når det hele er en salig bonanza av reklame, bilder av mindreårige, og CBE tidvis poserende i bilder med erotiske/seksuelle undertoner, så skjønner jeg at enkelte reagerer. 

For min del kan CBE sprade rundt i Evas drakt på sine respektive SoMe-kanaler hvis det er det hun ynder. Men jeg stiller meg spørrende til hva det er hun ønsker å oppnå. 

• Liker 32
Skrevet

Nå er jo den magen innover selv til henne å være. Ikke utstikkende ribbein nå, nå er det innsug så det holder. Som ektemann burde han ta grep når fruen selv ikke ser at det har gått for langt.

• Liker 14
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
1 minutt siden, Oline12 skrev:

. Dette generer jo ikke penger til bedriften? 

Jo. Via klikk. Det er jo dét annonsører går etter, og siden hun nå er mer aktiv på internasjonal Instagram enn norsk blogg så er det jo antageligvis et forsøk på å øke inntjening utenfor det norske markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...