MorUgle Skrevet 14. mars 2022 #59161 Skrevet 14. mars 2022 Blondinbolla skrev (12 timer siden): Det skader fjellet, du kan lese mer her: https://faerder.kommune.no/tjenester/vann-avlop-renovasjon-natur-klima-og-forurensing/brann-bal-og-feiing/forbud-mot-bal-og-grilling-direkte-pa-svaberg/ https://www.oslofjorden.org/balregler/ Hun ble gjort oppmerksom på det ved en tidligere anledning, og skulle ikke gjøre det mer. Men nytt år, nye muligheter til å drite i miljøet 😑 Fra siden til Hvaler kommune 11 1
Pæddan Skrevet 14. mars 2022 #59162 Skrevet 14. mars 2022 MorUgle skrev (14 minutter siden): Fra siden til Hvaler kommune Beviser nok en gang hvor mye eller hvor lite kart og terreng stemmer overens med dette paret. Og der hvor de har grillet , så finnes det bålplass og hvorfor ikke legge denne engangssgrillen opp en slik ferdig bålplass? Men nei da, LKE er jo en erfaren naturmann og da vet han best - som ved alt annet i livet deres! 39 2
MacBeth Skrevet 14. mars 2022 #59163 Skrevet 14. mars 2022 Da har jeg sendt mail til Cubus og bedt om utmelding, med en saklig begrunnelse hvorfor, nemlig at de samarbeider med CBE. Det gjorde vondt langt inn i sjelen at Cubus faktisk velger å samarbeide med henne. 48
pulverheksa Skrevet 14. mars 2022 #59164 Skrevet 14. mars 2022 Aidensfield skrev (13 timer siden): Da skjønner jeg. Ett forbud er jo ett forbud. Men gjelder det forbudet der CBE griller? Er det samme kommune? Forbudet mot bål på svaberg og annet bart fjell, kommer fra paragrafen om hensynsull ferdesel i friluftsloven. Det som populært kalles sporløsferdesel. Det er en paragraf som krever ganske mye av turfolk. Nemlig at turolket må tenke selv. Legger ved en lenke til Norsk friluftsliv https://norskfriluftsliv.no/respektfull-rasting/ 25 2
Summeer Skrevet 14. mars 2022 #59165 Skrevet 14. mars 2022 Det er jo bare å ta med seg stormkjøkken. Mindre søppel, lager ikke spor i naturen, og noe de fleste friluftsfolk har. Veldig nyttig for å kunne koke vann til kaffe og kakao er det også 😉 17 1
Populært innlegg Felis Skrevet 14. mars 2022 Populært innlegg #59166 Skrevet 14. mars 2022 Husk at Lars Kristian er vokst opp med svaberg og kan alt om svaberg og dessuten er loven som forbyr grilling på svaberg dum! Familien til Lars Kristian bålet alltid på svaberg da han vokste opp, og det gikk bra, svabergene står der enda 78
FruJohansen Skrevet 14. mars 2022 #59167 Skrevet 14. mars 2022 Summeer skrev (4 minutter siden): Det er jo bare å ta med seg stormkjøkken. Mindre søppel, lager ikke spor i naturen, og noe de fleste friluftsfolk har. Veldig nyttig for å kunne koke vann til kaffe og kakao er det også 😉 Men det er ikke like koselig, svarte Caroline på det forrige gang denne diskusjonen var oppe. 28 7
Summeer Skrevet 14. mars 2022 #59168 Skrevet 14. mars 2022 FruJohansen skrev (Akkurat nå): Men det er ikke like koselig, svarte Caroline på det forrige gang denne diskusjonen var oppe. Sant det, hun mener det er koselig med engangsgrill som lager masse forsøpling og som er en veldig ineffektiv måte å lage mat ute på. Skjønner ikke hvorfor de ikke kjøper seg en liten bærbar gassgrill, stormkjøkken eller i det minste en bærbar kullgrill på ben som ikke svir av bakken under.... 18
Kleenex Skrevet 14. mars 2022 #59169 Skrevet 14. mars 2022 Liver skrev (13 timer siden): Vil tro at innen kort tid kommer det et nytt annonseinnlegg for Twentyfour når man ser dagens grooming snutt på IG. Venter i spenning 🙊 4
Villroses hage Skrevet 14. mars 2022 #59170 Skrevet 14. mars 2022 (endret) 12 minutter siden, FruJohansen said: Men det er ikke like koselig, svarte Caroline på det forrige gang denne diskusjonen var oppe. Nei, det er klart. Carolinebergeriksen.no drar jo på turer i naturen for å lage innhold til sine so-me-kanaler, noe de selger til annonsører med følgerne på slep. Da forstår jo alle at "koselighet" for å understreke "familieidyll" og samtidig kunne posere som modeller for sportstøy, går foran hensyn til naturen og dustete lover. Endret 14. mars 2022 av Villroses hage 22
Satellites Skrevet 14. mars 2022 #59171 Skrevet 14. mars 2022 Lill skrev (14 timer siden): Ikke tilegn meg verken motiver eller egenskaper jeg ikke har. Sist jeg sjekket er det brukerdebebatt og i mot forumreglene? Men er man tom for god argumentasjon så er det alltid det kortet man drar 🙃 Poenget mitt er at Cubus har også har knyttet til seg influensere med gode budskap, og slutte å handle der fordi de har et samarbeid med CBE er valgfritt men jeg diskrediterer de ikke med bakgrunn i det. (Var det ikke Lindex som samarbeidet med Christina Fraas - kirsebærhagen?) 2
LullaSkrulla Skrevet 14. mars 2022 #59172 Skrevet 14. mars 2022 Har dere som har mailet Cubus, fått noen svar? Jeg er spent på hvordan de blir å svare på kritikken. 16
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 14. mars 2022 Populært innlegg #59173 Skrevet 14. mars 2022 LullaSkrulla skrev (3 minutter siden): Har dere som har mailet Cubus, fått noen svar? Jeg er spent på hvordan de blir å svare på kritikken. Jeg tipper de er i ferd med å utarbeide et standardsvar. Skal vi ta en poll på hva den vil inneholde? A) Vi ønsker å knytte til oss influensere som henvender seg til vår kundegruppe, som er kvinner og mødre. Derfor valgte vi influensere med barn til å fronte denne kampanjen. B) Vi beklager at du blir støtt av kampanjen vår. Vi er svært stolte av våre produkter og ønsker å nå ut til flest mulig. Våre promoteringsmetoder er oppe til kontinuerlig vurdering og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. C) Vi er mest opptatt av å tjene penger og driter i UNICEF sin enorme kampanje #stopsharenting. Jeg tipper A. 89 9
Populært innlegg Felis Skrevet 14. mars 2022 Populært innlegg #59174 Skrevet 14. mars 2022 Jeg ser at mange skriver at de vil slutte og handle på Cubus. Da vil jeg minne om at det mest ryddige å gjøre er å sende dem en mail om hvorfor kundeforholdet opphører. Det er ikke en svertekampanje, eller hevnaksjon eller å ødelegge for Caroline, man gjør Cubus en tjeneste. De får faktisk en gratis markedsanalyse. Hvis man er i tvil om hvordan man bør formulere en slik mail, har @FruJohansen laget et innlegg på sin instagram, som ramser opp grunnene for hvorfor denne reklamen er så ugrei, på en svært velformulert måte. 49 4
MacBeth Skrevet 14. mars 2022 #59175 Skrevet 14. mars 2022 Felis skrev (12 minutter siden): Jeg ser at mange skriver at de vil slutte og handle på Cubus. Da vil jeg minne om at det mest ryddige å gjøre er å sende dem en mail om hvorfor kundeforholdet opphører. Det er ikke en svertekampanje, eller hevnaksjon eller å ødelegge for Caroline, man gjør Cubus en tjeneste. De får faktisk en gratis markedsanalyse. Hvis man er i tvil om hvordan man bør formulere en slik mail, har @FruJohansen laget et innlegg på sin instagram, som ramser opp grunnene for hvorfor denne reklamen er så ugrei, på en svært velformulert måte. Jeg viste faktisk til @FruJohansen sin IG post, hvor jeg tok meg den frihet å sitere deler av posten (håper det var greit <3) og sa at jeg alltid har vært fornøyd både deres kundeservice og produkter, men at alt dette ødelegges av samarbeid med gitte influensere som eksponerer barna sine, og at jeg som forbruker mister tillitt til Cubus når de støtter denne eksponeringen. Det er ikke bare CBE som eksponerer barna og det er viktig å løfte frem når det gjelder denne kampanjen til Cubus, selv om det i denne tråden kun omhandler CBE. LullaSkrulla skrev (33 minutter siden): Har dere som har mailet Cubus, fått noen svar? Jeg er spent på hvordan de blir å svare på kritikken. "We have received your email and will respond within 24-48 hours." så får nok vente litt til 27
Christiane_W Skrevet 14. mars 2022 #59176 Skrevet 14. mars 2022 Summeer skrev (1 time siden): Sant det, hun mener det er koselig med engangsgrill som lager masse forsøpling og som er en veldig ineffektiv måte å lage mat ute på. Skjønner ikke hvorfor de ikke kjøper seg en liten bærbar gassgrill, stormkjøkken eller i det minste en bærbar kullgrill på ben som ikke svir av bakken under.... Kanskje de kan tigge Coop om å sponse dem med en sånn? https://www.obs.no/bygg-og-hage/hage-og-uterom/griller/fcc-bbq-grabngrill-gassgrill-21d97b31?v=Obs-7072806000440 7
Aquarius04 Skrevet 14. mars 2022 #59177 Skrevet 14. mars 2022 Er det noen som har lyst til å dele mailen de har sendt til Cubus? Jeg vil også melde meg ut. For øvrig synes jeg teksten CBE har lagt ut til kampanjebildene er helt på trynet. Som om hun klarer å ha tid sammen med barna uten at det må dokumenteres opp og i mente?! FATTER ikke at noen ønsker å bruke henne eller andre influensere i kampanjene sine. 27
Swan1998 Skrevet 14. mars 2022 #59178 Skrevet 14. mars 2022 Aquarius04 skrev (5 minutter siden): Er det noen som har lyst til å dele mailen de har sendt til Cubus? Jeg vil også melde meg ut. For øvrig synes jeg teksten CBE har lagt ut til kampanjebildene er helt på trynet. Som om hun klarer å ha tid sammen med barna uten at det må dokumenteres opp og i mente?! FATTER ikke at noen ønsker å bruke henne eller andre influensere i kampanjene sine. Kampanjen er skivebom fra Cubus sin side. Ser de har fått flere negative kommentarer på IG og det er vel en grunn til at det ikke er mer innhold hva gjelder denne kampanjen i Cubus sine kanaler. Prakteksempel på hvor mislykka influensermarkedsføring kan være. Money not well spent Cubus 🤡 38
Donpedro Skrevet 14. mars 2022 #59179 Skrevet 14. mars 2022 Jeg kommer ikke til å slutte å handle på Cubus. Men jeg ser ned på kjeder som bruker slike influensere, så jeg vil jo ikke si at selskapet øker i verdi hos en del kunder. Og jeg er relativt kjøpesterk og høyt utdannet. Og mor. 9
Emma Marie Skrevet 14. mars 2022 #59180 Skrevet 14. mars 2022 (endret) På stedet hvil der altså.. Endret 14. mars 2022 av Emma Marie 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå