Keaton Skrevet 13. mars 2022 #59101 Skrevet 13. mars 2022 Buksa ble vist tidligere, uten merking (så ingen iallfall). 18 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. mars 2022 #59102 Skrevet 13. mars 2022 CecilieX skrev (31 minutter siden): https://instagram.com/cubusofficial?utm_medium=copy_link Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig. Alle de tilknyttede influencerne bruker barna sine i innleggene der de reklamerer for klær til kvinner. Her deles fødselshistorier, relasjoner til barnet, sykdomshistorier til barnet etc. Og bilder av barna. At en så stor kommersiell aktør ikke ser det problematiske i at barna er en stor bestanddel i reklamene er overraskende. Det fremstår faktisk som en forutsetning for at akkurat disse influencerne er valgt, ikke fordi de er kvinner som inspirerer, men fordi de er mødre som er villige til å bruke barna på denne måten. Særlig ille er det at de har valgt flere influencere med barn med funksjonsnedsettelser. Det er noe med å spille på dette for å selge klær som lukter vondt. Herregud. Nå kan (vil) jeg ikke handle på cubus mer, irriterende, fordi det er faktisk en av de butikkene jeg handler mest på. Både barneklær, undertøy, kosmetikk og klær til meg selv. De har greie basisklær og ofte gode tilbud. Regner med at det ikke bare er jeg som tenker at pengene mine havner et annet sted neste gang. 40 2
Kleenex Skrevet 13. mars 2022 #59103 Skrevet 13. mars 2022 Villroses hage skrev (43 minutter siden): Spot on! 👏👏👏 Det carolinebergeriksen.no overhodet ikke greier å fatte/ta til seg/begripe/skjønne/ta alvorlig/ta ansvaret for, er nettopp det at de faktisk praktiserer som, og lever av å være influencers/påvirkere. De forstår ikke hva de driver med. De forstår ikke hva det vil si å være en påvirker. De forstår ikke at det følger med et ansvar med å publisere. De forstår ikke konsekvensene av det de driver med. De vil ikke. De gir fullstendig f. i resten av verden. De viser 🖕 til resten av verden. Det er dessverre slik carolinebergeriksen.no tjener pengene sine... 8
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2022 #59104 Skrevet 13. mars 2022 CecilieX skrev (1 time siden): https://instagram.com/cubusofficial?utm_medium=copy_link Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig. Alle de tilknyttede influencerne bruker barna sine i innleggene der de reklamerer for klær til kvinner. Her deles fødselshistorier, relasjoner til barnet, sykdomshistorier til barnet etc. Og bilder av barna. At en så stor kommersiell aktør ikke ser det problematiske i at barna er en stor bestanddel i reklamene er overraskende. Det fremstår faktisk som en forutsetning for at akkurat disse influencerne er valgt, ikke fordi de er kvinner som inspirerer, men fordi de er mødre som er villige til å bruke barna på denne måten. Særlig ille er det at de har valgt flere influencere med barn med funksjonsnedsettelser. Det er noe med å spille på dette for å selge klær som lukter vondt. Nei, alle er ikke mødre. Ser at de har samarbeid med kirsebærhagen, hun ikke er mor.
Louiah Skrevet 13. mars 2022 #59105 Skrevet 13. mars 2022 Lill skrev (6 minutter siden): Nei, alle er ikke mødre. Ser at de har samarbeid med kirsebærhagen, hun ikke er mor. Det er ikke fra Cubus Mom to mom-kampanjen, som er den som er nå. 9 1
Keaton Skrevet 13. mars 2022 #59106 Skrevet 13. mars 2022 Lill skrev (10 minutter siden): Nei, alle er ikke mødre. Ser at de har samarbeid med kirsebærhagen, hun ikke er mor. Hvor ser du det? At en influencer som ikke viser frem barn har samarbeid med Cubus er da helt innafor, om det var tilfelle. 5
Medici Skrevet 13. mars 2022 #59107 Skrevet 13. mars 2022 Anbefaler de som er mot slike kampanjer og som er medlem av kundeklubben til Cubus om å sende mail til kundeservice for å be om å avslutte medlemsskapet. Med begrunnelser som allerede nevnt i tråden her om misbruk av bilder, hvor de kan havne og barns rett til privatliv og å skape sin egen digitale identitet. Gjelder for så vidt også de som ikke er medlemmer. Boikott alene er ikke like virksomt som det å gi en konkret tilbakemelding. 42 5
Pusern3 Skrevet 13. mars 2022 #59108 Skrevet 13. mars 2022 Elina123 skrev (4 timer siden): Jeg har handlet endel på Cubus, både til meg selv (liker jeansene, på min kropp sitter de perfekt!) og vår datter. Jeg har nå pauset dette kundeforholdet og også sendt en mail til kundeservice om hva jeg synes om deres valg av samarbeidspartner. jeg vil også gjøre det. Liker endel ting fra Cubus men kjenner jeg «må» droppe å handle derfra nå 9
Pusern3 Skrevet 13. mars 2022 #59109 Skrevet 13. mars 2022 Aidensfield skrev (2 timer siden): Mener og huske familien nyhus også reklamerer for cubus. Å de eksponerer barna 100 ganger mere enn CBE, Blir ikke hverken bedre eller verre av det. Liker ikke noen av dem og det de står for 9 2
Pusern3 Skrevet 13. mars 2022 #59110 Skrevet 13. mars 2022 Elina123 skrev (1 time siden): Absolutt! Hele kampanjen er, for meg, frastøtende! Har faktisk meldt meg ut av kundeklubben pga den. Me too 8
Pusern3 Skrevet 13. mars 2022 #59111 Skrevet 13. mars 2022 Medici skrev (14 minutter siden): Anbefaler de som er mot slike kampanjer og som er medlem av kundeklubben til Cubus om å sende mail til kundeservice for å be om å avslutte medlemsskapet. Med begrunnelser som allerede nevnt i tråden her om misbruk av bilder, hvor de kan havne og barns rett til privatliv og å skape sin egen digitale identitet. Gjelder for så vidt også de som ikke er medlemmer. Boikott alene er ikke like virksomt som det å gi en konkret tilbakemelding. Done 7
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2022 #59112 Skrevet 13. mars 2022 Louiah skrev (33 minutter siden): Det er ikke fra Cubus Mom to mom-kampanjen, som er den som er nå. Naturlig nok, når hun ikke er mamma 🙂
Keaton Skrevet 13. mars 2022 #59113 Skrevet 13. mars 2022 Lill skrev (3 minutter siden): Naturlig nok, når hun ikke er mamma 🙂 Skjønner ikke hvorfor du da drar det inn i denne tråden. 22
Aidensfield Skrevet 13. mars 2022 #59114 Skrevet 13. mars 2022 Pusern3 skrev (12 minutter siden): Blir ikke hverken bedre eller verre av det. Liker ikke noen av dem og det de står for Enig i det. Fikk det bare ikke med i mitt innlegg. Spiller liten rolle hvor mye de eksponeres Skal sende mail til cubus. 8
solmåneogstjerner Skrevet 13. mars 2022 #59115 Skrevet 13. mars 2022 Medici skrev (28 minutter siden): Anbefaler de som er mot slike kampanjer og som er medlem av kundeklubben til Cubus om å sende mail til kundeservice for å be om å avslutte medlemsskapet. Med begrunnelser som allerede nevnt i tråden her om misbruk av bilder, hvor de kan havne og barns rett til privatliv og å skape sin egen digitale identitet. Gjelder for så vidt også de som ikke er medlemmer. Boikott alene er ikke like virksomt som det å gi en konkret tilbakemelding. Takk for tips. Det skal jeg faen meg gjøre. Irriterende at en butikkjede som i årevis har vært en stabil leverandør av brukbare og rimelige klær skal gjøre sånt. Jeg forstår at de reklamerer og ønsker å tjene mer, men for min del ihvertfall så virker denne reklamen helt motsatt. Fra å ha lagt inn sikkert 4-6 000 (om ikke mer)i året, så blir det nå null. Markedsavdelingen deres er ikke helt i vater. 29
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2022 #59116 Skrevet 13. mars 2022 Kollontaj skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor du da drar det inn i denne tråden. Er ikke dette et åpent forum? Hvis jeg ønsker å påpeke at det er feil at "Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig." ikke stemmer overens med det som vises frem på Cubus sin IG , så kommenterer jeg det. Hadde det derimot vært " I denne kampanjen har Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig", så ville ikke det vært noe å kommentere. Greit å ha fakta riktig, når man først linker til Cubus. Det er kritikkverdig at de har koblet på disse enkle mødrene som bruker barna sine i kommersielle sammenhenger, men de bruker også influensere som er viktige stemmer på flere områder. Så da må man bare gjøre en avveiing om man ønsker å ikke handle der eller ikke.
Gjest CecilieX Skrevet 13. mars 2022 #59117 Skrevet 13. mars 2022 https://www.instagram.com/p/Ca7dcOJA1nh/?utm_medium=copy_link Beklager @Lill :). Jeg la inn det jeg trodde var lenke til et av Cubus sine innlegg om kampanjen. Dette er riktig lenke (håper jeg), derfor tenkte jeg det var åpenbart at det var denne kampanjen jeg henviste til og ikke Cubus sitt samarbeid med influencere generelt. Sånn kontekstuelt burde det jo være mulig å tenke seg at siden det er denne spesifikke kampanjen vi nå diskuterer at det var den jeg henviste til, men men.
Keaton Skrevet 13. mars 2022 #59118 Skrevet 13. mars 2022 Lill skrev (18 minutter siden): Er ikke dette et åpent forum? Hvis jeg ønsker å påpeke at det er feil at "Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig." ikke stemmer overens med det som vises frem på Cubus sin IG , så kommenterer jeg det. Hadde det derimot vært " I denne kampanjen har Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig", så ville ikke det vært noe å kommentere. Greit å ha fakta riktig, når man først linker til Cubus. Det er kritikkverdig at de har koblet på disse enkle mødrene som bruker barna sine i kommersielle sammenhenger, men de bruker også influensere som er viktige stemmer på flere områder. Så da må man bare gjøre en avveiing om man ønsker å ikke handle der eller ikke. Men i motsetning til det du sier; det @CecilieX skriver stemmer jo, hen skriver jo om kampanjen. 🙃 14
Jobbermedbarn Skrevet 13. mars 2022 #59119 Skrevet 13. mars 2022 CecilieX skrev (12 minutter siden): https://www.instagram.com/p/Ca7dcOJA1nh/?utm_medium=copy_link Beklager @Lill :). Jeg la inn det jeg trodde var lenke til et av Cubus sine innlegg om kampanjen. Dette er riktig lenke (håper jeg), derfor tenkte jeg det var åpenbart at det var denne kampanjen jeg henviste til og ikke Cubus sitt samarbeid med influencere generelt. Sånn kontekstuelt burde det jo være mulig å tenke seg at siden det er denne spesifikke kampanjen vi nå diskuterer at det var den jeg henviste til, men men. Det tror jeg alle andre forstod med tanke på hva som blir diskutert og at dette også henvises til i IG innlegget til cbe.no. 18
Surikatt Skrevet 13. mars 2022 #59120 Skrevet 13. mars 2022 CecilieX skrev (2 timer siden): https://www.instagram.com/p/Ca7dcOJA1nh/?utm_medium=copy_link Cubus har knyttet til seg ulike nordiske influencere, alle mødre naturligvis. De vil hylle mødre som inspirerer oss kontinuerlig. Alle de tilknyttede influencerne bruker barna sine i innleggene der de reklamerer for klær til kvinner. Her deles fødselshistorier, relasjoner til barnet, sykdomshistorier til barnet etc. Og bilder av barna. At en så stor kommersiell aktør ikke ser det problematiske i at barna er en stor bestanddel i reklamene er overraskende. Det fremstår faktisk som en forutsetning for at akkurat disse influencerne er valgt, ikke fordi de er kvinner som inspirerer, men fordi de er mødre som er villige til å bruke barna på denne måten. Særlig ille er det at de har valgt flere influencere med barn med funksjonsnedsettelser. Det er noe med å spille på dette for å selge klær som lukter vondt. Helt enig. Å si at Caroline Berg Eriksen inspirerer, er en stor overdrivelse. Hun sprer bilder og filmer av uvitende barn på nettet konstant. Er det inspirerende, nei det er brudd på barns rettigheter. Senest i går snikfilmet hun yngste mens hun gikk bak henne til Eventyrfabrikken. Rett ut på nettet med filmen. Farvel, Cubus. Den kampanjen er en vits. 45 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå