Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Surikatt skrev (41 minutter siden):

Helt enig. Å si at Caroline Berg Eriksen inspirerer, er en stor overdrivelse. Hun sprer bilder og filmer av uvitende barn på nettet konstant. Er det inspirerende, nei det er brudd på barns rettigheter. Senest i går snikfilmet hun yngste mens hun gikk bak henne til Eventyrfabrikken. Rett ut på nettet med filmen. Farvel, Cubus. Den kampanjen er en vits.

Jeg oppfatter at dette er et veldig bevisst valg fra Cubus. Det er mødre de bruker. På tross av at det er klær for voksne de foreløpig viser i tilknytning til kampanjen, og barna ikke egentlig er nødvendige. Hva de vil oppnå med dette er jeg usikker på, men det har helt sikkert en hensikt. De spiller på følelser antakelig. Det virker litt utdatert, all den tid debatten om eksponering av barn har vært i mediebildet en tid. Merkelig valg av markedsføringsavdelingen nettopp fordi barna ikke er viktige i promoteringen av produktene. 

Endret av CecilieX
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Surikatt skrev (38 minutter siden):

Senest i går snikfilmet hun yngste mens hun gikk bak henne til Eventyrfabrikken.

For litt siden ble begge filmet mens de satt på koffertene sine, som var reklame. Håper pengene går rett på konto til barna.

Filmingen av barna bærer ofte preg av sterk iscenesettelse. Feks når de hopper og svinser bortover. 

• Liker 22
Gjest Kattedama
Skrevet

Kollontaj skrev (55 minutter siden):

Men i motsetning til det du sier; det @CecilieX skriver stemmer jo, hen skriver jo om kampanjen. 🙃

Som du kanskje ser, har riktig link blitt lagt inn nå. Fint å lese igjennom den dokumentasjonen som legges ved 🙃

Skrevet
CecilieX skrev (10 minutter siden):

Jeg oppfatter at dette er et veldig bevisst valg fra Cubus. Det er mødre de bruker. På tross av at det er klær for voksne de foreløpig viser i tilknytning til kampanjen, og barna ikke egentlig er nødvendige. Hva de vil oppnå med dette er jeg usikker på, men det har helt sikkert en hensikt. De spiller på følelser antakelig. Det virker litt utdatert, all den tid debatten om eksponering av barn har vært i mediebildet en tid. Merkelig valg av markedsføringsavdelingen nettopp fordi barna ikke er viktige i promoteringen av produktene. 

Bilder av barn gir flere «likes», eller hjerter er det vel på Instagram. 🤷‍♂️

• Liker 12
Skrevet
Lill :) skrev (16 minutter siden):

Som du kanskje ser, har riktig link blitt lagt inn nå. Fint å lese igjennom den dokumentasjonen som legges ved 🙃

De fleste skjønte at innlegget handlet om omtalte kampanje, men vil man være vanskelig, vel… 🙃

• Liker 22
  • Nyttig 1
Gjest CecilieX
Skrevet
BaHare skrev (8 minutter siden):

Bilder av barn gir flere «likes», eller hjerter er det vel på Instagram. 🤷‍♂️

Det har pleid å gjøre det, men mulig det er i ferd med å endre seg. På det innlegget fra cubusofficial som jeg lenket til er det 300 likes etter 3 dager og de har 120.000 følgere. CBE skjuler jo sine likes på de fleste samarbeid så uklart hvordan engasjementet er. 

Når jeg skrollet gjennom cubusofficial sine sider ser det ut til at de er veldig bevisst på å vise et mangfold av kvinnekropper, der flesteparten av bildene viser kropper som har kurver og folder slik de fleste har. Enda underligere at de da velger CBE som en inspirerende kvinne, hun som daglig påfører kvinner kroppspress. Stikker nok ikke så dypt det engasjementet heller. Ser de får kommentarer på #stopsharenting, og det er veldig bra!

Skrevet

Orange buksa har dårlig passform til frua, som en kommentere

• Liker 1
Skrevet
CecilieX skrev (36 minutter siden):

Det har pleid å gjøre det, men mulig det er i ferd med å endre seg. På det innlegget fra cubusofficial som jeg lenket til er det 300 likes etter 3 dager og de har 120.000 følgere. CBE skjuler jo sine likes på de fleste samarbeid så uklart hvordan engasjementet er. 

Når jeg skrollet gjennom cubusofficial sine sider ser det ut til at de er veldig bevisst på å vise et mangfold av kvinnekropper, der flesteparten av bildene viser kropper som har kurver og folder slik de fleste har. Enda underligere at de da velger CBE som en inspirerende kvinne, hun som daglig påfører kvinner kroppspress. Stikker nok ikke så dypt det engasjementet heller. Ser de får kommentarer på #stopsharenting, og det er veldig bra!

Ja, la oss håpe at de fleste er mer bevisst på å ikke like bilder med barn på kommersielle influenserkanaler.👏👏

• Liker 11
Skrevet

Grilling på svaberg, igjen? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hele kontoen er jo gjennomsyret av the male gaze.

Dermed ser det ut til at de fremover ønsker å henvende seg til menn som liker å se på lettkledde kvinner.

Og det er helt greit det, altså, men da må de for pokker fjerne absolutt alle bildene de har lagt ut av ungene.

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet
nonSilence skrev (19 minutter siden):

Screenshot_20220313-201611_Instagram.jpg

• Liker 11
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
FruRosa skrev (5 minutter siden):

Screenshot_20220313-201611_Instagram.jpg

Ny reklame med coop i morgen

Skrevet
nonSilence skrev (26 minutter siden):

Men hva er galt med at de faktisk drar ut på turer i naturen på søndager? Fordi de gjør det ofte eller noe jeg har gått glipp av

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
sukkerspinndilla skrev (10 minutter siden):

Ny reklame med coop i morgen

Jeg var veldig forundret over at de tydeligvis ønsket å fronte noe så forsøplende som engangsgriller. Men det er altså spons?

• Liker 13
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Lafamiglia skrev (4 minutter siden):

Jeg var veldig forundret over at de tydeligvis ønsket å fronte noe så forsøplende som engangsgriller. Men det er altså spons?

Ja Coop rydder Norge het det

Skrevet
sukkerspinndilla skrev (1 minutt siden):

Ja Coop rydder Norge het det

Men dette er jo bare forsøpling, i alle ordets betydninger.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Aidensfield skrev (27 minutter siden):

Men hva er galt med at de faktisk drar ut på turer i naturen på søndager? Fordi de gjør det ofte eller noe jeg har gått glipp av

Det skader fjellet, du kan lese mer her: 

https://faerder.kommune.no/tjenester/vann-avlop-renovasjon-natur-klima-og-forurensing/brann-bal-og-feiing/forbud-mot-bal-og-grilling-direkte-pa-svaberg/

https://www.oslofjorden.org/balregler/

Hun ble gjort oppmerksom på det ved en tidligere anledning, og skulle ikke gjøre det mer. Men nytt år, nye muligheter til å drite i miljøet 😑

Endret av Blondinbolla
Mer dokumentasjon
  • Liker 43
  • Nyttig 4
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Lafamiglia skrev (26 minutter siden):

Men dette er jo bare forsøpling, i alle ordets betydninger.

Det var det hennes innlegg het

Skrevet
Blondinbolla skrev (15 minutter siden):

Det skader fjellet, du kan lese mer her: 

https://faerder.kommune.no/tjenester/vann-avlop-renovasjon-natur-klima-og-forurensing/brann-bal-og-feiing/forbud-mot-bal-og-grilling-direkte-pa-svaberg/

https://www.oslofjorden.org/balregler/

Hun ble gjort oppmerksom på det ved en tidligere anledning, og skulle ikke gjøre det mer. Men nytt år, nye muligheter til å drite i miljøet 😑

Da skjønner jeg. Ett forbud er jo ett forbud. 

Men gjelder det forbudet der CBE griller? Er det samme kommune? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...