Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
SnowBells skrev (40 minutter siden):

Med tanke på at CBE nå stort sett skjuler antall likes pga elendig oppslutning, så vil et slikt tall være veldig misvisende. For de få tallene hun ikke skjuler er jo langt høyere enn alle de hun skjuler. Men CBE har ligget jevnt på ca 1 % engasjement de siste årene. F eks Funkygine sin engasjementrate ligger på rundt 10 %, uten å skjule noe.

Hvis det er 1% prosent eventuelt stemmer, så er det helt krise for de. Skjønner ikke at de kan ha gode inntekter gjennom Treasures AS. Netfit har en følgerskare som ikke øker?

Endret av Lill :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lill :) skrev (Akkurat nå):

Hvis det er 1% prosent eventuelt stemmer, så er det helt krise for de. Skjønner ikke at de kan ha gode inntekter gjennom Treasures AS. Netfit har en følgerskare som står stille i antall? 

Ja altså, i eksempelet jeg viste til har hun ca 3000 likes, og ca 300 000 følgere. Det er ca 1% engasjement. Og da må man huske at dette er et av de svært få bildene med likes hun velger å vise. De fleste bildene har mye færre likes, altså langt under 1% engasjement. 

• Liker 9
Skrevet

Fra socialblade 

1CB2E837-C873-41F8-8C8A-ACE854E81265.png

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Heartland skrev (2 timer siden):

Hadde vært litt interessant å vite hva de andre foreldrene i miljøet rundt de tenker, altså foreldrene til barnas venner. Med tanke på hvordan de legger lista i forhold til overdådige bursdagsselskap, en mor som henter i barnehagen i svett trenings-bh med synlige nipler og hipster, åletrang sexy catsuit sammen med barna på Halloween, overpyntet (gjerne i silkenattkjoler) med silikonpupper og nipler på display ved enhver anledning, det faktum at de går hjemme og dyrker seg selv mens de andre foreldrene (antakeligvis) jobber, utallige selfies hver dag med kåte blikk, for ikke å snakke om  de narsissistiske besservisser ovenfra-og-ned-holdningene de har til andre rundt seg. Rart om de ikke er en snakkis blant de andre foreldrene. Men hadde vært interessant å vite hvordan de blir sett på av lokalbefolkningen. 

Jeg er fra Særp og syns det er flaut å være fra samme by som henne. Hun fremstiller seg selv som litt «blåst» i diverse intervjuer, og forsterker bare med dette østfolding-stereotypien. Vi er ikke alle sånn 🤪

• Liker 27
  • Hjerte 2
Gjest Keikolina
Skrevet
Hereforthecomments skrev (22 minutter siden):

Jeg er fra Særp og syns det er flaut å være fra samme by som henne. Hun fremstiller seg selv som litt «blåst» i diverse intervjuer, og forsterker bare med dette østfolding-stereotypien. Vi er ikke alle sånn 🤪

Ja, hun virker veldig østfolding 🤣

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
Hereforthecomments skrev (1 time siden):

Blir man virkelig som voksen flau av og være fra samme by som en person man ikke kjenner /liker, å kun leser om på Internett? 

• Liker 18
Skrevet

Spurte på insta hvorfor de løper med hunden når den er så ung. Kommentaren ble slettet. Spurte en gang til. Og ble blokkert 😂😂 det er så patetisk. Tåler ingenting..

• Liker 35
  • Hjerte 1
Skrevet
Aidensfield skrev (22 minutter siden):

Blir man virkelig som voksen flau av og være fra samme by som en person man ikke kjenner /liker, å kun leser om på Internett? 

Ja; i situasjoner hvor folk påpeker sammenhengen mellom Sarpsborg og «fotballfrua» og det følges opp av latter. Ref min kommentar om nettopp dette med forsterket østfolding-stereotypi. 

Var det veldig merkelig, syns du? Eller har man «virkelig som voksen» ikke lov til å ha egne følelser? 🙃

• Liker 19
Skrevet
Hereforthecomments skrev (2 minutter siden):

Ja; i situasjoner hvor folk påpeker sammenhengen mellom Sarpsborg og «fotballfrua» og det følges opp av latter. Ref min kommentar om nettopp dette med forsterket østfolding-stereotypi. 

Var det veldig merkelig, syns du? Eller har man «virkelig som voksen» ikke lov til å ha egne følelser? 🙃

Jo så klart kan du ha følelser. Å jeg er selv født i samme bygd som en tv karakter hvor hans serie er tatt opp i bygda. Ingen vet hvor stedet ligger men ler og husker denne karakteren. Men jeg tar meg da ikke nær av det. Får da være grenser på hvor nærtagen jeg kan være

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Aidensfield skrev (2 minutter siden):

Jo så klart kan du ha følelser. Å jeg er selv født i samme bygd som en tv karakter hvor hans serie er tatt opp i bygda. Ingen vet hvor stedet ligger men ler og husker denne karakteren. Men jeg tar meg da ikke nær av det. Får da være grenser på hvor nærtagen jeg kan være

«Ingen vet hvor stedet ligger men ler og husker denne karakteren.»

Da blander du epler og pærer. Jeg snakker om konkrete situasjoner hvor folk kobler en konkret by og en «ekte» person, og på denne måten gjør narr av byen. Ikke at folk viser til et sted ingen kjenner, og i tillegg «husker» karakteren - som du skriver. Om det ikke ble tydelig nok for deg så får det være, jeg får ikke konkretisert eksempelet mitt noe mer. Men det er sikkert andre KG-lesere som forstår hva jeg forsøkte å formidle i min kommentar.

«Får da være grenser på hvor nærtagen jeg kan være.»

Ja, du har din grense og jeg har min. Folk er forskjellige, og godt er det. Jeg ser forresten at du formidler en del meninger både i denne tråden og i andre influenser-tråder som jeg nødvendigvis ikke er enig i, men jeg går ikke aktivt inn for å svare på disse kommentarene dine med hva du kan og bør føle.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (1 time siden):

Spurte på insta hvorfor de løper med hunden når den er så ung. Kommentaren ble slettet. Spurte en gang til. Og ble blokkert 😂😂 det er så patetisk. Tåler ingenting..

De har vel ingen gode svar å komme med, det de gjør er feil mot hunden og det vet de nok. Her settes de voksnes behov både foran barn og dyr. Alt for å skryte på insta. 

• Liker 24
Gjest Blinkie
Skrevet

Reklame for Cubus på fruas IG profil. Hun legger ut 6 redigerte bilder av seg selv, med barna, og en video. Eier de ikke skam? Kan hun ikke slutte å bruke barna sine i reklamer? 😮 Selv handler jeg ikke på Cubus, fordi klærne har så dårlig kvalitet..

Skrevet
Blinkie skrev (3 minutter siden):

Reklame for Cubus på fruas IG profil. Hun legger ut 6 redigerte bilder av seg selv, med barna, og en video. Eier de ikke skam? Kan hun ikke slutte å bruke barna sine i reklamer? 😮 Selv handler jeg ikke på Cubus, fordi klærne har så dårlig kvalitet..

Hva skjedde med ‘jeg bruker ikke barna i reklame’ tro? 

• Liker 46
  • Nyttig 1
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Surikatt skrev (9 timer siden):

De har vel ingen gode svar å komme med, det de gjør er feil mot hunden og det vet de nok. Her settes de voksnes behov både foran barn og dyr. Alt for å skryte på insta. 

Det du skriver her, oppsummerer bedriften perfekt. De setter egne behov foran både barn og hund, for å tjene penger og få vist seg fram på sosiale medier. Det er så lavmål som man kan få det. At ikke to voksne mennesker forstår dette selv, er helt ufattelig. Ikke en reflektert tanke om hvordan dette kan påvirke barna deres. Det gjør meg både trist og forbanna. 

Skrevet
Blinkie skrev (17 minutter siden):

Hun viste fram buksa for noen dager siden uten å skrive hvor den var fra og at det var reklame.... 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes fortsatt kyss på munnen ikke hører noe sted hjemme og i hvert fall ikke dele slik🙄

• Liker 41
Skrevet

Det er utrolig trist at de bryter barns rettigheter og bruker de i reklame, og også måten de gjør det på, Kripos sine advarsler når tydeligvis fortsatt ikke inn. MEN det er det vi skal diskutere og IKKE barna i seg selv! Håper dere som har gjort det sletter asap. 

• Liker 41
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Dårlig passform på denne buksa altså 😏

Endret av Torden
Slettet bilde. Selv om barnet var skravert.
  • Liker 9
Skrevet

De bildene i den reklamen er virkelig helt bak mål! 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...