Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
SnowBells skrev (54 minutter siden):

jobben til både henne og ektemannen er nettopp å få CBE til å se bra ut på instagram 😆

Der skrev du det. To voksne, arbeidsføre personer bruker arbeidstiden sin på å få Caroline Berg Eriksen og Coach Eriksen til å fremstå som idealer.

Faktum er vel at de er helt vanlige folk som alle andre, med litt for god tid og på jobbjakt etter neste ansettelse (samarbeid).

• Liker 29
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
Emma Marie skrev (På 8.3.2022 den 23.05):

Vet dere hva? Jeg er 40 år, slank, trener 5-6 ganger i uka og ganske fornøyd med eget utseende. I det siste har jeg tatt meg selv i å ta en ekstra titt på lårene mine, som da IKKE har thigh gap. Jeg tenker på LKE som sier dette er lite feminint og følt litt på at jeg mulig, kanskje, er litt misfornøyd med lårene. Tenk at en uvesentlig mann i Sarpsborg skal få meg til å føle dette. Jeg nekter! Jeg har aldri hatt noen spiseforstyrrelse eller andre relaterte problemer. 
Så, jeg kan bekrefte at slikt uttalelser, KAN sette seg bakerst i hjernebarken og forstyrre ens eget selvbilde. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å slutte å tenke på dette, men i det siste har jeg (uten at jeg ønsker eller vil), tenkt over det faktisk. Faen og!

Vet du hva? Jeg er 52 år, trener mye og ser innmari bra ut. Faktisk helt vilt bra ut 😄 

Og er det noe jeg virkelig driter i, så er det hva LKE synes. Og såpass bør du også klare å tenke, du som er 40 år. 

Jeg forholder meg til hva jeg selv synes, hva jeg ser i speilet og vet utmerket godt at noen synes jeg er for tynn, for mye muskler, for liten rumpe osv. Så lenge kroppen funker til det den skal brukes til, er jeg fornøyd. 

Noen synes det er fint med stor rumpe, noen liker gutterumpe, noen liker tigh gap (som jeg synes ser fælt ut personlig), noen liker store pupper, andre små osv. Trodde virkelig en dame på 40 år visste bedre. 

Har yngre døtre og bonusdøtre, de vet ikke engang hvem LKE og CBE er og de flirer av Sophie Elise. Disse personene her, er så langt i fra forbilder for de ungdommene jeg kjenner, tvert i mot, SE blir faktisk latterliggjort. Og CBE vet de som sagt knapt hvem er. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
Skrevet
Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Vet du hva? Jeg er 52 år, trener mye og ser innmari bra ut. Faktisk helt vilt bra ut 😄 

Og er det noe jeg virkelig driter i, så er det hva LKE synes. Og såpass bør du også klare å tenke, du som er 40 år. 

Jeg forholder meg til hva jeg selv synes, hva jeg ser i speilet og vet utmerket godt at noen synes jeg er for tynn, for mye muskler, for liten rumpe osv. Så lenge kroppen funker til det den skal brukes til, er jeg fornøyd. 

Noen synes det er fint med stor rumpe, noen liker gutterumpe, noen liker tigh gap (som jeg synes ser fælt ut personlig), noen liker store pupper, andre små osv. Trodde virkelig en dame på 40 år visste bedre. 

Har yngre døtre og bonusdøtre, de vet ikke engang hvem LKE og CBE er engang og de flirer av Sophie Elise. Disse personene her, er så langt i fra forbilder for de ungdommene jeg kjenner, tvert i mot, SE blir faktisk latterliggjort. Og CBE vet de som sagt knapt hvem er. 

støtter dine betraktninger 100%.

• Liker 9
Skrevet

Synes det er rart hun ikke avslutter bloggen på en ordentelig måte. For «faste lesere» er det nesten litt trist. Det er bloggen som fikk henne dit hun er i dag, som gjør at hun kan leve helt ok av å gjøre så og si ingenting.

• Liker 21
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Felis skrev (40 minutter siden):

Gratulerer med en ekstraordinær selvtillit, det hører til sjeldenhetene at folk går rundt og tenker at de ser helt vilt bra ut. Men som ei godt voksen dame burde du vite bedre enn å diktere andre i hva de skal tenke og føle.

I en ideell verden hadde vi alle vært som deg, strålende fornøyd med hva vi ser i speilet og totalt likegyldig til at andre ikke er like imponert. Hadde dette vært tilfelle, hadde ikke influencere som CBE eksistert. Hele deres levebrød går ut på å skape usikkerhet hos følgerne, slik at de blir interessert i å kjøpe produktene influenceren hevder vil gjøre deg bedre. Influencerreklame fungerer, ellers hadde de ikke omsatt for 350 millioner kroner årlig (2020 tall). 

Hver gang jeg ser alder brukt som et argument for å la CBE bedrive thinspoen sin i fred, mister jeg litt troen på menneskeheten. Jeg lurer på ved hvilken alder disse menneskene tror at man slutter å bry seg. Er det når man blir 18 år, myndig og voksen? 25 år, med en utdannelse under armen? 29,8 år og førstegangsfødende? Når kommer denne selvtilliten hvor man ser seg i speilet og synes man ser så vilt bra ut at man driter i å ta imot råd fra andre? 

For å være ærlig høres du akkurat ut som CBE og LKE selv... Det argumentet du kommer med her er akkurat det samme de kommer med, når de vil devaluere debatten om kroppspress og thinspo. Og hvis det var sannheten, kunne vi like gjerne lagt ned diskusjonen og latt influencere holde på som de vil...

Herregud, snakk om å trekke konklusjoner. Det var jo bare en fleip, var også derfor jeg la til at jeg så "vilt bra ut" med påfølgende smiletegn: 😄 

Og er det noen som har tatt avstand fra det CBE driver med, så er det meg. 

Orker ikke å begi meg uti videre polemikk via KG med deg, men du har misforstått fullstendig. 

Men jeg står fortsatt på at jeg synes damer på 40 år burde slutte å få komplekser over lårene sine fordi LKE synes magre og skinny damer med tigh gap er det fineste han vet. 

Gjest CecilieX
Skrevet
Minnie Mus skrev (14 timer siden):

Uuupps, de glemte å ta med heftig redigering og bruk av filter. Og silikon. Og fillers. 

Lite alkohol? Synes alkohol blir frontet veldig ofte i some kanalene deres jeg, er jo vinglass både helg og hverdag. 

Screenshot_20220310_204654_com.instagram.android_edit_142890482228195.jpg

Jeg synes dette er et prakteksemplar på hvilken effekt CBE har på følgerne. 

For det første: Legg merke til at fokuset til følgeren er CBE sitt utseende. Vedkommende har studert CBE og konkludert med at hun «holder seg sååå bra». Det er jo dette som er innholdet i kanalene hennes: hennes utseende og hennes kropp, og budskapet har gått hjem. 

Så til emojiene som følger spørsmålet: 😩 og 😍
For meg representerer første emoji fortvilelse, når jeg leter etter betydning på nettet finner jeg denne:

😩 Slitent ansikt emoji
La meg være i fred! Motvillig smiley med hevede øyenbryn og dratt i fjeset, som klager over vanskelige, ubehagelige, men uunngåelige ting.Gråter, er opprørt og helt utmattet, mentalt eller fysisk.

Siden CBE tildeles et kompliment, er det nærliggende å tenke seg at emojien er knyttet til følgeren selv. Som sammenlikner seg og ikke når CBE til knærne. Og som er fortvilet over å ikke «holde seg bra»

Den andre emojiens betydning er derimot

😍 Smilende ansikt med hjerteøyne emoji
Lykkelig, strålende ansikt med hjerteformede øyne. Sinnsykt forelsket: i en person, et sted eller et objekt. Uttrykker omfanget av kjærlighet og hengivenhet, samt takknemlighet, og er ofte en del av romantiske meldinger. Over seg av lykke..

Så på den ene siden finner du beundringen og på den andre siden fortvilelsen over selv ikke å være i samme liga. Dette er oppsummerer i grunnen alt som er problematisk med innholdet og fokuset til CBE; og resultatet er at man føler dårlig om seg selv. 

Skrevet
Lavande skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på hva de mener med lite alkohol? Er eksempelvis 1-2 glass vin nesten hver dag i løpet av en ca. 14 dagers ferie lite alkohol?

Jeg opplever at de bak cbe.no/Treasures AS ofte viser frem vinglass e.l. på instastory,  og jeg har tenkt mitt om det i forhold til "Netfit"...

Nettfit sin IG: https://instagram.com/netfit.no?utm_medium=copy_link

Treasure As / cbe.no sin IG: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?utm_medium=copy_link

Takk, Lavande! Bra at du skriver om dette. Og nei, det de viser er IKKE "lite alkohol" etter min mening. Det viser minst en enhet mange ganger i uken - eller hver dag i denne ferien. Det er ganske lenge siden forskerne gikk bort fra at det var sunt med ett glass vin ofte. 

Denne artikkelen er nyttig som en inngang til hva som er gjeldende kunnskap om alkoholbruk. https://forskning.no/hjertet-alkohol-og-narkotika-sykdommer/en-gang-for-alle-er-det-sunt-a-drikke-litt-alkohol/1248644

Jeg synes de fronter et alkoholforbruk som er lite kompatibelt med fortellingen om at de er så kjernesunne og forbilder for god helse.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
CecilieX skrev (21 minutter siden):

For det første: Legg merke til at fokuset til følgeren er CBE sitt utseende. Vedkommende har studert CBE og konkludert med at hun «holder seg sååå bra». Det er jo dette som er innholdet i kanalene hennes: hennes utseende og hennes kropp, og budskapet har gått hjem. 

For meg representerer første emoji fortvilelse, når jeg leter etter betydning på nettet finner jeg denne:

😩 Slitent ansikt emoji
La meg være i fred! Motvillig smiley med hevede øyenbryn og dratt i fjeset, som klager over vanskelige, ubehagelige, men uunngåelige ting.Gråter, er opprørt og helt utmattet, mentalt eller fysisk.

Siden CBE tildeles et kompliment, er det nærliggende å tenke seg at emojien er knyttet til følgeren selv. Som sammenlikner seg og ikke når CBE til knærne. Og som er fortvilet over å ikke «holde seg bra»

Lykkelig, strålende ansikt med hjerteformede øyne. Sinnsykt forelsket: i en person, et sted eller et objekt. Uttrykker omfanget av kjærlighet og hengivenhet, samt takknemlighet, og er ofte en del av romantiske meldinger. Over seg av lykke..

Så på den ene siden finner du beundringen og på den andre siden fortvilelsen over selv ikke å være i samme liga. Dette er oppsummerer i grunnen alt som er problematisk med innholdet og fokuset til CBE; og resultatet er at man føler dårlig om seg selv. 

Det er jo ingen leser/følger som har stilt dette spørsmålet… 🤦🏼‍♀️

• Liker 19
Skrevet
Dævendøtte skrev (51 minutter siden):

Herregud, snakk om å trekke konklusjoner. Det var jo bare en fleip, var også derfor jeg la til at jeg så "vilt bra ut" med påfølgende smiletegn: 😄 

Og er det noen som har tatt avstand fra det CBE driver med, så er det meg. 

Orker ikke å begi meg uti videre polemikk via KG med deg, men du har misforstått fullstendig. 

Men jeg står fortsatt på at jeg synes damer på 40 år burde slutte å få komplekser over lårene sine fordi LKE synes magre og skinny damer med tigh gap er det fineste han vet. 

Burde slutte? Jeg beskrev dette som en tanke som lå langt bak i hjernebarken. Ufrivillig. Selvsagt vet jeg at LKE e ubetydelig for meg. Jeg har god selvtillit (om enn ikke like god som deg), og ønsket å fortelle at slike uttalelser som LKE har, er potensielt farlige. Jeg klarer meg fint jeg, er jo tross alt 40 år, som du bemerker. Du kan fortsatt ikke bestemme hva andre skal føle. Og bak min kommentar ligger følgende: Det LKE ytrer, er spesielt farlig for unge jenter. For hvis en 40-åring kan kjenne på det, så kan iallefall en 18-åring. Du vet heller ikke om jeg foretrekker å HA thigh gap. Latterliggjøring av andre som føler og tenker ulikt deg! Nesten så jeg tror du er den gamle tanta til LKE. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Dumpet ned til 303 k. Hadde bedriften min gått så dårlig hadde jeg virkelig mistet nattesøvnen. Lurer på hvor lenge de kan gå rundt med skylappene sin og tro dette går fint? 

• Liker 17
Skrevet
Wild Eyes skrev (4 timer siden):

Haha, svarer på et sånt spørsmål med den største selvfølge,  at hun ikke blir flau..

Jeg forstår ikke hvorfor dette er et spørsmål som er relevant å ta med, annet enn å fremheve seg selv (finner det merkelig at folk i det hele tatt spør, men det er en annet topic). Svare på negler/hud/hår-rutiner er forsåvidt greit, da gir det mulighet for reklame, eller spørsmål om klær/tilbehør, alt dette kan jo generere inntekt, men et spørsmål om hvorfor hun ser så bra ut er så... tomt?🤷‍♀️🤦‍♀️

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
MacBeth skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvorfor dette er et spørsmål som er relevant å ta med, annet enn å fremheve seg selv (finner det merkelig at folk i det hele tatt spør, men det er en annet topic). Svare på negler/hud/hår-rutiner er forsåvidt greit, da gir det mulighet for reklame, eller spørsmål om klær/tilbehør, alt dette kan jo generere inntekt, men et spørsmål om hvorfor hun ser så bra ut er så... tomt?🤷‍♀️🤦‍♀️

Sånn er det vel når man bare har dyrket seg selv alle disse årene! Så høy på seg selv at det er kvalmt! 

• Liker 11
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
EmilieH skrev (17 minutter siden):

Dumpet ned til 303 k. Hadde bedriften min gått så dårlig hadde jeg virkelig mistet nattesøvnen. Lurer på hvor lenge de kan gå rundt med skylappene sin og tro dette går fint? 

Hvor mange har hun hatt? Sånn på topp og?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Emma Marie skrev (15 minutter siden):

Burde slutte? Jeg beskrev dette som en tanke som lå langt bak i hjernebarken. Ufrivillig. Selvsagt vet jeg at LKE e ubetydelig for meg. Jeg har god selvtillit (om enn ikke like god som deg), og ønsket å fortelle at slike uttalelser som LKE har, er potensielt farlige. Jeg klarer meg fint jeg, er jo tross alt 40 år, som du bemerker. Du kan fortsatt ikke bestemme hva andre skal føle. Og bak min kommentar ligger følgende: Det LKE ytrer, er spesielt farlig for unge jenter. For hvis en 40-åring kan kjenne på det, så kan iallefall en 18-åring. Du vet heller ikke om jeg foretrekker å HA thigh gap. Latterliggjøring av andre som føler og tenker ulikt deg! Nesten så jeg tror du er den gamle tanta til LKE. 

Vel, vi er ikke helt enige om alt, men sånn er det noen ganger. Jeg legger i hvert fall ballen død herfra. 

God helg :) 

Skrevet
sukkerspinndilla skrev (7 minutter siden):

370’

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
sukkerspinndilla skrev (15 minutter siden):

Husker ikke helt, men endel mer enn det hun har nå. Noen som husker?

Skrevet
EmilieH skrev (43 minutter siden):

De fleste store influensere mister følgere. Det er kanskje det CBE trøster seg med? Problemet er at mens funkygine og Jenny Skavlan mister 300 følgere i måneden, mister CBE godt over 1000. Det kan være at de forstår at bots utgjør en stor andel, og at de derfor ikke bryr seg. Jeg kjenner at jo mer jeg argumenterer her, desto rarere blir det... 😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Havnefogden skrev (5 minutter siden):

De fleste store influensere mister følgere. Det er kanskje det CBE trøster seg med? Problemet er at mens funkygine og Jenny Skavlan mister 300 følgere i måneden, mister CBE godt over 1000. Det kan være at de forstår at bots utgjør en stor andel, og at de derfor ikke bryr seg. Jeg kjenner at jo mer jeg argumenterer her, desto rarere blir det... 😂

Ja blir det. Merkelig greier! 

Skrevet (endret)
CecilieX skrev (2 timer siden):

😩 Slitent ansikt emoji

Her har du bommet litt på 😩. Den betyr ikke sliten, men stort sett "herregud så heit han er 😩😩😩😩"  for eksempel. At noen ser så bra ut at man dauer eller ikke overlever. 😅

Endret av h/k
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...