Honningmor Skrevet 10. mars 2022 #58921 Skrevet 10. mars 2022 S0lstraalen skrev (På 25.2.2022 den 7.54): Unnskyld, vet ikke hvordan jeg får fjernet dette ☝️ Jeg er naturlig tynn og har alltid fått pes for dette. Siden tynn liksom er et "ideal" tillater folk seg å rakke ned på kroppen min til stadighet. "Kjøtt er for menn, bein er for hunder", "Åja, du spiser faktisk mat.." , "Du hadde vært penere med større rumpe". Jeg ser forøvrig godt trent ut, med en svært atletisk kropp (som jeg nå hater pga alle kommentarene ) Poenget mitt er at langt LANGT fra alle mener at spiktynne jenter, ribbet for fett og med abs er sexy og feminint. Tvert om. At CBE og CBE-mannen mener dette appellerer til den jengse mann er bare tull. 12 7
Hallepalle2 Skrevet 10. mars 2022 #58922 Skrevet 10. mars 2022 Felis skrev (32 minutter siden): Men hva hadde du ventet, da? Parets hyppige blokkeringer har vært hyppig diskutert i årevis her inne, det kan da ikke ha kommet som en overraskelse? Caroline har selv forklart at hun trener for å holde seg i form, du kommer ikke til å få noe annet svar… At du likevel spør om hun kun vil forbrenne kalorier oppfatter jeg kun som en spydighet, ikke et oppriktig spørsmål. Tenk hvordan Caroline oppfatter det da. Vi vet alle at de følger kg og diverse sosiale medier tett. De kan ikke ha unngått å få med seg de siste sidenes lavmål av kommentarer. Det er langt mellom gode, velbegrunnede innlegg her nå, det virker som om flere forsøker å overgå hverandre i spydige kommentarer som går kun på utseendet til både Caroline og mannen. Sett i lys av det, hvordan tror du kommentaren din ble oppfattet? Det er ikke ofte jeg er enig i måten Treasures driver forretninger på, men akkurat her er jeg enig med henne. Jeg hadde også blokkert deg! Joda, jeg forventet det selv om jeg av andre voksne forventer at man kan gå i diskusjon. Kommentaren min kom som et svar på at hun hadde hatt en aktiv ferie, men likevel MÅTTE trene intervaller. Da var fokus på at trening måtte gjøres, ikke at den var ønsket. Når man aldri kan ta en dag fri, dokumentert på hennes egne plattformer, så syns jeg faktisk at spørsmålet, som var formulert høflig, var innafor mtp trening og ønsket effekt - hos vanlige mennesker da. Men jeg registrerer at du syns det å blokkere andre pga uenighet er ok, selv når det ikke er hets eller ufine kommentarer. 28
loffen Skrevet 10. mars 2022 #58923 Skrevet 10. mars 2022 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Joda, jeg forventet det selv om jeg av andre voksne forventer at man kan gå i diskusjon. Kommentaren min kom som et svar på at hun hadde hatt en aktiv ferie, men likevel MÅTTE trene intervaller. Da var fokus på at trening måtte gjøres, ikke at den var ønsket. Når man aldri kan ta en dag fri, dokumentert på hennes egne plattformer, så syns jeg faktisk at spørsmålet, som var formulert høflig, var innafor mtp trening og ønsket effekt - hos vanlige mennesker da. Men jeg registrerer at du syns det å blokkere andre pga uenighet er ok, selv når det ikke er hets eller ufine kommentarer. Jeg synes spørsmålet ditt var berettiget, såpass må hun jo tåle. Du er ikke den eneste som reagerer på den tvangspregede treningen, hun sprer ikke akkurat treningsglede.. Bare selvtilfredshet når hun er 'done and done' og kan unne seg mere vin. At de blokkerer deg for det, er tåpelig. 30
FruJohansen Skrevet 10. mars 2022 #58924 Skrevet 10. mars 2022 Hallepalle2 skrev (11 minutter siden): Joda, jeg forventet det selv om jeg av andre voksne forventer at man kan gå i diskusjon. Kommentaren min kom som et svar på at hun hadde hatt en aktiv ferie, men likevel MÅTTE trene intervaller. Da var fokus på at trening måtte gjøres, ikke at den var ønsket. Når man aldri kan ta en dag fri, dokumentert på hennes egne plattformer, så syns jeg faktisk at spørsmålet, som var formulert høflig, var innafor mtp trening og ønsket effekt - hos vanlige mennesker da. Men jeg registrerer at du syns det å blokkere andre pga uenighet er ok, selv når det ikke er hets eller ufine kommentarer. Hva tenker du at C skulle svart på et slikt spørsmål? Hun kan jo ikke si ja, selv om det skulle vært sant. Jeg regner med at du heller ikke hadde forventet at hun skulle bekrefte at hun løper for å forbrenne kalorier. Hvis hun hadde svart nei, ville hun fått tilbakemeldinger som går på at hun ikke er ærlig, og uansett om man har et tvangspreget forhold til trening eller ikke er ikke det en diskusjon hun nødvendigvis ønsker å ha verken i kommentarfeltet eller på PM. Hun hadde ikke trengt å blokkere deg, men jeg skjønner at hun opplever et slikt spørsmål som ladet. Det skinner gjerne litt gjennom at du allerede har gjort deg opp en mening, selv om du spør på en høflig måte. 36
Felis Skrevet 10. mars 2022 #58925 Skrevet 10. mars 2022 Honningmor skrev (22 minutter siden): Unnskyld, vet ikke hvordan jeg får fjernet dette ☝️ Jeg er naturlig tynn og har alltid fått pes for dette. Siden tynn liksom er et "ideal" tillater folk seg å rakke ned på kroppen min til stadighet. "Kjøtt er for menn, bein er for hunder", "Åja, du spiser faktisk mat.." , "Du hadde vært penere med større rumpe". Jeg ser forøvrig godt trent ut, med en svært atletisk kropp (som jeg nå hater pga alle kommentarene ) Poenget mitt er at langt LANGT fra alle mener at spiktynne jenter, ribbet for fett og med abs er sexy og feminint. Tvert om. At CBE og CBE-mannen mener dette appellerer til den jengse mann er bare tull. Så synd å lese at du føler det sånn! Det er helt forferdelig at du hater kroppen din, på grunn av kommentarer fra andre. Men takk for at du delte, for det er et glimrende eksempel på hva stygge kommentarer kan gjøre med et menneske. Tråden har vært heftig moderert i det siste, likevel finner jeg kommentarer som dette: Pen mann? Han er overhodet ikke pen. Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈 Pen mann? Før har brystvortene ligget langt oppå puppen, og ikke vært symmetrisk. Nå er utseende et helt annet. den skinnmagre og perfekte kroppen. Langt styggere kommentarer er heldigvis fjernet. Jeg har sett utallige spekulasjoner, og noen rene påstander, om at både Caroline og mannen har en spiseforstyrrelse, likevel publiseres negative kommentarer om kroppen og utseendet deres på daglig basis. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette forsterker en eventuell spiseforstyrrelse, hvis det er et aktuelt problem. Og det tror jeg ingen ønsker! Vi har alle et ansvar for hva vi publiserer, men vi har også et moralsk ansvar for hvordan det vi publiserer oppfattes i det store bildet. Det er en hårfin balanse mellom å kritisere kropp, og å diskutere virkemidlene som er benyttet for å få kroppen til å se slik ut. Jeg forstår behovet for å være en motvekt til kroppsidealet som presenteres, for å fortelle folk at de er gode nok som de er, og for å påpeke at selv ikke Caroline ser ut som Caroline Berg Eriksen. Men jeg oppfordrer alle til å lese igjennom innleggene sine en ekstra gang, slik at misforståelser ikke oppstår. Og hvis 9 brukere har kritisert akkurat det samme før deg, så er kanskje ikke en tiende likelydende kommentar det som skal til. 40 6
Inocybe Skrevet 10. mars 2022 #58926 Skrevet 10. mars 2022 Felis skrev (19 minutter siden): Så synd å lese at du føler det sånn! Det er helt forferdelig at du hater kroppen din, på grunn av kommentarer fra andre. Men takk for at du delte, for det er et glimrende eksempel på hva stygge kommentarer kan gjøre med et menneske. Tråden har vært heftig moderert i det siste, likevel finner jeg kommentarer som dette: Pen mann? Han er overhodet ikke pen. Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈 Pen mann? Før har brystvortene ligget langt oppå puppen, og ikke vært symmetrisk. Nå er utseende et helt annet. den skinnmagre og perfekte kroppen. Langt styggere kommentarer er heldigvis fjernet. Jeg har sett utallige spekulasjoner, og noen rene påstander, om at både Caroline og mannen har en spiseforstyrrelse, likevel publiseres negative kommentarer om kroppen og utseendet deres på daglig basis. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette forsterker en eventuell spiseforstyrrelse, hvis det er et aktuelt problem. Og det tror jeg ingen ønsker! Vi har alle et ansvar for hva vi publiserer, men vi har også et moralsk ansvar for hvordan det vi publiserer oppfattes i det store bildet. Det er en hårfin balanse mellom å kritisere kropp, og å diskutere virkemidlene som er benyttet for å få kroppen til å se slik ut. Jeg forstår behovet for å være en motvekt til kroppsidealet som presenteres, for å fortelle folk at de er gode nok som de er, og for å påpeke at selv ikke Caroline ser ut som Caroline Berg Eriksen. Men jeg oppfordrer alle til å lese igjennom innleggene sine en ekstra gang, slik at misforståelser ikke oppstår. Og hvis 9 brukere har kritisert akkurat det samme før deg, så er kanskje ikke en tiende likelydende kommentar det som skal til. Jeg ser poenget ditt men mener ikke min kommentar hører til i denne sammenhengen. Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈 Den handler om posering, vidvinkel og hvordan bildet tas hvilket forvrenger utseendet på kroppen. Faktisk så mye at jeg mener det virker motsatt av formålet med bildet. Danae Mercer har mange gode eksempler på hvordan influencere bruker poseringer til å skape uoppnåelige kroppsproporsjoner. I dette tilfellet på det siterte bildet så ødelegger midlene influenceren bruker illusjonen fullstendig. Jeg latterliggjør resultatet av overdreven bruk av ovennevnte virkemidler og stiller spørsmål til om man blir blind av å ta mange sånne bilder så man ikke selv ser hvor corny det blir. Men jeg kommenterer altså ikke den naturlige kroppen. 23
Aricia Skrevet 10. mars 2022 #58927 Skrevet 10. mars 2022 FruJohansen skrev (1 time siden): Hva tenker du at C skulle svart på et slikt spørsmål? Hun kan jo ikke si ja, selv om det skulle vært sant. Jeg regner med at du heller ikke hadde forventet at hun skulle bekrefte at hun løper for å forbrenne kalorier. Hvis hun hadde svart nei, ville hun fått tilbakemeldinger som går på at hun ikke er ærlig, og uansett om man har et tvangspreget forhold til trening eller ikke er ikke det en diskusjon hun nødvendigvis ønsker å ha verken i kommentarfeltet eller på PM. Hun hadde ikke trengt å blokkere deg, men jeg skjønner at hun opplever et slikt spørsmål som ladet. Det skinner gjerne litt gjennom at du allerede har gjort deg opp en mening, selv om du spør på en høflig måte. Og så bekreftes det jo til alt overmål helt utilslørt her i tråden etterpå, noe Berg Eriksen garantert får med seg. Når en slik kommentar og påfølgende blokkering etterpå kunngjøres her i nok et "var det ikke det jeg visste"-innlegg får hun jo bare bekreftet at hun har handlet riktig, og at slike spørsmål ikke er ærlig stilt av noen som faktisk lurer. 28
FruJohansen Skrevet 10. mars 2022 #58928 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Inocybe skrev (51 minutter siden): Jeg ser poenget ditt men mener ikke min kommentar hører til i denne sammenhengen. Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈 Den handler om posering, vidvinkel og hvordan bildet tas hvilket forvrenger utseendet på kroppen. Faktisk så mye at jeg mener det virker motsatt av formålet med bildet. Danae Mercer har mange gode eksempler på hvordan influencere bruker poseringer til å skape uoppnåelige kroppsproporsjoner. I dette tilfellet på det siterte bildet så ødelegger midlene influenceren bruker illusjonen fullstendig. Jeg latterliggjør resultatet av overdreven bruk av ovennevnte virkemidler og stiller spørsmål til om man blir blind av å ta mange sånne bilder så man ikke selv ser hvor corny det blir. Men jeg kommenterer altså ikke den naturlige kroppen. Jeg er enig i at din kommentar ikke er direkte på hennes faktiske kropp, men du konstaterer likevel at det er lite feminint om skuldrene er bredere enn hoftene, og kaller tynne legger for fyrstikklegger. Det er ganske negative karakteristikker av fysiske trekk som antagelig vil treffe mange andre, om ikke Caroline. Jeg syns ikke det er mer ok å si at det er lite feminint med bredere skuldre enn hofter, enn at det er lite feminint med lår som møtes. Man kan gjerne mene det. Men man trenger ikke skrive noen av delene i et offentlig forum. Det er gode grunner til at det ikke et lov å diskutere utseende her, fordi grensen mellom å diskutere hva de GJØR kontra hvordan de ser ut mens de gjør det er flytende og hårfin. Legger til: Jeg syns selvfølgelig også poseringene i seg selv er hinsides tåpelige og gjør merkelige ting med proporsjonene. Jeg skjønner også at @Inocybesin intensjon i det siterte innlegget var å peke på dette. Endret 10. mars 2022 av FruJohansen La til tekst 35
Felis Skrevet 10. mars 2022 #58929 Skrevet 10. mars 2022 Inocybe skrev (30 minutter siden): Jeg ser poenget ditt men mener ikke min kommentar hører til i denne sammenhengen. Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈 Den handler om posering, vidvinkel og hvordan bildet tas hvilket forvrenger utseendet på kroppen. Faktisk så mye at jeg mener det virker motsatt av formålet med bildet. Danae Mercer har mange gode eksempler på hvordan influencere bruker poseringer til å skape uoppnåelige kroppsproporsjoner. I dette tilfellet på det siterte bildet så ødelegger midlene influenceren bruker illusjonen fullstendig. Jeg latterliggjør resultatet av overdreven bruk av ovennevnte virkemidler og stiller spørsmål til om man blir blind av å ta mange sånne bilder så man ikke selv ser hvor corny det blir. Men jeg kommenterer altså ikke den naturlige kroppen. Joda, jeg ser hva du prøver på, og jeg forstår at innlegget mitt kan oppfattes som kritikk av brukerne som er sitert. Men disse sitatene er altså bare eksempler på hva som oppfattes som galt i tråden akkurat nå (jeg har sett flere ta til orde for å løfte diskusjonen i det siste) Jeg prøver på ingen måte å leke forumpoliti, tvert imot har jeg mange ganger forsvart den enkeltes rett til å diskutere det som opptar han/hun. Noen reagerer på dyrehold, noen på thinspo, noen på overforbruk, og de fleste på barneeksponering. Selv om vi flere ganger har blitt minnet på at kritikken er for massiv, at Caroline kritiseres for ALT, så mener jeg at dette må hun tåle. Til og med uvesentlige ting som kaffekopper og klesstil er åpent for diskusjon i mine øyne, så lenge hun legger det ut som innhold på en bedriftskanal. Jeg har heller ingenting imot at ting gjentas og at diskusjonen går i loop. Det er et resultat av et innhold som går i loop, diskutert av mange unike brukere. Men det stiller seg annerledes når det kommer til kritikk av kropp, da det direkte kan gå ut over bedriftseiers helse. Vi vet ingenting om dagens helsesituasjon, men vi vet hun har slitt med spiseforstyrrelser før, og det skal vi ha i mente når akkurat dette diskuteres. Jeg ser hva du prøver på i din kommentar, og isolert sett er den grei nok. Grunnen til at jeg tok den med, er for å illustrere poenget mitt. Kommentaren din er nærmest identisk med dusinvis av kommentarer før deg. Og vevd inn i disse kommentarene, er det kommentarer som er direkte nedsettende om utseendet til begge bedriftseiere. Jeg tror det er lett for utenforstående, særlig paret selv, å dra alle disse kommentarene over en kam. Har man problemer med mat, kan kommentaren din oppfattes som: Lite feminin, breie skuldre, feite overarmer, fyrstikklegger. Og det kommer etter en lang rekke identiske kommentarer. Det er derfor jeg minner om å tenke over formuleringene en ekstra gang, før man trykker publiser, samt at vi har et moralsk ansvar for hvordan våre innlegg fremstår i tråden som en helhet. 21 2
Gjest Melise__87 Skrevet 10. mars 2022 #58930 Skrevet 10. mars 2022 (endret) LKE er bare en middelmådig exfotballspiller som tror han har rett til å snakke ned på kvinner som har litt ekstra på kroppen. Han er kanskje ikke stygg, men han har en så stygg personlighet at det gjør han stygg. Han er ingenting i det store å det hele. Hadde det ikke vært for Caroline så hadde ingen kommet på hvem han var. Endret 10. mars 2022 av Melise__87
Laia Skrevet 10. mars 2022 #58931 Skrevet 10. mars 2022 I dag bikket antall IG følgere under 304 000. Og de har mistet ca. 1000 følgere på under 3 uker. Jeg undres om CBE tenker at den selvvalgte «produksjonsprofilen» de holder så fast på er verdt denne utviklingen… 26 1
hvalstad45 Skrevet 10. mars 2022 #58932 Skrevet 10. mars 2022 Jeg forstår ikke hvordan de bare kunne legge bloggen brakk, med så dårlig innhold på insta. Har de ingen tanker om hvordan de skal leve av dette om fem-ti år? Hvordan lever de av det nå? Jeg syns det blir vanskeligere og vanskeligere å forstå tankene bak her. Hun har roti bort utrolig mange gode sjanser. Før hadde hun jo noen kolleksjoner og greier, nå er det ingenting? Andre av den generasjonen bloggere, som Camilla Pihl, har jo klart å få seg ørten kolleksjoner og samarbeid, så hun trenger ikke å blogge, men det må jo egentlig CBE? Å dreie det inn på trening virker utroliog smart for dem, men så er treningen så lite overbevisende at også det feiler. Jeg skjønner ikke at vi ikke ser litt mer forsøk på skikkelig innhold og merkevarebygging i kanalene deres, for kan de virkelig tro at de skal leve av kaffekopper, møller og lettkledd CBE til de går av med pensjon? Hva skal de falle tilbake på? 30
Inocybe Skrevet 10. mars 2022 #58933 Skrevet 10. mars 2022 Takk for tilbakemeldinger @FruJohansen og @Felis. Dere er stødige gode debattanter jeg setter pris på også når jeg ikke er enig i alt 😊. Kommentaren om «lite feminint» brukte jeg som et stikk til LKEs «lite feminint at lår møtes». Hvor hoderistende jeg syns det blir når poseringsiveren tar overhånd og går ut over målet med poseringene. Det som skulle blitt stereotyp feminint blir det motsatte. Men jeg kan se hvordan det kan tolkes annerledes av personer som ikke er like oppdatert på tråden som det jeg er. Jeg er selv dessverre mottakelig for visse typer thinspo, men folk er forskjellige og selv om jeg ikke er mottakelig for stikket mitt til LKE så kan andre være det. Det tar jeg til meg. Hva gjelder å sende bemerkningen til CBE (om hun leser den) så mener jeg at hun som veteranblogger og såpass ivrig thinspo-forkynner så må hun rett og slett tåle det. Hun må tåle at latterlige poseringer kommenteres. Hun må tåle å høre det er for mye kropp og for mye fokus på et uoppnåelig ideal i mediene hennes. Men jeg har selvfølgelig absolutt ingen ønsker om å presse noen dypere inn i spiseforstyrrelse og mener heller ikke denne kommentaren bidrar til det. Hva gjelder timingen min så skjønner jeg det kan virke overveldende på mottakeren. Men det er ikke den enkelte forumbrukers ansvar å sortere når man kan kommentere et tema eller ikke fordi mange andre nylig har diskutert det samme. Dette har vært oppe mange ganger før gjerne initiert og kombinert med avsporinger og brukerdebatt 🙈. Ikke at jeg på noen måte sier det er dette dere prøver på nå 29 2 2
Ellie77 Skrevet 10. mars 2022 #58934 Skrevet 10. mars 2022 I dag er det store forandringer på kontoen. Det er tilført en sjokoladebit sammen med kaffekoppen! Men fra spøk til alvor; de jobber jo åpenbart fortsatt med Netfit, svarer på (egne?) spørsmål og legger ut innlegg. Det må da bety at de ikke har lagt det helt på is? Kan de ha fått noe gründertilskudd e.l. fra Innovasjon Norge som holder dem litt flytende her? Uansett er det vel liten tvil om at det toget har forlatt stasjonen og de to ble stående igjen på perrongen og måpe. Ser jo aldri noe til tredjemann der heller, bare noen gamle pressebilder. Han der Adrian er vel den eneste som har noe å komme med i treningssammenheng, hvorfor kommer ikke han mer på banen? Det er litt uklart hva slags segment de henvender seg til og hva de selger. Ikke noen optimal start (eller i dette tilfellet fortsettelse) for et nystartet selskap. 28 1
Pusern3 Skrevet 10. mars 2022 #58935 Skrevet 10. mars 2022 Kollontaj skrev (12 timer siden): Kunne nok lyktes med treningsklær dersom hun rettet ser mot 35-50, ikke 20-25, da må det sluttes med krampestillinger og annet tullball. Seriøst og ekte, men jeg ser det ikke helt for meg. Det toget har vel snart gått. Blir vanskelig tenke seg henne seriøs og med fokus på andre enn seg selv. 8
Pusern3 Skrevet 10. mars 2022 #58936 Skrevet 10. mars 2022 loffen skrev (11 timer siden): Den siste poseringen der på instastory.. jeg forstår bare ikke hvorfor man vil se ut som om lårene er like tynne som armene, og føttene skal se ut som str. 52? Og aldri har jeg sett stivere smil. Hun må jo ha det så trist. bildet bærer dessverre preg av det siste ja. Ingen lykke og avslappet holdning etter ferie. 6
Populært innlegg Ellie77 Skrevet 10. mars 2022 Populært innlegg #58937 Skrevet 10. mars 2022 Fra Netfit. Ikke så rart om kundemassen uteblir med slike «god dag mann. Økseskaft!» - tips heller. Tips til dem som ikke synes de har tid til å trene: «Ikke tell hvor ofte du trener, men tren alle muskelgrupper minst fire ganger per uke». Tydeligvis formulert av noen som ikke har den ringeste anelse om hva en normal arbeidsdag innebærer for de fleste. 🤦♀️ 67 6
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #58938 Skrevet 10. mars 2022 CBE «Ikke tenk på hvor ofte du trener» Også CBE : Kan ikke ha hviledag for da ødelegges running - streak. Må snike inn en økt før flytur.
Medici Skrevet 10. mars 2022 #58939 Skrevet 10. mars 2022 Ellie77 skrev (24 minutter siden): Fra Netfit. Ikke så rart om kundemassen uteblir med slike «god dag mann. Økseskaft!» - tips heller. Tips til dem som ikke synes de har tid til å trene: «Ikke tell hvor ofte du trener, men tren alle muskelgrupper minst fire ganger per uke». Tydeligvis formulert av noen som ikke har den ringeste anelse om hva en normal arbeidsdag innebærer for de fleste. 🤦♀️ En skulle ikke tro kommunikasjon var deres hovedgeskjeft... 43 3
Keaton Skrevet 10. mars 2022 #58940 Skrevet 10. mars 2022 Medici skrev (45 minutter siden): En skulle ikke tro kommunikasjon var deres hovedgeskjeft... Vanskelig når virkelighet, narrativ og fakta er på kollisjonskurs støtt og stadig. 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå