Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (40 minutter siden):

Omtrent like mange ganger som man kan kritisere noen for å mangle kunnskap om kosthold, kanskje? 
Noen bør lese egne innlegg før de kritiserer andre. Virkelig. 😳 Ekkokammer? Snakk om å møte seg selv i døra. Dobbeltdør. 

Seriøst? Kan jeg nevne kritikken av Netfit? Antall kritiske  innlegg om både kaffekopp, selfier og manglende kunnskap om kosthold er vel mer kritisert i denne tråden (uten tvil), selv om enkelte andre  som mangler kunnskap om kosthold slipper unna samme kritikk i andre tråder. Merkverdig det der. Lurer på hvorfor noen tenker ekkokammer. 

Aricia skrev (38 minutter siden):

Det er jo et poeng ja, i hvert fall når det er ting som antall følgere som brukes som argument - CBE.no har jo fortsatt over ti ganger så mange følgere på IG som Helene Drage.

Jeg har ikke brukt antall følgere på IG som poeng, men antall følgere av CBE tråden på KG. Det er andre som har brukt argumentet om antall følgere for å legitimere kritikk av CBE men ikke HD. Du vet, de som er forumpoliti i andre tråder. 

Endret av Lill :)
Videoannonse
Annonse
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Oline12 skrev (31 minutter siden):

Kanskje noen fremdeles forventer mer av cbe? Kanskje det er best å ta utgangspunkt i hva blogg/instagram er i nåtiden istedet for å bli irritert over hva cbe faktisk kunne fått til. Kanskje da hadde diskusjonen løftet seg over å nevne kaffekoppen? Jeg mistenker dog at det er jo lite som skjer. Det er kaffekopp, trening og intetanende barn som postes. Hele greia er jo bare trist. Jeg skrev et innlegg for en stund tilbake om at vi burde holde oss for god til å diskutere privatpersonens psykiske helse. Jeg syns også kommentarer på kirurgiske inngrep og om hvor kledelig dette er ufint.Dette mener jeg fortsatt. Jeg er uenig i at vi ikke kan diskutere medeier LKE i denne tråden, men å rakke ned på hans prestasjoner som ultraløper hører ikke hjemme i denne tråden. Da må en coach åge tråd opprettes. 

Jeg leste cbe blogg for 10 år siden. Jeg var et yngre og annet menneske, men det var også en annen tid. At noen kan kaste bort en slik mulighet til å gjøre det bra på sosiale medier, som influenser, er en gåte for meg. Jeg har utviklet meg, men cbe har gått i en hel annen retning. Utvikling ja, men et helt hinsides fokus på kropp. Det er i utakt med resten av samfunnet og hva som selger i dag. Nevner igjen det som bør nevnes med forsiktighet, privatpersonens psykiske helse. 

Jeg la ut et bilde av en slank men sunn CBE. Dette bildet måtte jeg fjerne, da det ble pirket på ting som ikke overhodet var legitim kritikk eller hadde noe med det opprinnelige bildet å gjøre. Det ble Zoomet inn og kroppsdeler kommentert. Og det er det mye av i denne tråden. Også er det liksom andre tråder som er så mye verre. Det mange ufine grove innlegg som er fjernet, og det er ingen som er tjent med en slik kultur. 

Skrevet

Skjerpings, alle skjønner agendaen. Folk som faktisk kritiserer mønsteret i tights (😳) er virkelig ikke mulig å ta seriøst når de kritiserer andre. Herlighet. 

• Liker 36
Skrevet
Lill :) skrev (5 minutter siden):

Jeg la ut et bilde av en slank men sunn CBE. Dette bildet måtte jeg fjerne, da det ble pirket på ting som ikke overhodet var legitim kritikk eller hadde noe med det opprinnelige bildet å gjøre. Det ble Zoomet inn og kroppsdeler kommentert. Og det er det mye av i denne tråden. Også er det liksom andre tråder som er så mye verre. Det mange ufine grove innlegg som er fjernet, og det er ingen som er tjent med en slik kultur. 

Nå har ikke jeg vært aktiv hverken her eller der i det siste, men akkurat i dag har jeg lest en del her inne og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hva du vil frem til? Alt det du har skrevet i dag kunne jeg ha skrevet i HD tråden, det passer like godt der som her.  For meg blir det veldig rart å snakke ned noen i en tråd når man er en del av det man kritiserer i en annen. Mulig jeg har litt tungt for det, men det blir veldig dobbeltmoralsk for meg. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Nå har ikke jeg vært aktiv hverken her eller der i det siste, men akkurat i dag har jeg lest en del her inne og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hva du vil frem til? Alt det du har skrevet i dag kunne jeg ha skrevet i HD tråden, det passer like godt der som her.  For meg blir det veldig rart å snakke ned noen i en tråd når man er en del av det man kritiserer i en annen. Mulig jeg har litt tungt for det, men det blir veldig dobbeltmoralsk for meg. 

Poenget mitt er vel at det ingen som påstår at HD tråden har en meget høy moralsk standard, ei heller skrives det der om at andre tråder på KG er pøler. I utgangspunktet så var ikke HD tråden en del av dette, men når noen påpeker at man er forum politi og at de selv ikke skjønner at man kaster stein i glasshus (og oppfattes som dobbeltmoralsk) så ble det en del av diskusjonen. De negative karakteristikkene av kroppen til CBE hadde aldri blitt godtatt i andre tråder, at det også spekuleres i at CBE har utført operasjoner hadde heller ikke blitt godtatt i andre tråder. Det er ikke pent. I tillegg er det ille å se at folk må stå i en shitstorm (tenker ikke på meg) fordi de våger å ytre enn annen mening en de fleste i tråden. Når man først skal kritisere CBE for blokkering og sensur, så er vel ikke brukerdebatt noe mer sjarmerende. 

Skrevet

Bare spør; hvem startet den brukerdebatten i dag @Lill :)

• Liker 34
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Forøvrig synes jeg det er mer enn besynderlig at brukere som kritiserer HD for alt som tenkes kan, skal være forumpoliti i denne tråden. 

Kjenner du deg igjen i denne? Det var ingen brukerdebatt før dette. Greit å være redelig hvis man først skal anklage noen for dette. 

Skrevet
Lill :) skrev (Akkurat nå):

Kjenner du deg igjen i denne?

Husker du ikke hva du selv har skrevet? Ok.

• Liker 10
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Husker du ikke hva du selv har skrevet? Ok.

Du spurte hvem som STARTET og jeg svarte. Mener du på ramme alvor at mine tidligere innlegg før du ropte opp om "forumpolit"  er brukerdebatt?

Skrevet
Lill :) skrev (4 timer siden):

Det er mange år siden denne tråden var en arena for interessant mediedebatt. Det er mye som går på på repeat, er man ikke deltager i tråden på en stund og er inne å leser så har man ikke gått glipp av noe. Samme kritikken dag inn og dag ut, tiden står stille i denne tråden også for å si det sånn. Tråden blir ikke noe mindre "pøl" gjennom å gjemme det bak "samfunnsengasjement ", thinspo og dårlig påvirkning. I tillegg så er antall følgere dalende, ikke er det unge voksne som følger dette fesjået så det også begynner å bli et rimelig tynt grunnlag. Syns det er en uting at man kan snakke ned, latterliggjøre og pirke ned til detaljnivå på utseende  basert på  thinspo og dårlig påvirking. Hadde hun vært overvektig så hadde det garantert vært en helt annen tone i tråden. KG i et nøtteskall.

Her begynner bruker -metadebatt. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Her begynner bruker -metadebatt. 

Og tråden er ikke et ekkokammer sa du? Du sa brukerdebatt ikke metadebatt. Står det noe om brukere av tråden eller innhold i tråden i dette innlegget? Mulig at det bør innføres "stille april" for å få opp kvaliteten på tråden igjen.

Skrevet
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Og tråden er ikke et ekkokammer sa du? Du sa brukerdebatt ikke metadebatt. Står det noe om brukere av tråden eller innhold i tråden? 

Herlighet.  Det er brukerdebatt i innlegget ditt. «Man rakker ned osv», er ikke det brukere du sikter til? Hvem er det ellers? 

• Liker 14
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Herlighet.  Det er brukerdebatt i innlegget ditt. «Man rakker ned osv», er ikke det brukere du sikter til? Hvem er det ellers? 

Det er INNHOLDET, ja det er åpenbart noen som skriver negativt om henne men INNHOLDET kritiseres. Det er stor forskjell på det og kalle meg forumpoliti. Du som er aktivt bruker vet da det. 

Skrevet
Rosasko skrev (19 timer siden):

Morten Gams Pedersen drev vel på med Caroline en periode? Og så var det noen merkelige tekstmeldinger som ble sendt fra Lars Kristian aka pt Åge? Eller husker jeg helt feil her 😄 

Såg han var på nyhetene nå, og kom plutselig på han 😀

Her tror jeg du roter litt?? Eller hva snakker du om? Dette husker ikke jeg… John Arne Riise har derimot sendt rare sms’er, men du må ikke finne på å sammenligne JAR sin karriere med LKE sin 😂 akkurat DET skal JAR ha! Der har han lykkes 😄

og angående Gamst, så har Caroline vært med LKE hele sin «kjendis»-karriere

• Liker 13
Skrevet
SKE87 skrev (18 minutter siden):

Her tror jeg du roter litt?? Eller hva snakker du om? Dette husker ikke jeg… John Arne Riise har derimot sendt rare sms’er, men du må ikke finne på å sammenligne JAR sin karriere med LKE sin 😂 akkurat DET skal JAR ha! Der har han lykkes 😄

og angående Gamst, så har Caroline vært med LKE hele sin «kjendis»-karriere

Spilte ikke Lars k i lag med gamst? 🤔 Og dette var vel rett før hun ble kjendis tror jeg. 

Mulig jeg tar helt feil her altså😂 

• Liker 1
Skrevet
Rosasko skrev (1 time siden):

Spilte ikke Lars k i lag med gamst? 🤔 Og dette var vel rett før hun ble kjendis tror jeg. 

Mulig jeg tar helt feil her altså😂 

Du tar feil, de har ikke spilt sammen.

Og Morten har holdt på med mange han men ikke Caroline😂

• Liker 6
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Emma Marie skrev (19 timer siden):

Vet dere hva? Jeg er 40 år, slank, trener 5-6 ganger i uka og ganske fornøyd med eget utseende. I det siste har jeg tatt meg selv i å ta en ekstra titt på lårene mine, som da IKKE har thigh gap. Jeg tenker på LKE som sier dette er lite feminint og følt litt på at jeg mulig, kanskje, er litt misfornøyd med lårene. Tenk at en uvesentlig mann i Sarpsborg skal få meg til å føle dette. Jeg nekter! Jeg har aldri hatt noen spiseforstyrrelse eller andre relaterte problemer. 
Så, jeg kan bekrefte at slikt uttalelser, KAN sette seg bakerst i hjernebarken og forstyrre ens eget selvbilde. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å slutte å tenke på dette, men i det siste har jeg (uten at jeg ønsker eller vil), tenkt over det faktisk. Faen og!

Drit i ham, han er en ubetydelig fjomp. Jeg er sikker på at du ser smashing ut!!! ☺️

Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (16 minutter siden):

Drit i ham, han er en ubetydelig fjomp. Jeg er sikker på at du ser smashing ut!!! ☺️

Tror det er mye til at populariteten sank, hun var mye bedre i sin jobb uten han, disse andre influenserene som funky dere nevner stadig vekk, får de hjelp av mann/kjæreste? Skriver deres kjærester hetsende kommentarer om jenter? Tar de bilde av jenter de syns er tykke i køen på rema?

Skrevet
sukkerspinndilla skrev (26 minutter siden):

Tror det er mye til at populariteten sank, hun var mye bedre i sin jobb uten han, disse andre influenserene som funky dere nevner stadig vekk, får de hjelp av mann/kjæreste? Skriver deres kjærester hetsende kommentarer om jenter? Tar de bilde av jenter de syns er tykke i køen på rema?

Vent litt, har LKE gjort dette?

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...