Gjest Trude 73 Skrevet 8. mars 2022 #58801 Skrevet 8. mars 2022 Spammer litt her,men fy F hvor stygge og stygge dere er i deres innlegg
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 8. mars 2022 Populært innlegg #58802 Skrevet 8. mars 2022 Trude 73 skrev (25 minutter siden): Spammer litt her,men fy F hvor stygge og stygge dere er i deres innlegg Det er nok ikke alt som trengs å kommenteres eller kritiseres. Men det er komisk at du, som kommer med spydigheter mot en annen influencer (Isabel Raad), kommer inn her og kjefter på andre brukere. 46 6
Mariángel Skrevet 8. mars 2022 #58803 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er enig i at det er en slags kant under rumpa på storyen der de går på flyet - det er veldig enkelt å se når hun er på vei opp trappen. Jeg er en av de som har betvilt at hun bruker «rompepute» men nå ser jeg faktisk kantene og det er ikke de rynkene buksene får når de er trange. Det kan godt hende hun bare har en bokser eller en vanlig shorts under, det må ikke være shorts med ekstra padding bak. Jeg bare sier hva jeg enkelt observerer av en film hun selv har lagt ut. 19
Gjest LysOgVarme Skrevet 8. mars 2022 #58804 Skrevet 8. mars 2022 skruf skrev (På 3/7/2022 den 7.20): Ser tydelig rosa arrvev også.. Enkelte har ikke godt «grokjøtt» og får ikke hvite smale arr etter kirurgiske innsnitt, men litt brede og ujevne arr med rosa farge. Ikke godt grokjøtt ? 😂 Kjære deg det kommer da ikke ann på kjøttet. Det har med kirurgens arbeid, hvor bra/fint det blir sydd. Et operasjons arr skal beskyttes mot sol. Får arret sol, blir det rosa.. Du har virkelig ikke peiling😂
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 8. mars 2022 Populært innlegg #58805 Skrevet 8. mars 2022 Så barna kommer ikke på skolen før onsdag. Dvs 2,5 uker ferie midt i skoleåret. For at far skal få delta på et løp han etter eget sigende ikke var godt nok forberedt til? 46 5
Populært innlegg Inocybe Skrevet 8. mars 2022 Populært innlegg #58806 Skrevet 8. mars 2022 Hallepalle2 skrev (14 minutter siden): Så barna kommer ikke på skolen før onsdag. Dvs 2,5 uker ferie midt i skoleåret. For at far skal få delta på et løp han etter eget sigende ikke var godt nok forberedt til? Skikkelig foreldreegotripp det der. Kan ikke skjønne barna har fått noe ut av denne ferien som ikke hadde vært 100% gjennomførbart på de 9 dagene det er til rådighet. Sitte med iPad mens mor jogger på hotellmøllen? Vente på pappa mens han trener mesteparten av feriedagene? Utrolig dårlig utnyttelse av disse skoledagene! I tillegg har de en unghund på kennel som aldri har vært lenge borte fra familien sin 💔. Hvorfor i allverden dro ikke CBE hjem med barna siste feriedag, hentet hunden og fikk barnet på skolen? Jobbingen med reklameoppdrag, inspirerende innhold med mer, hun fikk til på disse 2,5 ukene har uansett vært under lavmål selv sammenlignet med de siste årene på CBE.no, så der har ikke vært noe å hente heller. Slik blir det når foreldre ikke forholder seg til at når man får barn (og hund for så vidt) så må de voksnes behov av og til vike for andres beste. 57 13
Populært innlegg skruf Skrevet 8. mars 2022 Populært innlegg #58807 Skrevet 8. mars 2022 LysOgVarme skrev (34 minutter siden): Ikke godt grokjøtt ? 😂 Kjære deg det kommer da ikke ann på kjøttet. Det har med kirurgens arbeid, hvor bra/fint det blir sydd. Et operasjons arr skal beskyttes mot sol. Får arret sol, blir det rosa.. Du har virkelig ikke peiling😂 Hypergranulasjon: Dette er en slags overreaksjon av kroppen hvor granulasjonsvevet vokser mer enn det som egentlig trengs, av og til over hudens nivå. Noen ganger skyldes hypergranulasjon at det er økt forekomst av bakterier i såret, andre gnager finner en ingen spesiell årsak. https://sykepleien.no/forskning/2019/04/sarhelingsprosessen-enkelt-forklart Les litt her du. Hypergranulasjon kan oppstå selv om man beskytter såret mot sol. Det har ingenting med hvordan kirurgen snitter og syr. Ville vært litt forsiktig med å rope ut at noen ikke har peiling når man er på kunnskapsmessig bærtur selv. 40 1 9
Gjest LysOgVarme Skrevet 8. mars 2022 #58808 Skrevet 8. mars 2022 skruf skrev (2 minutter siden): Hypergranulasjon: Dette er en slags overreaksjon av kroppen hvor granulasjonsvevet vokser mer enn det som egentlig trengs, av og til over hudens nivå. Noen ganger skyldes hypergranulasjon at det er økt forekomst av bakterier i såret, andre gnager finner en ingen spesiell årsak. https://sykepleien.no/forskning/2019/04/sarhelingsprosessen-enkelt-forklart Les litt her du. Hypergranulasjon kan oppstå selv om man beskytter såret mot sol. Det har ingenting med hvordan kirurgen snitter og syr. Ville vært litt forsiktig med å rope ut at noen ikke har peiling når man er på kunnskapsmessig bærtur selv. Ja jeg glemte å legge til bakterier 😂
skruf Skrevet 8. mars 2022 #58809 Skrevet 8. mars 2022 leetha skrev (9 timer siden): Skjønner ikke treningsformen på strava. Hun setter snegleikon og "tunge bein" på pace 6. Deretter "roooolig" på pace 5.30. Ser man på analyse så er moving time 1 time og 8 min... Er litt overrasket over at hun ikke løper raskere når hun trener så mye Er pace det samme som hvilken fart man løper i? I såfall så overrasker det meg at hun løper på 5,3 og 6. Jeg går med rask gange på 5,6 på tredemølla (går pga jeg kan ikke løpe som følge av skjelettmetastaser). Så da løper hun i gå-tempo.. 7 1
skruf Skrevet 8. mars 2022 #58810 Skrevet 8. mars 2022 LysOgVarme skrev (6 minutter siden): Ja jeg glemte å legge til bakterier 😂 Det var bakterier du fikk ut av det utdraget og den linken….🙄 jaja, jeg gidder ikke svare deg mere, bortkastet bruk av tid og energi. 28 4 1
Frøkenfryden Skrevet 8. mars 2022 #58811 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Klappe skrev (10 timer siden): Syns hun kan få kle seg som hun vil og legge det ut om hun vil det. Dette er Norge og ikke Afghanistan, og det bør vi være takknemlig for. Må være forferdelig å bo i et land der man må skjule alt man har former(eller ikke former. Jeg syns også det. At man må kle seg som man vil. Men tror det er noe med tid og sted og posering. Heller enn antrekk. Tror hun kunne stått på stranda rett opp og ned i samme bikini uten at jeg hadde akket og offet meg. Men det blir ikke rett opp og ned med sol i fokus, mer opp og ut og frem.. Og hadde hun knipset seg selv på butikken med den toppen med tekst: « Når man må ha kaffe til frokosten og håper butikken tar en som en er.» Hadde gått fint det. Er mer den samlede pakken som blir feil, og som det skrives over her, mangel på treff med angivelig målgruppe. Endret 8. mars 2022 av Frøkenfryden 32
Pæddan Skrevet 8. mars 2022 #58812 Skrevet 8. mars 2022 skruf skrev (5 minutter siden): Det var bakterier du fikk ut av det utdraget og den linken….🙄 jaja, jeg gidder ikke svare deg mere, bortkastet bruk av tid og energi. Gir opp når enkelte er bastante. Er mye som spiller inn ved at et arr skal gro pent og hvor på kroppen det er kan også spille inn. Men som du skriver, er bortkastet tid og energi med å forklare besserwissere! 12 1
Hebbbbbe Skrevet 8. mars 2022 #58813 Skrevet 8. mars 2022 skruf skrev (13 minutter siden): Er pace det samme som hvilken fart man løper i? I såfall så overrasker det meg at hun løper på 5,3 og 6. Jeg går med rask gange på 5,6 på tredemølla (går pga jeg kan ikke løpe som følge av skjelettmetastaser). Så da løper hun i gå-tempo.. Pace er minutt pr. km, men på mølla er det km pr. time. Altså ikke samme måleenhet. Når C har pace på 6 har hun løpt 10 km/t. 5
Ansjosen Skrevet 8. mars 2022 #58814 Skrevet 8. mars 2022 (endret) 23 minutter siden, skruf said: Er pace det samme som hvilken fart man løper i? I såfall så overrasker det meg at hun løper på 5,3 og 6. Jeg går med rask gange på 5,6 på tredemølla (går pga jeg kan ikke løpe som følge av skjelettmetastaser). Så da løper hun i gå-tempo.. Pace er antall minutter per km, ikke antall km per time. En pace på 6 = 10 km/t Edit: ser jeg var for sent ute, beklager dobbelt opp med svar Endret 8. mars 2022 av Ansjosen 4
Inocybe Skrevet 8. mars 2022 #58815 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Frøkenfryden skrev (27 minutter siden): Jeg syns også det. At man må kle seg som man vil. Men tror det er noe med tid og sted og posering. Heller enn antrekk. Tror hun kunne stått på stranda rett opp og ned i samme bikini uten at jeg hadde akket og offet meg. Men det blir ikke rett opp og ned med sol i fokus, mer opp og ut og frem.. Og hadde hun knipset seg selv på butikken med den toppen med tekst: « Når man må ha kaffe til frokosten og håper butikken tar en som en er.» Hadde gått fint det. Er mer den samlede pakken som blir feil, og som det skrives over her, mangel på treff med angivelig målgruppe. Jeg er enig. Det er ikke det å ha bikini på stranden. Det er det at det brukes poseringer, fokuspunkt, lys og så videre som får det til å bikke over. Endret 8. mars 2022 av Inocybe 22
skruf Skrevet 8. mars 2022 #58816 Skrevet 8. mars 2022 skruf skrev (På 7.3.2022 den 7.20): Ser tydelig rosa arrvev også.. Enkelte har ikke godt «grokjøtt» og får ikke hvite smale arr etter kirurgiske innsnitt, men litt brede og ujevne arr med rosa farge. edit; siden en bruker har prøvd å «tatt» meg for denne påstanden om dårlig «grokjøtt» så legger jeg ved en link. Denne tilstanden har ingenting med kirurgens arbeid, det går bare på selve sårtilhelingen. Denne tilstanden kalles også på folkemunne «villkjøtt» eller dødkjøtt Hypergranulasjon: Dette er en slags overreaksjon av kroppen hvor granulasjonsvevet vokser mer enn det som egentlig trengs, av og til over hudens nivå. Noen ganger skyldes hypergranulasjon at det er økt forekomst av bakterier i såret, andre gnager finner en ingen spesiell årsak. https://sml.snl.no/granulasjonsvev https://sykepleien.no/forskning/2019/04/sarhelingsprosessen-enkelt-forklart Siden en bruker har sitert og latterliggjort kommentaren min om dårlig grokjøtt så siterer jeg meg selv for å vise at jeg har utdypet innlegget jeg skrev for ca 5 sider siden vedrørende et bilde av CBE som ble lagt ut som viser et tydelig arr der arret er rosarødt, ujevnt og har vokst utenfor den friske huden. Dette har ingenting med kirurgens arbeid å gjøre, og kan oppstå selv om såret ikke blir eksponert for sol det første året, selv om man ikke fjerner sting eller teip for tidlig, og det kan oppstå selv om man ikke får bakterier i det. I mange tilfeller så vet man ikke hvorfor det oppstår. Villkjøtt/dødkjøtt kan fjernes kirurgisk, men man er ikke garantert et bra resultat da heller. Denne tilstanden trenger ikke nødvendigvis bare oppstå etter kirurgiske inngrep, men også hvis man f.eks ramler og får et sår (selv om man renser såret godt og plastrer det) Skulle vært unødvendig å måtte gå så grundig til verks for å utdype en kommentar ang noe så banalt som et arr, særlig da de fleste vet at ikke alle arr blir like pene, men jeg blir så mødd av brukere som bare må slenge ut latterliggjørende kommentarer når de selv ikke vet hva de prøver å undergrave. 23 5
skruf Skrevet 8. mars 2022 #58817 Skrevet 8. mars 2022 Pæddan skrev (29 minutter siden): Gir opp når enkelte er bastante. Er mye som spiller inn ved at et arr skal gro pent og hvor på kroppen det er kan også spille inn. Men som du skriver, er bortkastet tid og energi med å forklare besserwissere! Jeg oppdaterte det opprinnelige innlegget mitt, og velger fra nå av å ignorere. Blir bare så mødd.. 6
skruf Skrevet 8. mars 2022 #58818 Skrevet 8. mars 2022 Hebbbbbe skrev (30 minutter siden): Pace er minutt pr. km, men på mølla er det km pr. time. Altså ikke samme måleenhet. Når C har pace på 6 har hun løpt 10 km/t. Ansjosen skrev (23 minutter siden): Pace er antall minutter per km, ikke antall km per time. En pace på 6 = 10 km/t Edit: ser jeg var for sent ute, beklager dobbelt opp med svar Takk for svar og ny kunnskap Trodde faktisk hun løp raskere jeg, mtp hvor stor og hyppig mengdetrening hun har når det gjelder løping. Da jeg løp, før jeg ble syk, så løp jeg 1 mil 3-4 ganger i uken i raskere tempo enn 10, og CBE må være mye bedre trent enn hva jeg var mtp den massive treningsmengden. Men ja; man må uansett trene i det tempoet man selv foretrekker. Ble bare litt overrasket pga hun etter ei løpeøkt legger ut bilder fra kjelleren der hun ligger helt «død» på gulvet, klissvåt av svette i ren utmattelse etter den harde økta. 10km/t er et tempo man kan løpe og samtidig snakke hvis man løper sammen med noen i, hvis man har et godt trent løpe-utgangspunkt. Ikke kollapse-på-gulvet-tempo 23
Summeer Skrevet 8. mars 2022 #58819 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Hvor godt trent man er sier ikke noe om hvor høyt man kommer i puls, man ser på hvor fort man kommer ned igjen i puls og hvor lang tid man trenger mellom intervalldrag og til restitusjon. Å bli liggende på gulvet etter intervaller på 14-15 km/t er ikke å være i god form, det er det mange løper på på treningssenteret, og ser svært sjelden folk ligge strødd ved siden av mølla der altså.... Endret 8. mars 2022 av Summeer 19
Aricia Skrevet 8. mars 2022 #58820 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Inocybe skrev (1 time siden): Jeg er enig. Det er ikke det å ha bikini på stranden. Det er det at det brukes poseringer, fokuspunkt, lys og så videre som får det til å bikke over. Jeg er også enig i at det er et poeng, gitt at diskusjonen faktisk vinkles på den måten. Men skillet mellom å kritisere det CBE.no fronter i sine SoMe-kanaler, og virkemidlene hun tar i bruk, og det å spekulere omkring og (moralsk) fordømme Caroline Berg Eriksens personlighetstrekk er ikke krystallklart for alle i tråden, for å si det forsiktig. Mye av det som postes nå er bare ren bitching omkring hvordan man forestiller seg at hun og mannen hennes er IRL, og tilsynelatende en konkurranse i hvor langt man kan gå i negative karakteristikker og ren sladder og ryktespredning uten å slettes. Denne tråden er dessverre i ferd med å bli (nok en) pøl. Synd, for den har vært en arena for interessant mediedebatt. Endret 8. mars 2022 av Aricia 34 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå