Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Trude 73
Skrevet
Snødronninga skrev (7 timer siden):

Det er nok ikke alt som trengs å kommenteres eller kritiseres. Men det er komisk at du, som kommer med spydigheter mot en annen influencer (Isabel Raad), kommer inn her og kjefter på andre brukere. 

Hva er  komisk …  Den dagen jeg ser Caroline oppfører seg som Isabell og hennes klan skal jeg være den første til 🙊🙉🐵 Er lov å ha to tanker i hodet 🤗 

Videoannonse
Annonse
Gjest Trude 73
Skrevet
Aricia skrev (26 minutter siden):

Jeg er også enig i at det er et poeng, gitt at diskusjonen faktisk vinkles på den måten.

Men skillet mellom å kritisere det CBE.no fronter i sine SoMe-kanaler, og virkemidlene hun tar i bruk, og det å spekulere omkring og (moralsk) fordømme Caroline Berg Eriksens personlighetstrekk er ikke krystallklart for alle i tråden, for å si det forsiktig. Mye av det som postes nå er bare ren bitching omkring hvordan man forestiller seg at hun og mannen hennes er IRL, og tilsynelatende en konkurranse i hvor langt man kan gå i negative karakteristikker og ren sladder og ryktespredning uten å slettes.

Denne tråden er dessverre i ferd med å bli (nok en) pøl. Synd, for den har vært en arena for interessant mediedebatt.

👏👏👏

Skrevet (endret)
Trude 73 skrev (32 minutter siden):

👏👏👏

Jeg er enig i at Aricia skriver veldig godt om tråden her slik den har utviklet se.

Applausen din hadde her adskillig mer kred hvis du ikke hadde bitchet om en annen influencer i en annen tråd her inne.

Jeg er enig med Aricia i at tråden her er i ferd med å bli en pøl som likner mer og mer på andre tråder i Rampelys. Jeg mener også (som Aricia) at dette må være en debatt og diskusjon som dreier seg om hva some-kanalene brukes til og virkemidlene som brukes, og regler følges eller ikke og hvordan umyndige menneskerettigheter ivaretas. Det burde selvsagt gjelde alle tråder om influenceres kommersielle virksomhet i sine SoMe-kanaler.

Det blir merkverdig dobbeltmoralsk hvis kritikken skal være avhengig av hvorvidt man liker det man antar er personlighetstrekk hos den enkelte influenser, eller ikke. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (56 minutter siden):

Jeg er også enig i at det er et poeng, gitt at diskusjonen faktisk vinkles på den måten.

Men skillet mellom å kritisere det CBE.no fronter i sine SoMe-kanaler, og virkemidlene hun tar i bruk, og det å spekulere omkring og (moralsk) fordømme Caroline Berg Eriksens personlighetstrekk er ikke krystallklart for alle i tråden, for å si det forsiktig. Mye av det som postes nå er bare ren bitching omkring hvordan man forestiller seg at hun og mannen hennes er IRL, og tilsynelatende en konkurranse i hvor langt man kan gå i negative karakteristikker og ren sladder og ryktespredning uten å slettes.

Denne tråden er dessverre i ferd med å bli (nok en) pøl. Synd, for den har vært en arena for interessant mediedebatt.

Fullstendig enig, takk for at du gadd å skrive det 🙌

Jeg tenker også at hovedpersonene får det publikumet de fortjener. Debatten her, sier mye om hvilket nivå innholdet deres er på. 

• Liker 41
  • Nyttig 6
Skrevet
FruJohansen skrev (1 minutt siden):

Fullstendig enig, takk for at du gadd å skrive det 🙌

Jeg tenker også at hovedpersonene får det publikumet de fortjener. Debatten her, sier mye om hvilket nivå innholdet deres er på. 

Dette tror jeg er et essensielt poeng - diskusjonen dreier seg om innholdet, og de siste månedene har det vært lite annet enn    ellevill selfie-bonanza og kroppsfiksering (med stadig med virkelighetsfjerne poseringer) ispedd en og annen kaffekopp og barneeksponering. 

• Liker 35
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Oppsummert har denne (ganske lange) ferien vært like lite inspirerende og med like lite variert innhold på samme måte som CBO har fremstilt livet sitt i sosiale medier siste 2-3 årene. Ta gjerne ferie på heltid og pause fra IG, blogg etc men det er jo ikke det hun har gjort. Mye er lagt ut på IG og IG story men ingenting som overrasker eller gir noe extra. Hva er hennes intensjoner med sitt liv i sosiale medier? Foruten gjentatte presentasjoner av seg selv i merkelige positurer og skryt av trening etc. tror ikke dette vil holde fremover - noe som vises gjennom stupende følgertall. 
(og for dette har eldste datteren mistet 1,5 uke med skole.)

Endret av Pusern3
  • Liker 18
Skrevet (endret)

Jeg tenker også at den etterhvert litt "lave" kvaliteten på diskusjonene her i tråden gjenspeiler det stadig mer "giddalause" og sexfikserte innholdet CBE.no velger å legge ut. Jeg kaller det nå sexfiksert i tillegg til kroppsfiksert. Da jeg mener noen av videoene de legger ut er med klare antydninger og hentydninger. 

De glir mer og mer over til lettkledd-content, med det det innebærer av harrystempel. 

Endret av Isild
  • Liker 41
  • Nyttig 2
Gjest Trude 73
Skrevet
pøbelsara skrev (20 minutter siden):

Jeg er enig i at Aricia skriver veldig godt om tråden her slik den har utviklet se.

Applausen din hadde her adskillig mer kred hvis du ikke hadde bitchet om en annen influencer i en annen tråd her inne.

Jeg er enig med Aricia i at tråden her er i ferd med å bli en pøl som likner mer og mer på andre tråder i Rampelys. Jeg mener også (som Aricia) at dette må være en debatt og diskusjon som dreier seg om hva some-kanalene brukes til og virkemidlene som brukes, og regler følges eller ikke og hvordan umyndige menneskerettigheter ivaretas. Det burde selvsagt gjelde alle tråder om influenceres kommersielle virksomhet i sine SoMe-kanaler.

Det blir merkverdig dobbeltmoralsk hvis kritikken skal være avhengig av hvorvidt man liker det man antar er personlighetstrekk hos den enkelte influenser, eller ikke. 

Så om jeg har negative synspunkter på livsstilen, pengebruken , operasjonene, fylketurer, rølpeliv til Isabel Raad så få jeg ikke mene noe positivt om Caroline? 🤪 

Skrevet (endret)
Trude 73 skrev (2 minutter siden):

Så om jeg har negative synspunkter på livsstilen, pengebruken , operasjonene, fylketurer, rølpeliv til Isabel Raad så få jeg ikke mene noe positivt om Caroline? 🤪 

Joda, du kan mene akkurat hva du vil. men du skriver så foraktfullt om IR at det ikke på noen måte kan karakteriseres som saklig kritikk, det du driver med. Og da blir det vanskelig å ta deg på alvor, når du diskuterer person og ikke influencervirksomhet. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 43
  • Nyttig 6
Gjest Trude 73
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jo,  , kan mene akkurat hva du vilmen du skriver så foraktfullt om IR at det ikke på noen måte kan karakteriseres som saklig kritikk, det du driver med. Og da blir det vanskelig å ta deg på alvor, når du diskuterer person og ikke influencervirksomhet. 

Jeg er ikke enig, men jeg skal ta det til meg! I R er influenser i ett og alt, da blir det vanskelig å skille person og virksomhet! 

Skrevet
Trude 73 skrev (1 time siden):

👏👏👏

Jeg har også rapportert alle dine innlegg det siste døgnet for brukerdebatt og avsporing.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
Trude 73 skrev (21 minutter siden):

Jeg er ikke enig, men jeg skal ta det til meg! I R er influenser i ett og alt, da blir det vanskelig å skille person og virksomhet! 

Å gi uttrykk for sin forakt, er ikke samfunnsdebatt, da. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Trude 73
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Å gi uttrykk for sin forakt, er ikke samfunnsdebatt, da. 

Ja la oss kalle denne tråden for samfunnsdebatt 🤪😂

Gjest Trude 73
Skrevet
Aricia skrev (39 minutter siden):

Jeg har også rapportert alle dine innlegg det siste døgnet for brukerdebatt og avsporing.

Takk 😄 Da skal jeg jobbe  noen noen uker så kanskje vi sees igjen 😅

Gjest Trude 73
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Influencere er medieaktører. De drar inn millioner i annonsekroner. Klart man kan diskutere innholdet i deres kanaler akkurat som man kan diskutere andre medier. OG siden mediene våre nå en gang er en viktig aktør i samfunnet, synes jeg da virkelig at vi skal diskutere innhold og budskap i mediene våre. 

Nettopp 😅

Skrevet

Har hun skrevet kronikk for kvinnedagen i år da?

• Liker 12
Skrevet

Også sååå glad hun er for å se seg selv igjen i speilet i treningsrommet - i passelig positur, selvsagt 🙈

B9A9D2BE-B936-46B0-8BA4-730FA021702A.png

• Liker 27
Skrevet
Andrea59 skrev (13 minutter siden):

Også sååå glad hun er for å se seg selv igjen i speilet i treningsrommet - i passelig positur, selvsagt 🙈

Lite feminint når vinkel og positur gjør skuldrene breiere enn hofta, overarmen kraftigere enn låret, legg som fyrstikk og hånd på størrelse med hodet 🙈. Jeg fatter ikke disse influencere som synes dette er foretrukket fram for normalt utseende 😂.
Men så har jeg heller ikke fobi mot normale kroppsproporsjoner da…

• Liker 37
  • Nyttig 4
Skrevet
Andrea59 skrev (47 minutter siden):

Ja og ingen overraskelse i noe av dette. Men registeret jo at hun skriver som om hun knapt har trent på ferien - det stemmer jo ikke. For et liv 

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...