Klink Skrevet 10. mars 2022 #58941 Skrevet 10. mars 2022 Felis skrev (5 timer siden): Men hva hadde du ventet, da? Parets hyppige blokkeringer har vært hyppig diskutert i årevis her inne, det kan da ikke ha kommet som en overraskelse? Caroline har selv forklart at hun trener for å holde seg i form, du kommer ikke til å få noe annet svar… At du likevel spør om hun kun vil forbrenne kalorier oppfatter jeg kun som en spydighet, ikke et oppriktig spørsmål. Tenk hvordan Caroline oppfatter det da. Vi vet alle at de følger kg og diverse sosiale medier tett. De kan ikke ha unngått å få med seg de siste sidenes lavmål av kommentarer. Det er langt mellom gode, velbegrunnede innlegg her nå, det virker som om flere forsøker å overgå hverandre i spydige kommentarer som går kun på utseendet til både Caroline og mannen. Sett i lys av det, hvordan tror du kommentaren din ble oppfattet? Det er ikke ofte jeg er enig i måten Treasures driver forretninger på, men akkurat her er jeg enig med henne. Jeg hadde også blokkert deg! Jepp!
Inocybe Skrevet 10. mars 2022 #58942 Skrevet 10. mars 2022 Vet jeg er farget i mitt syn men tolker «Ikke tell hvor ofte du trener, men tren alle muskelgrupperminst fire ganger per uke» som en blanding av utakt med den gjenges følgers hverdagskabal og en god dose snikskryt. Med dette «minimum» legger hun opp til at dette skal og bør være overkommelig i alles hverdag og mindre er for lite og for dårlig. Husker godt da de flyttet med små barn, håndverkere, pendling og tiden for første gang ikke strakk til til det rigide treningsregimet. Men fortsatt lite forståelse for andres hverdag er veldig annerledes enn disse som velger å prioritere hele dagen til trening. Hva en slik post skal gi Netfit-følgeren er meg et mysterium. 40 2
LilleSnupp Skrevet 10. mars 2022 #58943 Skrevet 10. mars 2022 Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ 5 1
Gjest SnowBells Skrevet 10. mars 2022 #58944 Skrevet 10. mars 2022 (endret) hvalstad45 skrev (4 timer siden): Jeg forstår ikke hvordan de bare kunne legge bloggen brakk, med så dårlig innhold på insta. Har de ingen tanker om hvordan de skal leve av dette om fem-ti år? Hvordan lever de av det nå? Jeg syns det blir vanskeligere og vanskeligere å forstå tankene bak her. Hun har roti bort utrolig mange gode sjanser. Før hadde hun jo noen kolleksjoner og greier, nå er det ingenting? Andre av den generasjonen bloggere, som Camilla Pihl, har jo klart å få seg ørten kolleksjoner og samarbeid, så hun trenger ikke å blogge, men det må jo egentlig CBE? Å dreie det inn på trening virker utroliog smart for dem, men så er treningen så lite overbevisende at også det feiler. Jeg skjønner ikke at vi ikke ser litt mer forsøk på skikkelig innhold og merkevarebygging i kanalene deres, for kan de virkelig tro at de skal leve av kaffekopper, møller og lettkledd CBE til de går av med pensjon? Hva skal de falle tilbake på? Ja det er besynderlig. CBE og LKE ser ut til å mene at de skal kunne leve godt av å fremvise at de tasser rundt hjemme og trener to ganger daglig mens barna er på skolen 🤷♀️ Det er ikke plass til noe annet enn personlige treningsskjemaer og kroppsfikserte selfies etter trening, tatt i dunkel kjeller med mobiltelefon. Først og fremst så avslører de jo en helt eksepsjonelt dårlig arbeidskapasitet mens influenser-kollegaer lanserer stadig nye produkter, konsepter, tv-deltakelser og samarbeidspartnere. Endret 10. mars 2022 av SnowBells
Pusern3 Skrevet 10. mars 2022 #58945 Skrevet 10. mars 2022 Ellie77 skrev (3 timer siden): I dag er det store forandringer på kontoen. Det er tilført en sjokoladebit sammen med kaffekoppen! Men fra spøk til alvor; de jobber jo åpenbart fortsatt med Netfit, svarer på (egne?) spørsmål og legger ut innlegg. Det må da bety at de ikke har lagt det helt på is? Kan de ha fått noe gründertilskudd e.l. fra Innovasjon Norge som holder dem litt flytende her? Uansett er det vel liten tvil om at det toget har forlatt stasjonen og de to ble stående igjen på perrongen og måpe. Ser jo aldri noe til tredjemann der heller, bare noen gamle pressebilder. Han der Adrian er vel den eneste som har noe å komme med i treningssammenheng, hvorfor kommer ikke han mer på banen? Det er litt uklart hva slags segment de henvender seg til og hva de selger. Ikke noen optimal start (eller i dette tilfellet fortsettelse) for et nystartet selskap. tenk en hel liten sjokoladebit 🙄 3
Pusern3 Skrevet 10. mars 2022 #58946 Skrevet 10. mars 2022 Kollontaj skrev (2 timer siden): Vanskelig når virkelighet, narrativ og fakta er på kollisjonskurs støtt og stadig. og man har på skylapper.. 3
123Frustrert Skrevet 10. mars 2022 #58947 Skrevet 10. mars 2022 LilleSnupp skrev (1 time siden): Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ Det er vel ikke det at det er et hårreisende mål, mer «ikke tell hvor mange ganger du trener, men tell allikevel.. også anbefaler fhi først og fremst aktivitet og ikke manisk løping på mølla. Fhi anbefaler vel at større styrkegrupper skal trenes to ganger i uka. MEN jeg synes faktisk ikke fhi har noe med cbe å gjøre. Fhi har anbefalinger som fremmer helse og rådene gis av fagfolk med høy kunnskap, cbe gir råd basert på at du skal være tynn, forbrenne kalorier og at selfier skal se så godt ut som mulig. 35 3
LilleSnupp Skrevet 10. mars 2022 #58948 Skrevet 10. mars 2022 Nå var det vel ikke løping på mølle heller det sto om i den posten.. 3
Inocybe Skrevet 10. mars 2022 #58949 Skrevet 10. mars 2022 LilleSnupp skrev (1 time siden): Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ Trening av alle muskelgrupper fire ganger i uken kan til sammen bli til mange økter. En joggetur teller vel bare som én muskelgruppe om man ikke legger til en styrkeøkt på mage og armer. Sykkel til jobben er glimrende i følge FHI men igjen "bare" en muskelgruppe i følge Netfit. 24
Wild Eyes Skrevet 10. mars 2022 #58950 Skrevet 10. mars 2022 LilleSnupp skrev (1 time siden): Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ Voksne og eldre (18 år og eldre) Vær regelmessig fysisk aktiv hver dag Aktiviteten bør vare fra 150 til 300 minutter hver uke med moderat intensitet (lett andpusten) eller 75 til 150 minutter hver uke med høy intensitet (andpusten og svett). Minst to ganger per uke bør styrketrening med større muskelgrupper inngå. For ytterligere helsegevinster anbefales minst 300 minutter av aktivitet med moderat intensitet eller 150 minutter av høy intensitet per uke. Stillesittende tid bør reduseres. De som må sitte stille store deler av dagen, skal bestrebe å utføre mer enn den anbefalte mengden fysisk aktivitet. Dette er fra linken din, dvs at de oppfordrer all aktivitet, feks lek med barna dine eller tur med hunden, skog og fjellturer, sykle til jobb osv, altså å være i bevegelse i mer eller mindre intensitet. Det er stor forskjell på det å isolere og trene hver muskelgruppe MINST fire ganger i uken, det blir faktisk veldig mye trening til slutt. Husk, fire ganger, men ikke tenk på hvor ofte det er. 33
SKE87 Skrevet 10. mars 2022 #58951 Skrevet 10. mars 2022 Ellie77 skrev (4 timer siden): I dag er det store forandringer på kontoen. Det er tilført en sjokoladebit sammen med kaffekoppen! Men fra spøk til alvor; de jobber jo åpenbart fortsatt med Netfit, svarer på (egne?) spørsmål og legger ut innlegg. Det må da bety at de ikke har lagt det helt på is? Kan de ha fått noe gründertilskudd e.l. fra Innovasjon Norge som holder dem litt flytende her? Uansett er det vel liten tvil om at det toget har forlatt stasjonen og de to ble stående igjen på perrongen og måpe. Ser jo aldri noe til tredjemann der heller, bare noen gamle pressebilder. Han der Adrian er vel den eneste som har noe å komme med i treningssammenheng, hvorfor kommer ikke han mer på banen? Det er litt uklart hva slags segment de henvender seg til og hva de selger. Ikke noen optimal start (eller i dette tilfellet fortsettelse) for et nystartet selskap. I så fall - skivebom!! Dette er UTROLIG lite innovative greier🤦🏼♀️ 5
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #58952 Skrevet 10. mars 2022 Felis skrev (5 timer siden): Joda, jeg ser hva du prøver på, og jeg forstår at innlegget mitt kan oppfattes som kritikk av brukerne som er sitert. Men disse sitatene er altså bare eksempler på hva som oppfattes som galt i tråden akkurat nå (jeg har sett flere ta til orde for å løfte diskusjonen i det siste) Jeg prøver på ingen måte å leke forumpoliti, tvert imot har jeg mange ganger forsvart den enkeltes rett til å diskutere det som opptar han/hun. Noen reagerer på dyrehold, noen på thinspo, noen på overforbruk, og de fleste på barneeksponering. Selv om vi flere ganger har blitt minnet på at kritikken er for massiv, at Caroline kritiseres for ALT, så mener jeg at dette må hun tåle. Til og med uvesentlige ting som kaffekopper og klesstil er åpent for diskusjon i mine øyne, så lenge hun legger det ut som innhold på en bedriftskanal. Jeg har heller ingenting imot at ting gjentas og at diskusjonen går i loop. Det er et resultat av et innhold som går i loop, diskutert av mange unike brukere. Men det stiller seg annerledes når det kommer til kritikk av kropp, da det direkte kan gå ut over bedriftseiers helse. Vi vet ingenting om dagens helsesituasjon, men vi vet hun har slitt med spiseforstyrrelser før, og det skal vi ha i mente når akkurat dette diskuteres. Jeg ser hva du prøver på i din kommentar, og isolert sett er den grei nok. Grunnen til at jeg tok den med, er for å illustrere poenget mitt. Kommentaren din er nærmest identisk med dusinvis av kommentarer før deg. Og vevd inn i disse kommentarene, er det kommentarer som er direkte nedsettende om utseendet til begge bedriftseiere. Jeg tror det er lett for utenforstående, særlig paret selv, å dra alle disse kommentarene over en kam. Har man problemer med mat, kan kommentaren din oppfattes som: Lite feminin, breie skuldre, feite overarmer, fyrstikklegger. Og det kommer etter en lang rekke identiske kommentarer. Det er derfor jeg minner om å tenke over formuleringene en ekstra gang, før man trykker publiser, samt at vi har et moralsk ansvar for hvordan våre innlegg fremstår i tråden som en helhet. Synd at det kun er 11 som har liket dette flotte innlegget.
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #58953 Skrevet 10. mars 2022 LilleSnupp skrev (1 time siden): Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ LilleSnupp skrev (36 minutter siden): Nå var det vel ikke løping på mølle heller det sto om i den posten.. De viser at de trener og spiser sunt, mens andre prøver å selge dette narrative uten at det henger sammen med det som vises frem. Når det er sagt så kan de spare seg for de oppstilte bildene uten rot i virkeligheten. Men oppfordring til fysisk aktivitet er alltid kjærkomment i folkehelseperspektiv.
Aidensfield Skrevet 10. mars 2022 #58954 Skrevet 10. mars 2022 Wild Eyes skrev (43 minutter siden): Voksne og eldre (18 år og eldre) Vær regelmessig fysisk aktiv hver dag Aktiviteten bør vare fra 150 til 300 minutter hver uke med moderat intensitet (lett andpusten) eller 75 til 150 minutter hver uke med høy intensitet (andpusten og svett). Minst to ganger per uke bør styrketrening med større muskelgrupper inngå. For ytterligere helsegevinster anbefales minst 300 minutter av aktivitet med moderat intensitet eller 150 minutter av høy intensitet per uke. Stillesittende tid bør reduseres. De som må sitte stille store deler av dagen, skal bestrebe å utføre mer enn den anbefalte mengden fysisk aktivitet. Dette er fra linken din, dvs at de oppfordrer all aktivitet, feks lek med barna dine eller tur med hunden, skog og fjellturer, sykle til jobb osv, altså å være i bevegelse i mer eller mindre intensitet. Det er stor forskjell på det å isolere og trene hver muskelgruppe MINST fire ganger i uken, det blir faktisk veldig mye trening til slutt. Husk, fire ganger, men ikke tenk på hvor ofte det er. Men dette gjelder vel ikke om man driver med en spesiell idrett? Lagidrett? 2
Wild Eyes Skrevet 10. mars 2022 #58955 Skrevet 10. mars 2022 Aidensfield skrev (8 minutter siden): Men dette gjelder vel ikke om man driver med en spesiell idrett? Lagidrett? Nei, tror neppe dette er ment som ett tillegg til det man allerede driver med, om det er innenfor anbefalingene, dette er ment for å komme seg ut og i gang. 4
Aidensfield Skrevet 10. mars 2022 #58956 Skrevet 10. mars 2022 Wild Eyes skrev (8 minutter siden): Nei, tror neppe dette er ment som ett tillegg til det man allerede driver med, om det er innenfor anbefalingene, dette er ment for å komme seg ut og i gang. Har ei datter på nå 18 år som har trent 8 timer i uka fra hun var 13 år og opp mot 12-15 timer ved konkuranser og det er jammen nok 2
vinterskog Skrevet 10. mars 2022 #58957 Skrevet 10. mars 2022 Aidensfield skrev (21 minutter siden): Men dette gjelder vel ikke om man driver med en spesiell idrett? Lagidrett? Lagidrett er jo trening, så trener man fotball 2 ganger i uka så har du plutselig 120 minutter bare der. Aktivitet og rørelse inkluderer jo all aktivitet: yoga, pilates, styrketrening, løping, lange gåturer (gjerne få opp pulsen), zumba, osv. Vi som beveger oss mye på jobb får jo den lavintensive bevegelsen gratis. Men som burde få opp pulsen noen ganger i uka også. 6
Populært innlegg Benazim Skrevet 10. mars 2022 Populært innlegg #58958 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Det er rart å se at en bedrift som var blant de aller største og mest betydelige innenfor sitt segment de første årene, har blitt redusert til nesten ingenting. Det skyldes helt tydelig at de ikke er i takt med tiden. Det finnes mange retninger de kunne valgt å ta for en del år siden, på den tiden da "glanset magasin" og "venninnefølelse" begynte å bli mer og mer akterutseilt. De kunne begynt å satse stort på matinteresserte gjennom matblogging (men det toget har gått for veldig lenge siden). Eller interiørinteresserte, hvis de hadde hatt god smak og en egen stil. Eller trening, med fokus på å være sterk og sunn og med inspirerende innhold. I stedet er cbe.no opptatt av å i tide og utide vise fram tynn kropp, med daglig fokus på mage. Pluss seksuelt ladede bilder. Noe som beviser en gang for alle at de ikke satser på heterofile kvinner i 30-årene, ettersom disse ikke er spesielt interessert i å se på kvinner som vrir seg i kåthet. Så hvilken målgruppe forsøker de å henvende seg til? Det er et stort mysterium for meg. Endret 10. mars 2022 av Lafamiglia 81 1 5
Frøkenfryden Skrevet 10. mars 2022 #58959 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Lafamiglia skrev (29 minutter siden): Det er rart å se at en bedrift som var blant de aller største og mest betydelige innenfor sitt segment de første årene, har blitt redusert til nesten ingenting. Det skyldes helt tydelig at de ikke er i takt med tiden. Det finnes mange retninger de kunne valgt å ta for en del år siden, på den tiden da "glanset magasin" og "venninnefølelse" begynte å bli mer og mer akterutseilt. De kunne begynt å satse stort på matinteresserte gjennom matblogging (men det toget har gått for veldig lenge siden). Eller interiørinteresserte, hvis de hadde hatt god smak og en egen stil. Eller trening, med fokus på å være sterk og sunn og med inspirerende innhold. I stedet er cbe.no opptatt av å i tide og utide vise fram tynn kropp, med daglig fokus på mage. Pluss seksuelt ladede bilder. Noe som beviser en gang for alle at de ikke satser på heterofile kvinner i 30-årene, ettersom disse ikke er spesielt interessert i å se på andre kvinner som vrir seg i kåthet. Så hvilken målgruppe forsøker de å henvende seg til? Det er et stort mysterium for meg. Har også tenkt det, at det var jo veier å gå. Den ufullførte PT-utdanningen ville det vært supert å få fullført. Kunne trent andre, coachet på lavkarbo som de drev med, oppskrifter som del av tilbudet. Med spons av trimtøy på si. LK med fotointeresse kunne hatt reklamebilder, før og etter-bilder med historier fra kunder osv. Kunne også gjort det i eget hus med trimrom! Men det toget er nok gått nå.. Endret 10. mars 2022 av Frøkenfryden 25
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 10. mars 2022 #58960 Skrevet 10. mars 2022 Frøkenfryden skrev (43 minutter siden): Har også tenkt det, at det var jo veier å gå. Den ufullførte PT-utdanningen ville det vært supert å få fullført. Kunne trent andre, coachet på lavkarbo som de drev med, oppskrifter som del av tilbudet. Med spons av trimtøy på si. LK med fotointeresse kunne hatt reklamebilder, før og etter-bilder med historier fra kunder osv. Kunne også gjort det i eget hus med trimrom! Men det toget er nok gått nå.. Det var veldig gode ideer, håper de leser det 🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå