Gjest SnowBells Skrevet 11. mars 2022 #59001 Skrevet 11. mars 2022 (endret) Havnefogden skrev (4 timer siden): De fleste store influensere mister følgere. Det er kanskje det CBE trøster seg med? Problemet er at mens funkygine og Jenny Skavlan mister 300 følgere i måneden, mister CBE godt over 1000. Det kan være at de forstår at bots utgjør en stor andel, og at de derfor ikke bryr seg. Jeg kjenner at jo mer jeg argumenterer her, desto rarere blir det... 😂 For å være pinlig korrekt: jamfør dagens tall på socialblade så mister Jenny Skavlan 150 følgere i måneden, Funkygine mister 270 følgere i måneden, og CBE mister 1320 følgere i måneden. Endret 11. mars 2022 av SnowBells
Gjest Era Vulgaris Skrevet 11. mars 2022 #59002 Skrevet 11. mars 2022 Minnie Mus skrev (18 timer siden): Uuupps, de glemte å ta med heftig redigering og bruk av filter. Og silikon. Og fillers. Lite alkohol? Synes alkohol blir frontet veldig ofte i some kanalene deres jeg, er jo vinglass både helg og hverdag. Av de spørsmål og kommentarer som kommer på deres sosiale medier, så trekkes det selvfølgelig fram ett som går på CBE sitt utseende. Overhodet ikke sjokkerende, da det tydeligvis er det som skal selge inn denne bedriften til annonsører og sponsorer. En 35-årig tobarnsmor sitt utseende er merkevaren deres. Og de understreker til fulle hva som er viktig i livet - for dem, nemlig hvordan man ser ut.
Gjest CecilieX Skrevet 11. mars 2022 #59003 Skrevet 11. mars 2022 h/k skrev (2 timer siden): Her har du bommet litt på 😩. Den betyr ikke sliten, men stort sett "herregud så heit han er 😩😩😩😩" for eksempel. At noen ser så bra ut at man dauer eller ikke overlever. 😅 Har du kilde på dette? Jeg sjekket kilder og alle de tre jeg sjekket hadde den betydningen som jeg la ved. Det er jo ikke så ulikt å lengte etter en uoppnåelig mann som å lengte etter et uoppnåelig ideal.
Populært innlegg Ellie77 Skrevet 11. mars 2022 Populært innlegg #59004 Skrevet 11. mars 2022 Utrolig hvordan selv smoothie making for tusende gang ender opp med - også for tusende gang - å dreie seg om…CBEs mage. Det er så lite innovativt og interessant at man kan bli helt matt. Er det noe veldig spesielt med den magen, siden den alltid skal fram? Jeg undrer helt genuint. Det er vel samme mage alle får om de bare tar bort nok fett? No? 60 4
Beneviento Skrevet 11. mars 2022 #59005 Skrevet 11. mars 2022 (endret) CecilieX skrev (25 minutter siden): Har du kilde på dette? Jeg sjekket kilder og alle de tre jeg sjekket hadde den betydningen som jeg la ved. Det er jo ikke så ulikt å lengte etter en uoppnåelig mann som å lengte etter et uoppnåelig ideal. Jeg har ingen andre kilder på det annet enn de ungdommene og andre jeg kjenner i tyverårene bruker smileyen slik h/k beskriver. Det var nytt for meg at den hadde en annen definisjon faktisk (så der lærte jeg noe nytt ) , for jeg og mine venninner bruker den slik for å beskrive noe vi synes er så vidunderlig at man holder på å dø f.eks.om en heit mann/kvinne, mat som ser helt ekstremt godt ut, å legge seg nydusjet i rent sengetøy o.l Endret 11. mars 2022 av Beneviento 5
Ellie77 Skrevet 11. mars 2022 #59006 Skrevet 11. mars 2022 Beneviento skrev (4 minutter siden): Jeg har ingen andre kilder på det annet enn de ungdommene og andre jeg kjenner i tyverårene bruker smileyen slik h/k beskriver. Det var nytt for meg at den hadde en annen definisjon faktisk (så der lærte jeg noe nytt ) , for jeg og mine venninner bruker den slik for å beskrive noe vi synes er så vidunderlig at man holder på å dø f.eks.om en heit mann/kvinne, mat som ser helt ekstremt godt ut, å legge seg nydusjet i rent sengetøy o.l Det tror jeg er høyst internt! 😂 12
Keaton Skrevet 11. mars 2022 #59007 Skrevet 11. mars 2022 Beneviento skrev (11 minutter siden): Jeg har ingen andre kilder på det annet enn de ungdommene og andre jeg kjenner i tyverårene bruker smileyen slik h/k beskriver. Det var nytt for meg at den hadde en annen definisjon faktisk (så der lærte jeg noe nytt ) , for jeg og mine venninner bruker den slik for å beskrive noe vi synes er så vidunderlig at man holder på å dø f.eks.om en heit mann/kvinne, mat som ser helt ekstremt godt ut, å legge seg nydusjet i rent sengetøy o.l Jeg bruker den også sånn, er ikke i tyveårene. Men er usikker på hva avsender i kommentaren på Netfit mente med den, for det hender jeg bruker den slik det tolkes over her, det kommer helt an på konteksten. 5
Beneviento Skrevet 11. mars 2022 #59008 Skrevet 11. mars 2022 Ellie77 skrev (17 minutter siden): Det tror jeg er høyst internt! 😂 Godt mulig, men jeg har ikke møtt noen så langt som har brukt den i en annen kontekst. 5
Beneviento Skrevet 11. mars 2022 #59009 Skrevet 11. mars 2022 Kollontaj skrev (9 minutter siden): Jeg bruker den også sånn, er ikke i tyveårene. Men er usikker på hva avsender i kommentaren på Netfit mente med den, for det hender jeg bruker den slik det tolkes over her, det kommer helt an på konteksten. Jeg tolket den kommentaren som om avsender mente at Caroline var til å dåne for, men andre kan jo så klart tolke det på en annen måte (For jeg har alltid trodd at den smileyen dåner 😅) 3
hvalstad45 Skrevet 11. mars 2022 #59010 Skrevet 11. mars 2022 5 hours ago, MacBeth said: Jeg forstår ikke hvorfor dette er et spørsmål som er relevant å ta med, annet enn å fremheve seg selv (finner det merkelig at folk i det hele tatt spør, men det er en annet topic). Svare på negler/hud/hår-rutiner er forsåvidt greit, da gir det mulighet for reklame, eller spørsmål om klær/tilbehør, alt dette kan jo generere inntekt, men et spørsmål om hvorfor hun ser så bra ut er så... tomt?🤷♀️🤦♀️ Bare tanken på å svare seriøst på et sånt spørsmål gjør meg flau! Men frua legger ut... Det virker så fryktelig selvopptatt og overflatisk der i heimen. Jeg syns det er fælt at to jenter skal måtte vokse opp med et så sterkt utseendefokus. Sånt kan påvirke dem enormt negativt. 31
Surikatt Skrevet 11. mars 2022 #59011 Skrevet 11. mars 2022 hvalstad45 skrev (37 minutter siden): Bare tanken på å svare seriøst på et sånt spørsmål gjør meg flau! Men frua legger ut... Det virker så fryktelig selvopptatt og overflatisk der i heimen. Jeg syns det er fælt at to jenter skal måtte vokse opp med et så sterkt utseendefokus. Sånt kan påvirke dem enormt negativt. Enig. Jeg kjenner virkelig ingen som fisker så mye etter likes og skryt som henne. Får hun ikke nok, så bare skryter hun av seg selv. Hvem vet om det ikke var de som stilte spørsmålet, også. Jeg kan gjerne gi et kompliment til en person men det er bare så dødt å hele tiden må ha bekreftelse på eget utseende og som om det ikke var nok så må hun også ha bekreftelse på hvor fine barn hun har fra vilt fremmede mennesker. Når denne «karrieren» er over må hun på avvenning. For det er ikke bare å skulle leve et liv uten å konstant ta selfier uansett om du så befinner deg på et toalett. 26
Populært innlegg Breakeven Skrevet 11. mars 2022 Populært innlegg #59012 Skrevet 11. mars 2022 Er hun virkelig bare hjemme hver dag og trener i kjelleren sin, lager proteinsmoothies, tar bilder og filmer seg selv, og fikser negler hver 3-4 uke? Og kanskje en tur til frisøren for å vurdere lugg eller ikke lugg? 54 1 4
blåbærpai Skrevet 11. mars 2022 #59013 Skrevet 11. mars 2022 Breakeven skrev (3 minutter siden): Er hun virkelig bare hjemme hver dag og trener i kjelleren sin, lager proteinsmoothies, tar bilder og filmer seg selv, og fikser negler hver 3-4 uke? Og kanskje en tur til frisøren for å vurdere lugg eller ikke lugg? Stemmer. 15 1
MarianneE Skrevet 11. mars 2022 #59014 Skrevet 11. mars 2022 Breakeven skrev (33 minutter siden): Er hun virkelig bare hjemme hver dag og trener i kjelleren sin, lager proteinsmoothies, tar bilder og filmer seg selv, og fikser negler hver 3-4 uke? Og kanskje en tur til frisøren for å vurdere lugg eller ikke lugg? Ja? Det er ihvertfall det hun viser og kaller for en travel hverdag. 17 1
NewStart87 Skrevet 11. mars 2022 #59015 Skrevet 11. mars 2022 Breakeven skrev (36 minutter siden): Er hun virkelig bare hjemme hver dag og trener i kjelleren sin, lager proteinsmoothies, tar bilder og filmer seg selv, og fikser negler hver 3-4 uke? Og kanskje en tur til frisøren for å vurdere lugg eller ikke lugg? Virker som det er det som er livet som influencer. 3
Heartland Skrevet 11. mars 2022 #59016 Skrevet 11. mars 2022 LilleSnupp skrev (På 10.3.2022 den 16.03): Å trene 4 ggr i uka synes jeg ikke er en hårreisende anbefaling. FHI anbefaler mellom 150-300 min fysisk aktivitet i uka for voksne. I følge FHI er det kun 30% som oppfyller anbefalingene. Dette burde være oppnåelig for de fleste - små barn eller ikke. Det er snakk om egen helse og prioriteringer, så å kritisere at man bør trene - muskelgruppe eller ikke synes jeg blir helt feil. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/fysisk-aktivitet/ Men det er forskjell på 4 økter i uken, og minst 4 økter i uken på hver muskelgruppe, som Netfit hevder. Og minst 4, altså minimum 4, betyr vel gjerne «helst mer». Da kan det fort bli veldig mange økter, for man trener vel ikke alle muskelgrupper hver gang man trener? Tore Gløer Wiken er daglig leder og personlig trener ved DRIV Trening AS. Han mener det kan være fordelaktig å fokusere på underkropp den ene dagen, og overkropp den andre dagen. https://www.kk.no/helse/derfor-bor-du-ikke-trene-hele-kroppen-under-styrketrening/68433180 Skal man få til 4-5 ganger i uken per muskelgruppe som Netfit hevder, må man altså ha 8-10 treningsøkter i uken. Neppe gjennomførbart for andre enn det hjemmeværende paret fra Særp. I tillegg står det i artikkelen under her at man ikke bør trene den samme muskelgruppen to dager etter hverandre, men ha minst 24 timer restitusjon (og derfor trene overkropp en dag og underkropp neste dag). Hvordan skal man få til minst 4 økter per uke per muskelgruppe når det skal være en hviledag for hver muskelgruppe mellom øktene? Det går ikke opp med antall dager i uken. Så da stiller jeg spørsmålstegn ved at dette er råd som skal komme fra «profesjonelle» som Netfit utgir seg for å være. Hvor lang tid det er mellom hver treningsøkt har stor betydning. Går det for lang tid vil progresjonen stagnere, også om tiden er for kort vil det kunne hemme fremgangen, ettersom musklene ikke rekker å hente seg inn etter forrige økt. Man kjenner fort på kroppen om den ikke får nok hvile, men som en gyllen regel kan du si at du aldri skal trene samme muskelgruppe to dager på rad. https://www.maximsport.no/trene-for-muskelvekst/ Det er da virkelig ikke gode råd Netfit kommer med! 27 8
Isola2 Skrevet 11. mars 2022 #59017 Skrevet 11. mars 2022 odipodis skrev (10 timer siden): Hvorfor har Netfit lukket profil på Instagram? For å få flere følgere? De fikk kritikk og stengte den.Sikkert deilig med all den tid de fikk til over da de slapp å gå inn å slette kommentarer fra feite missunnerlige KG-kjerringer hele tiden. Netfit er stein dau uansett.. 12
Måne Rampelyset Skrevet 11. mars 2022 #59018 Skrevet 11. mars 2022 Tråden er ryddet for krenkelser og personangrep. Måne, admin. 1
Gull vaffel Skrevet 11. mars 2022 #59019 Skrevet 11. mars 2022 CecilieX skrev (8 timer siden): Har du kilde på dette? Jeg sjekket kilder og alle de tre jeg sjekket hadde den betydningen som jeg la ved. Det er jo ikke så ulikt å lengte etter en uoppnåelig mann som å lengte etter et uoppnåelig ideal. Bruker å den smileyen som «dåner» til å dø av osv, å det gjør alle jeg kjenner og ser den også brukes sånn på insta osv, ikke mye til kilder sånn sett, men mange smileyer i dag brukes på en annen måte enn tiltenkt, 2
Sarah93 Skrevet 12. mars 2022 #59020 Skrevet 12. mars 2022 Ellie77 skrev (16 timer siden): Er det noe veldig spesielt med den magen, siden den alltid skal fram? Jeg undrer helt genuint. Det er vel samme mage alle får om de bare tar bort nok fett? No? Jo, men det er jo "bare tar bort nok fett" som er poenget her, siden lav fettprosent er veldig ettertraktet. Djevelen er i detaljene 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå