Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Emma Marie skrev (2 timer siden):

På stedet hvil der altså..D171696A-960C-4706-968D-D68648B38DC3.png

Laaaaangsom død

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen markedsføringsekspert, så ta dette med en klype salt. Jeg er derimot i flere situasjoner en kunde, og utifra det ståstedet så undrer jeg på hvorfor NetFit har lukket instagramprofil, spesielt når det er platformen de hovedsakelig bruker for å nå ut til offentligheten. Når jeg som potensiel kunde vurderer å bruke et produkt så går en stor del av tiden min først til å oppsøke informasjon om produktet for å se om det er godt nok til at jeg skal gidde å bruke tid og evt penger på det. Tross etter min mening ganske meh innhold og dårlig ordforråd hvor eierne av bedriften krever at allmennheten har legesertifikat for å forstå hva de babler om, så var instagrammen deres en god pekepinn på hva du kunne forvente hvis du følger netfitprogrammet. Og helt ærlig, hadde modellen for øvelsene vært en annen som faktisk utfører øvelsene ordentlig, så hadde innholdet vært et ganske godt utgangspunkt for folk som vil innkorporere mer aktivitet i hverdagen som ikke krever et gymmedlemsskap eller intimiderende tung vektløfting. Problemet er at denne type trening er det mange å ta av, og mange er både helt gratis, noe etter slik jeg har forstått det, Netfit i utgangspunktet ikke kommer til å være hvis det noen gang går over fra pilotprosjekt til et fullkomment program. Mange av disse gratis alternativene har også bedre beskrivelser, innstruktører som både utfører øvelsene ordentlig, bruker et språk alle kan forstå uavhengig av treningsnivå eller bakgrunn, og evne til å tilpasse treningen til folks ulike nivåer. Når de lukker profilen sin så blir de bare enda mer usynlige i et hav av andre alternativ. Virker ganske counter-produktivt selv hvis de tror og ønsker at flere vil følge dem hvis de må for å se innholdet deres.

• Liker 38
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Hvis Cubus hadde evnet å bruke fem minutter på å scrolle gjennom den instakontoen til CBE.no, så BURDE det ha blinket en varsellampe om at her er man kanskje ikke i stand til å ta de beste valgene for barna sine…… 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Faktisk verre å innrømme at de vet om problemstillingen, men velger å eksponere andres barn likevel! Fy skam! 

En ting er at personer i familiens omgangskrets ikke gidder å verne om barna. 
Men når bedrifter går målrettet på barn som de har gjort her….! Sier som deg; fy skam!!!

Skrevet
Sursøtsaus skrev (53 minutter siden):

Jeg er ingen markedsføringsekspert, så ta dette med en klype salt. Jeg er derimot i flere situasjoner en kunde, og utifra det ståstedet så undrer jeg på hvorfor NetFit har lukket instagramprofil, spesielt når det er platformen de hovedsakelig bruker for å nå ut til offentligheten. Når jeg som potensiel kunde vurderer å bruke et produkt så går en stor del av tiden min først til å oppsøke informasjon om produktet for å se om det er godt nok til at jeg skal gidde å bruke tid og evt penger på det. Tross etter min mening ganske meh innhold og dårlig ordforråd hvor eierne av bedriften krever at allmennheten har legesertifikat for å forstå hva de babler om, så var instagrammen deres en god pekepinn på hva du kunne forvente hvis du følger netfitprogrammet. Og helt ærlig, hadde modellen for øvelsene vært en annen som faktisk utfører øvelsene ordentlig, så hadde innholdet vært et ganske godt utgangspunkt for folk som vil innkorporere mer aktivitet i hverdagen som ikke krever et gymmedlemsskap eller intimiderende tung vektløfting. Problemet er at denne type trening er det mange å ta av, og mange er både helt gratis, noe etter slik jeg har forstått det, Netfit i utgangspunktet ikke kommer til å være hvis det noen gang går over fra pilotprosjekt til et fullkomment program. Mange av disse gratis alternativene har også bedre beskrivelser, innstruktører som både utfører øvelsene ordentlig, bruker et språk alle kan forstå uavhengig av treningsnivå eller bakgrunn, og evne til å tilpasse treningen til folks ulike nivåer. Når de lukker profilen sin så blir de bare enda mer usynlige i et hav av andre alternativ. Virker ganske counter-produktivt selv hvis de tror og ønsker at flere vil følge dem hvis de må for å se innholdet deres.

De orker vel ikke flere spørsmål om når appen kommer, eller kommentarer på at Caroline gjør (noen av) øvelsene feil. 

• Liker 13
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Cubus viser til at de stoler på hver enkelt influencer sin evne og rett til å ta beslutninger på vegne av sin familie, jf. https://www.instagram.com/p/Ca-N1qUg9PY/?utm_medium=copy_link

Foresatte sin rett til å ta avgjørelser for barnet sitt (barneloven) går ikke foran barnets rett til privatliv som er nedfelt i artikkel 16 i barnekonvensjonen. Fra https://www.nytid.no/hva-skjedde-med-barnas-rett-til-privatliv/

"Norge sluttet seg til barnekonvensjonen i 1991, og siden 2003 gjelder den som norsk lov. Konvensjonen går også foran andre norske lover dersom de er i konflikt med hverandre. Det betyr at alle norske myndigheter, enkeltpersoner og organisasjoner er pålagt å følge bestemmelsene i barnekonvensjonen."

Vi ser stadig vekk at blant andre Cbe.no/Treasures AS bryter denne.

Mitt spørsmål til Cubus er "Hvorfor valgte dere å støtte opp under influencere som viser med tydelighet at de ikke evner å ta rette valg i forhold til barna, når de fratar dem retten til privatliv?"

Stop Sharenting:

Endret av Lavande
Gjest Kattedama
Skrevet
Satellites skrev (5 timer siden):

(Var det ikke Lindex som samarbeidet med Christina Fraas - kirsebærhagen?)

Det vet jeg ikke, men hun samarbeider med Cubus. 

Skrevet

Jeg blir så glad når jeg ser hvor mange som engasjerer seg på Cubus sin instagram  

• Liker 41
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Felis skrev (7 timer siden):

Husk at Lars Kristian er vokst opp med svaberg og kan alt om svaberg og dessuten er loven som forbyr grilling på svaberg dum! Familien til Lars Kristian bålet alltid på svaberg da han vokste opp, og det gikk bra, svabergene står der enda :sarkasme:

Er det at han har vokst opp med noe den ultimate unnskyldningen for alt?🤡?

Skrevet
Oline12 skrev (11 minutter siden):

Jeg blir så glad når jeg ser hvor mange som engasjerer seg på Cubus 

Jeg finner ingenting på Cubus instagram jeg? Om cbe altså....ikke et bilde.... er det meg som er helt fjern? Eller er det fordi jeg ikke ser frua heller....? Hun har vel blokkert. 

• Liker 5
Skrevet
7 hours ago, Summeer said:

Sant det, hun mener det er koselig med engangsgrill som lager masse forsøpling og som er en veldig ineffektiv måte å lage mat ute på. Skjønner ikke hvorfor de ikke kjøper seg en liten bærbar gassgrill, stormkjøkken eller i det minste en bærbar kullgrill på ben som ikke svir av bakken under....

Koselig med engangsgrill? Altså, praktisk, hvis man er litt spontan og ikke klarte å planlegge - jo, det skal jeg gå med på - men koselig?!

• Liker 7
Skrevet
Gameon skrev (19 minutter siden):

Jeg finner ingenting på Cubus instagram jeg? Om cbe altså....ikke et bilde.... er det meg som er helt fjern? Eller er det fordi jeg ikke ser frua heller....? Hun har vel blokkert. 

Jeg ser heller ikke. Men jeg er ikke blokkert, jeg har blokkert henne. 😉

• Liker 5
Skrevet
BaHare skrev (2 minutter siden):

Jeg ser heller ikke. Men jeg er ikke blokkert, jeg har blokkert henne. 😉

Det er på et innlegg av en annen i samme kampanje, Mom to mom. Er ikke bilde av CBE, men en annen mor. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...