Isola2 Skrevet 10. februar 2022 #57061 Skrevet 10. februar 2022 odipodis skrev (5 timer siden): Nei, bildene og videoene er ikke mørke. Det er noe feil med oss og mobilene våre 🧏🏼♀️ Fra kommentarfeltet på Netfit-video: Litt senere svarer de «takk,men lyset er slik vi vil ha det». Ler meg ihjel. De forsøker (?) å selge et produkt,som jeg antar netfit er (skjønt,jeg begynner å tvile),flere påpeker at videoene er for mørke. De svarer så frekt og idiotisk og nekter å rette seg etter kunden..Skjønner ikke! 26
Benazim Skrevet 10. februar 2022 #57062 Skrevet 10. februar 2022 "Frokost i tøfler og badekåpe", skriver hun i reklameinnlegget - helt uten å nevne middag i underkjole. 17
Populært innlegg Katten89 Skrevet 10. februar 2022 Populært innlegg #57063 Skrevet 10. februar 2022 Sursøtsaus skrev (13 minutter siden): Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. Dette her og denne tråden er ren og skjær underholdning for min del. Popcornverdig! Du kan på samme måten spøøre hvorfor folk orker å se på de tragiske menneskene på paradise hotel og ex on the beach. Det er litt samme greia. Det er trashy og meningsløs underholdning. Men like fullt underholdning. Som godteri for hjernen. Jeg morer meg med denne tråden. Er så fasinerende hvordan CBE og co støtt og stadig finner på nye sprell. F.eks å kjøre på hester og spøke om det etterpå, eller poste uflatterende innhold om merker som sposer dem (balion). osv osv 😂 Er bedre en den beste reality på TV 58 1 1
blåbærpai Skrevet 10. februar 2022 #57064 Skrevet 10. februar 2022 Sursøtsaus skrev (11 minutter siden): Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. Jeg var litt aktiv før stille oktober. Kanskje ikke alltid like saklig. Men jeg ble engasjert. Og provosert. Nå er det, som du sier.. mer som et togkrasj det er vanskelig å la være å bevitne. Så jeg følger med i bakgrunn, men engasjeres ikke på samme vis lengre. Det blir litt som å se på bad reality-tv. Puteflaut. Men titter innom tråden og gir likes for å løfte gode innlegg fra debattanter som fortsatt gidder å kritisere på en saklig måte🖤 er jo ganske vilt, dette sirkuset. 24
Sarah93 Skrevet 10. februar 2022 #57065 Skrevet 10. februar 2022 Sursøtsaus skrev (29 minutter siden): Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. Følger henne fordi det er underholdende å se i sammenheng med tråden på Kvinneguiden. Litt hjernedød guilty pleasure når jeg er veldig sliten. 27
Della Skrevet 10. februar 2022 #57066 Skrevet 10. februar 2022 Følger ikke, aldri gjort det, kun denne tråden. 16
Villroses hage Skrevet 10. februar 2022 #57067 Skrevet 10. februar 2022 25 minutter siden, Sursøtsaus said: Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. Har aldri fulgt, men tittet tidligere innom blogg og insta sporadisk. Etter "stille oktober" bestemte jeg at de aldri mer skulle få et klikk av meg. Det holder lenge å følge med i tråden her 22
Aquarius04 Skrevet 10. februar 2022 #57068 Skrevet 10. februar 2022 odipodis skrev (4 timer siden): Nei, bildene og videoene er ikke mørke. Det er noe feil med oss og mobilene våre 🧏🏼♀️ Fra kommentarfeltet på Netfit-video: Er det mulig? 🤦🏻♀️ 7
Gjest Era Vulgaris Skrevet 10. februar 2022 #57069 Skrevet 10. februar 2022 @Sursøtsaus Jeg følger henne heller ikke, har aldri gjort det. Men jeg deltar i debatten når det er ting jeg mener det er viktig å sette fokus på fra et samfunnsperspektiv. For eksempel barneeksponering, juks med filter og redigering, og det evige kroppspresset. Og mer enn noe annet, hva influencere gjør med samfunnet vi lever i. Jeg ønsker rett og slett en høyere bevissthet hos folk om hva disse influencerne faktisk holder på med, hvor mye juks, lureri og løgn man kan drive med, og tjene penger på. Kun fordi folket ønsker brød og sirkus, og er med på å fylle kontoene deres til randen.
Pusern3 Skrevet 10. februar 2022 #57070 Skrevet 10. februar 2022 hvalstad45 skrev (1 time siden): Ja, selv om jeg alltid har vært kritisk til CBE's mat og kroppsfokus, hadde jeg respekt for hvor mye arbeid hun faktisk la inn i bloggen. Det var jo en heldagsjobb dengang. Nå har de jo nærmest førtidspensjonert seg i forhold. Og jeg er så nysgjerrig på hva de tenker de skal leve av i de tredve åra til de har i arbeidslivet. For hennes navn kan de ikke leve av på evig tid, det blir veldig tydelig nå. Og jeg er litt redd de fortsatt tror de kan det. ja, det er et stort spørsmål slik det har blitt.. 1
Pusern3 Skrevet 10. februar 2022 #57071 Skrevet 10. februar 2022 Sursøtsaus skrev (1 time siden): Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. jeg er jo egentlig helt enig med deg. De er «døde» som interessante influensere 5
Pusern3 Skrevet 10. februar 2022 #57072 Skrevet 10. februar 2022 Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): @Sursøtsaus Jeg følger henne heller ikke, har aldri gjort det. Men jeg deltar i debatten når det er ting jeg mener det er viktig å sette fokus på fra et samfunnsperspektiv. For eksempel barneeksponering, juks med filter og redigering, og det evige kroppspresset. Og mer enn noe annet, hva influencere gjør med samfunnet vi lever i. Jeg ønsker rett og slett en høyere bevissthet hos folk om hva disse influencerne faktisk holder på med, hvor mye juks, lureri og løgn man kan drive med, og tjene penger på. Kun fordi folket ønsker brød og sirkus, og er med på å fylle kontoene deres til randen. Ikke følger jeg heller og unngår gå inn på IG til de begge to pluss trenings IG’ene også 2
Pusern3 Skrevet 10. februar 2022 #57073 Skrevet 10. februar 2022 Aquarius04 skrev (8 minutter siden): Er det mulig? 🤦🏻♀️ En klassisk CBE og LK reaksjon på kritikk 4
Pusern3 Skrevet 10. februar 2022 #57074 Skrevet 10. februar 2022 Lafamiglia skrev (52 minutter siden): "Frokost i tøfler og badekåpe", skriver hun i reklameinnlegget - helt uten å nevne middag i underkjole. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 4
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 10. februar 2022 Populært innlegg #57075 Skrevet 10. februar 2022 Jeg har alltid funnet meg selv mer engasjert i tråder som dette, når diskrepansen mellom det som presenteres i bedriftenes mediekanaler og det som mest sannsynlig er virkeligheten blir veldig stor. Det var sånn med Anne Brith, og i sin tid Villa Paprika. Det er ikke det vi SER i kanalene som engasjerer, det er hvor åpenlyst det lyves, svindles og bedras. CBE har alltid stilt i en særklasse, på den måten at de ikke begår sosialt selvmord ved å lufte skittentøyet sitt offentlig slik en del andre bloggere har gjort for klikk og penger før dem. Men på sin helt spesielle måte har de likevel klart å male seg inn i et veldig trangt hjørne, og den høyglansede og polerte overflaten de nå har gnikket og gnudd på i et tiår, har tilsynelatende blitt en ålglatt nedoverbakke. Inntektene stuper, samtidig som andre i samme bransje leverer rekordomsetning. Følgertallet synker jevnt og trutt. Engasjementet uteblir. Netfit har blitt et åpenbart luftslott, og for hvert år som går blir det mer tydelig at dette er like utopisk som Anne Briths vyer og Camilla Øvestad sine mystiske interiørkunder. Forskjellen er bare at det (hittil) har blitt presentert på en så glinsende måte at man lettere kunne tro at det faktisk ble noe av. I motsetning til de to andre jeg nevnte er det ikke like store logiske brister i narrativet til Treasures AS, og sprekkene i fernissen er ikke like synlige for det blotte øyet. Men nå syns det det knaker mer og mer i sammenføyningene på Kulås også. Og i takt med dette ser jeg to voksne personer som tviholder på sin egen sannhet: vi jobber med den appen. Vi er ekstremt vellykkede. Vi trener hele tiden. Vi er så tynne, og ikke minst muskuløse, at det er en fryd. Og vi lever et luksusliv, som er så hektisk at ingen helt kan forstå hvor hektisk det er. Huset vårt er fantastisk og hagen vår er et parkanlegg. Hele familien har perfekt hår (som stadig vokser, tenk det!) Jeg er enig i at det ikke er spesielt aktverdig å følge med på at noen mister fotfestet. Og helt ærlig føler jeg ingen skadefryd. Det er bare et fascinerende skue. Som den togkræsj - analogien som er brukt til det kjedsommelige her inne. Så. Det er min grunn til å følge med, i tillegg til at jeg gjerne vil vite hva som rører seg i influenserbransjen generelt. 98 1 15
Justlooking Skrevet 10. februar 2022 #57076 Skrevet 10. februar 2022 Sursøtsaus skrev (1 time siden): Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. Jeg er innom her og leser og trykker liker på det jeg er enig med. I riktig gamle dager leste jeg bloggen hennes. Og da leste jeg mange andre blogger også. Har ikke snap eller insta eller noen av disse some kanalene og følger dermed ingen heller. For en del år siden syntes jeg at mye av det bloggerne gjorde mot betaling ble for dumt. Det var reinspikka juks og fanteri over hele linja mens millionene fløt inn. Fant heldigvis bloggomtoppbloggere og trådene her inne som også var kritiske og satt søkelys på mye av det uetiske som foregikk. 21
Aquarius04 Skrevet 10. februar 2022 #57077 Skrevet 10. februar 2022 Luckie skrev (3 timer siden): Ei som kommenterte svaien i ryggen hennes, men ifølge frua er bare ryggen hennes sånn. Rart den ikke er der når det ikke er fokus på rumpa🤷♀️ «Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du gleden fra ham med det samme». Ibsen funker, også i Særp. 29
Aquarius04 Skrevet 10. februar 2022 #57078 Skrevet 10. februar 2022 odipodis skrev (7 timer siden): Nei, bildene og videoene er ikke mørke. Det er noe feil med oss og mobilene våre 🧏🏼♀️ Fra kommentarfeltet på Netfit-video: Hvilken video er det snakk om?
Keaton Skrevet 10. februar 2022 #57079 Skrevet 10. februar 2022 Godt skrevet @FruJohansen! Enig i dine betraktninger. CBE.no er ikke markedsledende, men veteranbloggeren som nå livnærer seg på IG er jo det aller beste eksemplet på hvordan man kan skape seg et navn og en karriere i SoMe bygget på bløff og et narrativ som stadig endres; det er rett og slett et forunderlig skue. For meg symboliserer bedriften mye av det som er galt med influencerbransjen, selv om jeg innser at influencere har kommet for å bli. Trendene i SoMe er relevant for meg å være oppdatert på i jobben min, selv om det ligger litt på siden av det jeg holder på med. Interessant fremover nå er hvordan hasbeens som CBE.no kan klare seg i et tøft marked. De mangler troverdigheten og de mistet muligheten med Netfit da pandemien feide inn og folk stupte inn i IG, Snapchat og TikTok. Å gå kraftig ned i inntekt i 2020 og 2021 skulle nesten ikke være mulig. Vil de klare å snu skuta? Kanskje de skal slette et par hundre tusen følgere? «As a result of their research, Markerly believes that influencers in the 10k-100k follower range are the micro influencers that brands should focus their influencer marketing on - not celebrities with huge followings but low engagement.» «Personalization is crucial in implementing successful influencer campaigns. Influencers should be able to engage their audiences on a more human level or through a down-to-earth approach. Consumers are more likely to respond to people they find relatable.» https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/amp/ Bør leses! 30 4
Zenhouse Skrevet 10. februar 2022 #57080 Skrevet 10. februar 2022 (endret) odipodis skrev (7 timer siden): Nei, bildene og videoene er ikke mørke. Det er noe feil med oss og mobilene våre 🧏🏼♀️ Fra kommentarfeltet på Netfit-video: De takket for tilbakemeldingen og skulle tenke over det til neste gamg…… for en uke senere å svare under samme post : « lyset er slik vi vil ha det.» Det er jo bare komisk 😂 Endret 10. februar 2022 av Zenhouse 36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå