123Frustrert Skrevet 11. februar 2022 #57101 Skrevet 11. februar 2022 Luckie skrev (1 time siden): Er det mobildetox når det ikke er hun som har med mobilen inn for å ta bilder? Er jo tydelig at det et hun som er i fokus og ikke selve oppholdet. Det er så dårlig reklame for oppholdet. Ingen info om hvor stort anlegget er, hvor mange basseng og saunaer det er , bare et par kommentarer hun svarer på om man må bade naken eller ei. Eneste man får info om er hvor mye svai cbe har i ryggen når hun presser brys frem og rumpa bak, at hun klarer å ha høyre hånda bak hodet, at hun spiser middag i nattkjolen.. Reklamen gir meg rett og slett ingenting. 40
Sarah93 Skrevet 11. februar 2022 #57102 Skrevet 11. februar 2022 Felis skrev (1 time siden): Men med svak belysning sparer man tid på airbrushing av bildene OG man får vist frem magen. Jeg skal ikke spekulere i Carolines helsesituasjon, men som tidligere spiseforstyrret kan jeg røpe at å gå lettkledd er et kjent anorektiker-triks. Man brenner flere kalorier når man fryser. Dette er noe som ofte slår meg når jeg ser bilder av CBE, siden hun så aktivt sprer thinspo i sine kanaler. Jeg har fortsatt spiseforstyrrelser, og det er vel ytterst få ekstra kalorier man sparer ved å gå lettkledd. Men man får vist fram den tynne kroppen sin. CBE har sagt at hun tidligere hadde et forstyrret forhold til mat, og det virker jo ikke direkte uanstrengt nå heller. Det er noe hun bør være bevisst på, og hva hun kringkaster videre. 30 5
LullaSkrulla Skrevet 11. februar 2022 #57103 Skrevet 11. februar 2022 (endret) Sarah93 skrev (50 minutter siden): Jeg har fortsatt spiseforstyrrelser, og det er vel ytterst få ekstra kalorier man sparer ved å gå lettkledd. Men man får vist fram den tynne kroppen sin. CBE har sagt at hun tidligere hadde et forstyrret forhold til mat, og det virker jo ikke direkte uanstrengt nå heller. Det er noe hun bør være bevisst på, og hva hun kringkaster videre. Egentlig er det ganske rart at thinspo og «fremming» av spiseforstyrrelser, slik som CBE holder på med, ikke går under selvskading og kan rapporteres på Instagram. Selvskading kan jo være så mangt, tenker jeg. EDIT: Og om det ikke per definisjon er selvskading, så synes jeg det er betenkelig at det bare er «direkte» selvskading og sucidalitet som kan rapporteres. Fremming og inspirering av sykdommer som spiseforstyrrelser (for eksempel), skulle kanskje blitt sett på det også. Endret 11. februar 2022 av LullaSkrulla La til et avsnitt 35 1
Kaffemonsteret Skrevet 11. februar 2022 #57104 Skrevet 11. februar 2022 CecilieX skrev (3 timer siden): Det kom et forslag i tråden om å sjekke hvorvidt diskusjonen på KG bidro til at folk oppsøkte IG. Forslaget gikk på å ikke diskutere CBE i oktober 2021. De som fulgte skulle avfølge. Det ble stille i tråden de første dagene, uten at de gjorde store utslag. Det var periodevis stille i tråden etterpå også. Du kan se fra side 2594. Jeg gikk tilbake nå, og tråden ble kuppet av den typen gulp som ikke er ålreit. Observerer at mange av disse brukerne nå har slettet seg. Takk 😊 1
Populært innlegg miamiamia Skrevet 11. februar 2022 Populært innlegg #57105 Skrevet 11. februar 2022 Måtte titte på videoene, og de er jo helt mørkbelagt. Skal det være mystisk, eller hva er greia? Netfit burde sjekke Fitfocus, Desire sine kanaler. Hun er råflink, har godt lys, ikke fokus på kroppen hennes men øvelsene. Sorry as, men jeg er så lut lei kroppsfokuset til CBE. Hva vil hun fronte? Selge kroppen sin? Eller reklamere for ting? Hvordan skal jeg, som er i hennes målgruppe bli inspirert av å rydde og dekorere stuen min når hun må sitte der lettkledd? Hva er greia med å gjøre seg deilig på absolutt alle bilder? Får helt spader. Og kjenner at det gjorde godt å avfølge henne i fjor. Blir uvel av det fokuset på henne selv kontinuerlig. 52 1 4
miamiamia Skrevet 11. februar 2022 #57106 Skrevet 11. februar 2022 p.s. jeg er hverken feit eller utrent. Finnes ikke misunnelig. 15 2
Snødronninga Skrevet 11. februar 2022 #57107 Skrevet 11. februar 2022 CecilieX skrev (8 timer siden): @Sursøtsaus Problemet er at det ikke hjelper å lukke øynene. Var det noe stilleoktober viste så var det at det hadde liten effekt. Det er fortsatt mange som følger. Det gjør meg rasende at de holder på som de gjør og det er mye av grunnen til at jeg ikke liker disse stadige «bare slutt å følge, så er problemet løst» innleggene. Problemet er ikke løst, og da må man nesten bare fortsette å bevisstgjøre. Jeg har vært prinsippfast i forhold til SE og IR. Siden de har lukket kontoene sine, så bidrar jeg ikke til å legitimere dem ved å være følger. Slik har det vært i flere år. Har det hatt noen effekt? Ingen. SE er i vinden som aldri før, IR likeså. Vi trenger motstemmer, særlig fordi uten motstemmer er det bare influencernes narrativ som blir rådende. Det er akkurat som Keiserens nye klær, uten motstemmer så vil folk påvirkes til å tenke at så lenge ingen sier noe, så må det være «den opphøyde» som har rett, og man tviler på sin egen oppfattelse. En slags flertallsmisforståelse som influencerne lever veldig godt med og bidrar til ved å ikke tillate kritikk i egne kanaler. Er veldig enig i dette, du klarer bare å uttrykke deg mye bedre enn hva jeg klarer. Håper du fikk noen fornuftige svar @Sursøtsaus 8
Populært innlegg Felis Skrevet 11. februar 2022 Populært innlegg #57108 Skrevet 11. februar 2022 Sarah93 skrev (2 timer siden): Jeg har fortsatt spiseforstyrrelser, og det er vel ytterst få ekstra kalorier man sparer ved å gå lettkledd. Men man får vist fram den tynne kroppen sin. CBE har sagt at hun tidligere hadde et forstyrret forhold til mat, og det virker jo ikke direkte uanstrengt nå heller. Det er noe hun bør være bevisst på, og hva hun kringkaster videre. Sant nok, men når man er så syk at man har et tvangspreget forhold til mat, teller hver kalori. Jeg husker at jeg sjekket hvor mange kalorier det var i EN drue, for eksempel. Og sånn sett samsvarer det med resten av inntrykket paret gir. Jeg holder muligheten åpen for at jeg spesielt legger merke til dette fordi jeg har den bakgrunnen jeg har, men for meg henger alle disse tingene sammen. Den tvangsmessige treningen, de små porsjonene, behovet for å ha «fortjent» mat, fettklype, tynnkledd og utstuderte positurer. De snakker jo også om kalorier på detaljnivå. Folk flest har ikke så kontroll på matinntak kontra forbrenning at de vet om de ligger 100 kalorier i underskudd eller overskudd fra dag til dag. Når man begynner å telle kalorier så detaljert ringer det noen alarmklokker hos meg. Når det er sagt har jeg ikke lyst til å spekulere i helsetilstanden til verken CBE eller mannen, mitt engasjement dreier seg kun om påvirkningen dette gir leserne deres. Caroline hevder å ha surfet på thinspo i sin tid, så hun kan alle triksene i boka. Da virker det merkelig for meg å selv spre dette budskapet. 62 6 6
Sarah93 Skrevet 11. februar 2022 #57109 Skrevet 11. februar 2022 Felis skrev (3 minutter siden): Sant nok, men når man er så syk at man har et tvangspreget forhold til mat, teller hver kalori. Jeg husker at jeg sjekket hvor mange kalorier det var i EN drue, for eksempel. Og sånn sett samsvarer det med resten av inntrykket paret gir. Jeg holder muligheten åpen for at jeg spesielt legger merke til dette fordi jeg har den bakgrunnen jeg har, men for meg henger alle disse tingene sammen. Den tvangsmessige treningen, de små porsjonene, behovet for å ha «fortjent» mat, fettklype, tynnkledd og utstuderte positurer. De snakker jo også om kalorier på detaljnivå. Folk flest har ikke så kontroll på matinntak kontra forbrenning at de vet om de ligger 100 kalorier i underskudd eller overskudd fra dag til dag. Når man begynner å telle kalorier så detaljert ringer det noen alarmklokker hos meg. Når det er sagt har jeg ikke lyst til å spekulere i helsetilstanden til verken CBE eller mannen, mitt engasjement dreier seg kun om påvirkningen dette gir leserne deres. Caroline hevder å ha surfet på thinspo i sin tid, så hun kan alle triksene i boka. Da virker det merkelig for meg å selv spre dette budskapet. Ja, er man syk nok teller man gjerne hver kalori, følte bare for å opplyse om at det faktisk ikke er noe å vinne på der. Men du har nok rett, du kan gjenkjenne ulike ting med din bakgrunn. Av en eller annen grunn trigger ikke CBE min spisevegring så mye og jeg gjenkjenner ikke så mye av det sykelige hos henne, mens andre influensere (som Ingeborg Senneset og Linnea Myhre) trigger meg ekstremt. Det er nok individuelt hva man kjenner seg igjen i. Men over til noe viktigere: Hva ERE dette med fettklypa til LKE? Ser folk stadig referere til det. Kan noen opplyse meg om hva det dreier seg om? Det høres jo helt sykt ut. 12 1 2
Ellie77 Skrevet 11. februar 2022 #57110 Skrevet 11. februar 2022 Netfit har blitt lukket konto på Instagram. Tror vi må anse oss som medskyldige der….🤣 41 2
FruRosa Skrevet 11. februar 2022 #57111 Skrevet 11. februar 2022 Ellie77 skrev (24 minutter siden): Netfit har blitt lukket konto på Instagram. Tror vi må anse oss som medskyldige der….🤣 Smart forretningsstrategi 39
Pusern3 Skrevet 11. februar 2022 #57112 Skrevet 11. februar 2022 miamiamia skrev (1 time siden): Måtte titte på videoene, og de er jo helt mørkbelagt. Skal det være mystisk, eller hva er greia? Netfit burde sjekke Fitfocus, Desire sine kanaler. Hun er råflink, har godt lys, ikke fokus på kroppen hennes men øvelsene. Sorry as, men jeg er så lut lei kroppsfokuset til CBE. Hva vil hun fronte? Selge kroppen sin? Eller reklamere for ting? Hvordan skal jeg, som er i hennes målgruppe bli inspirert av å rydde og dekorere stuen min når hun må sitte der lettkledd? Hva er greia med å gjøre seg deilig på absolutt alle bilder? Får helt spader. Og kjenner at det gjorde godt å avfølge henne i fjor. Blir uvel av det fokuset på henne selv kontinuerlig. så enig. CBE og LK fremstår begge to som svært enkle folk med særdeles snevert interesseområde (de selv). 26 2
Pusern3 Skrevet 11. februar 2022 #57113 Skrevet 11. februar 2022 Felis skrev (1 time siden): Sant nok, men når man er så syk at man har et tvangspreget forhold til mat, teller hver kalori. Jeg husker at jeg sjekket hvor mange kalorier det var i EN drue, for eksempel. Og sånn sett samsvarer det med resten av inntrykket paret gir. Jeg holder muligheten åpen for at jeg spesielt legger merke til dette fordi jeg har den bakgrunnen jeg har, men for meg henger alle disse tingene sammen. Den tvangsmessige treningen, de små porsjonene, behovet for å ha «fortjent» mat, fettklype, tynnkledd og utstuderte positurer. De snakker jo også om kalorier på detaljnivå. Folk flest har ikke så kontroll på matinntak kontra forbrenning at de vet om de ligger 100 kalorier i underskudd eller overskudd fra dag til dag. Når man begynner å telle kalorier så detaljert ringer det noen alarmklokker hos meg. Når det er sagt har jeg ikke lyst til å spekulere i helsetilstanden til verken CBE eller mannen, mitt engasjement dreier seg kun om påvirkningen dette gir leserne deres. Caroline hevder å ha surfet på thinspo i sin tid, så hun kan alle triksene i boka. Da virker det merkelig for meg å selv spre dette budskapet. ja, forunderlig. Og det er skremmende få år til den eldste datteren er i en alder hvor slikt fokus lett kan komme… den yngste jeg vet om privat som fikk anoreksi var kun 12 år. Og det startet antagelig litt før det også mener de som behandler henne. OG hun har også foreldre som etter manges mening selv har et overdrevet fokus på kropp og trening. 15
Pusern3 Skrevet 11. februar 2022 #57114 Skrevet 11. februar 2022 Ellie77 skrev (41 minutter siden): Netfit har blitt lukket konto på Instagram. Tror vi må anse oss som medskyldige der….🤣 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 5
Kokosmakron Skrevet 11. februar 2022 #57115 Skrevet 11. februar 2022 Hund og stålkanter på ski fortsetter, får helt vondt av å se det. Nylig var det en som la ut på kennelsiden jeg har ene hunden fra at han hadde måttet avlive hunden sin. Dette er en meget skivant person som hadde lært opp hunden sin hvordan den skulle forholde seg når de var på toppturer. Han skrev at han hadde gjort risikovurdering, men undervurdert worst case scenario med å bruke stålkanter sammen med hund. Hunden var løs og hadde lært å holde avstand under nedfarten, men sprang bort til eier da han stoppet opp. Kuttet seg stygt på stålkanten, og veterinær vurderte at det aldri kom til å bli bra og at det var bedre å la hunden slippe. Det skjer kanskje ikke ofte, men utfallet blir så forferdelig hvis det først skjer. Kuttskader på poter er noe av det vanskeligste å få til og gro godt. Det er litt som å bruke bilbelte når vi kjører bil. De fleste av oss får aldri bruk for det, men det kan bli fatalt å ikke bruke det og ulykken skjer. 37 6 6
Felis Skrevet 11. februar 2022 #57116 Skrevet 11. februar 2022 Sarah93 skrev (1 time siden): Men over til noe viktigere: Hva ERE dette med fettklypa til LKE? Ser folk stadig referere til det. Kan noen opplyse meg om hva det dreier seg om? Det høres jo helt sykt ut. Jeg beklager, jeg husket feil. Jeg trodde LKE hadde med klypa på fest, men det var den andre frontfiguren i Netfit. Uansett en merkelig festaktivitet og enda merkeligere å skryte av det på en offentlig treningskanal. Men da vet vi hva fokuset med treningen er... Bilder fra story, kan ikke lenkes. 17
Pusern3 Skrevet 11. februar 2022 #57118 Skrevet 11. februar 2022 Ser fruen klager over kald skitur. Ikke rart det med det ski antrekket. På en kald februar dag er dagens outfit på fruen langt fra egnet/forsvarlig. Man skal kle seg for anledning og vær. Ikke for å ta seg ut 25
Keaton Skrevet 11. februar 2022 #57119 Skrevet 11. februar 2022 Vet ikke hva hun har på, men det er ofte vanskelig å holde varmen på langrenn hvis små barn er med. 6
Isild Skrevet 11. februar 2022 #57120 Skrevet 11. februar 2022 123Frustrert skrev (6 timer siden): Det er så dårlig reklame for oppholdet. Ingen info om hvor stort anlegget er, hvor mange basseng og saunaer det er , bare et par kommentarer hun svarer på om man må bade naken eller ei. Eneste man får info om er hvor mye svai cbe har i ryggen når hun presser brys frem og rumpa bak, at hun klarer å ha høyre hånda bak hodet, at hun spiser middag i nattkjolen.. Reklamen gir meg rett og slett ingenting. Veldig enig. Som reklame var dette "no sale". Jeg har aldri vært der, men har tenkt på om jeg og en venninne skal ta en dag der. Dette ga meg ingenting. Merkelig at de ikke velger å lage noe skikkelig bra når de først har et annonsesamarbeid. Her har de muligheten til å ta masse flotte bilder fra STEDET (og ikke bare poserende bilder av de selv) De kan fortelle hva stedet har å by på av bad, basseng, behandlinger. Vise badetøyet som lånes ut, badekåpene, fortelle om menyen (ting folk er opptatt av hvis de vurderer å ta en spa-dag) Helt intetsigende. 47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå