Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (8 minutter siden):

De takket for tilbakemeldingen og skulle tenke over det til neste gamg…… for en uke senere å svare under samme post : « lyset er slik vi vil ha det.» 

Det er jo bare komisk 😂

DA59EF8A-C998-4450-A644-2EB56F38A2A0.jpeg

Kan du ikke foreslå at de skrur lyset helt av, heller? En metafor på livene deres. 

Endret av Surikatt
  • Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aquarius04 skrev (1 time siden):

Hvilken video er det snakk om? 

De fleste videoene på netfit er mørke og dystre.Men det er slik de vil ha det.

• Liker 5
Skrevet

Så mørkt at man ikke ser forskjell på de tre typene markløft. Skikkelig proft. 

• Liker 18
Skrevet
odipodis skrev (13 timer siden):

Nei, bildene og videoene er ikke mørke. Det er noe feil med oss og mobilene våre 🧏🏼‍♀️ Fra kommentarfeltet på Netfit-video:

Screenshot_20220210-152929_Instagram.thumb.jpg.f76ebc03c0ea957fe4afca24e36a98d8.jpg

Screenshot_20220210-152944_Instagram.thumb.jpg.94d1250dbb68270369b01970569607dd.jpg

De klarer virkelig ikke å ta imot tilbakemeldinger. "Det er helt fint her på våre enheter". Svaret er vel heller at DE syns det er fint med disse mørke bildene. Mørke bilder kan være stilig det. Der er jeg enig. Men man ser jo ikke hva de gjør omtrent når de skal vise trening! Hvis det er trening de fortsatt tenker å vise da, eller "innrømmer" de at det egentlig kun er poserende bilder og videoer de ønsker å formidle. 

• Liker 39
Gjest CecilieX
Skrevet

@Sursøtsaus 
Skjønner spørsmålet og tenker at det er en selvfølge å ikke følge CBE og dermed legitimere henne ved å bidra til et høyt antall følgere. Nå er det jo i hennes tilfelle ikke nødvendig å følge siden hun har åpne kontoer. Ergo følger jeg ikke henne, og det var et veldig bevisst valg å avfølge etter redigerings-skandalen. Det var mange som falt av bloggen og den synger på siste verset. 

Dessverre hadde det lite effekt på IG. Og her kommer vi til det tveeggede sverdet. Hun har fortsatt 300.000 følgere på IG, et medium som handler mye om det visuelle og som dermed er enda verre egnet til å påvirke negativt. @FruJohansen påpekte at mange av de tidligere «faste» har blitt mer og mer fraværende i tråden, det gjelder også meg. Ta det dog ikke til inntekt for at man ikke lenger synes CBE er problematisk. Jeg har tvert i mot tatt meg i å tenke at innholdet som produseres er verre enn noensinne. Det ensidige fokuset på kropp og usunne treningsmengder, i tillegg til filterbruk, poseringsteknikker gjør at hun fortsatt troner høyt på lista over norske influencere med skadelig innhold. 

Problemet er at det ikke hjelper å lukke øynene. Var det noe stilleoktober viste så var det at det hadde liten effekt. Det er fortsatt mange som følger. Det gjør meg rasende at de holder på som de gjør og det er mye av grunnen til at jeg ikke liker disse stadige «bare slutt å følge, så er problemet løst» innleggene. Problemet er ikke løst, og da må man nesten bare fortsette å bevisstgjøre. 

Jeg har vært prinsippfast i forhold til SE og IR. Siden de har lukket kontoene sine, så bidrar jeg ikke til å legitimere dem ved å være følger. Slik har det vært i flere år. Har det hatt noen effekt? Ingen. SE er i vinden som aldri før, IR likeså. 

Vi trenger motstemmer, særlig fordi uten motstemmer er det bare influencernes narrativ som blir rådende. Det er akkurat som Keiserens nye klær, uten motstemmer så vil folk påvirkes til å tenke at så lenge ingen sier noe, så må det være «den opphøyde» som har rett, og man tviler på sin egen oppfattelse. En slags flertallsmisforståelse som influencerne lever veldig godt med og bidrar til ved å ikke tillate kritikk i egne kanaler. 

Skrevet

Jeg syns det er så gøy at de tror at den modellposerings”treningen“ hennes på Netfit skal inspirere. Det eneste den inspirerer meg til er å starte dagens latterkrampe. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
Isild skrev (2 timer siden):

De klarer virkelig ikke å ta imot tilbakemeldinger. "Det er helt fint her på våre enheter". Svaret er vel heller at DE syns det er fint med disse mørke bildene. Mørke bilder kan være stilig det. Der er jeg enig. Men man ser jo ikke hva de gjør omtrent når de skal vise trening! Hvis det er trening de fortsatt tenker å vise da, eller "innrømmer" de at det egentlig kun er poserende bilder og videoer de ønsker å formidle. 

Det er interessant hvor forskjellig flere her inne oppfatter det svaret. Jeg ser noen oppfatter det som et forsøk på å være hyggelig, og jeg holder muligheten åpen for at det er riktig. Det er tross alt ikke så lett å kommunisere når man har levd isolert i et tiår…

Andre konkluderer med at det er et resultat av at paret aldri tar feil. Noen tenker, ganske riktig er jeg redd, at de ikke kommuniserer i det hele tatt, de legger ut disse postene kun for seg selv… Personlig oppfatter jeg svaret ganske nedlatende: Vi har bedre utstyr enn deg fordi du ikke har råd til bedre utstyr på trygda di. For det er bare misunnelige navere som klager, er det ikke?  (Jeg har en 13 pro Max, Lars Kristian, det er like mørkt…)

Men kan det være så enkelt som ar paret sparer på strømmen? De bor i et stort hus av eldre dato, og strømprisene er skyhøye. De har ikke all verdens inntekt, og strømmen kan ikke skrives av heller.

Endret av Felis
  • Liker 37
Skrevet

Tror det er mer å spare på å kle på seg vanlige inneklær som dekker magen, fremfor å skru av lyset. 

• Liker 36
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
Sozzen skrev (17 timer siden):

Er det Petter Stordalen som eier The Well? Og hva er greien med at man ikke kan bruke eget badetøy og man får egne "klær" man kan bruke?

Stein Erik Hagen. 

Og legger til at jeg synes The Well er et fantastisk sted, trives best uten badetøy. Deilig å være der! 

Endret av Dævendøtte
Skrevet
FruJohansen skrev (10 timer siden):

Jeg har alltid funnet meg selv mer engasjert i tråder som dette, når diskrepansen mellom det som presenteres i bedriftenes mediekanaler og det som mest sannsynlig er virkeligheten blir veldig stor. Det var sånn med Anne Brith, og i sin tid Villa Paprika. Det er ikke det vi SER i kanalene som engasjerer, det er hvor åpenlyst det lyves, svindles og bedras.

CBE har alltid stilt i en særklasse, på den måten at de ikke begår sosialt selvmord ved å lufte skittentøyet sitt offentlig slik en del andre bloggere har gjort for klikk og penger før dem. Men på sin helt spesielle måte har de likevel klart å male seg inn i et veldig trangt hjørne, og den høyglansede og polerte overflaten de nå har gnikket og gnudd på i et tiår, har tilsynelatende blitt en ålglatt nedoverbakke. Inntektene stuper, samtidig som andre i samme bransje leverer rekordomsetning. Følgertallet synker jevnt og trutt. Engasjementet uteblir. Netfit har blitt et åpenbart luftslott, og for hvert år som går blir det mer tydelig at dette er like utopisk som Anne Briths vyer og Camilla Øvestad sine mystiske interiørkunder. Forskjellen er bare at det (hittil) har blitt presentert på en så glinsende måte at man lettere kunne tro at det faktisk ble noe av. I motsetning til de to andre jeg nevnte er det ikke like store logiske brister i narrativet til Treasures AS, og sprekkene i fernissen er ikke like synlige for det blotte øyet. Men nå syns det det knaker mer og mer i sammenføyningene på Kulås også. Og i takt med dette ser jeg to voksne personer som tviholder på sin egen sannhet: vi jobber med den appen. Vi er ekstremt vellykkede. Vi trener hele tiden. Vi er så tynne, og ikke minst muskuløse, at det er en fryd. Og vi lever et luksusliv, som er så hektisk at ingen helt kan forstå hvor hektisk det er. Huset vårt er fantastisk og hagen vår er et parkanlegg. Hele familien har perfekt hår (som stadig vokser, tenk det!)

Jeg er enig i at det ikke er spesielt aktverdig å følge med på at noen mister fotfestet. Og helt ærlig føler jeg ingen skadefryd. Det er bare et fascinerende skue. Som den togkræsj - analogien som er brukt til det kjedsommelige her inne. 

Så. Det er min grunn til å følge med, i tillegg til at jeg gjerne vil vite hva som rører seg i influenserbransjen generelt.

du skriver og beskriver så godt :) 

• Liker 6
Skrevet
Dævendøtte skrev (16 minutter siden):

Stein Erik Hagen. 

Og legger til at jeg synes The Well er et fantastisk sted, trives best uten badetøy. Deilig å være der! 

Er det "The Well" bikini fruen bruker på bildene derfra? er det kun sånn bitteliten knytebikini som er "The Well" bikini? med min størrelse på enkelte kroppsdeler så er det utelukka å gå i sånn minibikini;) Og da er jo The Well utelukka og.. Eller har de bikini/badedrakter for folk i 42/44 og større og? 

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

god spørsmål 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Gladidagogså skrev (6 minutter siden):

Er det "The Well" bikini fruen bruker på bildene derfra? er det kun sånn bitteliten knytebikini som er "The Well" bikini? med min størrelse på enkelte kroppsdeler så er det utelukka å gå i sånn minibikini;) Og da er jo The Well utelukka og.. Eller har de bikini/badedrakter for folk i 42/44 og større og? 

Er det en brun knytebikini? Hvis ja, så er det den.

De hadde den i flere størrelser, jeg tok medium. Det er ikke bare slanke mennesker der, så ingen fare. 

Men etter en time i bikini, kastet jeg den og var naken. 

Skrevet
Gladidagogså skrev (10 minutter siden):

litt vanskelig å se om bikinien faktisk er the Well bikini. Alt badetøy til både herre og dame er brunmønstret og veldig diskret. Den cbe har på ser sort ut men det er jo mørke bilder 😜

The Well har badetøy i ulike fasonger og i mange str - også store. Et par typer badedrakter også. Behagelige på og vil tro alle finner «sin»modell. Det samme gjelder til gutta. 
I badstuene er det lov med badetøy tirsdager - resten av uken må man sitte på håndkle og bruke en pashina (et slags stort laken i tynt stoff) rundt seg om man ønsker. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest CecilieX
Skrevet
Gladidagogså skrev (30 minutter siden):

Jeg synes innlegget ditt bekrefter at CBE sin reklamen for The Well ikke er så god, det er jo meningen at man som følger skal få lyst til å dra dit, ikke bli bekymret for om opplegget der ikke passer. Nok en gang er det viktigere for CBE å vise frem egen kropp enn å gjøre en god jobb for annonsøren. Også helt enig med @Felis i at omdømmet til The Well ikke trengte enda flere seksuelle referanser. 
Legg forøvrig merke til at CBE skryter av utsikten, men at vi ikke får sett den. Det er det gode grunner til, beliggenheten for resorten er elendig. 

Skrevet

Er det mobildetox når det ikke er hun som har med mobilen inn for å ta bilder? Er jo tydelig at det et hun som er i fokus og ikke selve oppholdet. 

• Liker 10
Skrevet
Sursøtsaus skrev (14 timer siden):

Dette er et åpent spørsmål til alle som vil svare i denne tråden: Hvorfor gidder dere fortsatt følge henne? For min del ble stilleoktober spikeren i kista for å følge med sporadisk på deres kanaler, for fy faen så kjedelig kanalene deres er. Dæv blogg, samme traltet på instagram, en treningsapp som tilsynelatende aldri kommer, og veldig lite flatterende oppførsel fra noen fra bedriften. Greit nok at denne tråden har avdekket noen ganske grove forfalskninger og oppførsel fra bedriftens eiere, og jeg er helt enig i kritikk rettet mot kroppsbilde, filterbruk, barneeksponering, brudd på merking av reklame og alkohollov, osv, osv, osv, men... Hvorfor gidder dere følge dette? For meg ble stilleoktober spikeren i kista. Det gav meg ingenting å følge dem. Bare ren resignasjon. Jeg ser at flere som var aktive i tråden har blitt veldig fraværende etter stilleoktober. Så til dere som fortsatt orker å se på dette trainwrecket: Hvorfor? Hva er igjen å følge med på? Spørsmålet er ikke en kritikk mot tråden, brukerne eller en kommentar mot all den reelle kritikken som kommer fra diskusjoner her. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hva som får folk til å gidde å bli værende når hovedpersonen åpenbart aldri kommer til å skifte spor. 

Hva menes med stilleoktober?

Gjest CecilieX
Skrevet
Kaffemonsteret skrev (12 minutter siden):

Hva menes med stilleoktober?

Det kom et forslag i tråden om å sjekke hvorvidt diskusjonen på KG bidro til at folk oppsøkte IG. Forslaget gikk på å ikke diskutere CBE i oktober 2021. De som fulgte skulle avfølge. Det ble stille i tråden de første dagene, uten at de gjorde store utslag. Det var periodevis stille i tråden etterpå også. Du kan se fra side 2594. Jeg gikk tilbake nå, og tråden ble kuppet av den typen gulp som ikke er ålreit. Observerer at mange av disse brukerne nå har slettet seg. 

Skrevet
Lopploella skrev (3 timer siden):

Tror det er mer å spare på å kle på seg vanlige inneklær som dekker magen, fremfor å skru av lyset. 

Men med svak belysning sparer man tid på airbrushing av bildene OG man får vist frem magen.

Jeg skal ikke spekulere i Carolines helsesituasjon, men som tidligere spiseforstyrret kan jeg røpe at å gå lettkledd er et kjent anorektiker-triks. Man brenner flere kalorier når man fryser. Dette er noe som ofte slår meg når jeg ser bilder av CBE, siden hun så aktivt sprer thinspo i sine kanaler.

• Liker 25
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...