Populært innlegg Isild Skrevet 4. februar 2022 Populært innlegg #56701 Skrevet 4. februar 2022 Vi må snakke litt om misunnelse igjen. "Vi" blir jo med jevne mellomrom beskyldt for å være misunnelige på Caroline. Misunnelige på at hun er en fantastisk forretningskvinne, har høy arbeidskapasitet, har utseende og hjem i orden. Misunnelige på at hun har pene barn, flott mann og har stor suksess. Når jeg ser siste ukes bilder av trening, så syns jeg bare synd på henne jeg. Bildene av trening handler kun om posering og ingenting om å inspirere andre. Jeg ser en dame som er så nøye regissert (av mannen) at jeg kjenner jeg holder pusten sammen med henne når jeg ser på bildene. Jeg ser en dame hvor ikke et hår er på avveie, hvor stuen ser ut som et nyryddet venterom, og jeg ser et liv som ville gitt meg fullstendig klaustrofobi (både når det gjelder å gå hjemme sammen med mannen, men også det å hele tiden være nystriglet) Jeg tror ingen er misunnelige på dette. Kanskje noen var det da Fotballfrue i sin tid eksisterte. Men etter at dette ble en Herr og Fru-blogg, så er det for det første ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like. 51 2
Gjest SnowBells Skrevet 4. februar 2022 #56702 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Isild skrev (9 timer siden): Jeg hadde fått "brakkesyke" av det livet de lever. Gå hjemme sammen med gubben? Neitakk. De har jo begge havnet i en bransje som fremstår totalt blottet for intellektuell stimuli. Dagens arbeidsoppgave kan være å fortelle at håret vokser, eller at de har tatt seg en joggetur.. De ble f eks fullstendig overveldet av førsteklassingens skolepensum i nedstengingstiden, hvorav de forklarte at en av dem satt fastlåst med barnet fra kl 08-14 daglig for å klare å komme seg gjennom 6-åringens daglige skoleoppgaver. For de aller fleste andre så hadde jo dette vært en skremmende oppvekker i fht ens egen kapasitet og ikke minst omstillingsevne. Endret 4. februar 2022 av SnowBells
MacBeth Skrevet 4. februar 2022 #56703 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Av 24 innlegg på 31. dager på IG er det 3 merket med reklame-innlegg, en oppskrift, et "tilbakeblikk", to interiør innlegg, noen random selfies og "poseies" og et par løpeturer. Av disse er hele 10 innlegg bilder som helt tydelig er tatt på 5 ulike dager, selv om alle fremstår å ha blitt tatt "idag". Jeg håper de har mer "på gang" for dette er triste greier. Legger merke til at på de siste innleggene på IG kommenterer hun og svarer, noe det var mindre av i siste månedene før årsskiftet, da får man masse kommentarer🤷♀️ Endret 4. februar 2022 av MacBeth 18
Pusern3 Skrevet 4. februar 2022 #56704 Skrevet 4. februar 2022 Isild skrev (2 timer siden): Jeg hadde fått "brakkesyke" av det livet de lever. Gå hjemme sammen med gubben? Neitakk. Og kun med fokus på trening, kaffe, smoothie og egen kropp/utseende. Som om verden utenfor denne bobla ikke eksisterer. TRIST 12
Pusern3 Skrevet 4. februar 2022 #56705 Skrevet 4. februar 2022 Isild skrev (1 time siden): Vi må snakke litt om misunnelse igjen. "Vi" blir jo med jevne mellomrom beskyldt for å være misunnelige på Caroline. Misunnelige på at hun er en fantastisk forretningskvinne, har høy arbeidskapasitet, har utseende og hjem i orden. Misunnelige på at hun har pene barn, flott mann og har stor suksess. Når jeg ser siste ukes bilder av trening, så syns jeg bare synd på henne jeg. Bildene av trening handler kun om posering og ingenting om å inspirere andre. Jeg ser en dame som er så nøye regissert (av mannen) at jeg kjenner jeg holder pusten sammen med henne når jeg ser på bildene. Jeg ser en dame hvor ikke et hår er på avveie, hvor stuen ser ut som et nyryddet venterom, og jeg ser et liv som ville gitt meg fullstendig klaustrofobi (både når det gjelder å gå hjemme sammen med mannen, men også det å hele tiden være nystriglet) Jeg tror ingen er misunnelige på dette. Kanskje noen var det da Fotballfrue i sin tid eksisterte. Men etter at dette ble en Herr og Fru-blogg, så er det for det første ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like. spot on 9
Populært innlegg Wild Eyes Skrevet 4. februar 2022 Populært innlegg #56706 Skrevet 4. februar 2022 Isild skrev (2 timer siden): Vi må snakke litt om misunnelse igjen. "Vi" blir jo med jevne mellomrom beskyldt for å være misunnelige på Caroline. Misunnelige på at hun er en fantastisk forretningskvinne, har høy arbeidskapasitet, har utseende og hjem i orden. Misunnelige på at hun har pene barn, flott mann og har stor suksess. Når jeg ser siste ukes bilder av trening, så syns jeg bare synd på henne jeg. Bildene av trening handler kun om posering og ingenting om å inspirere andre. Jeg ser en dame som er så nøye regissert (av mannen) at jeg kjenner jeg holder pusten sammen med henne når jeg ser på bildene. Jeg ser en dame hvor ikke et hår er på avveie, hvor stuen ser ut som et nyryddet venterom, og jeg ser et liv som ville gitt meg fullstendig klaustrofobi (både når det gjelder å gå hjemme sammen med mannen, men også det å hele tiden være nystriglet) Jeg tror ingen er misunnelige på dette. Kanskje noen var det da Fotballfrue i sin tid eksisterte. Men etter at dette ble en Herr og Fru-blogg, så er det for det første ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like. Ja, dette med misunnelse, kanskje den gangen når hun var fotballfrue, liksom nesten disney scenario: vakker ungpike gifter seg med fotballstjerne, lever av utseende og trening i vakkert hus på landet. Men så vokser man jo opp, får andre verdier, livet endrer seg og man vokser sammen med utfordringene og helt andre ting får en viktighet. Men ikke hos dem. Det går fortsatt i det samme sporet, fokuset er utseende og trening, enda de har både barn og et voksent liv. Vi andre har blitt voksne, det er ikke noe å misunne, om vi noen gang gjorde det i ordets rette forstand, drømmen om å bli reddet av en prins i skinnende rustning og leve livets glade dager ligger igjen der i fortida en plass. Jeg misunner ikke en person som får sin selvfølelse og verdi gjennom andres misunnelse og beundring. Det er et av de største helvetene en kan komme utfor og jeg føler heller oppriktig synd i henne, faktisk. Hun hår helt glipp av det ekte livet ved å heller leve det på nettet. 51 3 2
Laia Skrevet 4. februar 2022 #56707 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Isild skrev (2 timer siden): «Ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like» Dette tror jeg er ganske så spot-on og essensen i det de nå opplever med følgerflukten fra kanalene deres. Følgertallene raser nedover, og statistikken viser at det kommer heller ikke nye til (tror ikke det har vært grønne tall på socialblade på over en måned nå). For meg fremstår bedriften, og personene i den, distanserte og tilhørende i et univers jeg ikke kan kjenne meg igjen i. Endret 4. februar 2022 av Laia Tok med sitat 40
Wild Eyes Skrevet 4. februar 2022 #56708 Skrevet 4. februar 2022 Laia skrev (48 minutter siden): «Ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like» Dette tror jeg er ganske så spot-on og essensen i det de nå opplever med følgerflukten fra kanalene deres. Følgertallene raser nedover, og statistikken viser at det kommer heller ikke nye til (tror ikke det har vært grønne tall på socialblade på over en måned nå). For meg fremstår bedriften, og personene i den, distanserte og tilhørende i et univers jeg ikke kan kjenne meg igjen i. Ja, nettopp! Hva er det å relatere til der? "Åh, i dag stod jeg opp til det perfekte livet mitt, med de perfekte barna mine, jeg sminket meg perfekt før jeg tok 1250 selfier og valgte den mest perfekte og la på perfekte filtre. For det er jo egentlig så perfekt jeg ser ut. Så drakk jeg den perfekte koppen kaffe, før jeg ordnet håret og sminken perfekt, og perfekt løp 10km på tredemølla mens jeg så Netflix." Ja, jeg føler deg, jeg starter også dagen sånn. 45 1 1
loffen Skrevet 4. februar 2022 #56709 Skrevet 4. februar 2022 Nysgjerrigheten tok meg, jeg måtte bare inn og se. Først mindreårige, så kaffekopp, klar for trening. Og neste bilde, 'done and done' med merkelig posering. Done and done? 😂jeg bare ler meg skakk, det er så komisk. Gleder meg til smoothiebilde etterfulgt av ekkel navle. Og hunden som kanskje tigger? Spennende. 44
Pusern3 Skrevet 4. februar 2022 #56710 Skrevet 4. februar 2022 loffen skrev (7 minutter siden): Nysgjerrigheten tok meg, jeg måtte bare inn og se. Først mindreårige, så kaffekopp, klar for trening. Og neste bilde, 'done and done' med merkelig posering. Done and done? 😂jeg bare ler meg skakk, det er så komisk. Gleder meg til smoothiebilde etterfulgt av ekkel navle. Og hunden som kanskje tigger? Spennende. for en nyhet og for en inspirasjon 😜 NOT 6
Aquarius04 Skrevet 4. februar 2022 #56711 Skrevet 4. februar 2022 Jeg tror CBE og mannen kommer til å holde på som dette til det ikke er noe mer igjen. Deretter kommer de til å snakke om å starte noe nytt, siden Netfit ikke blir noe av. Når det nye også flopper, blir i alle fall Caroline sykmeldt eller noe annet mystisk skjer slik at hun ikke kan jobbe i en vanlig jobb. Dette kommer til å bortforklares ved at hun skylder på et eller annet som var utenforstående faktorers feil, og ikke hennes egen. Spørsmålet er bare når det skjer. 19
BuffyTheVampire Skrevet 4. februar 2022 #56712 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Jeg tror hvem som helst kunne hatt en mer spennende blogg/insta-feed enn Caroline. Jeg hadde skrevet om utdanningen min og en spennende videreutdanning jeg holder på med nå, bøker, filmer, naturbilder, hobbyer og interesser, hverdagsøyeblikk, meninger, ting som engasjerer meg.. er sikker på at det kunne vært mye mer spennende enn Caroline driver med. (Og helt uten eksponering av barn, og annonse- og reklamesamarbeid). Det er liksom så mange muligheter hun driter i.. hva med å skaffe seg en ny hobby, frivillig arbeid, hennes egne meninger… bare for å komme med noen eksempel. Hvis hun ikke har interesse for disse tingene, så ok, vi er alle ulike. Men hva skal hun egentlig være influencer for da? Hva skal hun påvirke med? Så fantastisk kjedelig å følge henne (noe jeg ikke gjør). Endret 4. februar 2022 av BuffyTheVampire 22 4
blåbærpai Skrevet 4. februar 2022 #56713 Skrevet 4. februar 2022 Jeg tror også hun er dritlei. Men sånn blir det kanskje, når man koker seg selv til sirup i et tomt og intetsigende hjørne. Tror hun er sjukt avhengig av feedback og likes. Og jeg tipper det blir mindre og mindre av det også. Derav pussig konto og pussige bilder. Og ja. Jeg synes synd i henne. Tror ikke Åge har det sånn supert heller. 40
Rev. Revenge Skrevet 4. februar 2022 #56714 Skrevet 4. februar 2022 Isild skrev (4 timer siden): etter at dette ble en Herr og Fru-blogg, så er det for det første ingen kontakt med Caroline lenger (slik følgerne likte) - og for det andre så ser det bare mørkt og trist ut - og alle dager er helt like. Det er ingen kontakt med Caroline. Det er som tidligere svar fra mobiloperatørene når man ikke fikk kontakt med den man ringte til: Det oppnås ingen kontakt med abonnenten. Abonnenten har slått av telefonen eller befinner seg i et område utenfor dekning. Her er i tillegg lysene slått av mens alle er hjemme, speilene er nypussede og brukes hyppig til å skape illusjoner om et objekt som ikke finnes i virkeligheten. Jeg vet ikke hvem det er som blir mest lurt av dette, men ikke er det perfeksjon, ikke er det tilstedeværelse, ikke er det sunt, ikke er det misunnelsesverdig. I mitt hode er dette snarere et mareritt. Nå krysser jeg fingrene for at de har lurt oss godt alle sammen, og bygget opp et forretningsimperium, kanskje et flyselskap eller et reisebyrå for eksempel, i den bakgrunnen vi ikke ser men som åpenbart må være der siden mange bilder fra samme tidspunkt resirkuleres over ulike tidspunkt og fyller mulige hull i SoMe-CV'n. For, de har vel ikke ferie i arbeidstiden annenhver dag, de som har slik en hektisk hverdag med to voksne ansatte og 16 timers daglig arbeid for Treasures AS? 33 9
Wild Eyes Skrevet 4. februar 2022 #56715 Skrevet 4. februar 2022 BuffyTheVampire skrev (4 minutter siden): Jeg tror hvem som helst kunne hatt en mer spennende blogg/insta-feed enn Caroline. Jeg hadde skrevet om utdanningen min og en spennende videreutdanning jeg holder på med nå, bøker, filmer, naturbilder, hobbyer og interesser, hverdagsøyeblikk, meninger, ting som engasjerer meg.. er sikker på at det kunne vært mye mer spennende enn Caroline driver med. (Og helt uten eksponering av barn, og annonse- og reklamesamarbeid). Det er liksom så mange muligheter hun driter i.. hva med å skaffe seg en ny hobby, frivillig arbeid, hennes egne meninger… bare for å komme med noen eksempel. Hvis hun ikke har interesse for disse tingene, så ok, vi er alle ulike. Men hva skal hun egentlig være influencer for da? Hva skal hun påvirke med? Så fantastisk kjedelig å følge henne (noe jeg ikke gjør). Hva som helst hadde gjort nytten, HVA SOM HELST hun hadde hatt tanker, følelser og meninger om. Om hun så hadde hatt lidenskap for å samle på kongler og skrev side opp og side ned om det, så hadde det vært mer interessant å høre om enn det som skjer nå. Hun trenger bare å være et menneske med ting hun liker og ikke liker, føler og tenker og alt det der. Det "glanset magasin" fremstår jo bare som en robot uten form og farge, uten personlighet totalt. Det er sølepytt dypt vann. 28 2
Surikatt Skrevet 4. februar 2022 #56716 Skrevet 4. februar 2022 Wild Eyes skrev (3 timer siden): Ja, dette med misunnelse, kanskje den gangen når hun var fotballfrue, liksom nesten disney scenario: vakker ungpike gifter seg med fotballstjerne, lever av utseende og trening i vakkert hus på landet. Men så vokser man jo opp, får andre verdier, livet endrer seg og man vokser sammen med utfordringene og helt andre ting får en viktighet. Men ikke hos dem. Det går fortsatt i det samme sporet, fokuset er utseende og trening, enda de har både barn og et voksent liv. Vi andre har blitt voksne, det er ikke noe å misunne, om vi noen gang gjorde det i ordets rette forstand, drømmen om å bli reddet av en prins i skinnende rustning og leve livets glade dager ligger igjen der i fortida en plass. Jeg misunner ikke en person som får sin selvfølelse og verdi gjennom andres misunnelse og beundring. Det er et av de største helvetene en kan komme utfor og jeg føler heller oppriktig synd i henne, faktisk. Hun hår helt glipp av det ekte livet ved å heller leve det på nettet. Jeg misunner heller ingen som får selvfølelse og verdi gjennom likes og skrytekommentarer fra vilt fremmede mennesker. 27
Isola2 Skrevet 4. februar 2022 #56717 Skrevet 4. februar 2022 loffen skrev (1 time siden): Nysgjerrigheten tok meg, jeg måtte bare inn og se. Først mindreårige, så kaffekopp, klar for trening. Og neste bilde, 'done and done' med merkelig posering. Done and done? 😂jeg bare ler meg skakk, det er så komisk. Gleder meg til smoothiebilde etterfulgt av ekkel navle. Og hunden som kanskje tigger? Spennende. Ferdig!! Og ferdig!!! Hva er greia? 17
Hallepalle2 Skrevet 4. februar 2022 #56719 Skrevet 4. februar 2022 Når det gjelder å reklamere for fotobok oppfordrer jeg til å sjekke Liva Ingebrigtsen sin konto. Der ser man hva man kan få til når fokus er på produkter og ikke på modellen som sitter og blar drømmende i boken med lekre negler. Det meste som legges ut fremstår som hastverksarbeid. Vise klær tatt med mobilkamera i speil? Er det helt slutt på fotoshootene ute med lys og skjermer tro. Har fotografen lagt bort kamera for godt? 21
123Frustrert Skrevet 4. februar 2022 #56720 Skrevet 4. februar 2022 Hallepalle2 skrev (5 minutter siden): Når det gjelder å reklamere for fotobok oppfordrer jeg til å sjekke Liva Ingebrigtsen sin konto. Der ser man hva man kan få til når fokus er på produkter og ikke på modellen som sitter og blar drømmende i boken med lekre negler. Det meste som legges ut fremstår som hastverksarbeid. Vise klær tatt med mobilkamera i speil? Er det helt slutt på fotoshootene ute med lys og skjermer tro. Har fotografen lagt bort kamera for godt? Mulig LKE skal begynne å trene i Ingebrigtsen siden faren trapper ned som trener? 🤔 Ellers er sikkert bare Ingebrigtsen familien misunnelig på hva LKE for til med sin trening og laktatmåling.. Og når man prater om å være misunnelig.. huset til Livs og co 😍 det kunne jeg ha tenkt meg. Det er fint det 😀 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå