Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du om at hun ser ut som to forskjellige personer på bildene fra Mega hit programmet og de bildene hun selv legger ut på IG? På tv var hun en helt vanlig slank og søt dame, på IG er nesa halvert, huden flawless, armer og mage syltynne, rumpa stor og ansiktsformen smal. 

Er ikke det bare lys og vinkler,  da?  Jeg synes å huske en gang CBE ble konfrontert med at bildene hennes så redigerte ut, ikke bare påstod hun at hun ikke visste opp ned på Photoshop, men hun ble også ganske så ufin mot vedkommende som lurte. 

Sånn kan det altså gå..

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (10 timer siden):

Det mest pussige er med denne mangelen på kreditering er at CBE selv har innholdsproduksjon på SoMe som jobb. Hun har alle forutsetninger for å forstå hvordan det er at andre kopierer innholdet ditt, og likevel gjøres det ingen vurderinger. Mangelen på kollegialitet er også påfallende. 
 

Hva hadde hun tapt på å kreditere? Svaret gir seg selv, i og med at hun da ikke kunne ta æren for oppskriften, og fremstå som en kreativ kokk. 

Verste er at noen- om de ikke finner på alt vrøvlet selv- spør om hun skal lage ny kokebok. 
Kokebok basert på random oppskrifter på Google- repostet av halvlaken influencer med uklar målgruppe. Åkej 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Sunfl0wer skrev (9 timer siden):

Hun ser helt rå ut! Altså,her gjelder det å gripe etter halmstrå og kritisere alt man kan. At man bruker flere sider her på å diskutere antrekk...altså det er jo ikke noe fornuftig diskusjon🙈

Som flere har kommentert; i dag ba CBE følgerne vurdere to antrekk som hun viste frem. Dette er jobben hennes; ref «å bare være seg selv» til et publikum på 300.000. Antall følgere og engasjementet deres er det som avgjør hvor mye annonsører er villig til å bruke på annonser hos henne. Når hun poster innlegg der hun oppfordrer til å ha en mening, da er det et ledd i en strategi som både vil slå positivt ut på engasjementsraten og følgernes opplevelse av å kommunisere med CBE. Det hadde effekt 237 kommentarer så langt, hvilket er svært mye mer enn de ca 20 som er normalen (og da er svarene fra CBE regnet med). Likevel klør du deg i hodet over at antrekk diskuteres. 
 

Dette er ditt første innlegg i denne runden. Det er generelt og retter seg dermed mot alle. Om du reagerer på innlegg er det mer hensiktsmessig å sitere de innleggene du er uenig i, enn å generalisere.  

Så vil jeg minne om det du har fått til svar i mange andre tråder om influencere. De er påvirkere, og kan da komme til å påvirke negativt. I CBE sitt tilfelle er det mye kritisert at hun bedriver «thinspo», godt eksemplifisert av flere i tråden. På lik linje som SE (som du også mener må få gjøre som hun vil) er også CBE en påvirker med et stort publikum. Da er det andre hensyn å ta enn hva man selv har behov for, du har også ansvar for hvordan det du sender ut påvirker de som mottar det. Jeg synes det er skremmende hvor mange som forteller om hvordan hun kan være triggende for de med spiseforstyrrelse. Jeg synes det er påfallende at nettopp i hennes tråd, er det mange med erfaring med SF. Merk deg at diskusjon om antrekk er noe hun etterlyser og ber om. Diskusjon om negativ påvirkning og hennes ansvar derimot, det forholder hun seg ikke til. Der ser det ut til at hun har samme holdning som deg. Dette ble i grunnen bekreftet da hun ikke ville skrive under Sunn Fornuft plakaten for influencere som nettopp kom med klare råd om hvilket innhold man bør unngå å poste fordi det kan ha negative konsekvenser for følgerne. Dette er det som er bakgrunnen for mye av diskusjonen rundt bildene og innholdet som hun legger ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thinspo bedrives på daglig basis når hun deier seg foran speilet, presser lårene fra hverandre og tilter rumpa opp, for å få mest mulig thight gap på bildene. 

  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (16 timer siden):

Der står den nybakte 35-åringen og profesjonelle påvirkeren alene i sin egen stue; gapesmiler mot Skybert og poserer ultrakokett og hyperfeminint. Balanserer på høye hæler og poserer febrilsk og stivt for å fremstå så tynn som overhodet mulig. Prøver det ene splitter nye bursdagsantrekket etter det andre; antrekk så fulle av paljetter, fjær, see-through og bling at de hadde gjort selv kostymemakeren til ABBA misunnelig. 

 

 

 

 

 

... Og i mens, i Chile:

Screenshot_20220128-164958_Instagram.jpg

 

Skybert🤭😂😂😂

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medici skrev (11 timer siden):

Enig! Funkygine har åttpåtil 4 barn, dobbelt så mange, og ser smashing ut selv når hun ikke prøver 👌 Også de gangene hun bevisst legger ut uflatterende bilder, det gjør henne faktisk bare enda bedre.

Funkygine er et levende varmt menneske som er villig til å dele hele spekteret rundt sitt liv. Så mye mer viktig og riktig og ikke minst gjenkjennelig for lesere/følgere. CBO er en kunstig verden uten varme og sjarme 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen tok hun seg ikke tid til å legge ut film av frokosten på story - ikke mye romantikk og privat tid der i gården. Selv i en bursdag helg 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild Eyes skrev (13 minutter siden):

Så utrolig leit å høre, jeg håper jenta får hjelp til å klare å handtere det! Presset fra sosiale medier er helt ute av kontroll når det kommer til kropp og utseende, det er helt tragisk å se på. 

Jeg tror dessverre at spiseforstyrrelser er noe man har med seg i mange år eller livet ut, selv etter man blir frisk. Og med frisk mener jeg at man finner en måte å leve med det på uten at det underbevist tar kontrollen fra en. Og den trigges og vekkes opp av bilder og innhold rettet mot det. Det er som andre avhengigheter, en person med alkoholproblemer kan se på et festbilde og bare se på drinkene selv om de er ute av fokus, en med spiseforstyrrelser kan se etter flate mager, kragebein, markert kjeve og hake, thigh gap, og kinn som går mer innover. 

Lke har tidligere sagt at CBE hadde spiseforstyrrelser, men at hun er frisk. Jeg ser ikke en frisk CBE sånn sett, jeg ser faktisk ei som er desperat og ute av kontroll i forstyrrelsen på den måten at det blir ikke tatt et bilde eller film uten at minst en kroppsdel er markert særdeles tynn. Lke har også sagt til en jente i kommentarfeltet at det er ikke Carolines feil at hun har spiseforstyrrelser, da jenta spurte om de kunne ha en annet fokus på å vise frem badetøyet, enn hennes kropp, fordi det trigget henne og gjorde henne usikker. 

Jenta hadde helt rett i det, man kan se at den røde tråden i hennes innhold er at kroppen skal være i fokus og kroppen skal understrekes som tynn. Badetøyet og klær, dyr, barn, og alt annet er bare rekvisitter rundt henne, fokus nr 1 er utseende og kroppen slik hun vil og ønsker den skal være. For hva ellers skal jeg kalle det når hun jobber aktivt for å fremstå som svært tynn enn at det er slik hun vil det skal være? 

Oppdraget for Balion endte med bare problemer, det toppet seg attpåtil når CBE valgte å fokusere på at kroppen hennes var så smal og tynn, og at hun trente så hardt at klærne ga henne gnagsår. For en reklame, for meg vil Balion alltid bli forbundet med røde friksjonssår på ryggen.

Men hvorfor vil man egentlig trene så hardt at man får brannsår av klærne, man løper så langt at til og med huden gir etter. Hvordan er det ett positiv og sterkt fokus, om jeg skal si det sånn? For meg er det noe sykt over det når man trener seg til skader og er nærmest stolt over det, det er en farlig tankegang å bringe videre til de man liksom skal påvirke, de som ikke forstår bedre og tror at CBE og coach Eriksen har full kontroll fordi de prøver å markedsføre seg selv som folk som har peiling og kunnskap om trening. 

Det er galskap å se på utenfra det de driver med. Når man er syk, så ser man det ikke selv. Hun ser seg selv antakeligvis som tykkere og ikke pen nok siden hun må redigere seg enda tynnere (evt posere seg tynnere) og bruke filtre som forandrer ansikt og kropp til det ugjenkjennelige. Hun har tydeligvis ingen rundt seg som kan stoppe galskapen. Hva over 10 år som influencer med fokus på å poste hundretusenvis av bilder av seg selv på nettet gjør med hodet og tankegangen er ikke så vanskelig å tenke seg. Det er jo derfor hun redigerer seg fordi selv hun ikke er bra nok. 

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusern3 skrev (16 minutter siden):

Jammen tok hun seg ikke tid til å legge ut film av frokosten på story - ikke mye romantikk og privat tid der i gården. Selv i en bursdag helg 

De har svart på spørsmål fra spørsmålsrunden på Netfit sin insta både i dag og i går kveld så di sitter nok med ansiktet langt inni mobilen på siden av hverandre #romantisk

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkens, ønsker dere muskler i sagitalplanet? 😂 (Det heter forresten sagittal, men langsgående eller loddrett hadde holdt i massevis om hensikten var å gjøre seg forstått.) Ref. Netfit story. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en av de verste utførelsene jeg har sett på markløft 😯🤨 Stakkars ryggen og ikke minst nakken. Men jeg synes det er rart at de ikke ser dette selv og faktisk legger det ut? De driter seg jo ut og mister enda mer kredibilitet. 

Hentet fra Netfit storyes 😊

Screenshot_20220129-111510_Instagram.jpg

Screenshot_20220129-111500_Instagram.jpg

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor får de treningskunskapen sin fra? Reiser de på kurs eller foredrag,  arbeider de med folk som hele tiden kan mer enn dem slik at de holder seg oppdatert, og passer på rett utførelse av øvelser? Bildene over her er ikke første gang det blir påpekt at noe blir utført mangelfullt eller feil,  jeg vil tro at dersom de har tenkt å leve av å lære andre å trene, så har de et skikkelig nettverk rundt seg selv? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt opphengt i dette med stor rompe, men ikke store lår! Hvorfor er det så bra å ha mye muskler i rompa og ikke i lårene??

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild Eyes skrev (6 minutter siden):

Hvor får de treningskunskapen sin fra? Reiser de på kurs eller foredrag,  arbeider de med folk som hele tiden kan mer enn dem slik at de holder seg oppdatert, og passer på rett utførelse av øvelser? Bildene over her er ikke første gang det blir påpekt at noe blir utført mangelfullt eller feil,  jeg vil tro at dersom de har tenkt å leve av å lære andre å trene, så har de et skikkelig nettverk rundt seg selv? 

jeg trodde han adrian paul, (riktig navn?) var en med kunnskap? synes jeg har sett ham nylig avbildet med CBE så da må jo han være involvert enda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...