Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Isola2 skrev (1 time siden):

Det hadde seriøst vært en Instagram-konto verdt å følge «behind the scene - Lasse og Carro»

DEN hadde jeg fulgt!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medici skrev (2 minutter siden):

Fremstillingen av de to kroppene kan fint settes i perspektiv. Funkygine ser smashing uansett hvordan hun fotograferes, mulig CBE også gjør det, men hun er så ihjelredigert og overposert at det er vanskelig å vite.

Nå var det likevel ikke det som var poenget, men at CBE tilsynelatende ser smashing ut etter å ha født to barn. Da må det vel være lov å si at Funky ser smashing ut etter å ha født 4!!! barn. Det var det perspektivet mitt handlet om. Var ikke jeg som først dro inn antall fødsler som en faktor for utseende på kropp...

De ser begge bra ut. Herregud. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (10 minutter siden):

Nei. Hun er merkevaren og jobben sin. Så jeg fatter faktisk litt mer enn du slenger ut her. Men jeg sier at denne tråden handler om så mer enn det og det er bare rett og slett ikke troverdig mer🤦‍♀️

CBE.no viser frem et narrativ og en persona som løper, kler seg og drikker kaffe (du kan vel være enig i at det er hovedtemaene?). Mange tenker at dette narrativet ikke er troverdig, verken treningen, utseendet eller tekstene. Narrativet er likevel en måte å tjene penger på, firmaet lever av reklameinntekter. CBE-personaen «liker» derfor ulike sminkemerker, møbler, bilder, hoteller, byer eller klær basert på hva firmaet kan tjene penger på. En periode likte de feks Jysk og svisker. At du ikke synes kritikken og omtalen av reklamekanalen er troverdig, vil nok de fleste leve godt med. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

CBE.no viser frem et narrativ og en persona som løper, kler seg og drikker kaffe (du kan vel være enig i at det er hovedtemaene?). Mange tenker at dette narrativet ikke er troverdig, verken treningen, utseendet eller tekstene. Narrativet er likevel en måte å tjene penger på, firmaet lever av reklameinntekter. CBE-personaen «liker»derfor ulike sminkemerker, møbler, bilder, hoteller, byer eller klær basert på hva firmaet kan tjene penger på. En periode likte de feks Jysk og svisker. At du ikke synes kritikken og omtalen av reklamekanalen er troverdig, vil nok de fleste leve godt med. 

Ja,det er mye av hovedtemaene. Aldri sagt at hun er den mest inspirerende influenceren😛 Men ikke alltid man trenger så mye fornuftig inspirasjon. Av og til så er overfladiske ting også helt greit. Som at jeg liker å se på nyhetene,men har reality serier som Kardashian og Real Housewives som min guilty pleasure. Det er sjeldent noe fornuftig man får ut av de seriene men liker det uansett😛 Det er rom for alt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltussa
Sunfl0wer skrev (41 minutter siden):

Joda,det er å lete😛 Hva de gjør utenom jobben diskuteres ikke? Ja,særlig. Så du påstår altså at det ikke diskuteres individ her? Kun treasures og hvordan de driver det? 

Jobben er jo bildene de legger ut, som stort sett handler om CBE sine filtrerte bilder( og barna). De ER bedriften og bedriften diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Det siste er mange uenige i. Skal det være rom for thinspo som er potensielt farlig for leseren? For reklame uten eller mangelfull merking? For eksponering av barn? For et fake bilde av kropp og ansikt, oppnådd gjennom filtre og retusjering? For å oppfordre til hodeløst forbruk av møbler og klær? 
Vi kan ikke more oss til bevisstløshet.

Jeg siktet til at hun ikke er den mest inspirerende når det kommer til at det går i mye av det samme som kaffe,løping og klær. Så litt humor i livet skader ikke. Prøv det🙂

At hun bedriver thinspo er ikke jeg enig i. Tynn har hun vært i alle år. Eksponering av barn er ikke greit. Så jeg sier ikke at alt hun gjør er bra og rett,men ikke alt trenger å kritiseres og tråden har mistet troverdigheten om folk vil tro det eller ikke. Men man får være enig i å være uenig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltussa skrev (6 minutter siden):

Jobben er jo bildene de legger ut, som stort sett handler om CBE sine filtrerte bilder( og barna). De ER bedriften og bedriften diskuteres.

Det er ikke bare bedriften som diskuteres. Men om man ikke ser det,eller ikke vil se det,så greit🤷‍♀️

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare bedriften som diskuteres. Men om man ikke ser det,eller ikke vil se det,så greit🤷‍♀️

Nevn noe som er diskutert og som ikke er fremkommet i deres kanaler, så er det enklere å forstå hva du mener. 

  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare bedriften som diskuteres. Men om man ikke ser det,eller ikke vil se det,så greit🤷‍♀️

Men da sier vi det slik. 👋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Det siste er mange uenige i. Skal det være rom for thinspo som er potensielt farlig for leseren? For reklame uten eller mangelfull merking? For eksponering av barn? For et fake bilde av kropp og ansikt, oppnådd gjennom filtre og retusjering? For å oppfordre til hodeløst forbruk av møbler og klær? 
Vi kan ikke more oss til bevisstløshet.

Nettopp.

Og å diskutere og kritisere disse aspektene ved CBE.no (som altså ikke må forveksles med en privatperson i Sarpsborg) er å kritisere valgene en virksomhet og medieaktør gjør av forretningsmessige hensyn.

CBE.no tjener penger på manges bekostning, ut fra disponeringer firmaet gjør med åpne øyne. Det er en legitim tematikk for offentlig kritisk debatt.

Endret av Aricia
  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (53 minutter siden):

Mange som har misforstått hva som er tema her. Derfor jeg sier at denne tråden,blant flere her inne på KG har mistet troverdigheten for lenge siden. En podcast ble ikke oppkalt etter forumet for at det er kjent for å være så konstruktivt eller holde seg innen fornuftige linjer akkurat🙈

Bare minner om at Kvinneguiden er mye, mye mer enn Rampelysforumet og at podkasten ikke handler om Rampelys.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Nevn noe som er diskutert og som ikke er fremkommet i deres kanaler, så er det enklere å forstå hva du mener. 

Det går mye på hets av utseende og kropp. Ting som ikke er konstruktivt i det hele tatt. Det ser man bare nå i denne diskusjonen i kveld der brukere sammenligner kroppen til CBE og Funkygine. Kropp og utsee de skal ikke sammenlignes og helst ikke diskuteres. Men folk tror de har eierett til å diskutere hva de vil kun fordi noen er offentlig. Eksempler finnes det nok av,men om man er interessert så kan man lete litt selv også🙂  

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust skrev (2 minutter siden):

Bare minner om at Kvinneguiden er mye, mye mer enn Rampelysforumet og at podkasten ikke handler om Rampelys.

Podkasten handler om kvinneguiden forumet og hvis det finnes enda værre ting i tråder på KG enn her på Rampelys...uff sier jeg bare da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aricia skrev (1 minutt siden):

Ang. det uthevede: Å bedrive thinspo og å VÆRE TYNN, der ute i virkeligheten, det er virkelig to forskjellige ting.

Det første er noe en medieaktør gjør på SoMe, ved hjelp av en rekke virkemidler som feks kameravinkel, filterbruk, antrekk og poseringer. Det er et særdeles bevisst valg, tatt på nytt fra dag til dag. Det er ikke noe som med nødvendighet bare  "følger" av at man evt er slank.

I denne enormt viktige nyansen ligger hele forskjellen mellom CBE.no og privatpersonen Caroline Berg Eriksen. 

Jeg synes at påstander om at det bedrives thinspo er drøyt. Hvis du mener at hun bevisst gjør det for thinspo så bør du vel melde henne inn til forbrukertilsynet og instagram da? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (2 minutter siden):

Jeg synes at påstander om at det bedrives thinspo er drøyt. Hvis du mener at hun bevisst gjør det for thinspo så bør du vel melde henne inn til forbrukertilsynet og instagram da? 

Er det folkeopplysning om hva som er thinspo og hva som er innafor å diskutere om en influencerbedrift du bedriver med her i tråden nå? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...