Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Finngirl skrev (4 minutter siden):

Nei. Men de fleste matbloggere som faktisk har satt sammen sin when oppskrift, ber om credit til egen side, om oppskriften repostes. Selv om hun endrer babyspinat til spinat og bruker 20 g mindre pasta. I tillegg skriver fansen ååå så flink du er fine du ❤️
Hadde jeg postet en artikkel på egen nettside uten å nevne kilde hadde vel folk antatt det var mitt verk. Hun er jo utdannet journalist. Eller. «Journalist». 

Det mest pussige er med denne mangelen på kreditering er at CBE selv har innholdsproduksjon på SoMe som jobb. Hun har alle forutsetninger for å forstå hvordan det er at andre kopierer innholdet ditt, og likevel gjøres det ingen vurderinger. Mangelen på kollegialitet er også påfallende. 
 

Hva hadde hun tapt på å kreditere? Svaret gir seg selv, i og med at hun da ikke kunne ta æren for oppskriften, og fremstå som en kreativ kokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blinkie
FruRosa skrev (2 timer siden):

Jeg legger ved skjermdump som dokumentasjon. Har selvsagt sladdet det mindreårig har skrevet på kortet, og også litt av CBEs kommentar da denne gjengir teksten ordrett.

Dette er faktisk noe av det slemmeste jeg har sett fra den kanten! Her har mindreårig laget bursdagskort til mammaen sin, og skrevet noe vedkommende mener er fine ord. Mammas takk er å oute dette for "hele verden" og i tillegg le av det!

Screenshot_20220128-132914_Instagram.jpg

Så slemt gjort av cbe 😡😢😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finngirl skrev (16 timer siden):

Synes det er like rart hver gang, at oppskriftene hennes alltid er identiske med noen andres oppskrift. Vekt, mål, oppramsing av ingredienser og fremgangsmåte. 
Men. Er vel bare lys og skygge 😆
 

https://theclevermeal.com/pasta-with-spinach-easy-quick/

 

BD011BB9-B18F-40BF-8BEA-8A6030288B2F.png

«Njuuut» 🙄

For en kvalitet!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Når der gjelder bursdagsantrekk-valget har jeg i grunnen bare en undring. Antrekket er fra en merkevare som hun har vist seg i flere ganger. Først på Megahit, så jul, så nyttåraften og nå bursdag. Ingen av innleggene er merket med reklame. Første gang ble det spurt i kommentarfeltet, hvorpå CBE svarer. Så ble merkevaren tagget i bildet og i dag finner man det til slutt i bildeteksten. 
 

Enten er ikke CBE attraktiv nok som kanal til at de ønsker samarbeid, eller så mangler merkingen fra de som utgir seg for å være «best i klassen». 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutten_ skrev (12 minutter siden):

Hvor  henter hun inspirasjon fra når det kommer til antrekk?  Og hvem lar seg inspirere ? 

Screenshot_20220128-154346_Instagram.jpg

Screenshot_20220128-154315_Instagram.jpg

Klart det blir BH, hvorfor dekke til kroppen når man kan vise alt? Må jo vise mest mulig hud? Gullkjolen var ganske fin, men dette svarte antrekket ser latterlig ut. Og hvem kler seg så tynnkledd midt på vinteren? :huh:

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (7 timer siden):

Nå har jo CBE er en jobb.. rart du ikke har fått med deg det. Jeg tenker at det er nok andre som heller burde fokusere på å jobbe, i hvertfall ha noe fornuftig å bruke tiden på. 

Har du ikke noe fornuftig å gjøre i stedet for å følge med på hva som blir skrevet her inne, og i tillegg komme med spydige bemerkninger til andre brukere? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (50 minutter siden):

Jeg har avfulgt henne for en stund siden. Det er forkastelige verdier hun promoterer på blogg og sosiale medier, og den beste måten å si fra på er å avfølge. Håper flere gjør det samme, inntil hun kan begynne å stå for noe mer meningsfullt enn thinspo og sykelig kroppsfokus. Spesielt håper jeg at yngre jenter som ikke har godt av dette slutter å følge henne og lar bedre forbilder vise vei gjennom ungdomstiden.

Hvor mange av dere her inne på forumet følger henne? 

Jeg trykket slutt å følge rett etter nyttår…mitt nyttårsforsett var å ikke følge noen som ikke får meg til å føle meg bra..Så de fleste influenserkontoer , bla Sofie Elise, Pilotfrue, Caroline, LAR, Drage,ble avfulgt:) 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en gang på bloggen hvor hun hadde fått oppskriften fra på en av middagsrettene. Kommentaren min ble aldri publisert. Ganske så frekt og ufint å stjele andres oppskrifter og late som det er sin egen 😡

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt hvordan hun skal feire dagen, begge antrekk passer vel til nattklubb besøk. Om hun og gemalen skal kose seg alene hjemme er det nederste midt i blinken, kanskje buksen har borrelås nedover beina også🤣.

Om det er familieselskap derimot så bør hun finne noe annet. Men jeg gjetter på at det kun er reklame, så kveldens antrekk blir nok alternativ 3.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at de nå har løpt 15 km(og en fergetur) til overnattingsstedet/bursdagsfesten?Veldig sporty da 😅men ja føler de alltid skal være så «ekstra»..

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et Harry antrekk 😹 

Noen som har lagt merke til at på noen av bildene på Instagram vises ikke antall likes, mon tro hvorfor?? 🤔😂

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ultiva skrev (9 minutter siden):

Der står den profesjonelle påvirkeren helt alene i sin egen stue; gapesmiler mot Skybert og poserer ultrakokett og hyperfeminint. Balanserer på høye hæler og poserer febrilsk og stivt for å fremstå så tynn som mulig. Prøver det ene splitter nye bursdagsantrekket etter det andre; antrekk så fulle av paljetter, fjær, see-through og bling at de hadde gjort selv kostymemakeren til ABBA misunnelig. 

 

 

... Og i mens, i Chile:

Screenshot_20220128-164958_Instagram.jpg

Men dette er i Chile min venn. Cbe lever jo klær til Fretex og gjør dermed sitt. Hun kan jo på ingen måte lastes for alle klærne i Chile. Akkurat som at hun tar med seg bambustannbørsten på cruise. Hun gjør jo det hun kan for miljøet. Alle monner drar..

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (34 minutter siden):

Stemmer det at de nå har løpt 15 km(og en fergetur) til overnattingsstedet/bursdagsfesten?Veldig sporty da 😅men ja føler de alltid skal være så «ekstra»..

Har de hatt "kveldens antrekk" og annen bagasje med på løpeturen, da?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...