Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle må gjøre det som passer for seg ift #stilleoktober tenker jeg. Full respekt for de som fortsetter debattene hvis de vil det -  mens andre av oss tar en pause. Det skal da absolutt ikke være noe press rundt det. De som føler det er riktig uteblir, de som vil holde debattene igang gjør det. Det er jo ikke noe "vi" egentlig. Vi er individuelle debattanter på et offentlig forum, med ulike meninger - også om dette. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg føler at det jeg ønsker at bedriften skal slutte med, gjør de bare MER av fordi de syns det er "gøy" å provosere brukerne her inne. At LKE faktisk DELER at han får 100-200 meldinger fra folk som "ler seg ihjel" osv tyder jo på dette. 

Jeg ser ikke på det som en konkurranse ift å se om "vi" klarer å holde oss unna. Jeg syns ikke de fortjener oppmerksomhet slik de holder på, og at jeg velger å ikke følge med noe sted på de for en måned - det er min respons på at jeg syns de oppfører seg uprofesjonelt. 

Det er så mange gode debattanter her, med veldig gode formulerings- og formidlingsevner. Hva med kronikker og leserinnlegg andre steder f.eks? Med debatter i kommentarfelt. Det hadde vært noe ! 

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (3 timer siden):

Jeg er med på #stilleoktober, MEN jeg er usikker på om det virker. Og om det virker, så er jeg usikker på om det fyller sin misjon.

Jeg trenger ingen detox, tiden jeg bruker her inne er minimal, det går ikke ut over mitt engasjement for samfunnet på andre arenaer. Fra hva jeg leser her inne, er jeg ikke den eneste med slik kapasitet. Jeg trigges heller ikke av hva jeg ser, på en slik måte at det er usunt for meg. Videre, Jeg besøker kanalene deres svært sjeldent. Jeg trenger ikke det, mesteparten av infoen får jeg her inne. Min pause går på ingen måte ut over lesertallene deres. Til slutt, jeg har ikke troen på at å slutte å kritisere det kritikkverdige, vil ende (eller redusere) det kritikkverdige de leverer.

Jeg bekymrer meg for at #stilleoktober kommer tilbake og biter oss i ræva. Tenk på hvilken ammunisjon vi potensielt utstyrer metakritikerne (og Eriksens selv) med.

Hva hvis trafikken her inne ikke opphører? Selv om enkelte ser ut til å tro at vi er en stor organisme, så består denne tråden av mange, svært forskjellige, mennesker. Sjansen er stor for at CBE-tråden fortsetter å trone på toppen. Hvilke argumenter kan dette føre til? De HAR virkelig ikke et liv! De er sykelig avhengige! De klarer ikke å la vær å forfølge Caroline. Disse argumentene vil komme, uavhengig om det er et fåtall som holder tråden i gang. Er det noe vi vet, så er det at alt snues til parets fordel, det finnes ingen redelighet på den siden av gjerdet. De kommer ikke til å si at "joda, flesteparten holdt kjeft en måned, det var kun et fåtall idioter som holdt det gående"

Hva hvis trafikken til deres kanaler ikke går ned? Da kan kritikken i denne tråden en gang for alle avskrives som oppgulp fra et ekkokammer. Det var dette med redelighet, det hjelper ikke at ingen av oss egentlig bidrar til lesertallene i utgangspunktet. Kvinneguiden hadde en diger kampanje mot oss, men vi merket ingen ting, de er ubetydelige... Dessverre tror jeg at det er en fare for at de får flere klikk i oktober også. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å være uhyre nyskjerrig på hvilke triks de drar opp av hatten. Og ingen her inne kan fortelle meg hva de gjør, så da må jeg inn og se selv...

Og derfor tror jeg også at oktober, takket være dette initiativet, kommer til å bli ekstra ille for de yngste rekvisittene. I tillegg tror jeg de tar thinspo til nye høyder, både herr og fru. Og vi skal ikke se bort ifra noen saftige provokasjoner fra Lars Kristian i tillegg. Kanskje han er heldig og kjører på et annet kjæledyr, starter en skogbrann eller Astrid S (vilkårlig valgt kvinnelig kjendis) er 20 kg for tung.

Og når oktober er ferdig, så strømmer vi alle tilbake, og ingen skade har skjedd på Kulås. Annet enn at de har fått ny ammunisjon. #stilleoktober minner meg om da NRK skulle la være å spille låtene til Michael Jackson i 2 uker. Hva er poenget? Men jeg skal bidra...

Men de leser jo ikke her inne, så de vet jo ikke at det er stille oktober :)

Skrevet (endret)
CecilieX skrev (2 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg blir provosert av det uthevede. Jeg så også at @Luvinesta også kommenterte at h*n ikke trodde vi kom til å klare det, så da liner man opp et scenario ala det @Felis snakker om. 

For å avklare (igjen)! Min interesse for CBE.no handler om hvordan hun bruker sine kanaler negativt. Jeg har ikke noen interesse eller avhengighet for å følge med på «livet» som presenteres. Jeg sjekker innom IG dersom noe diskuteres her, men følger ikke kanalen. Grunnen til at jeg sjekker er at jeg vil gjøre meg opp en egen mening, ikke stole på gjenfortellingen. 

Jeg har notert meg at to relativt nye brukere har «bekreftet» påstanden om at de går inn i CBE sine kanaler på grunn av aktiviteten her på KG. 

Enig med @Felis i at #stilleoktober nå har ført til at man har malt seg inn i et hjørne. Uansett utfall vil man nå ikke få en «gevinst», da alt kan tolkes positivt for CBE sin side. 

Målet mitt er å påtale det som skjer av negativ påvirkning, nå har denne mer eller mindre kollektive beslutningen bare medført å «mute» kritikken uten noen annen åpenbar gevinst. Og jeg klør meg litt i hodet over hvordan vi endte opp her. Det har vært CBE.no sin våte drøm å få tråden taus, og nå blir det sånn🙄

I mens hevdes det at initiativet om #stilleoktober handler om at kjerringene skal sitte i skammekroken og tenke nøye over alt det gale de har gjort. 

Jeg kjenner ikke på et slikt behov.  

Og kjenner jeg lusa på gangen vil innlegget mitt tolkes som kalde føtter. 

Well played. 

Jeg tenker at det ikke er noen skam å snu - jeg tror etter å ha lest litt i det siste og tenkt litt at #stilleoktober vil virke mot sin hensikt og at CBE vil tenke at de har vunnet. Det er jeg rett og slett ikke interessert i at skal skje! 

@FruRosaskriver: «Og jeg sitter med en ekkel følelse av at mange her blir med på dette for ikke å stemples som avhengig av tråden/kritikken/CBE &LKE sine SoMe.»

Det kan godt være og jeg skjønner hvorfor det skrives. Selv vet jeg med meg selv at jeg ikke er avhengig av noen av delene, hverken tråd, kritikk, CBE og LKEs SoMe-kanaler, og at jeg (og jeg tror de aller fleste i denne tråden med meg) klarer å ha flere tanker i hodet samtidig og ha både samfunnsnyttige jobber/barn/trening/verv etc., og også titte innom her nå og da fordi man er seg sin forbrukermakt bevisst. Det er ikke dermed sagt man er avhengig. 

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 17
Skrevet

Jeg syns bare det blir feil at CBE/LKE sine idiotiske provokasjoner knebler debatten.

• Liker 14
Skrevet
FruRosa skrev (18 minutter siden):

Jeg syns bare det blir feil at CBE/LKE sine idiotiske provokasjoner knebler debatten.

Ikke uenig, men jeg syns disse provokasjonene tar over mye av debatten. At det er de som blir diskuert (av meg også) 

• Liker 7
Skrevet

Hvis C og LK følger med tråden her (noe det er grunn til å tro), så må de jo føle seg uhyre betydningsfulle.

Ikke bare er tråden den heteste på rampelyset, hver eneste dag, året rundt, men det diskuteres fram og tilbake i dagevis om man skal ha #stilleoktober eller ikke. SKAL vi overse dem i 31 dager? Eller ikke🤔

Det brukes krigsmetaforer som ammunisjon, vinne eller tape. Det store spørsmålet er hva som vil skje om man skriver/lar være å skrive, og hvordan paret vil reagere om man gjør sånn eller sånn.

Dette paret, som er store og viktige på ett eneste sted i verden - Kvinneguiden. (Bortsett fra i egne hoder da.)

Dette er hva Norges en gang største blogger (og fotballmannen hennes) er blitt til.

God #stilleoktober

Skrevet (endret)
Finlay skrev (33 minutter siden):

Hvis C og LK følger med tråden her (noe det er grunn til å tro), så må de jo føle seg uhyre betydningsfulle.

Ikke bare er tråden den heteste på rampelyset, hver eneste dag, året rundt, men det diskuteres fram og tilbake i dagevis om man skal ha #stilleoktober eller ikke. SKAL vi overse dem i 31 dager? Eller ikke🤔

Det brukes krigsmetaforer som ammunisjon, vinne eller tape. Det store spørsmålet er hva som vil skje om man skriver/lar være å skrive, og hvordan paret vil reagere om man gjør sånn eller sånn.

Dette paret, som er store og viktige på ett eneste sted i verden - Kvinneguiden. (Bortsett fra i egne hoder da.)

Dette er hva Norges en gang største blogger (og fotballmannen hennes) er blitt til.

God #stilleoktober

For en del var det dette som var utgangspunktet: Å avdekke om engasjementet på KG har effekt på lesertall og om paret bruker KG som nyttige idioter som biter på provokasjoner. En stille oktober vil kunne være svar på tiltale og en mulighet til å sjekke dette ut. 

Problemet mitt er at dette ikke er en så interessant problemstilling at det rettferdiggjør å mute den legitime kritikken. 

Jeg synes denne imaginære duellen mellom KG mot CBE/LKE blir hauset opp, egentlig ved at LKE selv pekte på den. Det er HAN som har pustet og pustet og pustet på bålet helt siden han ble avslørt med falske kommentarer og redigering. Ikke det minste rart, all den tid dette ble starten på fall i lesertall. 

De siste ukene har mer og mer av diskusjonen handlet om det LKE poster i sine kanaler. Kanskje er det mer hensiktsmessig å ha en LKE-fri oktober? 

Jeg stemmer for «ikkeværenyttigidiot» oktober, det er kanskje det som egentlig etterspørres: å ikke la seg provosere når det hives ut agn. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Jeg ser at så fort man så at #stilleoktober kunne bli en realitet, så begynte man å få kalde føtter og leter etter en måte å rasjonalisere at man kan fortsette å skrive. Veldig synd, men dessverre ikke uventet.

• Liker 17
Skrevet
Nudeldama skrev (5 minutter siden):

Jeg ser at så fort man så at #stilleoktober kunne bli en realitet, så begynte man å få kalde føtter og leter etter en måte å rasjonalisere at man kan fortsette å skrive. Veldig synd, men dessverre ikke uventet.

Denne tråden er ikke man. Det er en tråd med mange ulike brukere med ulikt syn på virkningen av en stille oktober, og hvorvidt det vil trigge eller demper  galskapen i influencingen i Villa Kulås. 

Det er det brukerne prøver å vurdere frem her. 
Som du kanskje vet er det en del i kanalen som ville vært svært trist om blir trigget til mer av, f. eks utlevering av egne mindreårige barn, manisk og potensiell skadelig trening/kosthold/krroppsfokus (thinspo) og uredelige samarbeid med annonsører.

Kred til deltakerne i tråden som belyser dette.

Det minst bekymringsfulle er jo om det trigger PTÅge og hans fru til mer av angrep på alle som tar feil, det er hysterisk morsomt og underholdende å se voksne mennesker drite seg så loddrett ut, gang etter gang, sett i lys av alle de dårlige valgene de selv gjør. 

• Liker 46
Skrevet
Dark Star skrev (1 minutt siden):

Denne tråden er ikke man. Det er en tråd med mange ulike brukere med ulikt syn på virkningen av en stille oktober, og hvorvidt det vil trigge eller demper  galskapen i influencingen i Villa Kulås. 

Det er det brukerne prøver å vurdere frem her. 
Som du kanskje vet er det en del i kanalen som ville vært svært trist om blir trigget til mer av, f. eks utlevering av egne mindreårige barn, manisk og potensiell skadelig trening/kosthold/krroppsfokus (thinspo) og uredelige samarbeid med annonsører.

Kred til deltakerne i tråden som belyser dette.

Det minst bekymringsfulle er jo om det trigger PTÅge og hans fru til mer av angrep på alle som tar feil, det er hysterisk morsomt og underholdende å se voksne mennesker drite seg så loddrett ut, gang etter gang, sett i lys av alle de dårlige valgene de selv gjør. 

Nemlig (det uthevede) 

Her er det mange ulike syn og betrakninger (som gjør det interessant å disktuere også dette med en stille måned) 

CBE-tråden er ikke en klubb eller forening. Det at det er ulike tanker om stilleoktober er ikke "interne konflikter". Dette er en åpen debatttråd med mange forskjellige utgangspunkt for å delta. 

• Liker 30
Skrevet (endret)

At noen uttrykker innvendinger mot "stille oktober" betyr ikke automatisk at de er avhengige av å skrive/lese i denne tråden! Det viser heller sunne meningsforskjeller, som faktisk motbeviser "dere" og "man".

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 38
Skrevet
Nudeldama skrev (31 minutter siden):

Som du ser av @Inocybe sitt innlegg så forutså jeg at også dette kunne brukes til å diskreditere brukerne her inne. 

Jeg imøteser gjerne dine tanker på hva en stilleoktober kan ha for positiv effekt utover det som du har ønsket: at man ikke diskuterer bedriften. 

Min hensikt er å påtale det kritikkverdige for å bevisstgjøre. Hvordan vil stilleoktober tjene min sak? 

Skrevet (endret)

La oss nå ikke glemme at denne, og andre tråder på Kvinneguiden gir klikk og inntekt i form av treff for KG. Google belønner dette med enda mer spredning. Jeg overhørte en guttegjeng på bussen utbasunere at "alt man googler fører til Kvinneguiden". Unggutter.  Ikke at det nødvendigvis henger sammen, men det er jo rimelig åpenbart at Lars Kristian Eriksen mener at tråden om firmaet han jobber for har stor nok betydning for ham til skape provokasjoner og adressere tråden direkte i hans (og hennes) kanaler.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 22
Skrevet
CecilieX skrev (7 minutter siden):

Som du ser av @Inocybe sitt innlegg så forutså jeg at også dette kunne brukes til å diskreditere brukerne her inne. 

Jeg imøteser gjerne dine tanker på hva en stilleoktober kan ha for positiv effekt utover det som du har ønsket: at man ikke diskuterer bedriften. 

Min hensikt er å påtale det kritikkverdige for å bevisstgjøre. Hvordan vil stilleoktober tjene min sak? 

Hvorfor må det tjene din sak?

Ellers ser jeg flere gode grunner til å ta en pause:

1. Som det først ble nevnt, for å se om det faktisk har en effekt på lesertallene hos CBE/LKE.
2. For å se om det har en effekt på det de poster (mer eller mindre provoserende innlegg)
3. Det å ta et steg tilbake og ta en pause kan være lurt for oss alle i mange sammenhenger. Det kan gi en pustepause og gjøre at man får et litt annet perspektiv på ting. Som tidligere nevnt, man kan lett havne i en boble her inne om man er veldig aktiv, og ting blir større enn de egentlig er i den "virkelige verden".
4. For å ikke å trigge/forverre en potensiell helseproblematikk hos CBE.
5. For ikke å muligens skaffe mer trafikk og nysgjerrighet til CBE/LKE enn det er i dag (ref. punkt 1 og 2).
6. Man kan bruke den tiden til å heller lete etter arenaer hvor man når flere og viktige personer med de viktige sakene - melde inn til myndigheter/tilsyn, skrive leserinlegg eller kronikk, starte egen blogg osv.

• Liker 13
Skrevet (endret)

Forøvrig oppfatter jeg @Luvinesta og @Nudeldama sine innlegg som et forsøk på omvendt psykologi. Som om det skulle være viktig for meg å «motbevise» dem om at jeg ikke klarer å være stille en måned. 

Saken her er fortsatt ikke om tråden består av en gjeng kjerringer som ikke har bedre ting å bruke fritiden sin på. 

Det blir faktisk for dumt. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Nudeldama skrev (5 minutter siden):

Hvorfor må det tjene din sak?

Ellers ser jeg flere gode grunner til å ta en pause:

1. Som det først ble nevnt, for å se om det faktisk har en effekt på lesertallene hos CBE/LKE.
2. For å se om det har en effekt på det de poster (mer eller mindre provoserende innlegg)
3. Det å ta et steg tilbake og ta en pause kan være lurt for oss alle i mange sammenhenger. Det kan gi en pustepause og gjøre at man får et litt annet perspektiv på ting. Som tidligere nevnt, man kan lett havne i en boble her inne om man er veldig aktiv, og ting blir større enn de egentlig er i den "virkelige verden".
4. For å ikke å trigge/forverre en potensiell helseproblematikk hos CBE.
5. For ikke å muligens skaffe mer trafikk og nysgjerrighet til CBE/LKE enn det er i dag (ref. punkt 1 og 2).
6. Man kan bruke den tiden til å heller lete etter arenaer hvor man når flere og viktige personer med de viktige sakene - melde inn til myndigheter/tilsyn, skrive leserinlegg eller kronikk, starte egen blogg osv.

Dette har det vært argumentert for av metakritikere så mange ganger. Man bør ikke skrive i tråden, for da gir det mer klikk. 

Hittil har tråden i alle år vært svært aktiv, men lesertallene har sunket jevnt og trutt. Hypotesen kan like gjerne være at tråden bidrar til frafall av lesere. 

Skrevet
CecilieX skrev (4 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg blir provosert av det uthevede. Jeg så også at @Luvinesta også kommenterte at h*n ikke trodde vi kom til å klare det, så da liner man opp et scenario ala det @Felis snakker om. 

For å avklare (igjen)! Min interesse for CBE.no handler om hvordan hun bruker sine kanaler negativt. Jeg har ikke noen interesse eller avhengighet for å følge med på «livet» som presenteres. Jeg sjekker innom IG dersom noe diskuteres her, men følger ikke kanalen. Grunnen til at jeg sjekker er at jeg vil gjøre meg opp en egen mening, ikke stole på gjenfortellingen. 

Jeg har notert meg at to relativt nye brukere har «bekreftet» påstanden om at de går inn i CBE sine kanaler på grunn av aktiviteten her på KG. 

Enig med @Felis i at #stilleoktober nå har ført til at man har malt seg inn i et hjørne. Uansett utfall vil man nå ikke få en «gevinst», da alt kan tolkes positivt for CBE sin side. 

Målet mitt er å påtale det som skjer av negativ påvirkning, nå har denne mer eller mindre kollektive beslutningen bare medført å «mute» kritikken uten noen annen åpenbar gevinst. Og jeg klør meg litt i hodet over hvordan vi endte opp her. Det har vært CBE.no sin våte drøm å få tråden taus, og nå blir det sånn🙄

I mens hevdes det at initiativet om #stilleoktober handler om at kjerringene skal sitte i skammekroken og tenke nøye over alt det gale de har gjort. 

Jeg kjenner ikke på et slikt behov.  

Og kjenner jeg lusa på gangen vil innlegget mitt tolkes som kalde føtter. 

Well played. 

Hvorfor provosert? Skjønner ikke helt. Jeg verken tror eller mener at alle som deltar aktivt her er avhengig. Jeg undret meg rundt temaet, og effekten av #stilleoktober. Jeg tror dog at det finnes mennesker som er her avhengig av å sjekke her og CBEs kanaler, og som kanskje kommer til å kjenne at det klør i fingrene hvis de skal holde seg unna en hel måned. Hvem det er, hvor mange osv, aner jeg ikke. Og jeg hentydet heller ikke til noen spesifikke som jeg mener kan få problemer med å holde seg unna. Det var en generell undring. 

Selv så synes jeg det er interessant å se om det har noen effekt på CBE. Men jeg gir blanke i om folk vil fortsette å diskutere her eller ikke under #stilleoktober. Jeg ser på det som et morsomt eksperiment. Men folk får gjøre som de vil, tenker jeg. 

Det virker som om det legges litt mye i #stilleoktober , jeg forstår ikke helt det med om man har malt seg inn i et hjørne og det andre. Vi kan aldri hindre CBE i å vri og vende på alt som sies om henne, berettiget kritikk eller ikke, men har det noe å si? Den saklige kritikken som diskuteres her, som thinspo, eksponering av barn, brudd på reklamelov osv anser jeg å være kjempeviktig, og jeg tror KG bidrar med bevisstgjøring ift dette. Og det kan ikke CBE vri eller vende på uansett, for fakta er fakta. 

Jeg er forøvrig også en av de som stikker innom bloggen eller IG (før jeg blokkerte) basert på hva som diskuteres her. Så i mitt tilfelle er det KG som genererer trafikken dit. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

jeg er stort sett fraværende fra både debatten og CBEs kanaler allerede, men jeg kommer ikke å la meg styre av at det er oktober. Jeg kommer nok til å ha det i mente ift å sitte på hendene hvis det kommer noen åpenbare provokasjoner, men kommer det noe genuint kritikkverdig som fortjener å omtales, kommer jeg ikke til å la kalenderen kneble meg.

Jeg har ingen tro på at KG bidrar noe særlig til lesertallene, det har jeg aldri trodd. Tvert imot tror jeg, som @CecilieX, at det forholder seg motsatt. Jeg tror tråden har skadet CBEs merkevare og lesertall.

Endret av MissLucy
  • Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...