Gjest Marsh Skrevet 28. september 2021 #51621 Skrevet 28. september 2021 Tjoppa skrev (28 minutter siden): Forklar meg hvorfor vi skal kritisere musikksmaken hennes? Alt det andre er jeg ikke uenig i, men la henne høre på det hun vil. Var vel ikke musikksmaken som ble kritisert, menm "Skinny Days", tror ikke noe er tilfeldig i hennes verden, klart hun vet at det blir sett og diskutert
Gjest Marsh Skrevet 28. september 2021 #51622 Skrevet 28. september 2021 https://www.varden.no/okategoriserade/caroline-berg-eriksen-roper-sine-storste-bloggtabber/ Har hun egentlig lært noe siden den gang?
Gjest tarantulla Skrevet 28. september 2021 #51623 Skrevet 28. september 2021 Marsh skrev (3 minutter siden): https://www.varden.no/okategoriserade/caroline-berg-eriksen-roper-sine-storste-bloggtabber/ Har hun egentlig lært noe siden den gang? Jeg har på følelsen at læring forgår på samme måte som tolkning av forskningsresultater i Kulås.
Swan1998 Skrevet 28. september 2021 #51624 Skrevet 28. september 2021 Marsh skrev (11 minutter siden): Var vel ikke musikksmaken som ble kritisert, menm "Skinny Days", tror ikke noe er tilfeldig i hennes verden, klart hun vet at det blir sett og diskutert Helt riktig. Musikksmaken er også helt irrelevant her. 6
Aquarius04 Skrevet 28. september 2021 #51625 Skrevet 28. september 2021 Marsh skrev (1 time siden): https://www.varden.no/okategoriserade/caroline-berg-eriksen-roper-sine-storste-bloggtabber/ Har hun egentlig lært noe siden den gang? Nei. 10
allie Skrevet 28. september 2021 #51626 Skrevet 28. september 2021 CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? 29
Måne Rampelyset Skrevet 28. september 2021 #51627 Skrevet 28. september 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkelser. Måne, admin.
Gjest Tjoppa Skrevet 28. september 2021 #51628 Skrevet 28. september 2021 Marsh skrev (2 timer siden): Var vel ikke musikksmaken som ble kritisert, menm "Skinny Days", tror ikke noe er tilfeldig i hennes verden, klart hun vet at det blir sett og diskutert Jeg vet ikke helt jeg. Jeg tror ikke hun tenker så langt jeg. For opptatt med andre ting, som feks speil. Men dette er jo bare synsing, på samme måte som andres tolkning av dette.
Populært innlegg Felis Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #51629 Skrevet 28. september 2021 allie skrev (22 minutter siden): CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? Artikkelen er ikke dårlig, det hadde han visst om han hadde lest den, og ikke kun sett på bildene. Det står selvfølgelig ikke at man blir beinskjør av styrketrening, men at lav fettprosent på grunn av hard trening kombinert med lavt kaloriinntak, kan gi beinskjørhet. At Lars Kristian går så hardt ut tar jeg som et tegn på at han føler seg truffet. De er jo begge to i risikogruppen, samtidig som de lanserer en treningsapp på 4. året... Dårlig reklame, rett og slett 113
Populært innlegg allie Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #51630 Skrevet 28. september 2021 Felis skrev (5 minutter siden): Artikkelen er ikke dårlig, det hadde han visst om han hadde lest den, og ikke kun sett på bildene. Det står selvfølgelig ikke at man blir beinskjør av styrketrening, men at lav fettprosent på grunn av hard trening kombinert med lavt kaloriinntak, kan gi beinskjørhet. At Lars Kristian går så hardt ut tar jeg som et tegn på at han føler seg truffet. De er jo begge to i risikogruppen, samtidig som de lanserer en treningsapp på 4. året... Dårlig reklame, rett og slett Neida, artikkelen er ikke dårlig og du har nok rett i at han føler seg truffet. Det kan se ut til at mye trening og lav fettprosent er eneste veien til et lykkelig liv. Utspillet han kommer med er hverken overraskende eller uventet, det jeg virkelig ikke forstår er hvorfor han velger å legge ut dette på den kontoen han drifter sammen med andre. Det som legges ut på netfit sin konto er med på å bygge opp netfit sitt omdømme. Denne type uttalelse vil mest sannsynlig virke negativt på enhver som kan bittelitt om trening og kosthold. 56
Populært innlegg Eevee Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #51631 Skrevet 28. september 2021 allie skrev (49 minutter siden): CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? Det teite med LKE er at han prøver så hardt å komme inn i varmen til IG kontoen Maksprestasjon. Maksprestasjon er en genuin fin fyr med mye kunnskap, men som dog klarer å være ydmyk på områdene han ikke har kunnskap på. Da henviser han til andre med mer info på området. Det var han som viste til den saken først. LKE er en copycat. LKE er et nettroll og ønsker så hardt å være proff og tøff, men som aldri når helt opp… 62
Gjest pop up bruker Skrevet 28. september 2021 #51632 Skrevet 28. september 2021 allie skrev (1 time siden): CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? Selvsagt misvisende fra LK, og jeg antar at det er fordi de selv fremmer tynnhet som ideal, og da er det selvsagt ikke bra at andre, her nrk, peker på at overtrening og underernæring, som er en måte å oppnå tynnhet på, kan føre til beinskjørhet. Da er det heller bedre å late som nrk skriver at styrketrening fører til beinskjørhet.
Nudeldama Skrevet 28. september 2021 #51633 Skrevet 28. september 2021 Uten at noen av oss skal sette noen diagnoser så er det ikke umulig at CBE har et anstrengt forhold til kropp og trening. Selv om det gjentas her til det kjedsommelige en påstand de har kommet med en gang for flere år siden om at de ikke leser her inne, så er det likevel en gjengs oppfatning blant mange at CBE/LKE leser denne tråden. Er det noen refleksjoner gjort rundt hva man skriver, sett i sammenheng med CBEs mulige utfordringer og hva man skriver? Er det noen som kjenner på noen ansvarsfølelse for hva man skriver og hvordan det kan påvirke? Eller er det slik at det er kun CBE som skal kjenne på ansvarsfølelse ovenfor det hun skriver og hvordan det kan påvirke andre. Det er noe som denne tråden er fritatt for? 14
Gjest Kattedama Skrevet 28. september 2021 #51634 Skrevet 28. september 2021 Nudeldama skrev (2 minutter siden): Uten at noen av oss skal sette noen diagnoser så er det ikke umulig at CBE har et anstrengt forhold til kropp og trening. Selv om det gjentas her til det kjedsommelige en påstand de har kommet med en gang for flere år siden om at de ikke leser her inne, så er det likevel en gjengs oppfatning blant mange at CBE/LKE leser denne tråden. Er det noen refleksjoner gjort rundt hva man skriver, sett i sammenheng med CBEs mulige utfordringer og hva man skriver? Er det noen som kjenner på noen ansvarsfølelse for hva man skriver og hvordan det kan påvirke? Eller er det slik at det er kun CBE som skal kjenne på ansvarsfølelse ovenfor det hun skriver og hvordan det kan påvirke andre. Det er noe som denne tråden er fritatt for? Tenker du på ytringsansvar?
Nudeldama Skrevet 28. september 2021 #51635 Skrevet 28. september 2021 (endret) Lill skrev (3 minutter siden): Tenker du på ytringsansvar? Ja, det er det jeg tenker på. Det har vært mye fokus på at CBE har et ytringsansvar hun kanskje ikke er seg helt bevisst. Når situasjonen nå er som den kanskje er, så er spørsmålet om medlemmene i denne tråden er seg bevisst sitt eget ytringsansvar. Endret 28. september 2021 av Nudeldama 6
MacBeth Skrevet 29. september 2021 #51636 Skrevet 29. september 2021 (endret) Nudeldama skrev (3 timer siden): Uten at noen av oss skal sette noen diagnoser så er det ikke umulig at CBE har et anstrengt forhold til kropp og trening. Selv om det gjentas her til det kjedsommelige en påstand de har kommet med en gang for flere år siden om at de ikke leser her inne, så er det likevel en gjengs oppfatning blant mange at CBE/LKE leser denne tråden. Er det noen refleksjoner gjort rundt hva man skriver, sett i sammenheng med CBEs mulige utfordringer og hva man skriver? Er det noen som kjenner på noen ansvarsfølelse for hva man skriver og hvordan det kan påvirke? Eller er det slik at det er kun CBE som skal kjenne på ansvarsfølelse ovenfor det hun skriver og hvordan det kan påvirke andre. Det er noe som denne tråden er fritatt for? Spekulering!! Når det er sagt, hadde jo vært fin fint om dem kunne la seg påvirke av å lese denne tråden, for det oppfordres jo ikke til noe annet enn slutte å eksponere barn, vær miljø bevisst, slipp ut magen, slutt med fillers, og finn på noe annet enn kaffekopp og dårlig posering.🤷♀️ At de går totalt motsatt, er faktisk ikke noen her sitt "ansvar". Endret 29. september 2021 av MacBeth 29
Populært innlegg Inocybe Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51637 Skrevet 29. september 2021 NRK-artikkelen er ikke uklar slik LKE hevder. Tvert i mot er budskapet svært tydelig: Hard trening + for lite kaloriinntak/for lav fettprosent er helseskadelig og kan for eksempel gi benskjørhet. Her har LKE igjen slitt med leseforståelsen. Eller han har lest med fargede briller for å unngå å måtte forholde seg til budskapet. Det siste kan jeg skjønne - jeg blir også mest opprevet og frustrert når det rettes berettiget kritikk (her på indirekte form fra NRK) mot noe jeg innerst inne godt vet jeg gjør feil og burde gjøre annerledes. Kritikk som treffer er betydelig vanskeligere å forholde seg til og Netfits/LKEs/CBEs opplegg for trening og kosthold er spot on det artikkelen beskriver som veldig skadelig. Eneste punkt de ikke huker av for er under 25 år, men spesielt CBE har jo drevet med dette siden hun var svært ung så det er klart rødt flagg der likevel. Så klart LKE må forsøke å devaluere det som skrives ved å feil-lese budskapet. Linker for ordens skyld igjen til artikkelen som omtales: https://www.nrk.no/vestland/line-_27_-trente-sa-hardt-at-ho-vart-beinskjor-1.15655797 55
Luckie Skrevet 29. september 2021 #51638 Skrevet 29. september 2021 Selvfølgelig føler han seg truffet. Bildet av jenta i artikkelen( til høyre) er som å se CBE 16
Gjest CecilieX Skrevet 29. september 2021 #51639 Skrevet 29. september 2021 (endret) @Nudeldama. Dette har jeg skrevet om mange ganger både i denne tråden og i andre. Jeg brakte begrepet ytringsansvar på bane i HD sin tråd. For meg er det enkel og kynisk matematikk. CBE er 1 person, som har 300.000 følgere. Om bare en brøkdel av følgerne påvirkes negativt vs at hun har det vanskelig så velger jeg å poste kommentarer som handler om den PÅVIRKNINGEN hun bedriver. Jeg filtrerer alle mine innlegg gjennom konteksten av negativ påvirkning. Jeg skiller mellom kritikk av yrkesutøvelse og privatliv. Å kommentere rundt hvordan hun utøver morsrollen feks, det kunne ikke falle meg inn. Vi skal alltid huske på at det sitter et menneske bak bloggen og vurdere nøye hva vi skriver på det grunnlaget. Men når bloggen potensielt sett kan skade så mange, da veier det tyngre enn å beskytte det enkeltmennesket. Derfor jammer jeg igjen og igjen om skillet mellom legitim kritikk (som kan settes i kontekst av yrkesutøvelse og negativ påvirkning) og slarv om privatperson. Endret 29. september 2021 av CecilieX
Isild Skrevet 29. september 2021 #51640 Skrevet 29. september 2021 allie skrev (8 timer siden): CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? De burde ikke la "Åge" trolle via Netfit-kontoen. Det passer virkelig ikke hvis de har tenkt til å lansere dette en gang. Åge har da egen konto. 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå