Gjest tranedatter Skrevet 29. september 2021 #51641 Skrevet 29. september 2021 Det er vel ikke akkurat helt nytt. Men de fleste tenker jo anorexi kan gi benskjørhet, men ikke att samme mål og harde dietter mot fitness kan gi samme. Utebliven mens er utebliven mens, uansett om det er anorexi, fitness eller ultraløp som er programmet. Ultraløp er heller ikke oppskriften på et godt og friskt liv. Balansert trening er, med godt næringsinnehold i maten, sammen en god dose med livsglede. Mer skal ikke til: Aktiviteter for alle målgrupper - helsenorge.no En sak har lke rett i, styrketrening er bra for å forebygge benskjørhet, spesielt oss over 40 bør legge større vekt på styrketrening (bygger opp) og ikke maraton (bryter ned). Sånn helt generellt sagt. Individuellt har vi ulike forutsettninger.
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 29. september 2021 #51642 Skrevet 29. september 2021 Tror det er denne tråden som holder treasures gående, jeg har ikke giddet å lese bloggen siden 2012 ca, følger henne ikke på Instagram, eller kvinnehateren. men hver gang jeg skal inn på kg å lese litt så popper alltid(nesten) cbe tråden opp som populær, inn å leser om at bilde på en kanal er sånn og sånn, hmm, det må jeg inn å skjekke, da har kanskje dere gitt henne 100 ekstra klikk på ett bilde. så stille oktober er nok lurt, for jeg kommer ikke på noe bra med firmaet, jeg tenker svindel med smykkebutikk, bånn i bøtta og late som man er helsepersonell, provosere og ødelegge unge jenters selvbilde, Hadde det vært meg så hadde jeg gitt meg for lenge siden, de eier ikke selvinnsikt!
Isild Skrevet 29. september 2021 #51643 Skrevet 29. september 2021 Kokofarius skrev (5 minutter siden): Tror det er denne tråden som holder treasures gående, jeg har ikke giddet å lese bloggen siden 2012 ca, følger henne ikke på Instagram, eller kvinnehateren. men hver gang jeg skal inn på kg å lese litt så popper alltid(nesten) cbe tråden opp som populær, inn å leser om at bilde på en kanal er sånn og sånn, hmm, det må jeg inn å skjekke, da har kanskje dere gitt henne 100 ekstra klikk på ett bilde. så stille oktober er nok lurt, for jeg kommer ikke på noe bra med firmaet, jeg tenker svindel med smykkebutikk, bånn i bøtta og late som man er helsepersonell, provosere og ødelegge unge jenters selvbilde, Hadde det vært meg så hadde jeg gitt meg for lenge siden, de eier ikke selvinnsikt! Jeg tror også at #stilleoktober blir bra! Ganske sikkerpå at CBE.no helt bevisst provoserer igang stemningen i denne tråden. Selv om de hevder at KG-tråden er helt ubetydelig, at de ikke leser her osv - så er det ingen tvil om at tråden er med på å holde de i "rampelyset" (pun intended) Jeg hadde ikke ofret bedriften en tanke hadde det ikke vært for at innlegg i denne tråden engasjerer og provoserer, det blir så man er innom kontoene ukentlig for å se hva det er snakk om. Selvsagt genererer dette jevn trafikk. "Takken" er at de kaller oss kritikerne dumme, sier at vi har triste liv og at vi er feite navere. "Lada-familien" var vel også er "morsomt" navn på debattantene i tråden. Slik jeg ser det så har de satt opp farta mot bunnen. Selv om de nekter å innse det, så er det et faktum. De konkurrerer ikke lenger i noe segment i influencermiljøet. Alt er kulisser og posering. Det eneste de egentlig har igjen er at følgerantall og engasjement og et kjent bloggernavn fortsatt selger inn hos annonsører. Men jeg tror det også er enn så lenge. Når CBE.no nå har begynt å skjule antall likes der disse er få, så faller jo det merkelig ut for annonsøren. Innrømmer at det er litt "underholdning" å følge med på debatten, og at jeg lar mer rive med. De som støtter CBE.no her inne i ett og alt har tidvis rett i at det kan bli både intenst og "flisespikkeri" her inne. CBE.no provoserer, og vi lar oss provosere. Resultat: CBE.no ligger på forsiden av KG daglig. God #stilleoktober alle sammen. Det blir godt for både de, oss og fansen tror jeg. 41
Populært innlegg Katten89 Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51644 Skrevet 29. september 2021 allie skrev (10 timer siden): CBE har vært på teaterøving og LKE har brukt netfitkontoen til å fortelle at nrk tar feil. Hvorfor bruker han den kontoen og ikke en av sine egne kontoer? Ok, her tråkker Eriksen virkelig i salaten og eksponerer hvor ufattelig kunnskapsløs han er! Det er selvsagt ikke styrketreningen som gav denne kvinnen beinskjørhet! Det er REDS- Relative energy deficency in sport - altsa for lite kaloriinntak i forhold til treningsmengde. At det går an å fremstille seg selv som treningsekspert og likevel være SÅ blåst på temaet! Provoserende. HEr studerer og forsker folk i åresvis for å kunne uttale seg( f.eks Melina Magulas) og så komme han med det her sprøytet! 78
Pusern3 Skrevet 29. september 2021 #51645 Skrevet 29. september 2021 Isild skrev (22 minutter siden): Jeg tror også at #stilleoktober blir bra! Ganske sikkerpå at CBE.no helt bevisst provoserer igang stemningen i denne tråden. Selv om de hevder at KG-tråden er helt ubetydelig, at de ikke leser her osv - så er det ingen tvil om at tråden er med på å holde de i "rampelyset" (pun intended) Jeg hadde ikke ofret bedriften en tanke hadde det ikke vært for at innlegg i denne tråden engasjerer og provoserer, det blir så man er innom kontoene ukentlig for å se hva det er snakk om. Selvsagt genererer dette jevn trafikk. "Takken" er at de kaller oss kritikerne dumme, sier at vi har triste liv og at vi er feite navere. "Lada-familien" var vel også er "morsomt" navn på debattantene i tråden. Slik jeg ser det så har de satt opp farta mot bunnen. Selv om de nekter å innse det, så er det et faktum. De konkurrerer ikke lenger i noe segment i influencermiljøet. Alt er kulisser og posering. Det eneste de egentlig har igjen er at følgerantall og engasjement og et kjent bloggernavn fortsatt selger inn hos annonsører. Men jeg tror det også er enn så lenge. Når CBE.no nå har begynt å skjule antall likes der disse er få, så faller jo det merkelig ut for annonsøren. Innrømmer at det er litt "underholdning" å følge med på debatten, og at jeg lar mer rive med. De som støtter CBE.no her inne i ett og alt har tidvis rett i at det kan bli både intenst og "flisespikkeri" her inne. CBE.no provoserer, og vi lar oss provosere. Resultat: CBE.no ligger på forsiden av KG daglig. God #stilleoktober alle sammen. Det blir godt for både de, oss og fansen tror jeg. blir så bra. Jeg har allerede droppet besøke IG kontoen hennes. LK sin har jeg kuttet forlengst 16
123Frustrert Skrevet 29. september 2021 #51646 Skrevet 29. september 2021 Det er jo morsomt at lke gjør narr av healing når han oppgir selv at han er personlig kristen. Jeg tror ikke jeg har sett noen soner så arrogant og bedre vite en LkE. 🤮 37
Aquarius04 Skrevet 29. september 2021 #51647 Skrevet 29. september 2021 (endret) Endret 29. september 2021 av Aquarius04 47
Populært innlegg Isild Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51648 Skrevet 29. september 2021 Aquarius04 skrev (29 minutter siden): Han kan jo ikke ha lest artikkelen. Det står ingenting om at "styrketrening gir benskjørhet". Hvis han HAR lest den, men det er slik han forsto det - så viser han ganske graverende mangel på kompetanse og leseforståelse. 69
Aquarius04 Skrevet 29. september 2021 #51649 Skrevet 29. september 2021 Isild skrev (13 minutter siden): Han kan jo ikke ha lest artikkelen. Det står ingenting om at "styrketrening gir benskjørhet". Hvis han HAR lest den, men det er slik han forsto det - så viser han ganske graverende mangel på kompetanse og leseforståelse. Han har lagt på en ekstra slide med oppklaring. Mye bedre! 2
Populært innlegg Liver Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51650 Skrevet 29. september 2021 Nå prøver Netfit å ro i land kommentaren på artikkelen at andre ikke leser mer en overskriften. Vist poenget var å kritisere valget på overskrift, kunne de ha skrevet det, men her ble det langt fram at hele artikkelen var dårlig. De fleste oppegående mennesker forstår at trening i seg selv ikke er farlig, så den må de lengre ut på landet med. 52
Gjest CecilieX Skrevet 29. september 2021 #51651 Skrevet 29. september 2021 (endret) Aquarius04 skrev (17 minutter siden): Han har lagt på en ekstra slide med oppklaring. Mye bedre! Synes ikke det ble mye bedre, gitt. Nå påstår han at det var kostholdet som er årsaken og hopper glatt over poenget om kombinasjon av hard trening og kosthold gir disse konsekvensene. Jeg lærte ordet «cherrypicking» av LKE. Det er det han gjør. Denne tabloide måten som han skriver på er skummel. Det er korte sleivspark som sprer mye feilinformasjon. Han prøver å diskreditere avsender og budskap fordi det treffer rett i det han driver på med: fokus på beinhard trening og tyning av kropp. Mange av våre profesjonelle idrettsutøvere i utholdenhetsidrettene påpeker at det de gjør slett ikke fremmer god helse. Tilføyelse: Dette minner om tiden da de gikk bananas med LCHF-kosthold. Også da var det forkynning om den eneste rette sannhet. Det er akkurat som om det er «fanatismen» som er målet. Endret 29. september 2021 av CecilieX
Populært innlegg Medici Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51652 Skrevet 29. september 2021 Hvor har han det fra at de fleste leser kun overskrifter? At han selv gjør det er jo ikke bevis for at de fleste andre gjør det. 63
Populært innlegg Isild Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51653 Skrevet 29. september 2021 CecilieX skrev (9 minutter siden): Synes ikke det ble mye bedre, gitt. Nå påstår han at det var kostholdet som er årsaken og hopper glatt over poenget om kombinasjon av hard trening og kosthold gir disse konsekvensene. Jeg lærte ordet «cherrypicking» av LKE. Det er det han gjør. Denne tabloide måten som han skriver på er skummel. Det er korte sleivspark som sprer mye feilinformasjon. Han prøver å diskreditere avsender og budskap fordi det treffer rett i det han driver på med: fokus på beinhard trening og tyning av kropp. Mange av våre profesjonelle idrettsutøvere i utholdenhetsidrettene påpeker at det de gjør slett ikke fremmer god helse. Jeg syns heller ikke det ble mye bedre. Den første reaksjonen hans (HANS egen overskrift ) var at NRK laget en dårlig artikkel. Det er det som var budskapet og meningen hans. Artikkelen handler om akkurat det de selv bedriver. Overdreven trening + lavt kcalinntak ("dillaen" på lav fettprosent avslører at de har fokus på dette) Den kombinasjonen KAN gi benskjørhet. Det utelukker ikke at han har rett i at inaktivitet og feil kosthold også kan gi benskjørhet. Han kan med fordel lære seg å tygge litt på ting før han får utbruddene sine. Nå for tiden fremstår det som oftest lite reflektert, i affekt og litt inkompetent når han hamrer løs. Han har helt sikkert mye kunnskap etterhvert, men de eventuelle kompetente innspillene han måtte ha, drukner i hans iver etter å ha rett til enhver tid. Han forklarer aldri hvorfor han mener det han gjør, eller mener motsatt av noen, han bare angriper i hytt og pine. Han angriper saker, mennesker og meninger han ikke liker. Og gjerne med barnslige følelsesutbrudd som at "dere er dumme", eller at NRK skriver dårlige artikler (fordi HAN føler seg truffet, eller ikke liker artikkelen) 53
blåbærpai Skrevet 29. september 2021 #51654 Skrevet 29. september 2021 Har allerede zonet ut og slutta å stikke innom IG'n til begge to, overhodet ikke noe tap å gå glipp av thinspo og LKE's bessevisser ranter.. #stilleoktober 46
Populært innlegg Felis Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51655 Skrevet 29. september 2021 (endret) Aquarius04 skrev (2 timer siden): Han har lagt på en ekstra slide med oppklaring. Mye bedre! "De fleste leser dessverre kun overskrifter og sitter igjen med et inntrykk av at hard trening er en utløsende faktor, men det er det ikke" Nei, de fleste gjør ikke det, det er bare et fattig forsøk på brannslukking! Det som har skjedd er at Herr Eriksen har sett en artikkel, med et bilde av ei dame, som ligner kona (bare med mer muskelmasse), og følt seg truffet. Han ønsker ikke at slike bilder skal assosieres med dårlig helse, det stemmer fryktelig dårlig med hva paret selv hevder: Sunn livsstil med overskudd til å leke med barna... Og så har han, i kjent stil, hamret løs på tastene, uten tanke for hvor dum han fremstår. Denne gangen har han i tillegg dratt firmaet de forsøker å lansere ned i gørra, han var vel i en tilstand hvor det gikk i surr med hvilken konto han var logget på. Om det er Lars Kristian, som har våknet edru og opplagt, som innså tabben, eller om det er den andre bedriftseieren som nå driver brannslukking, aner jeg ikke. De lykkes uansett dårlig (se @CecilieX sitt innlegg over) At dette legges ut på Netfit, er selvfølgelig skadelig for både Netfit og Adrian Paul. Men jeg sliter med å finne sympati for sistnevnte. Han har selv valgt å samarbeide med en fyr som, i ÅREVIS, har hatt et dårlig forhold til kropp og kvinner, gjerne i kombinasjon. Og ei dame som, i ÅREVIS, har blitt kritisert for thinspo. Jeg tenker han fikk akkurat det han ba om... Endret 29. september 2021 av Felis 87
Aquarius04 Skrevet 29. september 2021 #51656 Skrevet 29. september 2021 (endret) CecilieX skrev (1 time siden): Synes ikke det ble mye bedre, gitt. Nå påstår han at det var kostholdet som er årsaken og hopper glatt over poenget om kombinasjon av hard trening og kosthold gir disse konsekvensene. Jeg lærte ordet «cherrypicking» av LKE. Det er det han gjør. Denne tabloide måten som han skriver på er skummel. Det er korte sleivspark som sprer mye feilinformasjon. Han prøver å diskreditere avsender og budskap fordi det treffer rett i det han driver på med: fokus på beinhard trening og tyning av kropp. Mange av våre profesjonelle idrettsutøvere i utholdenhetsidrettene påpeker at det de gjør slett ikke fremmer god helse. Tilføyelse: Dette minner om tiden da de gikk bananas med LCHF-kosthold. Også da var det forkynning om den eneste rette sannhet. Det er akkurat som om det er «fanatismen» som er målet. Jeg synes det er bra at de la på en ekstra slide. Mer enn jeg hadde håpet på fra den kanten. Forøvrig er jeg enig med deg i det du skriver. Se an sitt publikum osv., er jo alltid lurt. Men å anta at de fleste kun leser overskriften er en voldsom generalisering og fordumming av eget publikum. Og det er denne besserwissermentaliteten jeg mener skader virksomheten. Hvor mye hadde det kostet å skrive for eksempel: «Misvisende overskrift men bra artikkel»? Endret 29. september 2021 av Aquarius04 La til 24
Populært innlegg Embla82 Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51657 Skrevet 29. september 2021 Nudeldama skrev (11 timer siden): Uten at noen av oss skal sette noen diagnoser så er det ikke umulig at CBE har et anstrengt forhold til kropp og trening. Selv om det gjentas her til det kjedsommelige en påstand de har kommet med en gang for flere år siden om at de ikke leser her inne, så er det likevel en gjengs oppfatning blant mange at CBE/LKE leser denne tråden. Er det noen refleksjoner gjort rundt hva man skriver, sett i sammenheng med CBEs mulige utfordringer og hva man skriver? Er det noen som kjenner på noen ansvarsfølelse for hva man skriver og hvordan det kan påvirke? Eller er det slik at det er kun CBE som skal kjenne på ansvarsfølelse ovenfor det hun skriver og hvordan det kan påvirke andre. Det er noe som denne tråden er fritatt for? Hva tenker du om sammenblanding av mange roller i en bedrift? Når modellen og leder er samme person? Og fotografen er i samme familie. I en bedrift hvor man hyrer inn modeller kan man velge å ikke bruke en som ikke fremmer et usunt ideal. Og den ansvarlige for shooten kan velge å ikke bruker vinkler og positurer som fremmer thinspo. Når modellen er sjefen blir resultatet det modellen ønsker å fremstå som. Om modellen da ønsker å fremstå tynnest mulig, koste hva det vil, så blir thinspo det bedriften pusher. Hvem skal da stå ansvarlig? Skal alle holde kjeft fordi både sjefen og modellen sliter psykisk? Skal en bedrift som selv velger å bruke samme person i alle roller få lov å ha et annet image enn bedrifter som driver profesjonelt? For ingen kles-kjeder hadde kommet unna med å kun bruke vidvinkelbilder av tynne modeller som suger inn magen alt de kan og vrir seg i merkelige positurer i antrekk som alltid viser bar mage. Men om de reklamerer via en influenser-bedrift så skal det være greit? 58
Gjest Kattedama Skrevet 29. september 2021 #51658 Skrevet 29. september 2021 (endret) Nudeldama skrev (11 timer siden): Ja, det er det jeg tenker på. Det har vært mye fokus på at CBE har et ytringsansvar hun kanskje ikke er seg helt bevisst. Når situasjonen nå er som den kanskje er, så er spørsmålet om medlemmene i denne tråden er seg bevisst sitt eget ytringsansvar. Jeg er enig med deg. Det er derfor jeg aldri kommenterer kroppen til influensere. Man kan ikke skrive (negative) kommentarer om en kropp med bakgrunn i stort nedslagsfelt grunnet antall følgere, eller kontekst i kritikk av bedrift. Hvis personen bak kroppen har utfordringer man åpenbart ser. Det er et menneske bak denne kroppen/bedriften også. Endret 29. september 2021 av Lill :)
Isild Skrevet 29. september 2021 #51659 Skrevet 29. september 2021 (endret) Embla82 skrev (46 minutter siden): Hva tenker du om sammenblanding av mange roller i en bedrift? Når modellen og leder er samme person? Og fotografen er i samme familie. I en bedrift hvor man hyrer inn modeller kan man velge å ikke bruke en som ikke fremmer et usunt ideal. Og den ansvarlige for shooten kan velge å ikke bruker vinkler og positurer som fremmer thinspo. Når modellen er sjefen blir resultatet det modellen ønsker å fremstå som. Om modellen da ønsker å fremstå tynnest mulig, koste hva det vil, så blir thinspo det bedriften pusher. Hvem skal da stå ansvarlig? Skal alle holde kjeft fordi både sjefen og modellen sliter psykisk? Skal en bedrift som selv velger å bruke samme person i alle roller få lov å ha et annet image enn bedrifter som driver profesjonelt? For ingen kles-kjeder hadde kommet unna med å kun bruke vidvinkelbilder av tynne modeller som suger inn magen alt de kan og vrir seg i merkelige positurer i antrekk som alltid viser bar mage. Men om de reklamerer via en influenser-bedrift så skal det være greit? Veldig gode og viktige poenger. Når kleskjeder og andre har sine reklamekampanjer så må de fint tåle å "høre det" hvis de f.eks fokuserer på små størrelser, thinspo, mangel på mangfold, for tynne modeller etc. Kritikken som kommer tar ikke hensyn til om sjefen i bedriften blir lei seg av kritikken, fordi vedkommende sliter med forholdet til sin egen kropp. At man er kritisk til det voksende fokuset på å vise tynn kropp i CBE.no sine kanaler handler ingenting om at man ikke bryr seg om at modellen/lederen kanskje har noen problemer. Det handler utelukkende om at de (for fotografen er tydelig med på å vedlikeholde og opprettholde det Caroline evt måtte slite med) - "selger" dette som ideal i sine kanaler. Vi ser snart ikke Caroline i noen situasjoner uten at hun viser magen. Bildet der hun holder rundt egen midje gir assosiasjoner til den "måle midjen med headset"-trenden på TikTok. Det er ikke greit rett og slett. Og iallefall ikke i en reklame/treningscoach-kanal. Vi lever i 2021, og vi er mer og mer bevisst på at vi blir påvirket overalt. At påvirkere skal fritas for ansvaret for hva de evt påvirker til - det går ikke. De lever av dette her, og da må man få si fra når de sklir helt ut, selv om det kan såre dem at man sier i fra. Jeg tenker at sammenblandingen bedrift/privat er problematisk, noe også annonsørene burde begynne å ta mer ansvar for. Skjerpe seg litt og følge med. Thinspo har vært ut i mange, mange år. https://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/derfor-er-disse-bildene-sa-farlige-2904224 Endret 29. september 2021 av Isild 43
Populært innlegg EtFo Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51660 Skrevet 29. september 2021 https://www.vg.no/rampelys/i/dy4jX/norsk-kjendisblogger-maalet-var-aa-bli-tynnest-mulig «Det jeg trivdes best med, var å sitte på internett for å se på Mary Kate. Jeg syntes hun var så flott, men på den tiden var hun jo veldig syk.« Skulle tro hun etter dette viste bedre enn å være en «Mary Kate» for andre som sliter… 62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå