Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Marsh skrev (9 timer siden):

Oki, så nå passer det narrativet at kontoen CBE er privat, så lenge det ikke er annonser. Er det rart man ikke klarer å skille bedrift og privatperson? Var det ikke samme dame som hevdet at man ikke visste noe om henne nettopp fordi det var bedriften som ble vist frem i some, ikke privatpersonen? Jeg tror at de er desperate etter oppmerksomhet nå, når hun som aldri uttaler seg plutselig begynner å diskutere på NRK sin insta. Nebbete svar og oppførsel kommer kanskje av at det ikke går så bra med bedriften... eller privatpersonen... eller hvem var hvem igjen?????

Slik de (LKE?) holder på i kommentarfelt og på egne stories nå er flaut. 

#stilleoktober blir bra for alle parter tror jeg. De blir kanskje mindre "Åge" å ha med å gjøre, og fansen får litt fri fra å hetse "hetsen" her inne på selvutnevnt vegne av CBE.no. 

Vi som engasjerer oss, kan jo fortsatt gjøre det - men f.eks i kommentarfelt ol. 

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Isild said:

Slik de (LKE?) holder på i kommentarfelt og på egne stories nå er flaut. 

#stilleoktober blir bra for alle parter tror jeg. De blir kanskje mindre "Åge" å ha med å gjøre, og fansen får litt fri fra å hetse "hetsen" her inne på selvutnevnt vegne av CBE.no. 

Vi som engasjerer oss, kan jo fortsatt gjøre det - men f.eks i kommentarfelt ol. 

Hvilket kommentarfelt? Hvis det er snakk om IG, så kan CBE tjene på det siden det kan gi økt engasjementsrate. 

Muligens det har vært nevnt tidligere, men hva er det uttalte formålet med #stilleoktober?

• Liker 8
Skrevet
Lavande skrev (17 timer siden):

Lenke dit https://www.instagram.com/p/CUYNMCNAjfV/?utm_medium=copy_link 😊

Et av svarene til cbe derfra:

20210929_171537.jpg.3486cdfc957ad529891f26a20435522b.jpg

Så alt som legges ut i cbe sine SoMe-kanaler, som ikke er merket med reklame/annonse er altså privat, og har ikke noe med bedriften å gjøre.  Merkelig tankegang. 

Cbe slettet det,  og la nå istedet inn:

20210929_172635.jpg.61371e71ea9a68d0f777295785a403ef.jpg

Cbe skjønner tydeligvis ikke at forskjellen er at hun er en influencer/påvirker, og dermed hviler det et større ansvar på henne. 

Må bare dele denne fra samme kommentarfelt:

20210929_173948.thumb.jpg.bdf02b970663fc07130f309f7f95e156.jpg

Det skorter litt i heimen der. Forstår hun ikke at det hun skriver er fullstendig bak mål? 
«Beklager, men jeg tror vi avslutter her». Er nok lurt det, CBE.

• Liker 32
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (14 minutter siden):

Hvilket kommentarfelt? Hvis det er snakk om IG, så kan CBE tjene på det siden det kan gi økt engasjementsrate. 

Muligens det har vært nevnt tidligere, men hva er det uttalte formålet med #stilleoktober?

Jeg tenkte ikke på CBE.no sine kommentarfelt, der slettes og blokkeres alt som ikke er smiger. I går var det blandt annet stemning og diskusjoner i nrknyheter sitt kommentarfelt hvor influenceren selv var innom. Forrige uke var det liv i kommentarfeltet til coopryddernorge i forbindelse med et betalt samarbeid. Tidligere har det blitt debatter i kommentarfeltene til annonsører (kremmerhuset blandt annet) 

Det dukker stadig opp samarbeid og artikler der det er relevant og disktuere det man finner uetisk/problematisk med bedriften. Det er ikke bare her på KG det debatteres. 

Formålet med å la tråden være i Oktober er nok litt individuellt. Det som har fremkommet som en felles tanke er nok at man med det skal slutte å "mate trollet". Det har kommet frem at CBE.no (LKE) vier tid til angrep og frustrasjon ift hva som tas opp her. Det ser ut til at de leser her, og lager "skreddersydde" provokasjoner for å fyre opp her inne. Det er flere som tenker at man med det genererer trafikk til kanalene - at den kritiske oppmerksomheter herfra er med på å holde CBE.no i "rampelyset"

Andre igjen er vel lei av å bli kalt "Lada-familie", "Dumme", "feite navere" osv og trenger en form for detox fra det hele. Jeg personlig innrømmer at man blir trigget til å sjekke "hva det dreier seg om" hos influenceren - etter å ha lest her inne om ulike bilder og utsagn hos CBE.no. Jeg har godt av å tenke litt over om mitt engasjement egentlig er nyttig og viktig eller om det e mest tidsfordriv og tråden er "underholdning" 

Influenceren og fansen deres mener at KG-tråden er et troll. Mange her mener at CBE.no er trollete. Min mening er at disse to trollene nå mater hverandre og det blir lite konstruktivt. Det finnes andre arenaer og disktuere influencere

Endret av Isild
  • Liker 49
Skrevet

@Hunter7 I tillegg til det Isild svarer, er det slik at når man går inn på KG, kommer svært ofte denne tråden opp som mest populær. Det trigger folks naturlige nysgjerrighet og genererer trafikk til carolinebergeriksen.no-kanalene.
Sånn er teorien.
Verd et forsøk  å holde denne tråden stille en måned! Så kutt "samspillet" mellom bloggerne og tråden, og unngå å gi kanalene oppmerksomhet.

#stilleoktober

• Liker 24
Skrevet

beste er jo om KG hadde stengt tråden i oktober, så det bare var sånn. :) 

• Liker 5
Skrevet

Et interessant eksperiment hadde vært å la alle påvirkertråder ligge brakke i hele oktober, så kunne vi sett om det hadde noen innvirkning på besøkstallene på de forskjellige påvirkerkontoene.

• Liker 21
Skrevet
Felis skrev (3 minutter siden):

Jeg er med på #stilleoktober, MEN jeg er usikker på om det virker. Og om det virker, så er jeg usikker på om det fyller sin misjon.

Jeg trenger ingen detox, tiden jeg bruker her inne er minimal, det går ikke ut over mitt engasjement for samfunnet på andre arenaer. Fra hva jeg leser her inne, er jeg ikke den eneste med slik kapasitet. Jeg trigges heller ikke av hva jeg ser, på en slik måte at det er usunt for meg. Videre, Jeg besøker kanalene deres svært sjeldent. Jeg trenger ikke det, mesteparten av infoen får jeg her inne. Min pause går på ingen måte ut over lesertallene deres. Til slutt, jeg har ikke troen på at å slutte å kritisere det kritikkverdige, vil ende (eller redusere) det kritikkverdige de leverer.

Jeg bekymrer meg for at #stilleoktober kommer tilbake og biter oss i ræva. Tenk på hvilken ammunisjon vi potensielt utstyrer metakritikerne (og Eriksens selv) med.

Hva hvis trafikken her inne ikke opphører? Selv om enkelte ser ut til å tro at vi er en stor organisme, så består denne tråden av mange, svært forskjellige, mennesker. Sjansen er stor for at CBE-tråden fortsetter å trone på toppen. Hvilke argumenter kan dette føre til? De HAR virkelig ikke et liv! De er sykelig avhengige! De klarer ikke å la vær å forfølge Caroline. Disse argumentene vil komme, uavhengig om det er et fåtall som holder tråden i gang. Er det noe vi vet, så er det at alt snues til parets fordel, det finnes ingen redelighet på den siden av gjerdet. De kommer ikke til å si at "joda, flesteparten holdt kjeft en måned, det var kun et fåtall idioter som holdt det gående"

Hva hvis trafikken til deres kanaler ikke går ned? Da kan kritikken i denne tråden en gang for alle avskrives som oppgulp fra et ekkokammer. Det var dette med redelighet, det hjelper ikke at ingen av oss egentlig bidrar til lesertallene i utgangspunktet. Kvinneguiden hadde en diger kampanje mot oss, men vi merket ingen ting, de er ubetydelige... Dessverre tror jeg at det er en fare for at de får flere klikk i oktober også. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å være uhyre nyskjerrig på hvilke triks de drar opp av hatten. Og ingen her inne kan fortelle meg hva de gjør, så da må jeg inn og se selv...

Og derfor tror jeg også at oktober, takket være dette initiativet, kommer til å bli ekstra ille for de yngste rekvisittene. I tillegg tror jeg de tar thinspo til nye høyder, både herr og fru. Og vi skal ikke se bort ifra noen saftige provokasjoner fra Lars Kristian i tillegg. Kanskje han er heldig og kjører på et annet kjæledyr, starter en skogbrann eller Astrid S (vilkårlig valgt kvinnelig kjendis) er 20 kg for tung.

Og når oktober er ferdig, så strømmer vi alle tilbake, og ingen skade har skjedd på Kulås. Annet enn at de har fått ny ammunisjon. #stilleoktober minner meg om da NRK skulle la være å spille låtene til Michael Jackson i 2 uker. Hva er poenget? Men jeg skal bidra...

Hvis du tenker at du MÅ inn å sjekke fordi du er spent på hva de finner på, og ingen her forteller deg om det, så sier det jo litt, synes du ikke? Kan du ikke vente til 1.november med å sjekke ut eventuelle krumspring de finner på?

Jeg synes #stilleoktober er verdt et forsøk. Det er ikke akkurat et forskningsprosjekt som settes i gang, så ingen definitive konklusjoner kan trekkes når oktober er over. CBE og LKE finner ammunisjon uansett hva som skjer og ikke skjer. Hvis alle som sier de vil prøve ut #stilleoktober faktisk gjør det, og det ikke har noen som helst effekt, hva så? Er det så farlig? Og hva kan regnes som å ‘ha effekt’? Kanskje noen innser at de ikke klarer seg uten denne tråden og at de faktisk er avhengige. Kanskje noen innser at de klarer seg fint uten. Kanskje trafikken til CBEs kanaler minsker, kanskje den øker, kanskje ingenting skjer. Hvem bryr seg. Det vil uansett ikke gjøre mer skade. (Den saklige og seriøse) Kritikken i denne tråden er like legitim uansett utfallet av #stilleoktober

Jeg starter #stilleoktober idag. LKE, CBE og Netfit er blokkert på insta. Skal ikke delta hverken her eller på bloggen eller andre steder. Sees 1.november (eller ikke).

• Liker 23
Skrevet (endret)

Jeg kom på at dette ble delt for en stund siden, og fant igjen linken/innleggene. Litt interessant å se og sammenligne.

tranedatter skrev (På 7.4.2021 den 22.01):

Hvordan denne siden regner og hvor pålitlig den er vet jeg ikke, men sier litt.

Carolinebergeriksen : Caroline Berg Eriksen - (gositestat.com)

4638 unike lesere hver dag. 

I følge denne siden er antallet unike lesere hver dag sunket til 1937. 
Ikke overraskende om hun blogget lite i sommer og deler mest/mer på Insta nå (jeg er sjeldent innom, men er det jeg mener å ha fått med meg).

¤flicka¤ skrev (På 8.4.2021 den 8.55):

De aller fleste (75.01%) går direkte til bloggen, ikke via KG.

18.84% kommer dit via en søkemotor.

Andelen besøk som kommer fra andre nettsider er vel 4.88%.

64.41% av disse (4.88%) kommer fra KG.

Trafikken til siden, nye tall:

De aller fleste (81.66%) går direkte til bloggen (og ikke via KG).

13.99% kommer via en søkemotor.

0,71 % kommer fra SoME (FB, Insta)

Andelen besøk som kommer fra andre nettsider er 3.64%
Av disse 3,64 %, utgjør KG 61,24%. 

Edit: Som tranedatter også skriver i første innlegg, så aner jeg ikke hvor pålitelig denne siden er. Men syntes som sagt det var interessant å finne fram og sammenligne med de gamle tallene.

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 22
Skrevet

Det vi har sett etter "hvor mange år" med tråder om Fotballfrue/carolinebergeriksen.no, er jo sant å si at feilmerking av reklame, utlevering av barn og thinspo bare fortsetter med uforminsket kraft, og vel så det. Forhåpentligvis har mange brukere på forumet blitt mere bevisst hva som foregår, men hos forbrukermyndigheter og media generelt ser vi stadig lite vilje og eller evne til å  reagere eller gripe inn med merkbare reaksjoner mot de lovløs, uheldig eller skadelig påvirkning "influensere" driver med. Vi som er engasjerte, fortsetter selvsagt å påvirke på andre arenaer.

Utleveringen osv er som den er, og blir neppe særlig verre av en stillemåned her. Det er uansett påvirkerne, og bare dem som er ansvarlige for hva de publiserer.
Hvorfor ikke være stille her, og se om det er noe i at provokasjonene rettet mot KG-kjerringene genererer trafikk på so-me-kanalene og at kritikken herfra bidrar til innhold på de samme kanaler? Ingen grunn til å gi dem noe gratis.

• Liker 20
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (11 minutter siden):

Hvis du tenker at du MÅ inn å sjekke fordi du er spent på hva de finner på, og ingen her forteller deg om det, så sier det jo litt, synes du ikke? Kan du ikke vente til 1.november med å sjekke ut eventuelle krumspring de finner på?

Jeg synes #stilleoktober er verdt et forsøk. Det er ikke akkurat et forskningsprosjekt som settes i gang, så ingen definitive konklusjoner kan trekkes når oktober er over. CBE og LKE finner ammunisjon uansett hva som skjer og ikke skjer. Hvis alle som sier de vil prøve ut #stilleoktober faktisk gjør det, og det ikke har noen som helst effekt, hva så? Er det så farlig? Og hva kan regnes som å ‘ha effekt’? Kanskje noen innser at de ikke klarer seg uten denne tråden og at de faktisk er avhengige. Kanskje noen innser at de klarer seg fint uten. Kanskje trafikken til CBEs kanaler minsker, kanskje den øker, kanskje ingenting skjer. Hvem bryr seg. Det vil uansett ikke gjøre mer skade. (Den saklige og seriøse) Kritikken i denne tråden er like legitim uansett utfallet av #stilleoktober

Jeg starter #stilleoktober idag. LKE, CBE og Netfit er blokkert på insta. Skal ikke delta hverken her eller på bloggen eller andre steder. Sees 1.november (eller ikke).

Oi, her har jeg vært uklar i formuleringen, ser jeg. Jeg brukte meg selv som eksempel, jeg trodde ikke noen kunne misforstå det som en reell påstand. Særlig ikke siden jeg skriver at jeg skal være med på #stilleoktober. 2 ganger. Jeg skriver også at jeg verken trigges eller er avhengig. Håper det ble tydeligere nå?

Jeg deltar svært sporadisk i denne tråden, så #stilleoktober har lite å si for meg. Jeg støtter tiltaket, som et eksperiment, men synes alle skal være klar over at dette også kan slå tilbake på måter som ikke er så heldige. Jeg håper på en positiv effekt, og så håper jeg at alle tøyler sin nysgjerrighet og sitter på fingrene.

Synes @Pust kommer med et godt forslag, la det gjelde alle influencere

• Liker 30
Skrevet
Felis skrev (11 minutter siden):

Oi, her har jeg vært uklar i formuleringen, ser jeg. Jeg brukte meg selv som eksempel, jeg trodde ikke noen kunne misforstå det som en reell påstand. Særlig ikke siden jeg skriver at jeg skal være med på #stilleoktober. 2 ganger. Jeg skriver også at jeg verken trigges eller er avhengig. Håper det ble tydeligere nå?

Jeg deltar svært sporadisk i denne tråden, så #stilleoktober har lite å si for meg. Jeg støtter tiltaket, som et eksperiment, men synes alle skal være klar over at dette også kan slå tilbake på måter som ikke er så heldige. Jeg håper på en positiv effekt, og så håper jeg at alle tøyler sin nysgjerrighet og sitter på fingrene.

Synes @Pust kommer med et godt forslag, la det gjelde alle influencere

Haha ja da mistolket jeg deg, tenkte du var litt sånn ‘jaja har ingen tro på dette her, men blir med likevel’. I tillegg har jeg inntrykk av at noen her kan være svært kritiske til CBE, samtidig som deltar aktiv i CBEs kanaler, og at de ved å delta på #stilleoktober da kanskje oppdager at de savner å sjekke ut i sosiale medier. Fint du oppklarte ☺️

• Liker 4
Skrevet (endret)
Felis skrev (1 time siden):

Jeg er med på #stilleoktober, MEN jeg er usikker på om det virker. Og om det virker, så er jeg usikker på om det fyller sin misjon.

Jeg trenger ingen detox, tiden jeg bruker her inne er minimal, det går ikke ut over mitt engasjement for samfunnet på andre arenaer. Fra hva jeg leser her inne, er jeg ikke den eneste med slik kapasitet. Jeg trigges heller ikke av hva jeg ser, på en slik måte at det er usunt for meg. Videre, Jeg besøker kanalene deres svært sjeldent. Jeg trenger ikke det, mesteparten av infoen får jeg her inne. Min pause går på ingen måte ut over lesertallene deres. Til slutt, jeg har ikke troen på at å slutte å kritisere det kritikkverdige, vil ende (eller redusere) det kritikkverdige de leverer.

Jeg bekymrer meg for at #stilleoktober kommer tilbake og biter oss i ræva. Tenk på hvilken ammunisjon vi potensielt utstyrer metakritikerne (og Eriksens selv) med.

Hva hvis trafikken her inne ikke opphører? Selv om enkelte ser ut til å tro at vi er en stor organisme, så består denne tråden av mange, svært forskjellige, mennesker. Sjansen er stor for at CBE-tråden fortsetter å trone på toppen. Hvilke argumenter kan dette føre til? De HAR virkelig ikke et liv! De er sykelig avhengige! De klarer ikke å la vær å forfølge Caroline. Disse argumentene vil komme, uavhengig om det er et fåtall som holder tråden i gang. Er det noe vi vet, så er det at alt snues til parets fordel, det finnes ingen redelighet på den siden av gjerdet. De kommer ikke til å si at "joda, flesteparten holdt kjeft en måned, det var kun et fåtall idioter som holdt det gående"

Hva hvis trafikken til deres kanaler ikke går ned? Da kan kritikken i denne tråden en gang for alle avskrives som oppgulp fra et ekkokammer. Det var dette med redelighet, det hjelper ikke at ingen av oss egentlig bidrar til lesertallene i utgangspunktet. Kvinneguiden hadde en diger kampanje mot oss, men vi merket ingen ting, de er ubetydelige... Dessverre tror jeg at det er en fare for at de får flere klikk i oktober også. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å være uhyre nyskjerrig på hvilke triks de drar opp av hatten. Og ingen her inne kan fortelle meg hva de gjør, så da må jeg inn og se selv...

Og derfor tror jeg også at oktober, takket være dette initiativet, kommer til å bli ekstra ille for de yngste rekvisittene. I tillegg tror jeg de tar thinspo til nye høyder, både herr og fru. Og vi skal ikke se bort ifra noen saftige provokasjoner fra Lars Kristian i tillegg. Kanskje han er heldig og kjører på et annet kjæledyr, starter en skogbrann eller Astrid S (vilkårlig valgt kvinnelig kjendis) er 20 kg for tung.

Og når oktober er ferdig, så strømmer vi alle tilbake, og ingen skade har skjedd på Kulås. Annet enn at de har fått ny ammunisjon. #stilleoktober minner meg om da NRK skulle la være å spille låtene til Michael Jackson i 2 uker. Hva er poenget? Men jeg skal bidra...

Helt enig med deg i at dette kan backfire og føre til ytterligere latterliggjøring og nedvurdering av debatten på KG. 

Men jeg mener at etter LKE sine siste ranter på stories der han går direkte til "angrep" på KG burde besvares med å ikke synke ned og bli fristet til å rante tilbake her på KG. Slik opplever jeg at det har blitt litt, at gode debattinnlegg ovedøves av metakritikk og irriterte tilbakemeldinger på hvordan LKE oppfører seg (fra meg også) 

Jeg tenker at eksponering av barn fortsatt kan diskuteres i bloggerbarn-tråden, og at manglende merking av reklame osv også kan diskuteres i andre egnede tråder. 

Med "detox" mente jeg egentlig nettopp det jeg har uthevet. Jeg som aldri har fulgt CBE.no tidligere gjør det etter at jeg begynte å engasjere meg i tråden av ren nysgjerrighet for å se hva de finner på. Og jeg gjør meg noen tanker om jeg kanskje burde bruke den tiden på noe annet. 

Tråden her er nyttig til mye, ingen tvil om det. Jeg er en av de som nettopp her ble oppmerksom på en del ting jeg finner veldig kritikkverdig. 

Men når debattene nå handler mye om hva man lar seg provosere med av LKE syns jeg er skikkelig unyttig. Uten respons herfra som han kan gå inn og lese, så er det muligens litt mindre interessant for han å provosere også. #stilleoktober forandrer kanskje absolutt ingenting, men kanskje debattene har godt av en liten pause uansett -  så de kan komme tilbake med litt annet fokus igjen. 

Tenker jeg.. 

Endret av Isild
  • Liker 24
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg i at dette kan backfire og føre til ytterligere latterliggjøring og nedvurdering av debatten på KG. 

Men jeg mener at etter LKE sine siste ranter på stories der han går direkte til "angrep" på KG burde besvares med å ikke synke ned og bli fristet til å rante tilbake her på KG. Slik opplever jeg at det har blitt litt, at gode debattinnlegg ovedøves av metakritikk og irriterte tilbakemeldinger på hvordan LKE oppfører seg (fra meg også) 

Jeg tenker at eksponering av barn fortsatt kan diskuteres i bloggerbarn-tråden, og at manglende merking av reklame osv også kan diskuteres i andre egnede tråder. 

Med "detox" mente jeg egentlig nettopp det jeg har uthevet. Jeg som aldri har fulgt CBE.no tidligere gjør det etter at jeg begynte å engasjere meg i tråden av ren nysgjerrighet for å se hva de finner på. Og jeg gjør meg noen tanker om jeg kanskje burde bruke den tiden på noe annet. 

Tråden her er nyttig til mye, ingen tvil om det. Jeg er en av de som nettopp her ble oppmerksom på en del ting jeg finner veldig kritikkverdig. 

Men når debattene nå handler mye om hva man lar seg provosere med av LKE syns jeg er skikkelig unyttig. Uten respons herfra som han kan gå inn og lese, så er det muligens litt mindre interessant for han å provosere også. #stilleoktober forandrer kanskje absolutt ingenting, men kanskje debattene har godt av en liten pause uansett -  så de kan komme tilbake med litt annet fokus igjen. 

Tenker jeg.. 

LKE burde ta seg ei bolle. Det mener jeg helt bokstavlig, han hadde sannsynligvis hatt godt av å få opp blodsukkeret.

Ellers tenker jeg at Caroline (og kanskje mannen) har godt av en måned uten tilbakemelding som går på fettprosent. Som tidligere spiseforstyrret så vet jeg at kommentarer som går på "tynn" tolkes positivt, uansett om det er ment negativt. "Nå er du for tynn" er jo selve beviset på at du lykkes. Selv om jeg personlig synes det er bra at det adresseres, særlig alle de kloke innleggene som påpeker realiteten (juks med lys/skykke, vinkler, posering osv), så tror jeg hovedpersonen og mannen har godt av en liten pause.

• Liker 42
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg blir provosert av det uthevede. Jeg så også at @Luvinesta også kommenterte at h*n ikke trodde vi kom til å klare det, så da liner man opp et scenario ala det @Felis snakker om. 

For å avklare (igjen)! Min interesse for CBE.no handler om hvordan hun bruker sine kanaler negativt. Jeg har ikke noen interesse eller avhengighet for å følge med på «livet» som presenteres. Jeg sjekker innom IG dersom noe diskuteres her, men følger ikke kanalen. Grunnen til at jeg sjekker er at jeg vil gjøre meg opp en egen mening, ikke stole på gjenfortellingen. 

Jeg har notert meg at to relativt nye brukere har «bekreftet» påstanden om at de går inn i CBE sine kanaler på grunn av aktiviteten her på KG. 

Enig med @Felis i at #stilleoktober nå har ført til at man har malt seg inn i et hjørne. Uansett utfall vil man nå ikke få en «gevinst», da alt kan tolkes positivt for CBE sin side. 

Målet mitt er å påtale det som skjer av negativ påvirkning, nå har denne mer eller mindre kollektive beslutningen bare medført å «mute» kritikken uten noen annen åpenbar gevinst. Og jeg klør meg litt i hodet over hvordan vi endte opp her. Det har vært CBE.no sin våte drøm å få tråden taus, og nå blir det sånn🙄

I mens hevdes det at initiativet om #stilleoktober handler om at kjerringene skal sitte i skammekroken og tenke nøye over alt det gale de har gjort. 

Jeg kjenner ikke på et slikt behov.  

Og kjenner jeg lusa på gangen vil innlegget mitt tolkes som kalde føtter. 

Well played. 

Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

LKE burde ta seg ei bolle. Det mener jeg helt bokstavlig, han hadde sannsynligvis hatt godt av å få opp blodsukkeret.

Ellers tenker jeg at Caroline (og kanskje mannen) har godt av en måned uten tilbakemelding som går på fettprosent. Som tidligere spiseforstyrret så vet jeg at kommentarer som går på "tynn" tolkes positivt, uansett om det er ment negativt. "Nå er du for tynn" er jo selve beviset på at du lykkes. Selv om jeg personlig synes det er bra at det adresseres, særlig alle de kloke innleggene som påpeker realiteten (juks med lys/skykke, vinkler, posering osv), så tror jeg hovedpersonen og mannen har godt av en liten pause.

Kunne ikke vært mer enig ang tilbakemelding på fettprosent og "nå er du for tynn". Jeg er også tidligere spiseforstyrret og vet at "Nå er du for tynn" føles som et kompliment, og en bekreftelse på at man har kontroll. 

Thinspo-innleggene næres nok litt av denne tråden. 

Selv om jeg er en av de som sier at de som bedrift selvsagt må tåle tilbakemeldinger på AT de har et overdrevent fokus på kropp (tynn kropp) - så tenker jeg nok også nå at det er i ferd med å ta helt fullstendig av, og at de virkelig ikke ser det på tross av konstruktive (og sikkert mindre konstruktive) tilbakemeldinger. Det er bekymringsverdig. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg blir provosert av det uthevede. Jeg så også at @Luvinesta også kommenterte at h*n ikke trodde vi kom til å klare det, så da liner man opp et scenario ala det @Felis snakker om. 

For å avklare (igjen)! Min interesse for CBE.no handler om hvordan hun bruker sine kanaler negativt. Jeg har ikke noen interesse eller avhengighet for å følge med på «livet» som presenteres. Jeg sjekker innom IG dersom noe diskuteres her, men følger ikke kanalen. Grunnen til at jeg sjekker er at jeg vil gjøre meg opp en egen mening, ikke stole på gjenfortellingen. 

Jeg har notert meg at to relativt nye brukere har «bekreftet» påstanden om at de går inn i CBE sine kanaler på grunn av aktiviteten her på KG. 

Enig med @Felis i at #stilleoktober nå har ført til at man har malt seg inn i et hjørne. Uansett utfall vil man nå ikke få en «gevinst», da alt kan tolkes positivt for CBE sin side. 

Målet mitt er å påtale det som skjer av negativ påvirkning, nå har denne mer eller mindre kollektive beslutningen bare medført å «mute» kritikken uten noen annen åpenbar gevinst. Og jeg klør meg litt i hodet over hvordan vi endte opp her. Det har vært CBE.no sin våte drøm å få tråden taus, og nå blir det sånn🙄

I mens hevdes det at initiativet om #stilleoktober handler om at kjerringene skal sitte i skammekroken og tenke nøye over alt det gale de har gjort. 

Jeg kjenner ikke på et slikt behov.  

Og kjenner jeg lusa på gangen vil innlegget mitt tolkes som kalde føtter. 

Well played. 

Så enig i det du skriver!

"Stille oktober" blir nesten som en gevinst for CBE og LKE, de har klart å provosere så mye at kritikerne blir stille. 

Og jeg sitter med en ekkel følelse av at mange her blir med på dette for ikke å stemples som avhengig av tråden/kritikken/CBE &LKE sine SoMe.

Og det er jo umulig både for "oss" og bedriften å vite om "vi" faktisk lar vær å besøke deres SoMe, eller bare er stille om det her inne ...

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 14
Skrevet

Jeg følger denne tråden, og har fulgt dem begge på Insta, og det virker faktisk som det som avdekkes/kommenteres her inne bare kaster bensin på bålet i Villa Kulås. Av en eller annen (not so) merkelig grunn får jeg følelsen av at de begge to er ute etter å tirre og skape engasjement på en negativ måte også, oppmerksomhet er oppmerksomhet, okke som. 

Mulig de går enda lengre dersom brorparten av oss faktisk tar en #stilleoktober, og at dersom de bare gjør noe drøyt nok, så skal vi liksom ikke greie å holde kjeft, og de vinner - for sååå relevant er de bare. Jeg tror faktisk de er litt avhengig, ikke bare av eget speilbilde og dokumentasjon av "flinkhet" i Some and life - men også av å irritere oss her inne. 

Jeg sier ikke at man skal slutte å engasjere seg i brudd på lover og regler om reklame og alkohol, eller drite i eksponering av barn. Jeg sier bare at det sitter to voksne mennesker på en egen planet der ingenting ser verken sunt eller godt ut, tross delikate bilder og et narrativ der alt presenteres som både perfekt og plettfritt, og som flere påpeker; så kan faktisk kritikk virke som et kompliment når synet er forvrengt og den mentale helsen ikke er der den burde være. 

Og for å være helt ærlig, sorry ass, de fremstår som to triste sjeler. Og jeg orker ikke å være aktivt publikum lengre. 

Og de som sier de "vinner"? For en gevist da, dere..... for en gevinst. 

• Liker 40
Skrevet
Felis skrev (3 timer siden):

Syns du har flere poenger @Felis . @CecilieX også. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...