Havnefogden Skrevet 29. september 2021 #51661 Skrevet 29. september 2021 1. Jeg tror ikke en som sliter med mat evner å se seg selv utenfra. 2. Det er anerkjent at de fleste leser kun overskrifter. Det er derfor tabloide aviser jobber knallhardt med titlene sine. Det er også derfor at folk forblir uopplyste. 3. #stilleoktober 15
Gjest CecilieX Skrevet 29. september 2021 #51662 Skrevet 29. september 2021 Jeg er litt ambivalent til stille oktober. Som forsøk er det veldig interessant selvfølgelig selv om hypotesen min er at KG har liten effekt på besøkstall. Problemet er dog at det skadelige innholdet vil fortsette å publiseres, nå ukommentert i oktober. Det er det bare paret som vinner på.
Populært innlegg Emma Marie Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51663 Skrevet 29. september 2021 Jeg klarer ikke denne fyren. 55
Gjest Kattedama Skrevet 29. september 2021 #51664 Skrevet 29. september 2021 Emma Marie skrev (8 minutter siden): Jeg klarer ikke denne fyren. Tror jeg heller ville investert i en ernæringsfysiolog. Tynn gjør man virkelig ikke til en bedre løper. Det burde jo Coach Eriksen vite, som skal selge en treningsapp til flere tusen kroner.
123Frustrert Skrevet 29. september 2021 #51665 Skrevet 29. september 2021 Måtte så klart inn å se på bilde til artikkelen på instagram, på NRK sin profil. Ser cbe diskuterer.. særdeles lite klasse over måte de håndterer kritikk på. 10
Frk.Fjas Skrevet 29. september 2021 #51666 Skrevet 29. september 2021 Lill skrev (15 minutter siden): Tror jeg heller ville investert i en ernæringsfysiolog. Tynn gjør man virkelig ikke til en bedre løper. Det burde jo Coach Eriksen vite, som skal selge en treningsapp til flere tusen kroner. Færre kg å drasse på kan øke hastigheter ... Likevel helg sykt bilde! 3
Gjest Kattedama Skrevet 29. september 2021 #51667 Skrevet 29. september 2021 123Frustrert skrev (7 minutter siden): Måtte så klart inn å se på bilde til artikkelen på instagram, på NRK sin profil. Ser cbe diskuterer.. særdeles lite klasse over måte de håndterer kritikk på. Delikate matbilder faktisk, og normal trening 🙄
Gjest Lavande Skrevet 29. september 2021 #51668 Skrevet 29. september 2021 (endret) 123Frustrert skrev (1 time siden): Måtte så klart inn å se på bilde til artikkelen på instagram, på NRK sin profil. Ser cbe diskuterer.. særdeles lite klasse over måte de håndterer kritikk på. Lenke dit https://www.instagram.com/p/CUYNMCNAjfV/?utm_medium=copy_link 😊 Et av svarene til cbe derfra: Så alt som legges ut i cbe sine SoMe-kanaler, som ikke er merket med reklame/annonse er altså privat, og har ikke noe med bedriften å gjøre. Merkelig tankegang. Cbe slettet det, og la nå istedet inn: Cbe skjønner tydeligvis ikke at forskjellen er at hun er en influencer/påvirker, og dermed hviler det et større ansvar på henne. Må bare dele denne fra samme kommentarfelt: Endret 29. september 2021 av Lavande
Fizzypo Skrevet 29. september 2021 #51669 Skrevet 29. september 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Jeg er litt ambivalent til stille oktober. Som forsøk er det veldig interessant selvfølgelig selv om hypotesen min er at KG har liten effekt på besøkstall. Problemet er dog at det skadelige innholdet vil fortsette å publiseres, nå ukommentert i oktober. Det er det bare paret som vinner på. Nja.. gjør de egentlig det? Syns du ikke at det et litt naivt å tro at KG har liten effekt på besøkstall, men samtidig en betydelig effekt på bevisstgjøring i den grad at folk lar være å besøke deres kanaler? Jeg mener at det er i strid med den evnen vi mennesker utvikler tidlig i livet, nemlig nysgjerrighet. Den nysgjerrigheten blir ikke akkurat mindre av at disse to velger provokasjon som sitt fremste virkemiddel. For 10 år siden hadde deler av innholdet de publiserer antageligvis blitt en snakkis og aviser hadde skrevet om det, men nå vekker de overhodet ingen tabloid interesse. Det virker som at det er kun her reaksjonene oppstår. De kritiske kommentarene på bloggen baserer seg jo på alt som skrives her og likevel endrer ingenting ved deres væremåte seg. Faktisk så tror jeg de ser at de har et publikum her inne, et negativt publikum vel å merke, men likevel et publikum. Hvis det ikke hadde lønnet seg å provosere så hadde de kanskje gått for en annen strategi? Og med "lønne seg" så mener jeg flere klikk og besøkstall enn de får uten å provosere. 19
Gjest Kattedama Skrevet 29. september 2021 #51670 Skrevet 29. september 2021 Fizzypo skrev (5 minutter siden): Nja.. gjør de egentlig det? Syns du ikke at det et litt naivt å tro at KG har liten effekt på besøkstall, men samtidig en betydelig effekt på bevisstgjøring i den grad at folk lar være å besøke deres kanaler? Jeg mener at det er i strid med den evnen vi mennesker utvikler tidlig i livet, nemlig nysgjerrighet. Den nysgjerrigheten blir ikke akkurat mindre av at disse to velger provokasjon som sitt fremste virkemiddel. For 10 år siden hadde deler av innholdet de publiserer antageligvis blitt en snakkis og aviser hadde skrevet om det, men nå vekker de overhodet ingen tabloid interesse. Det virker som at det er kun her reaksjonene oppstår. De kritiske kommentarene på bloggen baserer seg jo på alt som skrives her og likevel endrer ingenting ved deres væremåte seg. Faktisk så tror jeg de ser at de har et publikum her inne, et negativt publikum vel å merke, men likevel et publikum. Hvis det ikke hadde lønnet seg å provosere så hadde de kanskje gått for en annen strategi? Og med "lønne seg" så mener jeg flere klikk og besøkstall enn de får uten å provosere. I tillegg så legger LKE ut innlegg som er adressert til og for KG? Så all oppmerksomhet er tydeligvis god oppmerksomhet.
Gjest CecilieX Skrevet 29. september 2021 #51671 Skrevet 29. september 2021 Fizzypo skrev (6 minutter siden): Nja.. gjør de egentlig det? Syns du ikke at det et litt naivt å tro at KG har liten effekt på besøkstall, men samtidig en betydelig effekt på bevisstgjøring i den grad at folk lar være å besøke deres kanaler? Jeg mener at det er i strid med den evnen vi mennesker utvikler tidlig i livet, nemlig nysgjerrighet. Den nysgjerrigheten blir ikke akkurat mindre av at disse to velger provokasjon som sitt fremste virkemiddel. For 10 år siden hadde deler av innholdet de publiserer antageligvis blitt en snakkis og aviser hadde skrevet om det, men nå vekker de overhodet ingen tabloid interesse. Det virker som at det er kun her reaksjonene oppstår. De kritiske kommentarene på bloggen baserer seg jo på alt som skrives her og likevel endrer ingenting ved deres væremåte seg. Faktisk så tror jeg de ser at de har et publikum her inne, et negativt publikum vel å merke, men likevel et publikum. Hvis det ikke hadde lønnet seg å provosere så hadde de kanskje gått for en annen strategi? Og med "lønne seg" så mener jeg flere klikk og besøkstall enn de får uten å provosere. Min hypotese er at det er de samme leserne som leser her som leser / følger dem. Det blir interessant å se om det stemmer. Jeg tror ikke det at medlemmene i tråden her som tar pause vil gjøre store utslag. Så spørs det om diskusjonen her er det som bidrar til høyere lesertall. Vi vet jo fra før at klikk-åte og provoserende innlegg i sin tid la grunnlaget for bloggere som ABD og AR m.fl. Kokkejævel viser at det fortsatt fungerer. Men det CBE.no er jo ikke samme type åpenbare provokasjon. Det har muligens oppstått en symbiose mellom KG og CBE/LKE der de vet hva slags type tematikk som provoserer kritikerne, men den gjengse leser / følger vil ikke nødvendigvis oppleve det slik fordi det handler om en lengre historikk. Mange blir jo litt «fartsblinde» av skrolling på Insta og reflekterer ikke over enda et bilde av avkledd kropp og tung filterbruk. Det er jo akkurat det som er problematisk; over tid påvirkes man nesten uten å tenke på det. Til slutt er det normalisert, mens en selv jo ser sitt virkelige jeg ufiltrert hver dag. Spriket blir stort og det påvirker psyken og selvbildet. Men vi får jo svaret i løpet av oktober.
Gjest Solaire Skrevet 29. september 2021 #51672 Skrevet 29. september 2021 Nudeldama skrev (16 timer siden): Uten at noen av oss skal sette noen diagnoser så er det ikke umulig at CBE har et anstrengt forhold til kropp og trening. Selv om det gjentas her til det kjedsommelige en påstand de har kommet med en gang for flere år siden om at de ikke leser her inne, så er det likevel en gjengs oppfatning blant mange at CBE/LKE leser denne tråden. Er det noen refleksjoner gjort rundt hva man skriver, sett i sammenheng med CBEs mulige utfordringer og hva man skriver? Er det noen som kjenner på noen ansvarsfølelse for hva man skriver og hvordan det kan påvirke? Eller er det slik at det er kun CBE som skal kjenne på ansvarsfølelse ovenfor det hun skriver og hvordan det kan påvirke andre. Det er noe som denne tråden er fritatt for? Selvfølgelig så kan det oppleves sårende for CBE å lese at hun fremstår som ekstremt kroppsfiksert og sykelig opptatt av å vise frem en tynn kropp. Men dette er jo likevel kun beskrivelser av det CBE legger ut på den offentlige instastoryen sin hver.eneste.bidige.dag; altså stive og kunstige, slankende poseringer i trange klær med bar, innsugd mage, lollipop-pose og full festsminke, mens hun skryter av hvor langt hun har løpt. Og hvis det er så tøft for CBE å lese at hun utleverer barna sine hver eneste dag, kanskje hun bare - vill idé - kunne ha sluttet med å utlevere dem da? 🤷♀️ Jeg tviler f eks på at DetSøteLiv blir såret og lei seg dersom noen skriver at hun publiserer oppskrifter av kaker, boller og brød hver eneste dag. Det er jo selve innholdet i CBEs kanaler som er så uhyre kritikkverdig i øynene til alt fra Unicef og Kripos til velutdannede fagpersoner.
Populært innlegg Keaton Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #51673 Skrevet 29. september 2021 CBE må jo leve i total villfarelse og fornektelse dersom hun mener det hun skriver på NRKs innlegg. 56
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 29. september 2021 #51674 Skrevet 29. september 2021 (endret) . Endret 29. september 2021 av sukkerspinndilla .
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 29. september 2021 #51675 Skrevet 29. september 2021 Fizzypo skrev (57 minutter siden): Nja.. gjør de egentlig det? Syns du ikke at det et litt naivt å tro at KG har liten effekt på besøkstall, men samtidig en betydelig effekt på bevisstgjøring i den grad at folk lar være å besøke deres kanaler? Jeg mener at det er i strid med den evnen vi mennesker utvikler tidlig i livet, nemlig nysgjerrighet. Den nysgjerrigheten blir ikke akkurat mindre av at disse to velger provokasjon som sitt fremste virkemiddel. For 10 år siden hadde deler av innholdet de publiserer antageligvis blitt en snakkis og aviser hadde skrevet om det, men nå vekker de overhodet ingen tabloid interesse. Det virker som at det er kun her reaksjonene oppstår. De kritiske kommentarene på bloggen baserer seg jo på alt som skrives her og likevel endrer ingenting ved deres væremåte seg. Faktisk så tror jeg de ser at de har et publikum her inne, et negativt publikum vel å merke, men likevel et publikum. Hvis det ikke hadde lønnet seg å provosere så hadde de kanskje gått for en annen strategi? Og med "lønne seg" så mener jeg flere klikk og besøkstall enn de får uten å provosere. Jeg vil si kg har mye å si, når jeg begynte å lese litt her for et år siden så lå den tråden der ofte som populær, da tenkte jeg : å holder hun på enda, har ikke hørt om henne på flere år
Fizzypo Skrevet 29. september 2021 #51676 Skrevet 29. september 2021 CecilieX skrev (39 minutter siden): Min hypotese er at det er de samme leserne som leser her som leser / følger dem. Det blir interessant å se om det stemmer. Jeg tror ikke det at medlemmene i tråden her som tar pause vil gjøre store utslag. Så spørs det om diskusjonen her er det som bidrar til høyere lesertall. Vi vet jo fra før at klikk-åte og provoserende innlegg i sin tid la grunnlaget for bloggere som ABD og AR m.fl. Kokkejævel viser at det fortsatt fungerer. Men det CBE.no er jo ikke samme type åpenbare provokasjon. Det har muligens oppstått en symbiose mellom KG og CBE/LKE der de vet hva slags type tematikk som provoserer kritikerne, men den gjengse leser / følger vil ikke nødvendigvis oppleve det slik fordi det handler om en lengre historikk. Mange blir jo litt «fartsblinde» av skrolling på Insta og reflekterer ikke over enda et bilde av avkledd kropp og tung filterbruk. Det er jo akkurat det som er problematisk; over tid påvirkes man nesten uten å tenke på det. Til slutt er det normalisert, mens en selv jo ser sitt virkelige jeg ufiltrert hver dag. Spriket blir stort og det påvirker psyken og selvbildet. Men vi får jo svaret i løpet av oktober. Jeg er ikke enig i den hypotesen og det baserer jeg hovedsakelig på hvordan denne tråden har påvirket min nysgjerrighet og interesse for CBE, en person hvis blogg jeg leste fast frem til 2013, men som jeg aldri har fulgt på SoMe. Grunnen til at jeg baserer uenigheten på noe så subjektivt som min egen opplevelse er rett og slett fordi jeg ikke tror at jeg er spesielt unik på dette område. Jeg tror det er mange flere som meg, mennesker som har fulgt CBE før eller som vet om henne ut ifra det som har vært lagt ut i diverse medier, som klikker seg inn på Rampelys og ser hennes tråd trone øverst på listen som den mest populære og aktive tråden på Rampelys. Det vekker en nysgjerrighet for man lurer jo på hva i all verden som er så spennende at det kan skape så mye debatt. Og derfra begynner ballen å rulle. Jeg håper virkelig at gjennomføringsevnen er god når det gjelder praktisering av stille oktober. Er like spent på hvordan det vil slå ut. Selvfølgelig hadde det vært enda mer spennende dersom det ble praktisert på ubestemt tid, men.. 19
Gasellen Skrevet 29. september 2021 #51677 Skrevet 29. september 2021 NewStart87 skrev (På 27.9.2021 den 19.24): Ganske fjortis å suge inn magen på bilder. Vi vet alle sammen at hun er godt trent. Hun trenger ikke holde inne magen på bilder? 11
Gasellen Skrevet 29. september 2021 #51678 Skrevet 29. september 2021 Emma Marie skrev (2 timer siden): Jeg klarer ikke denne fyren. Han kan jo bare kjøpe ett nytt belte? 24
Luvinesta Skrevet 29. september 2021 #51679 Skrevet 29. september 2021 (endret) "#stilleoktober"... 😅 Nytt forslag til rosetog det her eller? Jeg gir det max tre timer, for det er ikke sjanse for at folk som sitter her daglig klarer seg en måned uten å snakke ned tHeErIkSeNs. Tror det hadde vært veldig sunt, men det kommer aldri til å skje. Endret 29. september 2021 av Luvinesta 12
Gjest Solaire Skrevet 29. september 2021 #51680 Skrevet 29. september 2021 Emma Marie skrev (2 timer siden): Jeg klarer ikke denne fyren. Herregud hva det paret mener må deles med offentligheten... LKEs utvaskede og krøllete boxershortskant... Så delikat 😑 Kan han ikke bare låne av konas enorme lass med klær, nå er de vel jevnstore?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå