Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

EmVeeJee skrev (4 timer siden):

Jeg pleier aldri å kommentere kroppene til folk, men jeg blir faktisk oppriktig bekymret. Så tynn hun er nå har jeg aldri sett før og det i kombinasjon med alle thinspo-bildene og treningsøktene hun har lagt ut de siste månedene begynner dette å bli skummelt. Dama har jo et gram fett på kroppen og det er jo regelrett skadelig, spesielt for oss kvinner. Det var jo ikke så ille før med tanke på treningsmengde, innsuging av mage (ja, jeg vet hun har utstikkende ribbein naturlig i tillegg) og bilder?

 

Merk, jeg hadde aldri kommentert dette hvis hun var påkledd som normale folk og ikke følte hver eneste anledning var skapt for flashing av kropp. (søppelplukking blant annet).

 

Frua har bikka over

Jeg er enig i at kroppsfokuset nå er helt ekstremt. Hun har hele veien vært veldig opptatt av å fremstå tynn men det var mer ro i årene 2015-2018 etter retusjeringsskandalen syns jeg. Og en veldig merkbar endring mot male gaze/seksuell vinkling fra våren 2018 når hun fikk silikon. Og det ekstreme tynnhetsfokuset hennes har siden utviklet seg i takt med netfit og LKEs slanking.

Samtidig så gjør poseringer og filter vanvittig mye. Jeg så et bilde her hvor hodet hennes så veldig stort ut i fht kroppen (lollipop-thinspo). På andre bilder så ser f eks føttene kjempestore ut (for at bekkenområde og midje skal se lite ut). Det handler om å trekke bekkenet tilbake på bilder, for da ser man mye smalere ut, samtidig som man suger inn magen og strekker på halsen/vrir på hodet for å få senene frem. Her har f eks Instagrammeren Dana Mercer MANGE eksempler på hvordan man poserer vekk flerfoldige kilo. Ser man CBE utenfor sine egne kanaler så ser hun jo normalt slank ut og ikke som på egne bilder hvor midjen er smalere enn lårene og hodet ser enormt ut i forhold til kroppen (lollipop-thinspo).

Jeg tror LKEs fettfobi har tippet henne over kanten. Kanskje er hun på vei dit hun var når de ble sammen i 2009/2010-perioden. Hun har jo avslørt at hun ved en anledning ble innlagt på sykehus fordi hun sluttet å spise og besvimte.

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760/amp

LKE er en helt åpenbar trigger for henne og han har gjennom flere uttalelser over mange år avslørt at han har veldig, veldig sterke meninger om hvordan kvinnekroppen bør se ut (f eks "lår som møtes er ikke feminint", "Beyonce er 15-20 kg overvektig", "grunnen til at du ikke ser flere kvinner i sjette svangerskapsmåned med vaskebrett er fordi det er så mange feite gravide", "pizza i dag feit i morra" osv).

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/15-20-kilo-for-tung/64738776/amp

Og nå viser CBE frem 2-3 daglige treningsøkter i kjelleren med lettkledte selfies som dokumentasjon på hvor flink pike hun har vært. Må CBE kompensere for LKEs manglende utdanning og manglende karriere ved å vise frem at han hvert fall har ei mager kone? 

Jeg er veldig, veldig glad for at jeg ikke er ei lita jente som skal vokse opp i det huset der.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EmVeeJee skrev (26 minutter siden):

Jeg pleier aldri å kommentere kroppene til folk, men jeg blir faktisk oppriktig bekymret. Så tynn hun er nå har jeg aldri sett før og det i kombinasjon med alle thinspo-bildene og treningsøktene hun har lagt ut de siste månedene begynner dette å bli skummelt. Dama har jo et gram fett på kroppen og det er jo regelrett skadelig, spesielt for oss kvinner. Det var jo ikke så ille før med tanke på treningsmengde, innsuging av mage (ja, jeg vet hun har utstikkende ribbein naturlig i tillegg) og bilder?

 

Merk, jeg hadde aldri kommentert dette hvis hun var påkledd som normale folk og ikke følte hver eneste anledning var skapt for flashing av kropp. (søppelplukking blant annet).

 

Frua har bikka over

Nesten litt vondt å se på.

Mølleløpingen fremstår trist og tvangspreget. Absolutt ingen glede å spore, selv om tunga henger skøyeraktig på halv åtte rett som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror verken på ekte magerhet (resultat av posering og bruk av vidvinkel/filter der virkeligheten viser seg å være en annen) eller all plikttreningen. Troen er derimot større når det gjelder å vise frem et ønske om å være et uoppnåelig ideal etter kroppfettstandarden satt i hjemmet. Og det er i grunnen like begredelig.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmVeeJee skrev (1 time siden):

Jeg pleier aldri å kommentere kroppene til folk, men jeg blir faktisk oppriktig bekymret. Så tynn hun er nå har jeg aldri sett før og det i kombinasjon med alle thinspo-bildene og treningsøktene hun har lagt ut de siste månedene begynner dette å bli skummelt. Dama har jo et gram fett på kroppen og det er jo regelrett skadelig, spesielt for oss kvinner. Det var jo ikke så ille før med tanke på treningsmengde, innsuging av mage (ja, jeg vet hun har utstikkende ribbein naturlig i tillegg) og bilder?

 

Merk, jeg hadde aldri kommentert dette hvis hun var påkledd som normale folk og ikke følte hver eneste anledning var skapt for flashing av kropp. (søppelplukking blant annet).

 

Frua har bikka over

Veldig enig i dette! Hun kan trene og spise sunt (lite) osv, men å være så tynn tror jeg ikke er helt bra. (Ikke ser det bra ut heller, men det er en subjektiv mening) Har hørt fagfolk uttale at det sunneste og beste for helsa, er å ha "litt å gå på". Dvs en BMI som ligger på normalvekt men bikker mot overvekt. Tipper hennes BMI bikker mer mot undervekt, og det burde ikke være noe mål i seg selv. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tvil om at den på Kulås så høyt begjærte mager-looken ikke er sunn for hverken kropp eller sjel. Det insisteres fortsatt hardt på en fortelling om "naturlig slank, sunn og aktiv livsstil, passe mett, liker å trene og så videre". Trist for dem og sterkt uetisk av dem å forsøke å påvirke andre til samme. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte tenkt at thinspoen var verre før, med bikinibilder som dette i tankene:

https://www.vg.no/rampelys/i/O4kwq/bloggkjendis-fotballfrue-faar-kritikk-for-bikinibilder

Men nå synes jeg hun nærmer seg faretruende den typen fokus og bilder igjen. 

Artikkelen er fra 2011 og hun fikk da kritikk for fokuset fra en ernæringsfysiolog og fra en bloggkollega. På blogginnlegget var det også flere som var kritiske. 

10 år senere har det skjedd lite. Det er nesten ikke til å tro at hun fortsatt ikke er seg sitt ansvar bevisst. Vi snakker 10 år der hun med jevne mellomrom har fått massiv kritikk for dette i media der fagfolk sier det er skadelig for leserne, og likevel skjer det ingen endring. 

Det magefokuset og den mengden trening som fremvises er virkelig skremmende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisenL skrev (3 timer siden):

En påminning om viktighet av balanse mellom energi, næringsinntak og treningsmengde. 
 

https://www.nrk.no/vestland/line-_27_-trente-sa-hardt-at-ho-vart-beinskjor-1.15655797
 

 

Sa ikke CBE i hundepodden hun gjestet at hun ikke er sterk nok til å holde igjen den 8 måneder gamle hundevalpen lenger? Synd at de holder kustus på den ved å slite den ut med altfor lange løpeturer, spesielt med en hundemor med hofteproblemer. Men valpekurs som de fleste andre hundeeiere prioriterer er vel langt under deres verdighet. Og så handler det jo om prioriteringer, begge de to voksne må jo tross alt rekke 2 treningsøkter med tilhørende dokumentasjon og skryteselfies i løpet av dagen. 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet, som er gjengitt her flere ganger der hodet er dobbelt så stort som torsoen burde være et varselsignal. Men som jeg har skrevet før, om kritikerne her ikke fulgte, så var det ikke mange igjen. Dette er det som holder skipet såvidt over overflaten. Å få kritikk og oppmerksomhet. Gir wiews, og dermed sponsorer. Bevisst strategi.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoppa skrev (9 timer siden):

 

 

Mulig det er en provokasjon, men Skinny Days er et helt vanlig popband, ikke en sangtittel. Så akkurat dette er ufortjent kritikk. 

Ufortjent kritikk?!  Om det er et band eller sangtittel er helt irrelevant. Det som fremvises i disse dager er høyst kritikkverdig. Det er nok nå. Vi skjønner at det trenes for å si det sånn, men inspirasjon det er det definitivt IKKE.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Solaire skrev (1 time siden):

Sa ikke CBE i hundepodden hun gjestet at hun ikke er sterk nok til å holde igjen den 8 måneder gamle hundevalpen lenger? 

Hva?? Sa hun det?? Kan noen bekrefte/avkrefte?

Jeg har gått tur med polarhunder (Største var en Malamute hann), og fikk beskjed om at han var kanskje litt sterk for meg. Tilfeldigvis har jeg holdt på med hester hele livet, samt er feit (bmi på 23), så det gikk helt greit.

Jeg fikk meg en vekker av artikkelen om hun som har slanket på seg beinskjørhet, det visste jeg faktisk ikke var mulig. Ikke rart i det hele tatt, men som en "feit" person som har hatt regelmessig mens hele livet var dette fullstendig nytt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mousj skrev (1 time siden):

Bildet, som er gjengitt her flere ganger der hodet er dobbelt så stort som torsoen burde være et varselsignal. Men som jeg har skrevet før, om kritikerne her ikke fulgte, så var det ikke mange igjen. Dette er det som holder skipet såvidt over overflaten. Å få kritikk og oppmerksomhet. Gir wiews, og dermed sponsorer. Bevisst strategi.

 


derfor skal mange av oss slutte å skrive på denne tråden og ikke minst slutte gå inn på bedriftslederens IG. Sistnevnte har jeg nå kuttet ut å gjøre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (1 time siden):

Hva?? Sa hun det?? Kan noen bekrefte/avkrefte?

Jeg har gått tur med polarhunder (Største var en Malamute hann), og fikk beskjed om at han var kanskje litt sterk for meg. Tilfeldigvis har jeg holdt på med hester hele livet, samt er feit (bmi på 23), så det gikk helt greit.

Jeg fikk meg en vekker av artikkelen om hun som har slanket på seg beinskjørhet, det visste jeg faktisk ikke var mulig. Ikke rart i det hele tatt, men som en "feit" person som har hatt regelmessig mens hele livet var dette fullstendig nytt for meg. 

BMI på 23 er vel ikke feit? 😬

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars CBE som måtte gå med fleece og dunjakke på lørdag, da var det over 20 grader og deilig sommervær. 😆 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tarantulla
Aquarius04 skrev (38 minutter siden):

BMI på 23 er vel ikke feit? 😬

Nei, selvsagt ikke. Det er helt normalt  Det er var selvfølgelig et lite stikk til hvemdetnåvar som mener at fettprosenten skal være lavest mulig. Etter år med spiseforstyrrelser begynner jeg å bli semikomfortabel i egen kropp. Det tok flere tiår. Derfor reagerer jeg på CBEs innlegg på some, det er hårreisende at voksne mennesker fraskriver seg ethvert ansvar for påvirkningen de har på publikum. Jeg har ikke ord. (Jo, jeg har det. Mange.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (2 timer siden):

Ufortjent kritikk?!  Om det er et band eller sangtittel er helt irrelevant. Det som fremvises i disse dager er høyst kritikkverdig. Det er nok nå. Vi skjønner at det trenes for å si det sånn, men inspirasjon det er det definitivt IKKE.

Forklar meg hvorfor vi skal kritisere musikksmaken hennes?

Alt det andre er jeg ikke uenig i, men la henne høre på det hun vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle at CBE har problemer med vekt og thinspo, så er ingenting bedre enn om denne tråden blir stille i oktober (jeg kommer i hvert fall ikke til å være den første som skriver noe).  Denne tråden kan i så fall ikke være bra for hennes helse, verken ene eller andre veien.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Nudeldama skrev (12 minutter siden):

Hvis det er tilfelle at CBE har problemer med vekt og thinspo, så er ingenting bedre enn om denne tråden blir stille i oktober (jeg kommer i hvert fall ikke til å være den første som skriver noe).  Denne tråden kan i så fall ikke være bra for hennes helse, verken ene eller andre veien.

Jeg har tenkt det samme flere ganger, håper alle deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...