Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Minnie Mus skrev (52 minutter siden):

Er egentlig enig med deg. Men, nå blir jo rumpa brukt i forretningsvirksomheten Netfit da, der hun viser seg frem i tights med rumpeputer. Akkurat det er det ingen tvil om, da andre bilder av frua i feks dongeribukser viser en helt vanlig og normal rumpe. Det synes jo veldig godt at hun bruker tights eller truser med innlegg i disse videoene og bildene hun legger ut på insta. Og dette er jo på en måte svindel/løgn, da hun ikke ser sånn ut i virkeligheten, men leder folk til å tro at de får samme rumpe ved å følge fruas trening. 

Ang sangstemmen skal jeg ikke uttale meg, da jeg aldri har hørt henne synge.

Selv om hun lever av å vise seg frem, er slike kommentarer som den jeg siktet til skikkelig lavmål. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tarantulla

Spekulasjon incoming;

Ser det er mange nye profiler som har sparket liv i tråden her. Beklager oppriktig om dere er "ekte", men det er ikke inntrykket jeg får. Jeg får inntrykk av at det muligens er behov for å sparke igang liv i kontoer som plutselig opplevde mindre trafikk.

Jeg nyter stille oktober, og har innsett hvor opphengt man lett blir i reality. Jeg ser ikke på realityserier, og har ofte humblebragged (hva heter det på godt norsk??) av det. Men CBE og tråden her har fungert for meg som realityserier som Ex on the beach o.l. for andre. Og det var en vekker.

Jeg har gitt min oppmerksomhet (klikk og views) til noe jeg ikke liker, og dermed bidratt til å holde hjulene igang i en næring jeg virkelig ikke har sansen for. Jeg har fått et annet forhold til hva mine klikk bidrar til. Jeg har virkelig hatt stille oktober ifht CBE, jeg akter ikke å gå innom før tidligst 1.11. og forventer da kaffekopp, tredemølle, negler, hund, same old same old.

Men takk alle dere som sparket igang stille oktober, det har vært en tankevekker ifht hvor jeg legger oppmerksomheten min. Grunnen til at jeg skriver i tråden nå er fordi den har blitt vekket til live, og det var så gøy å se den visne hen. La oss bruke denne tiden til å se hva vår oppmerksomhet fører til. 

Det skal bli interessant å se om stille oktober har hatt noen betydning for tallene til CBE. Jeg forstår at min deltagelse i tråden nå kan generere trafikk, men jeg håper jeg er motvekten mot "se hva hun har gjort nå!!!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (14 minutter siden):

Spekulasjon incoming;

Ser det er mange nye profiler som har sparket liv i tråden her. Beklager oppriktig om dere er "ekte", men det er ikke inntrykket jeg får. Jeg får inntrykk av at det muligens er behov for å sparke igang liv i kontoer som plutselig opplevde mindre trafikk.

Jeg nyter stille oktober, og har innsett hvor opphengt man lett blir i reality. Jeg ser ikke på realityserier, og har ofte humblebragged (hva heter det på godt norsk??) av det. Men CBE og tråden her har fungert for meg som realityserier som Ex on the beach o.l. for andre. Og det var en vekker.

Jeg har gitt min oppmerksomhet (klikk og views) til noe jeg ikke liker, og dermed bidratt til å holde hjulene igang i en næring jeg virkelig ikke har sansen for. Jeg har fått et annet forhold til hva mine klikk bidrar til. Jeg har virkelig hatt stille oktober ifht CBE, jeg akter ikke å gå innom før tidligst 1.11. og forventer da kaffekopp, tredemølle, negler, hund, same old same old.

Men takk alle dere som sparket igang stille oktober, det har vært en tankevekker ifht hvor jeg legger oppmerksomheten min. Grunnen til at jeg skriver i tråden nå er fordi den har blitt vekket til live, og det var så gøy å se den visne hen. La oss bruke denne tiden til å se hva vår oppmerksomhet fører til. 

Det skal bli interessant å se om stille oktober har hatt noen betydning for tallene til CBE. Jeg forstår at min deltagelse i tråden nå kan generere trafikk, men jeg håper jeg er motvekten mot "se hva hun har gjort nå!!!".

Hvis en ikke liker influenseren hvorfor ikke bare kutte ut hele tråden for alltid? Et stille for alltid? 

Endret av Klink
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Klink skrev (2 minutter siden):

Hvis en ikke liker influenseren hvorfor ikke bare kutte ut hele tråden for alltid? Et stille for alltid? 

Siden Mor Lille er en sten, så antar jeg at du liker influencere?

Jeg liker å diskutere alt jeg mener er feil, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (21 minutter siden):

Siden Mor Lille er en sten, så antar jeg at du liker influencere?

Jeg liker å diskutere alt jeg mener er feil, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre. 

Ok. Hva er poenget med stilleoktober da egentlig?  Jeg har ikke gjort noe ut av å ikke skulle følge eller gi klikk til cbe. Syns ikke cbe har særlig interessant innhold, noen influensere har heldigvis mer å komme med enn cbe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Klink skrev (1 minutt siden):

Ok. Hva er poenget med stilleoktober da egentlig?  Jeg har ikke gjort noe ut av å ikke skulle følge eller gi klikk til cbe. Syns ikke cbe har særlig interessant innhold, noen influensere har heldigvis mer å komme med enn cbe. 

Trodde det var ganske tydelig skissert før oktober, men. Poenget var å ikke gi bedriften noen oppmerksomhet i det hele tatt, noe jeg tror vi har lykkes godt med. Du var kanskje i målgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tarantulla skrev (Akkurat nå):

Trodde det var ganske tydelig skissert før oktober, men. Poenget var å ikke gi bedriften noen oppmerksomhet i det hele tatt, noe jeg tror vi har lykkes godt med. Du var kanskje i målgruppen.

Målgruppen for hva? 
 

Hvorfor ikke bare stille for alltid ? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Klink skrev (1 minutt siden):

Målgruppen for hva? 
 

Hvorfor ikke bare stille for alltid ? 

Stille for alltid? Når skal vi få uttrykke uenighet? Når skal vi være "stille for alltid"? Kun ifht CBE, eller bør man holde kjeft og godta alt som gnager litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (2 minutter siden):

Stille for alltid? Når skal vi få uttrykke uenighet? Når skal vi være "stille for alltid"? Kun ifht CBE, eller bør man holde kjeft og godta alt som gnager litt?

Tenkte mer å slutte å gi klikk og oppmerksomhet jeg. Jo mindre oppmerksomhet jo mindre kritikkverdige ting vil det etterhvert bli fra cbe sin kant. Føler man bare trigger noe i cbe med kritikken som gjør det vondt verre. 
 

Men man må jo absolutt få uttrykke hva man er uenig i. Hvorfor skal en ikke det i oktober? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Klink skrev (28 minutter siden):

Tenkte mer å slutte å gi klikk og oppmerksomhet jeg. Jo mindre oppmerksomhet jo mindre kritikkverdige ting vil det etterhvert bli fra cbe sin kant. Føler man bare trigger noe i cbe med kritikken som gjør det vondt verre. 
 

Men man må jo absolutt få uttrykke hva man er uenig i. Hvorfor skal en ikke det i oktober? 

Hele poenget med stille oktober var å ikke gi klikk og oppmerksomhet til CBE denne måneden. Hittil har det fungert bra, og jeg er i ferd med å legge fra meg hele fascinasjonen over alt som er galt med CBE. Meget mulig hun aldri får klikk fra meg igjen, det er uansett ikke noe å hente derfra. 

Men om man skal kritisere noe er det en fordel å vite hva man kritiserer. Jeg ser selvsagt at det finnes annet jeg kan bruke tiden min på, og jeg er opptatt av hva sosiale medier gjør med mennesker. Problemet er ikke isolert til CBE, selv om det i denne tråden kan synes som det. 

Du prøver vel ikke å holde tråden i live for å generere trafikk? Noen av spørsmålene dine føles som fisking.

Jeg takker for meg for resten av oktober, har ikke tid til dette lenger.

 

Endret av tarantulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (8 timer siden):

Det skal bli interessant å se om stille oktober har hatt noen betydning for tallene til CBE. Jeg forstår at min deltagelse i tråden nå kan generere trafikk, men jeg håper jeg er motvekten mot "se hva hun har gjort nå!!!".

I følge statistikken på sosialblade.com hadde hun 308 040 følgere på IG ved inngangen til oktober. I dag er tallet nede i 307 448 (mistet 592 følgere, 20 nye følgere på 20 dager).  Så trenden er nedadgående (som den har vært lenge) uten at bedriften ser ut til å gjøre noen grep/endre kurs.

Det blir interessant å se om deltakelse i dette programmet vil øke trafikken.
 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
Laia skrev (50 minutter siden):

I følge statistikken på sosialblade.com hadde hun 308 040 følgere på IG ved inngangen til oktober. I dag er tallet nede i 307 448 (mistet 592 følgere, 20 nye følgere på 20 dager).  Så trenden er nedadgående (som den har vært lenge) uten at bedriften ser ut til å gjøre noen grep/endre kurs.

Det blir interessant å se om deltakelse i dette programmet vil øke trafikken.
 

 

Problemet er jo at influencerne har skjult både klikk til blogg (tidligere blogg.no viste alle blogger) og engasjement på insta. CBE velger bare vise de innlegg med "flest" klikk/likes, de andre er skjult. Ergo blir det falske høye tall. Bra for cbe, mindre bra for de som kjøper reklameplass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen bestemmer seg for å ta en såkalt «stille oktober», trenger ikke bety at det gjelder for alle. 🤷🏼‍♀️ Det har uansett ingenting å si for virksomheten til Caroline. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tranedatter skrev (1 time siden):

Problemet er jo at influencerne har skjult både klikk til blogg (tidligere blogg.no viste alle blogger) og engasjement på insta. CBE velger bare vise de innlegg med "flest" klikk/likes, de andre er skjult. Ergo blir det falske høye tall. Bra for cbe, mindre bra for de som kjøper reklameplass.

 

Ja jeg har lagt merke til at flere influencere har startet å gjøre dette i det siste. 

Det er rart at annonsører ikke skulle legge merke til det også (skulle tro at det ville være i deres interesse). 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hengehoia
tarantulla skrev (12 timer siden):

Trodde det var ganske tydelig skissert før oktober, men. Poenget var å ikke gi bedriften noen oppmerksomhet i det hele tatt, noe jeg tror vi har lykkes godt med. Du var kanskje i målgruppen.

Jeg har ikke skrevet noe om henne noensinne, men det er da virkelig opp til hver enkelt hva man velger å skrive om på et forum. Så lenge man følger forumreglene,  og reglene om stille oktober er satt av noen brukere.

Tror dere som bestemte det at det gjorde at hun fikk mindre klikk…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranedatter skrev (7 timer siden):

Problemet er jo at influencerne har skjult både klikk til blogg (tidligere blogg.no viste alle blogger) og engasjement på insta. CBE velger bare vise de innlegg med "flest" klikk/likes, de andre er skjult. Ergo blir det falske høye tall. Bra for cbe, mindre bra for de som kjøper reklameplass.

 

Er ikke det litt kleint å gjøre da? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter
cerruti skrev (44 minutter siden):

Er ikke det litt kleint å gjøre da? 

Veldig! Cringe som ungdommen ville sagt. ;)

 

Men smart for å falske tallene ovenfor annonsører. Fortsatt har veldig mange bedrifter lite peil på hvordan tolke tall og visninger i sociale medier. Og med dyktige selgere, enten påvirkeren selv eller såkalt agent, så blir det som å selge ormeolje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (16 timer siden):

Hele poenget med stille oktober var å ikke gi klikk og oppmerksomhet til CBE denne måneden. Hittil har det fungert bra, og jeg er i ferd med å legge fra meg hele fascinasjonen over alt som er galt med CBE. Meget mulig hun aldri får klikk fra meg igjen, det er uansett ikke noe å hente derfra. 

Men om man skal kritisere noe er det en fordel å vite hva man kritiserer. Jeg ser selvsagt at det finnes annet jeg kan bruke tiden min på, og jeg er opptatt av hva sosiale medier gjør med mennesker. Problemet er ikke isolert til CBE, selv om det i denne tråden kan synes som det. 

Du prøver vel ikke å holde tråden i live for å generere trafikk? Noen av spørsmålene dine føles som fisking.

Jeg takker for meg for resten av oktober, har ikke tid til dette lenger.

 

Syntes bare at argumentasjonen ikke henger helt på greip. 
God oktober. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Bryter min "stilleoktober" for å si at jeg er enig med deg. Jeg skrev før måneden begynte at det kanskje kan bli bra for noen og enhver med en slags "detox" ift hva man bruker tiden og engasjementet sitt på (meg selv inkludert! - absolutt) Det har vært svært mange gode og viktige innlegg i denne tråden, om ting jeg brenner for - NEI til eksponering av barn, NEI til sykelig opphengthet i perfekthet og kropp i reklame ++, og det var denne (og andre) tråder som gjorde meg oppmerksom på disse tingene i utgangspunktet (takk KG-debattanter!) 

Men, å fortsette å debattere LKE sine ranter, kjedelige  kaffekopper, tredemølle, rumpe, hund osv.. det vil være min egen "SE og HØR" - avhengighet. Det kan jeg med stor fordel holde meg for god til. Jeg vender nok ikke tilbake til tråden etter Oktober. CBE.no tilfører meg ingen inspirasjon, kun irritasjon. 

Jeg snakker høyt og tydelig om hva jeg mener om eksponering av barn  - og om hva jeg mener om influencere og kritikkverdig reklame, misforståtte treningsråd, kroppspress og "liksomperfekt" med venner og andre, det blir nok der jeg velger å rette engasjementet herfra. 

#ikkeflereklikk

 

 

Jepp 😊 Endelig noen som tar poenget ! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...