Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, acna said:

Jeg har kun hørt det utrykket uttalt på såkalte «pølsefester», der de (=menn) refererer til at de er klar for et ligg/skal ut og finne dame for kvelden… mulig de mente narkotika og, det har jeg aldri tenkt var et alternativ før du kommenterte det 😅 

(Jeg har sett kvinne-influensere har brukt det i Instagram story siste året, og lurt litt på hva de mener med det..)

Det kan sikkert brukes om begge deler. Jeg tror ikke jeg har hørt det i forbindelse med trening før i alle fall, men hva vet jeg 😛

 

Endret av 17.11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solaire
Tivi20 skrev (6 timer siden):

Er «få det på» et vanlig uttrykk blant damer på 30+? Jeg er selv i den alderskategorien og synes det ser helt latterlig ut å skrive noe sånt. 

"Få det på", "hæppi" og "kjut" fremstår kraftig inspirert av nissespråket i The Julekalender med Travelling Strawberries. Altså en lettere retardert tulleblanding av norsk og engelsk. Neste blir sikkert "treining ån the løpemaskin" eller noe lignende.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hun skriver kjut holder hun oppe en greie som mest sannsynlig vil fenge barn eller 13 åringer? Og da er det vel et smart trekk å bruke uttrykk som de bruker 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Bare sånn for å være helt tydelig; «kjut» er ikke er ord du finner i ordboka. Av all negativ påvirkning de driver med er dette selvfølgelig ikke det viktigste å påtale, men skrekken er jo at vi ender opp med å skrive njute, kjut, hæppi og brekkie. Språk utvikles jo av de som til enhver tid bruker det. 

«Få det på» så jeg først brukt i boka «Tante Ulrikkes vei», der det betyr å ruse seg på hasj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (15 minutter siden):

Bare sånn for å være helt tydelig; «kjut» er ikke er ord du finner i ordboka. Av all negativ påvirkning de driver med er dette selvfølgelig ikke det viktigste å påtale, men skrekken er jo at vi ender opp med å skrive njute, kjut, hæppi og brekkie. Språk utvikles jo av de som til enhver tid bruker det. 

«Få det på» så jeg først brukt i boka «Tante Ulrikkes vei», der det betyr å ruse seg på hasj. 

Nei, men ungdommer har i alle tider brukt slang. SMS-språk, kebab norsk og engelske uttrykk eventuelt fornorsking av dem. 
At influensere holder seg oppdatert på slike ting er nesten en selvfølgelighet selv om man er gammel som alle hauger og har ørtenogførti barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (25 minutter siden):

Der hun skriver kjut holder hun oppe en greie som mest sannsynlig vil fenge barn eller 13 åringer? Og da er det vel et smart trekk å bruke uttrykk som de bruker 😊

Er ikke dama på snart 40 hoppende på tik tok da? Damen blir jo mer og mer fjortis.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (Akkurat nå):

Er ikke dama på snart 40 hoppende på tik tok da? Damen blir jo mer og mer fjortis.

Hun må vel forsøke å holde deg oppdatert på alle kanaler? Spørs hvor lenge den bedriften der kommer til å vare, men skjønner jo at de forsøker så lenge det går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Klink said:

Der hun skriver kjut holder hun oppe en greie som mest sannsynlig vil fenge barn eller 13 åringer? Og da er det vel et smart trekk å bruke uttrykk som de bruker 😊

Så det er barn i 13 årsalderen som er målgruppen hennes, mener du? Da er det jo ikke rart at det går dårlig med bedriften, da de færreste på den alderen vet hvem frua er 🤣

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Klink said:

Hun må vel forsøke å holde deg oppdatert på alle kanaler? Spørs hvor lenge den bedriften der kommer til å vare, men skjønner jo at de forsøker så lenge det går. 

Blir aldri klok på deg jeg.... I ene øyeblikket forsvarer du alt frua legger ut, i neste øyeblikk er du enig med kritikerne..... Virker som du er enig eller uenig med den du sist snakker med, eller kanskje ikke, men kanskje lell..... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (4 timer siden):

"Få det på", "hæppi" og "kjut" fremstår kraftig inspirert av nissespråket i The Julekalender med Travelling Strawberries. Altså en lettere retardert tulleblanding av norsk og engelsk. Neste blir sikkert "treining ån the løpemaskin" eller noe lignende.

Hey, ikke dra The Julekalender ned i søla da :lol:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (48 minutter siden):

Blir aldri klok på deg jeg.... I ene øyeblikket forsvarer du alt frua legger ut, i neste øyeblikk er du enig med kritikerne..... Virker som du er enig eller uenig med den du sist snakker med, eller kanskje ikke, men kanskje lell..... 

Inne på noe der!

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Nei, men ungdommer har i alle tider brukt slang. SMS-språk, kebab norsk og engelske uttrykk eventuelt fornorsking av dem. 
At influensere holder seg oppdatert på slike ting er nesten en selvfølgelighet selv om man er gammel som alle hauger og har ørtenogførti barn. 

Dette er en vulgarisering av språket jeg godt klarer meg foruten.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (1 time siden):

Så det er barn i 13 årsalderen som er målgruppen hennes, mener du? Da er det jo ikke rart at det går dårlig med bedriften, da de færreste på den alderen vet hvem frua er 🤣

Jeg vet ikke hvem hun anser som sin målgruppe, det er litt forvirrende. Noe  for folk som trener, turklær, dilldall til barn og ungdom og så videre. Kanskje det hadde gått bedre om hun hadde en tydelig målgruppe og budskap. 
Poenget var bare at det er forståelig at influensere bruker slike uttrykk hvis de vil nå fram til ungdom, kan jo hende hun håper å nå fram til flere målgrupper. Uten at hun nødvendigvis lykkes. 
 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minnie Mus skrev (1 time siden):

 

Revenge o'Cavatina skrev (23 minutter siden):

Dette er en vulgarisering av språket jeg godt klarer meg foruten.

Det kan du jo mene, men det eksisterer nå likevel. Videre er det greit at andre bruker det og mener noe annet.

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem hun anser som sin målgruppe, det er litt forvirrende. Noe  for folk som trener, turklær, dilldall til barn og ungdom og så videre. Kanskje det hadde gått bedre om hun hadde en tydelig målgruppe og budskap. 
Poenget var bare at det er forståelig at influensere bruker slike uttrykk hvis de vil nå fram til ungdom, kan jo hende hun håper å nå fram til flere målgrupper. Uten at hun nødvendigvis lykkes. 
 

Nå et det samsurium av barn, kaffekopp, trening, undertøy,thights med rumpeinnlegg, kløft, trutmunn med restylanelepper, hårfrisyrer, barneselskap ballongbonaza, oppussing og en haug annet ræl hun prakker på leserene sine. Hysterisk opptatt av kropp og utseende er hovedsakelig det hun viser mest av.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (22 minutter siden):

Nå et det samsurium av barn, kaffekopp, trening, undertøy,thights med rumpeinnlegg, kløft, trutmunn med restylanelepper, hårfrisyrer, barneselskap ballongbonaza, oppussing og en haug annet ræl hun prakker på leserene sine. Hysterisk opptatt av kropp og utseende er hovedsakelig det hun viser mest av.

Som kan appellere til flere aldersgrupper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (37 minutter siden):

Som kan appellere til flere aldersgrupper. 

Du nevnte unger og 13 åringer tidligere, tror neppe de følger henne...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...