Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeezebel skrev (11 minutter siden):

Enig med deg, mer om hundehold, mindre om barn.
Når det gjelder hund med labber opp på frokostbordet, så har CBE fjernet seg svært langt fra den regelen hun engang forfektet, den hun syntes var "tidenes smarteste regel", nemlig "ingen hunder har adgang på kjøkkenet.
Dette leste jeg på bloggen den tiden jeg leste bloggen(og det er lenge siden).
Jeg tror det var fra tiden i Siljan, før barna kom. Jeg husker det fordi jeg også syntes det var en god regel, dog ikke alltid like lett å håndheve. Den gang var det små hunder, nå er det en diger hund, og hva har den oppå et dekket kjøkkenbord med mat å gjøre? Hunden røyter vel også, vil jeg tro. For meg fremstår dette uhygenisk, så det er rart hun vil vise hva de tillater.

Synes hun viser fram mer og mer som er så langt ifra CBE hun vanligvis vil folk skal se. Kanskje hun egentlig ikke er så perfekt?🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hengehoia skrev (1 time siden):

Kjede seg? Han får  nok gjøre det han har mest lyst til pr i dag….…trene, trene  og atter trene, og eksponere seg på nett. Vise hvor mye han har gått ned i belt, hvor sprek han er. Han lever det livet han vil leve akkurat nå. 

Men på sikt….. så tenker jeg at dess lengre det går før man begynner i vanlig jobb, dess verre blir det. Så hvordan to som har gått og går hjemme som hverandres kolleger på ørtende året skal klare å takle andre kolleger på en arbeidsplass skjønner jeg ikke. Når man runder 40-50 år så er man i grunnen lite attraktiv som blogger. Med mindre man reklamerer for hemoroidesalve , støttestrømper og antirynkekrem….

Tror du dette er hva 40-50åringer er opptatt av? Er du 10 år?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 timer siden):

Du henvender deg til «tråden» og mener at ting som deles her er med på å eksponere barna. At en del da er uenige dem deg og gir svar på tiltale er jo det ingen grunn til å bli overrasket over eller mene at er en overreaksjon. 

Jeg synes innlegget ditt har et godt poeng, det er viktig å være bevisst på hva en viderebringer. 

Hva gjelder digital identitet så tenker jeg at det du nevner ikke i så stor grad krenker dem. Ta det med fødselsdato. Det er jo ikke en greie som de senere vil kunne velge seg en identitet på, derfor ser jeg ikke helt problemet av at kjøpsbonanzaen i forbindelse med dagen deles, det er også som regel ikke selve dagen det feires. 

Navnene på barna er det ikke lov å omtale og det blir påtalt dersom det skjer, folk som gjør det er naturlig nok ikke så opptatt av temaet. 

Hva gjelder bilder så er det sikkert en god ide å ikke dele det hvis det ikke er nødvendig for dokumentasjon. Siden vi ikke diskuterer barna, så er det ikke heller naturlig at man behøver dem for dokumentasjon. Jeg hadde tenkt å skrive at sladdede bilder er OK, men så lenge det viser barna i en aktivitet som sier noe om dem eller hva de gjør, så er det jo med på å vise identitet. Dog er jeg ofte usikker på om den identiteten de har i CBE sine kanaler er den egentlige identiteten, da de påfallende ofte vises frem som stereotypier og iscenesatte modeller i den glansede verden som kanalen er. Merk at jeg ikke omtaler dem, men fremstillingen av dem. Glanset magasin og alt det der...

Takk, dette er et veldig fint svar med gode poenger. Jeg er enig i at det meste som deles her ikke er noe som kan påvirke eller krenke influencerbarna. Hele poenget mitt handlet mer om hvordan CBE gjør identiteten deres tilgjengelig for andre og hvordan denne tråden bekrefter dette, både positivt og i enkelte tilfeller også litt uheldig. Det er ingen eller i hvertfall ytterst få her inne som beskriver barna på en spesielt utleverende måte, men at vi i det hele tatt omtaler barnas tilstedeværelse på nettet i et nettforum er et paradoks. Jeg synes ikke det er feil å snakke om eller kritisere bedriftens fronting av barn, men jeg synes det er ironisk at den infoen jeg har av dem er hentet herifra og ikke på hennes egne kanaler. For meg beviser det mest hvor problematisk sharenting er, for det skulle ikke vært mulig for så mange ukjente å kunne dokumentere hva barna gjør til en hver tid på et nettforum, og det er selvfølgelig ingen andre enn foreldrene som skal klandres for dette. Jeg håper jeg har gjort meg forstått og at folk forstår at det ikke er tråden jeg forsøker å angripe, men heller hvordan tråden illustrerer hvordan vilt fremmede kan oppsøke kjente barn på nett og det er ganske guffent. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (23 timer siden):

 Og det aller tristeste er eksponeringen av barna. Ser siste innlegg på insta, der bursdagsbarnet poserer og strever med å holde balansen. Regner med hun ble fortalt av mor hvordan hun skulle posere, mens hun ble filmet og lagt ut for mange tusen ukjente mennesker 

Da håper jeg du ikke klikket deg inn på filmen❤️. Selv om jeg får inntrykk av det siden du beskriver det du gjør. Ha i mente at antall visninger og klikk antagelig vil motivere bloggeier til å eksponere videre i samme omfang. De få gangene jeg er innom CBE sin insta klikker jeg aldri inn på bilder eller videoer av barna, av prinsipp. Er ikke så kunnskapsrik omkring Instagram, men klikk/visninger registreres vel selv om man ikke følger? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hengehoia
Frøken Scott skrev (2 timer siden):

Tror du dette er hva 40-50åringer er opptatt av? Er du 10 år?

Jeg er ikke fylt 10 år enda , og så glemte at jeg er på er svært seriøst forum der man ikke skal spøke eller være ironisk. 
Hvordan kunne jeg glemme ironiflagget - for en gedigen tabbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jo veldig påkledd til å være henne, da. Men hva skal bildet kommunisere sammen med teksten? Jenter ønsker å kle seg sånn flere ganger enn en gang i året? Snålt budskap. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff… det var da også et bilde å legge ut på Halloween. Blir helt flau på hennes vegne 🙈Veldig glad jeg ikke har hatt en mamma som har lagt ut slike bilder av seg selv på nettet. 
 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (På 30.10.2021 den 19.17):

Trist å se hvordan frua holder på nå, med et enormt til forbruk av plastikk, ballonger og et stort forbruk bare for å feire en bursdag 😕 Og det aller tristeste er eksponeringen av barna. Ser siste innlegg på insta, der bursdagsbarnet poserer og strever med å holde balansen. Regner med hun ble fortalt av mor hvordan hun skulle posere, mens hun ble filmet og lagt ut for mange tusen ukjente mennesker 😡

Vi vanlige dødelige feirer barnebursdager med sjokoladekake og pølser, og deler bilder med familie og venner. Men så får vi ikke betalt for å feire barna våre heller da.


ja, det er så trist på alle nivåer. Stakkars barn 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (På 30.10.2021 den 21.52):

Og er det ikke litt rart, at hun får alt fra mellom 700-4000 likes på det hun legger ut på insta, når vi vet at hun har over 300 000 følgere? Noe som ikke stemmer her. Dessuten ser vi jo at hun får mest likes på innhold der barna er med, dessverre ...... :( 

 Ja, uff - og blir antagelig da enda mer fristet til å gjøre akkurat det :( stakkars barn :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Siste bilde på IG - når man selv syns man ligner på en hore…

Pent blandet med fletting av barnehår og klapping av gris. 
 

Classy? Eller desperat? 


desperat og patetisk 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finngirl skrev (1 minutt siden):

Girl world? Slut? Og dette ser ut som en kontaktannonse fra Øst-Europa eller noe. Kleint 🙈

Øst-Europeere har litt mer klasse enn dette, med mindre det er snakk om nightclub-annonser på flygeblad utdelt til turister pre-coronapandemi.

Men nå ser det ut til at tobarnsmoren i Sarpsborg får oppmerksomheten hun ville ha, så jeg trekker meg ut av kaninballet.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Behovet for å vise seg som et sex objekt er tydeligvis veldig sterkt. Å nevne at man kler seg som en "slut" i tillegg, blir veldig kleint og egentlig litt upassende. Er det dette hun har å komme med liksom?  :scorpis:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva man kan si? Er ikke mye klasse over dette Halloween antrekket, ei heller smakfullt å legge dette ut sammen med familidyll. Det er noe symbolsk over det hele. Bransjen og alt det der. Veldig udelikat.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (32 minutter siden):

Øst-Europeere har litt mer klasse enn dette, med mindre det er snakk om nightclub-annonser på flygeblad utdelt til turister pre-coronapandemi.

Men nå ser det ut til at tobarnsmoren i Sarpsborg får oppmerksomheten hun ville ha, så jeg trekker meg ut av kaninballet.

Vel, det var sånne annonser jeg tenkte på 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guuud så krenket folk blir av ett kostyme🤣🤣 la dama få kle seg sexy hvis hun ønsker! Selv om hun er mamma så er hun da ikke bare mamma! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...