Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Trist å se hvordan frua holder på nå, med et enormt til forbruk av plastikk, ballonger og et stort forbruk bare for å feire en bursdag 😕 Og det aller tristeste er eksponeringen av barna. Ser siste innlegg på insta, der bursdagsbarnet poserer og strever med å holde balansen. Regner med hun ble fortalt av mor hvordan hun skulle posere, mens hun ble filmet og lagt ut for mange tusen ukjente mennesker 😡

Vi vanlige dødelige feirer barnebursdager med sjokoladekake og pølser, og deler bilder med familie og venner. Men så får vi ikke betalt for å feire barna våre heller da.

Dette er ikke ment som et svar til deg spesifikt men det fikk meg til å tenke på noe. En ting jeg synes denne tråden gjør ganske bra men som egentlig er et double edged sword er hvordan den tar opp temaet eksponering av barn. Jeg har ikke barn, ikke interesse for barn og helt ærlig er jeg heller ikke overbegeistret for å få barn i feeden min selv når det er folk jeg kjenner sine barn (unntaket er jo hvis jeg kjenner barnet da, men bekjentes unger jeg ikke har noe forhold til er for meg veldig uinteressant). Jeg hadde derfor ikke satt meg inn i sharenting før jeg leste tråden her inne, og har siden vært veldig kritisk til slikt, også når folk jeg kjenner deler hemningsløst på SoMe for alle og en hver. Det er takket være argumenter her inne at jeg har fått opp øynene for hvor skadelig det er og hvor farlig det potensielt kan bli, ikke bare for barnets selvbilde og tap av egen identitet, men også trygghet og vern. 

Så til det jeg er litt kritisk til, som jeg merker jeg ender opp med å gruble på: Tråden beviser i sin praksis hvor lett tilgjengelig informasjonen om influencerbarna er. Vi, helt fremmede mennesker som jeg tipper ikke har noe forhold til personen Caroline Berg Eriksen, burde ikke ha mulighet til å observere og deretter gjengi i detaljer hvordan barna hennes er avbildet, hvor de befinner seg, hva de gjør, osv. Men vi har den muligheten og flere benytter den og viderefører informasjon om barna som ender opp med å flyte på internett uten deres vitenhet eller samtykke. Selve kritikken om sharenting handler jo om et røveri av barnas digitale identitet, mangel på samtykke og potensielle fare. Alt dette er foreldrenes ansvar, men videreføring av informasjon har også en uheldig effekt. Jeg foreksempel, følger ikke CBE eller LKE på instagram, og jeg går inn på bloggen ytterst sjeldent. Likevel vet jeg hvordan barna ser ut, når de har bursdag, hva de har på seg og hvor de har vært. Alt dette er ting jeg ikke burde vite med mindre jeg kjente dem, og jeg vet det fordi jeg leser denne tråden. Jeg sier ikke at KG en skyld i at barn eksponeres, for det er som sagt foreldre og familie som skal verne barna. Poenget mitt er bare at sekundære kilder som denne tråden er for CBE sine kanaler har mulighet til å gjengi mye både på godt og på vondt, og her vet jeg faktisk ikke om det er så bra. 

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Sursøtsaus said:

Dette er ikke ment som et svar til deg spesifikt men det fikk meg til å tenke på noe. En ting jeg synes denne tråden gjør ganske bra men som egentlig er et double edged sword er hvordan den tar opp temaet eksponering av barn. Jeg har ikke barn, ikke interesse for barn og helt ærlig er jeg heller ikke overbegeistret for å få barn i feeden min selv når det er folk jeg kjenner sine barn (unntaket er jo hvis jeg kjenner barnet da, men bekjentes unger jeg ikke har noe forhold til er for meg veldig uinteressant). Jeg hadde derfor ikke satt meg inn i sharenting før jeg leste tråden her inne, og har siden vært veldig kritisk til slikt, også når folk jeg kjenner deler hemningsløst på SoMe for alle og en hver. Det er takket være argumenter her inne at jeg har fått opp øynene for hvor skadelig det er og hvor farlig det potensielt kan bli, ikke bare for barnets selvbilde og tap av egen identitet, men også trygghet og vern. 

Så til det jeg er litt kritisk til, som jeg merker jeg ender opp med å gruble på: Tråden beviser i sin praksis hvor lett tilgjengelig informasjonen om influencerbarna er. Vi, helt fremmede mennesker som jeg tipper ikke har noe forhold til personen Caroline Berg Eriksen, burde ikke ha mulighet til å observere og deretter gjengi i detaljer hvordan barna hennes er avbildet, hvor de befinner seg, hva de gjør, osv. Men vi har den muligheten og flere benytter den og viderefører informasjon om barna som ender opp med å flyte på internett uten deres vitenhet eller samtykke. Selve kritikken om sharenting handler jo om et røveri av barnas digitale identitet, mangel på samtykke og potensielle fare. Alt dette er foreldrenes ansvar, men videreføring av informasjon har også en uheldig effekt. Jeg foreksempel, følger ikke CBE eller LKE på instagram, og jeg går inn på bloggen ytterst sjeldent. Likevel vet jeg hvordan barna ser ut, når de har bursdag, hva de har på seg og hvor de har vært. Alt dette er ting jeg ikke burde vite med mindre jeg kjente dem, og jeg vet det fordi jeg leser denne tråden. Jeg sier ikke at KG en skyld i at barn eksponeres, for det er som sagt foreldre og familie som skal verne barna. Poenget mitt er bare at sekundære kilder som denne tråden er for CBE sine kanaler har mulighet til å gjengi mye både på godt og på vondt, og her vet jeg faktisk ikke om det er så bra. 

Veldig enig med deg. Jeg deltar sporadisk i denne tråden, men nevner aldri barna, nettopp fordi jeg ikke ønsket å eksponere dem enda mer. Dette er nok første og siste gang.

• Liker 9
Skrevet
Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Men det er da verken bilder av barna eller offentliggjøring av fødselsdatoene deres i denne tråden? Og hvis noen bruker navnet, blir det moderert bort hvis folk ikke fjerner det selv etter anmodning. Så hvordan kan du vite hvordan de ser ut og når de er født bare ved å lese her? 

• Liker 49
Gjest Medlem nr3
Skrevet

Gleder meg til å se Caroline på sitt nye prosjekt og se hvordan og når hun prøver å oppnå hva dere har påstått i over 2000 innlegg her inne 🙄 Ok jeg er ny her men etter å ha lest flere sider her så tenker jeg …stakkar Get a life 🤩😂😂 

Skrevet
Sursøtsaus skrev (10 timer siden):

Hvordan vet du hvordan barna ser ut og hva de har på seg om du bare leser tråden? Ingenting av det du nevner blir eksponert her inne. 

• Liker 32
Skrevet

Synes frua bare blir tynnere og tynnere, men viser fram mer og mer usunn mat. Kjøper ikke helt at det er hennes mat.

• Liker 18
Skrevet
Sursøtsaus skrev (11 timer siden):

Det uthevede: Å gjøre dette er slik jeg ser det brudd med forumsreglementet. Og selvsagt er det svært problematisk i seg selv å dele slikt.

Jeg rapporterer alt jeg ser av dette i tråden, dvs innlegg som videreformidler detaljer fra barns hverdagsliv, og/eller som ser ting fra deres perspektiv. Det er imidlertid ikke alltid at rapportene tas til følge, uten at jeg skjønner hvorfor.

• Liker 21
Skrevet
pøbelsara skrev (9 timer siden):

Men det er da verken bilder av barna eller offentliggjøring av fødselsdatoene deres i denne tråden? Og hvis noen bruker navnet, blir det moderert bort hvis folk ikke fjerner det selv etter anmodning. Så hvordan kan du vite hvordan de ser ut og når de er født bare ved å lese her? 

Jeg siterer deg og @Hallepalle2her ettersom dere har ganske like spørsmål: Jeg vet når de har bursdag fordi det blir nevnt i tråden at det er laget blogginnlegg eller instainnlegg om bursdagen deres. Jeg vet hva de har på seg fordi det blir diskutert hvorvidt barna opptrer som modeller for barneklær og sponsing for mor. Jeg vet hvordan de ser ut fordi det postes skjermdumper som riktig nok sladder ansiktene til barna men som etter min mening ikke burde postes her uansett, og jeg vet at folk er flinke til å rapportere, men det betyr ikke at det ikke skjer. Ellers blir det beskrevet hva barna gjør i storyene til mor, som gir meg informasjon om deres hverdag uten at jeg kjenner dem, og dette vet jeg uten engang å gå direkte inn på kanalene til foreldrene. Det er noe jeg personlig ikke er komfortabel med. Som sagt, jeg synes det er viktig at sharenting taes opp og det er ikke der kritikken ligger men heller i hvordan tråden kan gjengi samme info som CBE poster, selvsagt mer nedtonet og skjermet enn hennes kanaler men likevel er den med på å dele detaljer om barn på nett uten deres samtykke. 

• Liker 10
Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Sursøtsaus skrev (56 minutter siden):

Jeg siterer deg og @Hallepalle2her ettersom dere har ganske like spørsmål: Jeg vet når de har bursdag fordi det blir nevnt i tråden at det er laget blogginnlegg eller instainnlegg om bursdagen deres. Jeg vet hva de har på seg fordi det blir diskutert hvorvidt barna opptrer som modeller for barneklær og sponsing for mor. Jeg vet hvordan de ser ut fordi det postes skjermdumper som riktig nok sladder ansiktene til barna men som etter min mening ikke burde postes her uansett, og jeg vet at folk er flinke til å rapportere, men det betyr ikke at det ikke skjer. Ellers blir det beskrevet hva barna gjør i storyene til mor, som gir meg informasjon om deres hverdag uten at jeg kjenner dem, og dette vet jeg uten engang å gå direkte inn på kanalene til foreldrene. Det er noe jeg personlig ikke er komfortabel med. Som sagt, jeg synes det er viktig at sharenting taes opp og det er ikke der kritikken ligger men heller i hvordan tråden kan gjengi samme info som CBE poster, selvsagt mer nedtonet og skjermet enn hennes kanaler men likevel er den med på å dele detaljer om barn på nett uten deres samtykke. 

Mange er helt enige med deg. Samtidig så er det mange ulike brukere i denne tråden. Man kan ikke skjære alle under en kam og påstå at "Tråden" utleverer barna. Ja, det er flere brukere som gjengir litt for mye informasjon. Men dette må adresseres til dem det gjelder. Jeg syns det er veldig tydelig at det ikke er de mest ukritiske som forsvarer sin egen bruk, de bare venter en dag eller to og fortsetter som vanlig. Det er f eks ikke @Aricia sitt ansvar å oppdra andre. Men jeg må si at det er innmari sjeldent at det kommer skjermdumper av barna i denne tråden, det er så sjeldent at det kan jeg knapt nok huske. Og de ytterst få som plumper ut med et barnenavn irettesettes med en gang. At du påstår at du kan gjenkjenne barna og vite nøyaktig fødselsdato ut i fra denne tråden tror jeg faktisk ikke på. Dersom du følger med i CBE sine kanaler derimot, da vet du alt fra fødselsdatoer og utseende til fritidsinteresser og soverom. Ispedd velretusjerte skrytebilder av mammas pupper og rumpe. Og mens denne tråden neppe har mer enn 200 lesere, så er det vanvittige 300 000 som følger CBE sin offentlige IG-kanal.

Endret av Solaire
Skrevet (endret)

Jeg følger ikke cbe's kanaler. Kjenner heller ikke til barnas bursdager, outfits, barneromsinnredning, utseende eller annen informasjon med unntak av når de eksponeres, hvordan de eksponeres, og at de eksponeres. Av mor. Oftest i forbindelse med reklame og ved bruk som tilknytning av den til enhver tid gjeldende målgruppa forut for annonsørinnhold eller skjult samarbeid. At de videreeksponeres med navn, skjermdumper og annen "dokumentasjon" i tråden her har jeg ikke fått med meg. Omtale ja, videreeksponering nei.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 36
Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (4 timer siden):

Jeg følger ikke cbe's kanaler. Kjenner heller ikke til barnas bursdager, outfits, barneromsinnredning, utseende eller annen informasjon med unntak av når de eksponeres, hvordan de eksponeres, og at de eksponeres. Av mor. Oftest i forbindelse med reklame og ved bruk som tilknytning av den til enhver tid gjeldende målgruppa forut for annonsørinnhold eller skjult samarbeid. At de videreeksponeres med navn, skjermdumper og annen "dokumentasjon" i tråden her har jeg ikke fått med meg. Omtale ja, videreeksponering nei.

Enig. Det at man påpeker at nå er det plastikkbonanza og overforbruk i forbindelse med noe som burde ha vært en privat barnebursdag, det er ikke å utlevere barna. Det er å kritisere påvirkeren CBE sin fronting av shoppinghysteri og CBEs bruk av barna sine for å knytte til seg en publikumsmasse som hun så videreselger til annonsører.

Endret av Solaire
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Jeg tror du overdriver. Dato for bursdager vet ikke jeg, fordi selve dagoen ikke er delt her, dagene feries ofte en helt annen dag. Det jeg vet er at begge har bursdag på høsten.

Sladdede bilder av barna her inne tror jeg knappest jeg har sett noen gang. Du kan heller ikke vite hva de har på seg ut fra kritikken om at de er modeller for mor. Så detaljert beskrives ikke klærne. Som sagt; jeg mener du overdriver og jeg lurer litt på hvorfor. 

Hvis det er et «snedig» forsøk på å diskreditere tråden; vel...

Solaire skrev (2 timer siden):

Mange er helt enige med deg. Samtidig så er det mange ulike brukere i denne tråden. Man kan ikke skjære alle under en kam og påstå at "Tråden" utleverer barna. Ja, det er flere brukere som gjengir litt for mye informasjon. Men dette må adresseres til dem det gjelder. Jeg syns det er veldig tydelig at det ikke er de mest ukritiske som forsvarer sin egen bruk, de bare venter en dag eller to og fortsetter som vanlig. Det er f eks ikke @Aricia sitt ansvar å oppdra andre. Men jeg må si at det er innmari sjeldent at det kommer skjermdumper av barna i denne tråden, det er så sjeldent at det kan jeg knapt nok huske. Og de ytterst få som plumper ut med et barnenavn irettesettes med en gang. At du påstår at du kan gjenkjenne barna og vite nøyaktig fødselsdato ut i fra denne tråden tror jeg faktisk ikke på. Dersom du følger med i CBE sine kanaler derimot, da vet du alt fra fødselsdatoer og utseende til fritidsinteresser og soverom. Ispedd velretusjerte skrytebilder av mammas pupper og rumpe. Og mens denne tråden neppe har mer enn 200 lesere, så er det vanvittige 300 000 som følger CBE sin offentlige IG-kanal.

Det at en som ikke følger CBE vet når på året barna hennes har bursdag er jo litt av poenget mitt i innlegget mitt. Det er ikke noe jeg eller andre for den saks skyld som ikke kjenner dem burde vite. Når det kommer til bilder med sladdet ansikt så har det dukket opp i forbindelse med jul og høytid og i ny og ne med barn som imiterer mors poseringer. At det skjer sjeldent er ikke det samme som at det ikke skjer. Poenget mitt er heller ikke at det er tråden som eksponerer barna men informasjon om barna generelt er en form for å opprettholde en digital identitet de ikke selv styrer eller har gitt samtykke til. Når det er sagt så har jeg nevnt at jeg også synes den debatten som føres i tråden er viktig og jeg synes det er reell kritikk som kommer fram.

Jeg driver på ingen måte å skjærer alle over en kam her,og helt ærlig merker jeg at jeg blir litt oppgitt over at kritikken min så lett skal bli stempla som et forsøk på å prøve å diskredittere tråden i sin helhet. At jeg stiller et åpent spørsmål til hvordan sekundære omtaler av andres barn på nett kan påvirke deres digitale identitet ytteligere er ikke det samme som å si at alt er meningsløst, at tråden er skyld i eksponeringen e.l. Det er et genuint bidrag til debatten om eksponering av barn og hvor lett tilgjengelig informasjonen om influencerbarna faktisk er. Om dere er uenige så er det helt greit, men da ønsker jeg heller at vi kan si det enn å komme med utsagn om at den ene prøver å diskredittere den andre for det blir faktisk bare for dumt og et ikke-argument. 

• Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg sier bare at jeg ikke er enig med deg i de eksponeringene du tydeligvis har sett i tråden. Klart noen av og til skriver noe som andre rapporterer, feks navn, men jeg kan heller ikke huske de bildene du refererer til i siste innlegg @Sursøtsaus. Klart man kan stille spørsmål, men ikke på vaklende eller uriktig grunnlag. Når du trekker frem ting jeg mener er feil, da må jeg få stille spørsmål om hva agendaen er. At barna er født på høsten er noe man kun trenger å ha lest VG for å vite. Jeg mener fortsatt at tråden, for det meste og over lang tid, har omtalt mindreårige i kontekst på en sober og respektfull måte. Konteksten er morens reklamekanaler og eksponeringen av de mindreårige der, både i innlegg som er ren reklame, innlegg som skal bygge opp til senere reklameinnlegg og innlegg som skal gi klikk og lesernes velvilje og gode følelser mht CBEs narrativ. Et narrativ som handler om kjøp og salg, der mindreårige altså inngår i historiefortellingen. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Sursøtsaus skrev (44 minutter siden):

Det at en som ikke følger CBE vet når på året barna hennes har bursdag er jo litt av poenget mitt i innlegget mitt. Det er ikke noe jeg eller andre for den saks skyld som ikke kjenner dem burde vite. Når det kommer til bilder med sladdet ansikt så har det dukket opp i forbindelse med jul og høytid og i ny og ne med barn som imiterer mors poseringer. At det skjer sjeldent er ikke det samme som at det ikke skjer. Poenget mitt er heller ikke at det er tråden som eksponerer barna men informasjon om barna generelt er en form for å opprettholde en digital identitet de ikke selv styrer eller har gitt samtykke til. Når det er sagt så har jeg nevnt at jeg også synes den debatten som føres i tråden er viktig og jeg synes det er reell kritikk som kommer fram.

Jeg driver på ingen måte å skjærer alle over en kam her,og helt ærlig merker jeg at jeg blir litt oppgitt over at kritikken min så lett skal bli stempla som et forsøk på å prøve å diskredittere tråden i sin helhet. At jeg stiller et åpent spørsmål til hvordan sekundære omtaler av andres barn på nett kan påvirke deres digitale identitet ytteligere er ikke det samme som å si at alt er meningsløst, at tråden er skyld i eksponeringen e.l. Det er et genuint bidrag til debatten om eksponering av barn og hvor lett tilgjengelig informasjonen om influencerbarna faktisk er. Om dere er uenige så er det helt greit, men da ønsker jeg heller at vi kan si det enn å komme med utsagn om at den ene prøver å diskredittere den andre for det blir faktisk bare for dumt og et ikke-argument. 

Du henvender deg til «tråden» og mener at ting som deles her er med på å eksponere barna. At en del da er uenige dem deg og gir svar på tiltale er jo det ingen grunn til å bli overrasket over eller mene at er en overreaksjon. 

Jeg synes innlegget ditt har et godt poeng, det er viktig å være bevisst på hva en viderebringer. 

Hva gjelder digital identitet så tenker jeg at det du nevner ikke i så stor grad krenker dem. Ta det med fødselsdato. Det er jo ikke en greie som de senere vil kunne velge seg en identitet på, derfor ser jeg ikke helt problemet av at kjøpsbonanzaen i forbindelse med dagen deles, det er også som regel ikke selve dagen det feires. 

Navnene på barna er det ikke lov å omtale og det blir påtalt dersom det skjer, folk som gjør det er naturlig nok ikke så opptatt av temaet. 

Hva gjelder bilder så er det sikkert en god ide å ikke dele det hvis det ikke er nødvendig for dokumentasjon. Siden vi ikke diskuterer barna, så er det ikke heller naturlig at man behøver dem for dokumentasjon. Jeg hadde tenkt å skrive at sladdede bilder er OK, men så lenge det viser barna i en aktivitet som sier noe om dem eller hva de gjør, så er det jo med på å vise identitet. Dog er jeg ofte usikker på om den identiteten de har i CBE sine kanaler er den egentlige identiteten, da de påfallende ofte vises frem som stereotypier og iscenesatte modeller i den glansede verden som kanalen er. Merk at jeg ikke omtaler dem, men fremstillingen av dem. Glanset magasin og alt det der...

Endret av CecilieX
Språk
Skrevet (endret)

Nå er ikke dette en beriftsspesifikk kommentar, men det er nå engang bedriften som har lagt ut bildet jeg kommenterer så...

Mange her har skrevet at det hadde vært en fin ting om bloggen for eksempel kunne fokusert på for eksempel godt hundehold istedetfor å fremvise søte barns privatliv. 

I IG-stories i dag ser vi hunden med labbene godt innpå frokostbordet, og nesa oppi noe eggegreier og etpar stearinlys - Caroline står og filmer uten å gripe inn, og det er lagt på musikk... I en annen filmsnutt ligger hunden og bjeffer inne, tidligere har vi sett at den (får lov til å) hopper opp på folk, og Caroline har selv fortalt i podcastsending at hun ikke klarer å holde den igjen selv hvis den drar avgårde.

Disse tingene er kanskje søte nå, men sånn oppførsel er jo ikke akkurat noe som går bort av seg selv, det er vel større sjans for at det forverres. Og det er lite kos med en stor voksen tung og sterk hund som ikke vet å oppføre seg. Så de har jo et gyldent utgangspunkt for forbedring når det gjelder hundeoppdragelse og det hadde faktisk vært interessant!

Også synes jeg det er skikkelig rart at hun vil vise fram at hunden er uoppdragen, med hyggelig musikk til! Helt merkelig.

Endret av anon15
  • Liker 35
Skrevet

Det som overrasker meg er for lite kreativ frua er. Det er hekt tydelig at færre bedrifter annonserer hos henne og regnskapet for 2021 vil garantert vise nedgang i omsetning. Likevel fortsetter hun som før; trening med bilde av kaffekopp, litt matlaging før litt mer trening og innimellom der noen bilder av hunden. Hver dag. Året rundt. Det må være gørr kjedelig å ha det slik. Og mannen må jo kjede seg med å gå hjemme og trø luft hver dag.

• Liker 32
Skrevet

Når jeg tenker etter, husker jeg faktisk en sladdet skjermdump der et barn er godt sladdet. Poenget med den skjermdumpen var å dokumentere at cbe lærer barn å posere og lage trutmunn på bilder. Den type skjermdumper mener jeg er unødvendige å publisere selv om de er sladdet i tråden, det holder lenge å omtale AT barn hermer etter mor/fremstår å læres opp. Jeg håper at disse skjermdumpene er moderert bort.

Forøvrig tenker jeg at de fleste skjermdumpene av cbe poserende rundt omkring i huset også er unødvendige i tråden, selv om målet sikkert er for å unngå flere klikk etter å ha tatt en for laget. Allikevel oppleves det ofte i stedet som en anledning til mest mulig unødvendig  personkarakteristikk og latterliggjøring. Vi vet at cbe poserer og tar flere tåpelige, redigerte selfies daglig, på lik linje med den sedvanlige kaffekoppen, vinglasset og kropp I monitor. Denne rutinen er det ingen endring i og trenger derfor ingen dokumentasjon etter min mening. Med mindre det følger en påstand som bør dokumenteres gjennom en skjermdump for ikke å modereres bort som spekulasjon, for eksempel kommentarer, uttalelser og innrømmelser som ofte slettes av cbe-paret etter at de har "tenkt seg om".

Hvis ånden skulle tilsi uventet dødslyst til å se en ihjelredigert husmor i tredveårene fra Sarpsborg posere seg ihjel for å se tynneste mulig ut eller vise seg frem kan jeg ofre et klikk selv da det ikke vil gi noen effekt i det lange løp ved ettertanke. Som regel skjer det ikke, for det er jo verken nytt eller interessant. Bare et eneste langt og utdatert gjesp.

• Liker 13
Gjest Hengehoia
Skrevet
Hilde444 skrev (1 time siden):

Det som overrasker meg er for lite kreativ frua er. Det er hekt tydelig at færre bedrifter annonserer hos henne og regnskapet for 2021 vil garantert vise nedgang i omsetning. Likevel fortsetter hun som før; trening med bilde av kaffekopp, litt matlaging før litt mer trening og innimellom der noen bilder av hunden. Hver dag. Året rundt. Det må være gørr kjedelig å ha det slik. Og mannen må jo kjede seg med å gå hjemme og trø luft hver dag.

Kjede seg? Han får  nok gjøre det han har mest lyst til pr i dag….…trene, trene  og atter trene, og eksponere seg på nett. Vise hvor mye han har gått ned i belt, hvor sprek han er. Han lever det livet han vil leve akkurat nå. 

Men på sikt….. så tenker jeg at dess lengre det går før man begynner i vanlig jobb, dess verre blir det. Så hvordan to som har gått og går hjemme som hverandres kolleger på ørtende året skal klare å takle andre kolleger på en arbeidsplass skjønner jeg ikke. Når man runder 40-50 år så er man i grunnen lite attraktiv som blogger. Med mindre man reklamerer for hemoroidesalve , støttestrømper og antirynkekrem….

Skrevet
anon15 skrev (2 timer siden):

Nå er ikke dette en beriftsspesifikk kommentar, men det er nå engang bedriften som har lagt ut bildet jeg kommenterer så...

Mange her har skrevet at det hadde vært en fin ting om bloggen for eksempel kunne fokusert på for eksempel godt hundehold istedetfor å fremvise søte barns privatliv. 

I IG-stories i dag ser vi hunden med labbene godt innpå frokostbordet, og nesa oppi noe eggegreier og etpar stearinlys - Caroline står og filmer uten å gripe inn, og det er lagt på musikk... I en annen filmsnutt ligger hunden og bjeffer inne, tidligere har vi sett at den (får lov til å) hopper opp på folk, og Caroline har selv fortalt i podcastsending at hun ikke klarer å holde den igjen selv hvis den drar avgårde.

Disse tingene er kanskje søte nå, men sånn oppførsel er jo ikke akkurat noe som går bort av seg selv, det er vel større sjans for at det forverres. Og det er lite kos med en stor voksen tung og sterk hund som ikke vet å oppføre seg. Så de har jo et gyldent utgangspunkt for forbedring når det gjelder hundeoppdragelse og det hadde faktisk vært interessant!

Også synes jeg det er skikkelig rart at hun vil vise fram at hunden er uoppdragen, med hyggelig musikk til! Helt merkelig.

Enig med deg, mer om hundehold, mindre om barn.
Når det gjelder hund med labber opp på frokostbordet, så har CBE fjernet seg svært langt fra den regelen hun engang forfektet, den hun syntes var "tidenes smarteste regel", nemlig "ingen hunder har adgang på kjøkkenet.
Dette leste jeg på bloggen den tiden jeg leste bloggen(og det er lenge siden).
Jeg tror det var fra tiden i Siljan, før barna kom. Jeg husker det fordi jeg også syntes det var en god regel, dog ikke alltid like lett å håndheve. Den gang var det små hunder, nå er det en diger hund, og hva har den oppå et dekket kjøkkenbord med mat å gjøre? Hunden røyter vel også, vil jeg tro. For meg fremstår dette uhygenisk, så det er rart hun vil vise hva de tillater.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...