Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonym90059005 skrev (20 minutter siden):

Koster ikke denne behandlingen normalt en formue, og nå må den altså gjøres på nytt et par år etter forrige gang?

Hun skrev foresten i innlegget den gangen at hun alltid hadde hatt så rette og fine tenner, så dette var pga. gnissing. Nå derimot sier hun at det også var av kosmetiske årsaker. Jaja, storytelling som det passer seg si...

Alle disse uttalelsene hennes; at hun har perfekte tenner/hud/osv eller at ingenting er forandret siden hun var 16 gir meg inntrykk av en person med lavt selvbilde, men samtidig høy selvtillit med tanke på alle verdensmesteruttalelsene.

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
BuffyTheVampire skrev (15 timer siden):

Oi, lurer på hvor lenge den her får stå 🤨

EF2276BB-2313-42D5-A6BC-7D6418A78A0D.jpeg

Pst! Du må legge ved link til dette i innlegget ditt, ellers modereres det bort. 

Endret av Malum
  • Liker 8
Skrevet
Minnie Mus skrev (9 timer siden):

Er nok ikke bare det at de får smurt krem på barberte partier av kroppen, men de får beina stroppet fast mens de får sviende væsker helt inn på øynene sine 😭 Men det gjør sikkert ikke så mye, frua spiser jo tross alt ikke kjøtt, såh....

Jo da hun spiser kjøtt til spesielle anledninger, men sikkert ikke mus og kanin, så da er det vel sikkert ikke så farlig.. 

• Liker 9
Skrevet
24 minutter siden, 123Frustrert said:

Jo da hun spiser kjøtt til spesielle anledninger, men sikkert ikke mus og kanin, så da er det vel sikkert ikke så farlig.. 

Ikke forå pirke,men tror CBR har kuttet ut kjøtt ved alle anledninger, mtp at hun lager veggisterkaker i jula og promoterer at hun ikke spiser sånt (tenker da på bildet som ble lagt ut på story, av en pizza med kjøtt fra italiensk aften, hvor hun skrev "for de som spiser sånt "). Tror dog hun spiser fisk og sjømat. 

• Liker 5
Skrevet
Baelfire skrev (31 minutter siden):

Ikke forå pirke,men tror CBR har kuttet ut kjøtt ved alle anledninger, mtp at hun lager veggisterkaker i jula og promoterer at hun ikke spiser sånt (tenker da på bildet som ble lagt ut på story, av en pizza med kjøtt fra italiensk aften, hvor hun skrev "for de som spiser sånt "). Tror dog hun spiser fisk og sjømat. 

Stemmer det du skriver; hun har uttalt at hun har kuttet helt ut kjøtt, men spiser fisk og skalldyr/sjømat

Ang det med dyretesting så tror jeg faktisk hun velger å ta på skylapper når hun mener det e greit å bruke produkter som er dyretestet i Kina, men ikke i Norge. Med en sånn tankegang så rettferdiggjør hun egne valg (og inntektskilde)

• Liker 23
Skrevet

Jeg er ikke overrasket over at hun promoterer dyretesta sminke. Hun har tidligere bastant og hardnakket forsvart Mac fordi hun bruker samme logikk som her: At hennes produkt ikke er testet på dyr, selvom Mac tester på dyr i Kina. Uten at jeg skal spekulere for mye i det så mistenker jeg at den plutselige pescetarianeren (for hun er ikke vegetarianer, hun spiser sjømat og til og med oster som inneholder løype aka kalvemage) kommer av et ønske om å framstilles mer bevisst og muligens også sunn i og med at plantebasert mat som oftest inneholder mindre mengder mettet fett. Hvis hun virkelig bryr seg om dyrevelferd så burde hun kanskje sette seg mer inn i hvordan f.eks sjødyrnæringen er den næringen hvor det skjer mest lovbrudd på dyrevelferdsloven, og at melkeindustrien fortsatt fører til mye lidelse og stress for mammakua som opplever å miste kalven sin gjentatte ganger fordi hun skal bli gravid og produsere melk helt til kroppen hennes fysisk ikke orker det lengre. Å droppe kjøtt og fremme mer plantebasert mat er kjempebra, og jeg er glad CBE bruker platformen sin til det, men jeg greier ikke å støtte henne på selv dette temaet som jeg er lidenskapelig opptatt av, fordi hun støtter fortsatt så mange næringer som fører til smerte, lidelse og mishandling av dyr, og hun gidder ikke en gang å ta den debatten fordi i stedet for å bli mer bevisst så hun kan gjøre enda bedre valg så er det viktigere for henne å framstå feilfri. Det sagt, så synes jeg det er minst like dobbeltmoralsk av folk som spiser kjøtt å hakke på noen for å promotere dyretesting. Ja, CBE tjener penger på det så jeg ser den forskjellen, men folk som spiser kjøtt betaler for dyremishandling og for meg er det også ganske ille.

• Liker 21
Skrevet

CBE er overraskende lite grasiøs, ref. videoen på IG fra hagen. 

• Liker 10
Skrevet
likermegher skrev (9 minutter siden):

CBE er overraskende lite grasiøs, ref. videoen på IG fra hagen. 

Og hvilken betydning har dette for forretningsdriften, mener du?

• Liker 43
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Stemmer det du skriver; hun har uttalt at hun har kuttet helt ut kjøtt, men spiser fisk og skalldyr/sjømat

Ang det med dyretesting så tror jeg faktisk hun velger å ta på skylapper når hun mener det e greit å bruke produkter som er dyretestet i Kina, men ikke i Norge. Med en sånn tankegang så rettferdiggjør hun egne valg (og inntektskilde)

Skalldyr og sjømat dør jo på langt mer humant vis :sarkasme:

Syns ikke logikken holder helt mål, om hun kutter kjøtt for dyrevelferd. 

• Liker 11
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Det kan hende altså. Det er ikke så enkelt å følge med på holdningene der i gården. De færreste jeg kjenner har så lite ryggrad og skifter holdninger oftere en andre skifter undertøy, slik som cbe gjør. 
Først var det lav karbo av den ekstreme varianten, kun proteiner. Vi snakket typ indrefilet og ikke pølser ( skal du spise dyr, må du bruke hele dyret, mener jeg) og annen innmat. Kun rent kjøtt skulle spises, så modereres det og plutselig skal kjøtt kun spises ved spesielle anledninger. Og nå skal det kuttes ut, alt for dyrevelferden skyld denne gangen.

så er hun i mot sminke testet på dyr, så er hun ikke i mot det så lenge dyrene ikke er norske. 🤷‍♀️

Skal ikke nevne barn og some mer enn at først skulle de ikke vises, så bakhodet også når det er lite å tjene penger på ellers kan de vises frem i alle settinger.

Om man ikke er dum når man skifter etiske betraktninger og moral så drastisk i voksen alder, er man i beste fall lite reflektert og umoden.

• Liker 34
Skrevet
15 hours ago, Elina123 said:

Blir neppe godkjent, men prøver likevel. Dyrs velferd er viktig for meg! 

FCD877F9-31BC-414F-845C-33C99F1E07B6.png

Jeg kommenterte at EA støtter dyretesting ved å velge å selge i Kina, men den ble heller ikke godkjent gitt. 

• Liker 22
Skrevet

Mer barn på Insta story idag og reklame også. Dette er bare starten av hva vi får se i sommer. Noe sier meg at vi kommer til å se barna jevnt og trutt.

• Liker 14
Skrevet
pøbelsara skrev (22 minutter siden):

De har en reklameavtale med Brimi-oppleggene, ser jeg. Jeg antar at vi  derfor skal eksponeres for barn på setervoll med søte dyr, barn ved spisebord, barn mellom reinsdyrskinn i lavo etc. når de er på tur i sommer.

Jeg skulle ønske Brimi-folka kunne betale en fotograf med anonyme modeller for en proff fotoshoot i stedet for å være med på å eksponere barna enda mer. 

Brimi-opplegget fra 2020 har jo ligget på IG helt siden de var der, da har man jo skjønt at det var et samarbeid der, enten sponsing eller betaling for innlegget (kanskje begge deler). Overraskende nok er ikke innlegget fra i fjor merket som reklame, det skrev de nok ut fra sitt hjertes godhet - og for å legge grunnlaget for et samarbeid.   https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/06/brimi-saeter/

• Liker 25
Gjest Lin11
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Brimi-opplegget fra 2020 har jo ligget på IG helt siden de var der, da har man jo skjønt at det var et samarbeid der, enten sponsing eller betaling for innlegget (kanskje begge deler). Overraskende nok er ikke innlegget fra i fjor merket som reklame, det skrev de nok ut fra sitt hjertes godhet - og for å legge grunnlaget for et samarbeid.   https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/06/brimi-saeter/

Mulig jeg er useriøs nå, men den blandingen av umerket reklame/fisking av spons og mindreårige. Gjør meg skikkelig kvalm. 

Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (1 time siden):

Noe så forkastelig. De reiser på sponset ferie og barna må jobbe og få ferien og seg selv spredt på Internett. Skal de aldri få være i fred for disse griske og egoistiske foreldrene ? Kan de ikke for en gangs skyld ta ferie, logg av og vær sammen med barna uten at det skal være photoshoot hele tiden. Så slitsomt. 

Endret av Surikatt
  • Liker 40
Skrevet (endret)
Surikatt skrev (19 minutter siden):

Noe så forkastelig. De reiser på sponset ferie og barna må jobbe og få ferien og seg selv spredt på Internett. Skal de aldri få være i fred for disse griske og egoistiske foreldrene ? Kan de ikke for en gangs skyld ta ferie, logg av og vær sammen med barna uten at det skal være photoshoot hele tiden. Så slitsomt. 

Helt enig med deg her. Dessuten kan jeg tenke meg veldig mange andre fam hadde hatt glede av en slik ferie i år for en billigere pris/gratis. Det hadde vært god reklame det, i en tid hvor mange småbarnsfam sliter. Veldig dårlig prioritering av Brimi. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...