Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
56 minutter siden, Klink said:

Selvfølgelig driter hun i dyretesting så lenge hun får betalt for det. 

Det har du selvsagt rett i. Og da kan man jo saktens spørre hva ellers CBE blåser en lang marsj i så lenge pengesummen stemmer. Strengt tatt er det et retorisk spørsmål. Det er jo tydelig at det allermeste er til salgs hos Treasures AS - nå sist eksemplifisert med bruk av mindreårige i reklame-øyemed.

Verdighet og ikke minst troverdighet forsvant på billigsalg for årevis siden.

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
NewStart87 skrev (32 minutter siden):

Under dette innlegget? Jeg finner ikke kommentaren. 

CF8A79C7-6088-4730-B926-F488FDF0D3A9.jpeg

Ingeborg Senneset har likt noe CBE har lagt ut? Den kjolen hun har på er vel gjenbruk? 

Skrevet
Hunter7 skrev (8 minutter siden):

Det har du selvsagt rett i. Og da kan man jo saktens spørre hva ellers CBE blåser en lang marsj i så lenge pengesummen stemmer. Strengt tatt er det et retorisk spørsmål. Det er jo tydelig at det allermeste er til salgs hos Treasures AS - nå sist eksemplifisert med bruk av mindreårige i reklame-øyemed.

Verdighet og ikke minst troverdighet forsvant på billigsalg for årevis siden.

Tror det fort blir til at en driter en lang marsj i mye så lenge en får en grei sum penger for det. Heldigvis forstår jeg det slik at EA ikke tester på dyr i Norge? Det tenker jeg formilder det ganske mye. 

• Liker 1
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Klink skrev (5 minutter siden):

Tror det fort blir til at en driter en lang marsj i mye så lenge en får en grei sum penger for det. Heldigvis forstår jeg det slik at EA ikke tester på dyr i Norge? Det tenker jeg formilder det ganske mye. 

Er produksjonslinjen i Norge? Tenker du at hvis dyrene bor i Kina så er det ensbetydende med at produktene er testet på dyr, og så lenge man ikke gjør det i Norge så er det ok? Berg -Eriksen har reklamert for Nivea solkrem, som også er testet  på dyr. 

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Baelfire skrev (2 minutter siden):

Formidler hva? At så lenge man her i Norge kan kjøpe produktene uten at de er testet på dyr så er det greit, selv om de samme produktene blir testet på dyr i et annet land? EA VELGER å tjene ekstra penger på å selge produktene i land hvor de krever testing på dyr. Det valget tar firmaet selv og tilsier i grunn bare at de ikke er motstander av testing på dyr, men at de pga norsk lov ikke tester produktene på dyr her til lands. Er man motstander så selger man ikke til land som tester, enkelt og greit. Og er man personlig motstander, så fronter man ikke slike firmaer, like enkelt og greit. 

Formilder at hun reklamerer for merket i Norge selv om hun er i mot testing på dyr. Sminken hun bruker fra merket og reklamerer for er da mest sannsynlig ikke testet på dyr. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Gjest Lin11
Skrevet
Klink skrev (3 minutter siden):

Formilder at hun reklamerer for merket i Norge selv om hun er i mot testing på dyr. Sminken hun bruker fra merket og reklamerer for er da mest sannsynlig ikke testet på dyr. 

Har hun skrevet at det ikke er testet på dyr? 

Skrevet
Lin11 skrev (9 minutter siden):

Er produksjonslinjen i Norge? Tenker du at hvis dyrene bor i Kina så er det ensbetydende med at produktene er testet på dyr, og så lenge man ikke gjør det i Norge så er det ok? Berg -Eriksen har reklamert for Nivea solkrem, som også er testet  på dyr. 

Vet ikke hvor produktene produseres og testes jeg? Tenkte at produkter som selges i Norge er produsert i Norge og dermed ikke testet på dyr? Dette vet jeg ikke, var bare slik jeg forsto det. 
Jaja, da bryr ikke bedriften seg nevneverdig om dyretesting da. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Klink said:

Men firmaet i seg selv selger produkter til land som tester på dyr, så det blir for dumt å bruke som argument at det ikke testes akkurat her, når det testes andre steder.

• Liker 22
Skrevet
Lin11 skrev (Akkurat nå):

Ikke som jeg vet noe om? 

Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Men man støtter virksomheten til et firma som tester på dyr, og oppfordrer dem til å fortsette praksisen.

• Liker 28
Skrevet (endret)
Klink skrev (21 minutter siden):

Det er forbudt å teste på dyr i Norge og eu. Så grunnen til at de ‘bare’ tester i Kina er jo at de ikke har noe valg, skal de selge i Norge kan de ikke ha dyretesting her. Men det er jo klart at erfaringer de gjør under dyretesting i andre land blir videreført i produksjonslinjene over hele verden. 
Mener du at dyrene i Kina lider mindre under testingen enn dyr i EU? 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 39
Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Under dette innlegget? Jeg finner ikke kommentaren. 

CF8A79C7-6088-4730-B926-F488FDF0D3A9.jpeg

Nei, dette 😀

B83046BD-95AA-48C5-AE29-EC34978A2961.png

• Liker 2
Skrevet
Baelfire skrev (1 minutt siden):

Men firmaet i seg selv selger produkter til land som tester på dyr, så det blir for dumt å bruke som argument at det ikke testes akkurat her, når det testes andre steder.

Hvis sminken som hun reklamerer for og som selges i Norge ikke er testet på dyr så mener jeg det formilder saken litt. 
Ellers høres det ikke ut som at hun lever etter påstanden om at hun er i mot dyretesting ellers heller. Så da kan hun egentlig bare slette alle spor etter hva hun har funnet på å si som hørtes bra ut før og stå for det hun driver med. 

• Liker 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Det er forbudt å teste på dyr i Norge og eu. Så grunnen til at de ‘bare’ tester i Kina er jo at de ikke har noe valg. Mener du at dyrene i Kina lider mindre under testingen enn dyr i EU? 

Jeg mener at bedriften kunne hatt sitt på det tørre så lenge sminken som blir brukt ikke er testet på dyr. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lin11 said:

Ja, hun skrev at det er forbudt å selge produkter som er testet på dyr i Norge. Det er blank løgn! EA selger produktene sine som er dyretestet i Norge. Men hun bryr seg ikke, så lenge hun kan tjene penger. Da driter hun i alle dyr som må gjennomgå smertefulle forsøk, der de blir festet i stropper og dryppet væsker inn på øynene....men det er jo bare kaniner liksom, og de bor jo ikke i Norge.... så da så 

• Liker 34
Gjest Lin11
Skrevet
Klink skrev (6 minutter siden):

Ikke som jeg vet noe om? 

Da er produktene hun reklamerer for blitt testet på dyr i Kina. 

Skrevet
1 minutt siden, Klink said:

Hvis sminken som hun reklamerer for og som selges i Norge ikke er testet på dyr så mener jeg det formilder saken litt. 
Ellers høres det ikke ut som at hun lever etter påstanden om at hun er i mot dyretesting ellers heller. Så da kan hun egentlig bare slette alle spor etter hva hun har funnet på å si som hørtes bra ut før og stå for det hun driver med. 

Hjelpes. Så da er det bare å støtte i vei da altså, så lenge dyrene innenfor EUs grenser ikke er berørt. Samme med resten. Selv om man har sluttet å spise kjøtt fordi man er imot dyremishandling. 

• Liker 34
Skrevet
Baelfire skrev (1 minutt siden):

Hjelpes. Så da er det bare å støtte i vei da altså, så lenge dyrene innenfor EUs grenser ikke er berørt. Samme med resten. Selv om man har sluttet å spise kjøtt fordi man er imot dyremishandling. 

Så bra at hun gjør litt da, selv om hun ikke gjør alt. 

Gjest Finlay
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Det ser veldig snålt ut at CBE, som er etter eget utsagn er "stolt medlem av Dyrevernalliansen", går god for Elizabeth Arden. Det er bare ikke forenelig. https://dyrevern.no/velg-dyrevennlig/hygiene-og-kosmetikk/

Hun må jo ha meldt seg ut av Dyrevernalliansen😅

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/09/13/stopp-dyretesting/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...