Minnie Mus Skrevet 22. juni 2021 #45101 Skrevet 22. juni 2021 5 minutter siden, Klementine said: Enig. Det er ikke så mange som gidder å bruke pengene sine hos henne, da gjenstår annonsører som dette her som overhodet ikke holder seg til de store influencerne! Og dette her skal forsørge familie på fire med privatskole og villa. Jeg fatter det ikke. Luftslottet er iferd med å sprenge... Jeg er ikke lagd sånn at jeg ønsker andre mennesker noe vondt, men når man går ut og reklamerer der uskyldige og uvitende barn blir brukt for å tjene penger, da går rullegardina mi ned 😡 Barn og dyr er noe av det som står mitt hjerte nærmest, de er vesener man så absolutt IKKE bruker for å tjene penger! 32
Gjest Lin11 Skrevet 22. juni 2021 #45102 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (7 timer siden): Vel, den såkalte "blodfansen" (les: de som ikke er negative i CBEs kommentarfelt eller er kritiske til denne tråden) blir ofte omtalt som dumme. De tror at CBE er venninna deres, ja, de skjønner ikke at det ikke er en dagbok, men en bedrift. Høres det kjent ut? Og tenk at CBE innbiller seg at målgruppen hennes er høyt utdannede, kjøpesterke kvinner? Hørt noe så dumt?! Mer "livets harde skole", skal jeg tro de faste brukerne i denne tråden. Snakker om ræva debatteknikk og ufine hersketeknikker Jeg er enig i at å kalle noen for feite Navere, eller fra livets harde skole er ræva og ufine hersketeknikker. At folk som leser blogg og forsvarer CBE er fra livets harde skole, skal man ikke se på noe som negativt. Endret 22. juni 2021 av Lin11
Isild Skrevet 22. juni 2021 #45103 Skrevet 22. juni 2021 Mymble skrev (39 minutter siden): Hun ser virkelig ikke sammenhengen hun! Skjønner hun ikke at selskapet kan la være å selge produktene sine i Kina? Synes også det er litt spesielt å bruke "🙂"-emojien i denne konteksten.. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/20/hudpleie-prevage-fra-elizabeth-arden/ Hva i alle dager er det hun mener her da. Så hvis Kina har påbud om å dyreteste produkter som skal selges der, så har ikke CBE annet valg? Eller Elisabeth Arden for den del. De kan (og bør) begge boikotte markedet i Kina. 36
Klink Skrevet 22. juni 2021 #45104 Skrevet 22. juni 2021 Frøken Scott skrev (30 minutter siden): Akkurat! Jeg har brukt uttrykket blodfans flere ganger. Og det er basert på hva de skriver, ikke hvordan de ser ut, eller hvor de jobber. Når man forsvarer ALT, ikke ser feil i noe av det uetiske våset som formidles, og blir oppskjørtet hver gang bedriften kritiseres....da er man over middels engasjert i fanklubben. Betegnende er det jo også at det nærmest aldri skrives noe om bedriften på eget initiativ. Det er alltid kritikk av kritikken som formidles. Hva gjelder beskyldninger om å være "dumme" antar jeg det kommer fra noe av det @Felis er inne på over her. Hvordan man framstår. Å sluke dette narrativet betyr i beste fall at man er naiv og lett påvirkelig. Å mene at foreldre uansett vet best, selv om barndom selges til høystbydende...vel, det reiser en del spørsmål i mitt hode, i hvertfall. Jeg driter i hvor mye du veier, hva fettprosenten din er, hvilken størrelse du bruker, eller hva du tjener....forsvarer du manglende etikk og moral, brudd på barns rettigheter, juks, løgn, kroppspress, og ellevill miljøfiendtlig kjøpefest....da er du enkel i min bok. Er dette noe mer greit å kalle noen som er uenig med seg? Da har man i mine øyne tapt diskusjonen når man bare kommer med hvor dum er du eller lignende. 9
Klink Skrevet 22. juni 2021 #45105 Skrevet 22. juni 2021 (endret) pøbelsara skrev (2 timer siden): OK? Men jeg tolket også som sitat av et brukt begrep. Som jeg ganske riktig observert av Aricia, ikke brukte i mitt innlegg som det var et svar på. Det er et brukt begrep i tråden her. Siden det sto såkalte «blodfansen» så tenkte jeg at det var i sånn hermetegn. Endret 22. juni 2021 av Klink 6
Frøken Scott Skrevet 22. juni 2021 #45106 Skrevet 22. juni 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Er dette noe mer greit å kalle noen som er uenig med seg? Da har man i mine øyne tapt diskusjonen når man bare kommer med hvor dum er du eller lignende. Det er en forskjell på å relatere beskrivelsen til hva som ytres, og å gå på utseende, vekt, og jobb, (som ingen vet noe om, og som er helt irrelevant) Jeg forholder meg til hva som ytres, ikke fettprosenten til han/hun bak ytringen. 22
Klink Skrevet 22. juni 2021 #45107 Skrevet 22. juni 2021 Frøken Scott skrev (Akkurat nå): Det er en forskjell på å relatere beskrivelsen til hva som ytres, og å gå på utseende, vekt, og jobb, (som ingen vet noe om, og som er helt irrelevant) Jeg forholder meg til hva som ytres, ikke fettprosenten til han/hun bak ytringen. Det er greit nok men « er du dum?» har vel aldri vært en god debattskikk? Eller «hvor dum går det an å bli» Det sier like mye noe om en person det også, kun fordi en er uenig i en diskusjon. 10
Elina123 Skrevet 22. juni 2021 #45108 Skrevet 22. juni 2021 Isild skrev (14 minutter siden): Hva i alle dager er det hun mener her da. Så hvis Kina har påbud om å dyreteste produkter som skal selges der, så har ikke CBE annet valg? Eller Elisabeth Arden for den del. De kan (og bør) begge boikotte markedet i Kina. Har hatt enkelte produkter fra EA tidligere, men etter at CBE reklamerer for dem og at jeg derfor finner ut at de tester på dyr i Kina, så er det aldri mer kjøp derfra for min del! 27
NewStart87 Skrevet 22. juni 2021 #45109 Skrevet 22. juni 2021 BuffyTheVampire skrev (1 time siden): Oi, lurer på hvor lenge den her får stå 🤨 Ser ut som den er borte allerede. 17
NewStart87 Skrevet 22. juni 2021 #45110 Skrevet 22. juni 2021 Se der ja. Et innlegg med barn i reklame. 15
NewStart87 Skrevet 22. juni 2021 #45111 Skrevet 22. juni 2021 Som sagt, barna har egentlig ikke sommerferie, de skal jobbe i sommer. 32
Frøken Scott Skrevet 22. juni 2021 #45112 Skrevet 22. juni 2021 Klink skrev (4 minutter siden): Det er greit nok men « er du dum?» har vel aldri vært en god debattskikk? Eller «hvor dum går det an å bli» Det sier like mye noe om en person det også, kun fordi en er uenig i en diskusjon. Nå er det sjelden det er en diskusjon i tilfellene jeg sikter til. Det er kritikk av kritikk. Så forsvares alskens idioti fra bedriften. Til slutt konkluderes det med at man er misunnelig. En diskusjon inneholder gjerne noen argumenter. Ikke bare "det synes jeg er helt greit, ikke noe galt i det, alt er superdupert, du er bare misunnelig på livet/kroppen/pengene/huset/ekteskapet/suksessen/osv" 26
Nikea Skrevet 22. juni 2021 #45113 Skrevet 22. juni 2021 Jeg får lyst til å rive meg i håret når jeg leser svarene om dyretesting, det er jo bare svada. 41
Minnie Mus Skrevet 22. juni 2021 #45114 Skrevet 22. juni 2021 2 minutter siden, NewStart87 said: Ser ut som den er borte allerede. Så det, kommentaren er fjernet. Hvorfor kan ikke frua av Særp bli en som fronter boikott mot Kina og alle grusomheter disse menneskene gjør mot dyr? Det er jo fra Kina covid 19 er kommet også.... Men neida, så lenge HUN kan fylle kontoen sin, så driter hun i både mennesker og dyr 😡 38
Minnie Mus Skrevet 22. juni 2021 #45115 Skrevet 22. juni 2021 Just now, Nikea said: Jeg får lyst til å rive meg i håret når jeg leser svarene om dyretesting, det er jo bare svada. Jepp, svada og løgn. Hun lyver til leserne og følgerne sine 21
Klink Skrevet 22. juni 2021 #45116 Skrevet 22. juni 2021 Selvfølgelig driter hun i dyretesting så lenge hun får betalt for det. 19
Populært innlegg odipodis Skrevet 22. juni 2021 Populært innlegg #45117 Skrevet 22. juni 2021 Har ei venninne med litt under 2000 følgere på Instagram som reklamerer for Hej Albert. Og Twistshake Baby. Sier litt om populariteten når CBE med sine 300 000+ følgere må ty til de samme annonsørene. Og synd barna må jobbe, ferie eller ei. 71
123Frustrert Skrevet 22. juni 2021 #45118 Skrevet 22. juni 2021 NewStart87 skrev (31 minutter siden): Ser ut som den er borte allerede. https://imgur.com/a/GJwptyN men dette står, på Instagram under piknik. 44
NewStart87 Skrevet 22. juni 2021 #45119 Skrevet 22. juni 2021 123Frustrert skrev (4 minutter siden): https://imgur.com/a/GJwptyN men dette står, på Instagram under piknik. Under dette innlegget? Jeg finner ikke kommentaren. 3
NewStart87 Skrevet 22. juni 2021 #45120 Skrevet 22. juni 2021 Og mer eksponering av barn på Instagram story.. Koselig tid med mor og barn må selvfølgelig deles med alle. 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå