Smascha Skrevet 22. juni 2021 #45041 Skrevet 22. juni 2021 Liker godt håret hennes. Hun kler veldig å ha lugg og litt varmere blondtoner. Dyktig frisør! 8
Pust Skrevet 22. juni 2021 #45042 Skrevet 22. juni 2021 CecilieX skrev (1 time siden): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/20/hudpleie-prevage-fra-elizabeth-arden/#comments Dette innlegget sier en hel del om hvor galt det kan gå når man bruker influencere i markedsføring. For det første er jeg utrolig overrasket over mangelen på kvalitet i selve innlegget. Det er åpenbart klipp og lim og direkte oversettelse fra kampanje materiell. Flere steder ser man at formateringen ikke er endret på, slik at redigeringer som feks å sette inn «å» blir i et annet format. Fremmedordene florerer. Selv lurer jeg på hvordan en aplikator kan være avkjølende. Meg bekjent må den i så fall kjøles ned først.... Ikke selges det inn som personlige erfaringer heller. Det er flere steder hvor formuleringen «skal ha effekt» er brukt. Altså at noe er lovet fra produsenten men ikke erfart. Da blir det jo lite troverdig og på linje med vanlig reklame. Dersom representanter fra EA leser kommentarfeltet antar jeg de blir askegrå i fjeset. Siste rest av troverdighet forsvinner der. For der råder forvirringen. Hva med de andre merkene som hun har elsket? Bruker hun dem ikke lenger? Svarene er jo vage nok: Det handler om samarbeidet. Episk diskusjon om dyretesting. Det er stort sett kommentarer som slår negativt ut for annonsøren. Dette kan de umulig være fornøyde med. Lurer også på hvorfor det ikke er reklame for EA på Instagram. Bloggen har jo en brøkdel av lesere i forhold til Instagram. Antar det handler om hva EA har betalt for, men det fremstår jo som lite bevandret i SoMe-markedsføring å gjøre det valget. Siden hun åpenbart har andre favorittmerker som følgerne både har positive erfaringer med og som CBE har troverdighet i forhold til, er det jo litt rart at de ikke har samarbeid med disse. Det er jo bruk over tid som vil gi den beste reklameverdien. Jeg forbinder ikke CBE med hastverksarbeid, så jeg lurer på hva som har skjedd. Den siste delen av bloggteksten på annonsen for E Arden er, som du sier, pussig. Den ligner ikke på den første delen, som er litt mer personlig formulert, og har preg av å være hentet fra produktomtaler som ligger på nettet, vært en runde i Google translate og pyntet litt på. https://www.myer.com.au/p/elizabeth-arden-prevage-anti-aging-eye-serum Det er synd CBE ikke har tatt seg tid til å lage en ordentlig annonsetekst, men det kan jo hende kunden betaler dårlig og det ikke er verdt jobbingen. 25
Rev. Revenge Skrevet 22. juni 2021 #45043 Skrevet 22. juni 2021 Det er mer jobb med google-søk, klipp og lim, og google-oversettelse enn å skape en egen, troverdig og overbevisende salgstekst etter min mening. Om annonsøren betaler dårlig, betaler de likevel for et vel uført oppdrag og ikke slurv. 19
Emma Marie Skrevet 22. juni 2021 #45044 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har idag klaget CBE inn til forbrukertilsynet, og kommer til å fortsette med det. Oppfordrer andre til å gjøre det samme. Gjelder sterkt redigerte bilder uten å merke at de er redigerte, samt redigering av hud der hudpleieprodukter er reklameproduktet. 33
Minnie Mus Skrevet 22. juni 2021 #45045 Skrevet 22. juni 2021 Skulle ikke forundre meg om en representant for EA plutselig dukker opp i kommentarfeltet her og forsvarer både produkter og CBE, sånn som bakeren og Balion 😂 27
Pust Skrevet 22. juni 2021 #45046 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Mulig det @Revenge o'Cavatina, at det tar mindre tid å formulere selv enn å omformulere en mekanisk oversatt produktomtale, men da forutsetter man at tekstforfatteren både har litt forståelse for innholdet og evne til å skrive både lettfattelig og semi-vitenskapelig om de påståtte virkestoffene. Endret 22. juni 2021 av Pust Rettet formulering 18
Benazim Skrevet 22. juni 2021 #45047 Skrevet 22. juni 2021 Jeg synes fryktelig synd på henne, som er gift med en mann som er helt tydelig opphengt i at kvinner skal være veldig tynne og ha en BMI helt nederst i normalvekt-skalaen, og som mener at mange helt normalvektige er feite. (Hilsen kvinne med en BMI på 21,5.) 47
Emma Marie Skrevet 22. juni 2021 #45048 Skrevet 22. juni 2021 Lafamiglia skrev (3 minutter siden): Jeg synes fryktelig synd på henne, som er gift med en mann som er helt tydelig opphengt i at kvinner skal være veldig tynne og ha en BMI helt nederst i normalvekt-skalaen, og som mener at mange helt normalvektige er feite. (Hilsen kvinne med en BMI på 21,5.) Helt enig. Jeg grøsser når jeg ser på han og tenker at han er fryktelig skadelig. 35
Rev. Revenge Skrevet 22. juni 2021 #45049 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Pust skrev (18 minutter siden): Mulig det @Revenge o'Cavatina, at det tar mindre tid å formulere selv enn å omformulere en mekanisk oversatt produktomtale, men da forutsetter man at tekstforfatteren både har litt forståelse for innholdet og evne til å skrive både lettfattelig og semi-vitenskapelig om de påståtte virkestoffene. Absolutt ikke uenig med deg. Men selv med akkurat denne salgsteksten for produktene er det etter min mening såpass mye slurv at en enklere formulert tekst ville fremstå mer troverdig for en med god erfaring innen nettopp tekstformidling. Endret 22. juni 2021 av Revenge o'Cavatina 15
Populært innlegg neon_sun Skrevet 22. juni 2021 Populært innlegg #45050 Skrevet 22. juni 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Jeg synes fryktelig synd på henne, som er gift med en mann som er helt tydelig opphengt i at kvinner skal være veldig tynne og ha en BMI helt nederst i normalvekt-skalaen, og som mener at mange helt normalvektige er feite. (Hilsen kvinne med en BMI på 21,5.) Nå må jeg bare si noe som har brent inne ganske lenge hos meg. Dette er ikke direkte til deg jeg siterer, men det er desverre en trend her inne og jeg har selv gått på samme "smell". Vi må slutte å forsvare kroppene våre i denne debatten. For det blir gjort det til stadighet, utsagnet "for jeg er hverken feit eller missunnelig" dukker for ofte opp her. Og det sier mye om hva bloggen signaliserer, og det sier litt om hvordan vi blir påvirket, desverre. Er ikke min stemme viktig om jeg er overvektig? Har jeg ikke rett til å mene noe om jeg er overvektig. Når forummedlemmene begynner å oppgi BMI' en sin her, da er det gått et steg for langt. Det er helt tydelig at det finnes smarte, oppegående forumbrukere her som kommer med svært gode og nyanserte refleksjoner. Ikke la dette forsvinne i våre holdninger til kroppene våre, vær så snill! For det er en form for påvirkning det også, og det går i feil retning! Verdien av oss går langt over kroppsstørrelse. 103
Benazim Skrevet 22. juni 2021 #45051 Skrevet 22. juni 2021 neon_sun skrev (3 minutter siden): Nå må jeg bare si noe som har brent inne ganske lenge hos meg. Dette er ikke direkte til deg jeg siterer, men det er desverre en trend her inne og jeg har selv gått på samme "smell". Vi må slutte å forsvare kroppene våre i denne debatten. For det blir gjort det til stadighet, utsagnet "for jeg er hverken feit eller missunnelig" dukker for ofte opp her. Og det sier mye om hva bloggen signaliserer, og det sier litt om hvordan vi blir påvirket, desverre. Er ikke min stemme viktig om jeg er overvektig? Har jeg ikke rett til å mene noe om jeg er overvektig. Når forummedlemmene begynner å oppgi BMI' en sin her, da er det gått et steg for langt. Det er helt tydelig at det finnes smarte, oppegående forumbrukere her som kommer med svært gode og nyanserte refleksjoner. Ikke la dette forsvinne i våre holdninger til kroppene våre, vær så snill! For det er en form for påvirkning det også, og det går i feil retning! Verdien av oss går langt over kroppsstørrelse. Jeg er helt enig Og derfor beklager jeg innlegget mitt. Men det er jo dessverre sånn at man automatisk blir sett på som "feit og misunnelig" dersom man kritiserer et utseende-ideal som ligger helt nederst innenfor det som her helsemessig forsvarlig. Jeg ville bare få fram at det ikke bare er "feite" som misliker det når menn mener at kvinner må være nærmest "helt skrapa" for å kunne være attraktive. Også "ikke-feite" synes at det er helt på trynet. 32
Gjest Finlay Skrevet 22. juni 2021 #45052 Skrevet 22. juni 2021 neon_sun skrev (12 minutter siden): Nå må jeg bare si noe som har brent inne ganske lenge hos meg. Dette er ikke direkte til deg jeg siterer, men det er desverre en trend her inne og jeg har selv gått på samme "smell". Vi må slutte å forsvare kroppene våre i denne debatten. For det blir gjort det til stadighet, utsagnet "for jeg er hverken feit eller missunnelig" dukker for ofte opp her. Og det sier mye om hva bloggen signaliserer, og det sier litt om hvordan vi blir påvirket, desverre. Er ikke min stemme viktig om jeg er overvektig? Har jeg ikke rett til å mene noe om jeg er overvektig. Når forummedlemmene begynner å oppgi BMI' en sin her, da er det gått et steg for langt. Det er helt tydelig at det finnes smarte, oppegående forumbrukere her som kommer med svært gode og nyanserte refleksjoner. Ikke la dette forsvinne i våre holdninger til kroppene våre, vær så snill! For det er en form for påvirkning det også, og det går i feil retning! Verdien av oss går langt over kroppsstørrelse. Takk
neon_sun Skrevet 22. juni 2021 #45053 Skrevet 22. juni 2021 Lafamiglia skrev (5 minutter siden): Jeg er helt enig Og derfor beklager jeg innlegget mitt. Men det er jo dessverre sånn at man automatisk blir sett på som "feit og misunnelig" dersom man kritiserer et utseende-ideal som ligger helt nederst innenfor det som her helsemessig forsvarlig. Jeg ville bare få fram at det ikke bare er "feite" som misliker det når menn mener at kvinner må være nærmest "helt skrapa" for å kunne være attraktive. Også "ikke-feite" synes at det er helt på trynet. Og jeg beklager at det var akkurat du som ble sitert, for dette var ikke personavhengig, du var tilfeldigvis bare den siste i en lang rekke. Har gjort det selv 28
Pust Skrevet 22. juni 2021 #45054 Skrevet 22. juni 2021 neon_sun skrev (7 minutter siden): Nå må jeg bare si noe som har brent inne ganske lenge hos meg. Dette er ikke direkte til deg jeg siterer, men det er desverre en trend her inne og jeg har selv gått på samme "smell". Vi må slutte å forsvare kroppene våre i denne debatten. For det blir gjort det til stadighet, utsagnet "for jeg er hverken feit eller missunnelig" dukker for ofte opp her. Og det sier mye om hva bloggen signaliserer, og det sier litt om hvordan vi blir påvirket, desverre. Er ikke min stemme viktig om jeg er overvektig? Har jeg ikke rett til å mene noe om jeg er overvektig. Når forummedlemmene begynner å oppgi BMI' en sin her, da er det gått et steg for langt. Det er helt tydelig at det finnes smarte, oppegående forumbrukere her som kommer med svært gode og nyanserte refleksjoner. Ikke la dette forsvinne i våre holdninger til kroppene våre, vær så snill! For det er en form for påvirkning det også, og det går i feil retning! Verdien av oss går langt over kroppsstørrelse. Dette er så viktig! Selv den som ser på påvirkerne med et kritisk blikk, sitter igjen med «noe»; et inntrykk som man prøver å forsvare seg mot. Man kan gjerne se på kontoene/bloggene som viser perfekte kropper og tenke at det man ser er både latterlig og urealistisk - på grunn av posering og retusjering - men inntrykket blir uansett værende, det er opplevd og det legger seg oppå andre, lignede inntrykk fra både påvirkere og vanlig reklame. Vi er ikke immune, selv om vi er voksne. 26
Pust Skrevet 22. juni 2021 #45055 Skrevet 22. juni 2021 Revenge o'Cavatina skrev (24 minutter siden): Absolutt ikke uenig med deg. Men selv med akkurat denne salgsteksten for produktene er det etter min mening såpass mye slurv at en enklere formulert tekst ville fremstå mer troverdig for en med god erfaring innen nettopp tekstformidling. Enig. Annonsen hadde blitt mye bedre med en gjennomført personlig og enkel «Caroline-tekst». 10
Luka_S Skrevet 22. juni 2021 #45056 Skrevet 22. juni 2021 neon_sun skrev (48 minutter siden): Nå må jeg bare si noe som har brent inne ganske lenge hos meg. Dette er ikke direkte til deg jeg siterer, men det er desverre en trend her inne og jeg har selv gått på samme "smell". Vi må slutte å forsvare kroppene våre i denne debatten. For det blir gjort det til stadighet, utsagnet "for jeg er hverken feit eller missunnelig" dukker for ofte opp her. Og det sier mye om hva bloggen signaliserer, og det sier litt om hvordan vi blir påvirket, desverre. Er ikke min stemme viktig om jeg er overvektig? Har jeg ikke rett til å mene noe om jeg er overvektig. Når forummedlemmene begynner å oppgi BMI' en sin her, da er det gått et steg for langt. Det er helt tydelig at det finnes smarte, oppegående forumbrukere her som kommer med svært gode og nyanserte refleksjoner. Ikke la dette forsvinne i våre holdninger til kroppene våre, vær så snill! For det er en form for påvirkning det også, og det går i feil retning! Verdien av oss går langt over kroppsstørrelse. Amen! Det er ikke måte på hvor slanke, veltrente, travle, velutdannede og vellykkede man "må" være for å kunne svare i denne tråden! Ikke for å peke ut noen, altså, men jeg har også observert trenden du beskriver, og det går ikke alltid bare på kropp. 35
123Frustrert Skrevet 22. juni 2021 #45057 Skrevet 22. juni 2021 Luka_S skrev (17 minutter siden): Amen! Det er ikke måte på hvor slanke, veltrente, travle, velutdannede og vellykkede man "må" være for å kunne svare i denne tråden! Ikke for å peke ut noen, altså, men jeg har også observert trenden du beskriver, og det går ikke alltid bare på kropp. Noe av grunnnen til at «feit og misunnelig» blir brukt @neon_sun er at cbe har brukt de i kommentarfeltet om personer som bruker forumet her. Hun har omtalt «oss» for feire og misunnelige. Så det er bakgrunnen, ikke at man faktisk ikke er det 😀 20
Luka_S Skrevet 22. juni 2021 #45058 Skrevet 22. juni 2021 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Noe av grunnnen til at «feit og misunnelig» blir brukt @neon_sun er at cbe har brukt de i kommentarfeltet om personer som bruker forumet her. Hun har omtalt «oss» for feire og misunnelige. Så det er bakgrunnen, ikke at man faktisk ikke er det 😀 Jeg vet det, men det slår ut i et veldig behov for å forsvare seg mot disse "anklagene", virker det som. Det er synd. Vekt, utseende, familiesituasjon, jobbtittel og utdannelse på de som skriver i denne tråden bør være uvesentlig. 35
neon_sun Skrevet 22. juni 2021 #45059 Skrevet 22. juni 2021 123Frustrert skrev (7 minutter siden): Noe av grunnnen til at «feit og misunnelig» blir brukt @neon_sun er at cbe har brukt de i kommentarfeltet om personer som bruker forumet her. Hun har omtalt «oss» for feire og misunnelige. Så det er bakgrunnen, ikke at man faktisk ikke er det 😀 Ja, det vet jeg godt. Desto større grunn til å ikke la det bli fokus. Men som sagt, jeg skjønner det, og har skrevet det selv. Jeg er med under kammen 13
Keaton Skrevet 22. juni 2021 #45060 Skrevet 22. juni 2021 Luka_S skrev (1 minutt siden): Jeg vet det, men det slår ut i et veldig behov for å forsvare seg mot disse "anklagene", virker det som. Det er synd. Vekt, utseende, familiesituasjon, jobbtittel og utdannelse på de som skriver i denne tråden bør være uvesentlig. Det er en strategi fra influencere som ønsker et spesielt narrativ om KG-brukere; Nav-folk som ikke har utdanning eller noe peiling på hva de snakker om. Da er det enklere å avfeie kritikken, særlig om narrativet er godtatt blant «folk flest». 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå