Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ang testing på dyr og Elisabeth Arden, så prøver Caroline elegant å vri seg unna saken i kommentarfeltet. Vedlegger bilde fra dyrevern.no470C2ED8-FDDB-420B-8588-7D39F65AD19B.thumb.png.1c39ae92c302494096036498dab7d4a8.png

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NewStart87 skrev (12 timer siden):

Det at Elizabeth Arden blir testet på dyr… Leser ikke Caroline om produktene hun anbefaler eller er hun klar over det, men blåser i det fordi det er pengene som rår? 

Kommentar om dyretesting på bloggen...

Screenshot_20210621-102403_Chrome.jpg

• Liker 18
Gjest Lin11
Skrevet
MacBeth skrev (13 minutter siden):

Kommentar om dyretesting på bloggen...

Screenshot_20210621-102403_Chrome.jpg

Minner meg om diskusjonen når de solgte solkrem fra Nivea. Samme argumentasjon. 

Skrevet

Har lagt igjen to spørrende, men saklige, kommentarer angående dyretesting i innlegget. Begge har blitt slettet uten å bli publisert. Tydelig at hun ikke har noe godt svar annet enn disse svært få, dårlige argumentene sine.

• Liker 38
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun har åpent kommentarfelt.  Hun gidder ikke svare på spørsmål folk kommer med, og blir dritsur hvis noen kommer med noe hun tolker som kritikk.

• Liker 44
Skrevet (endret)
Luvinesta skrev (13 timer siden):

Jeg lurer også på hvor dette kommer fra. For jeg kan ikke huske å ha lest en eneste kilde der hun påstår at "kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16". Ikke fra henne og ingen som jeg har spurt har klart å hoste det opp, så jeg er rimelig sikker på at dette er en "sannhet" som har blitt konstruert her inne.

Derimot husker jeg utsagn som at rumpa er den samme som hun alltid har hatt da hun ble spurt om hun hadde operert den i en eller annen nettavis. Eller at hun bruker samme størrelsen. Ikke ett ord om at hun alltid har veid det samme eller at kroppen aldri har forandret seg. Om man henger mye på KG så er det ikke rart man starter å tro på mange av spekulasjoner og overdrivelsene som kommer frem i denne tråden. Men selv om noe blir nevnt 1000 ganger gjør det ikke til en sannhet.

Og hver gang paret gjør noe som oppfattes som "provoserende" for enkelte så blir det shitstorm her inne. Og folk overgår hverandre i å være eklest mulig, komme med flest sleivspark og latterligjøring. Hva er det med kropp som gjør enkelte kvinner så fordømte sinte? Treffer det et sårt punkt? Er det enklere og mer tilfredstillende å kjefte på andre og gjøre trente og slanke kropper til tabu og at de automatisk er spiseforstyrret og fronter pro-ana ? Overvekt (som er faretruende høyt i Norge i dag) er mye verre for kroppen enn å være slank/trent og spise sunt...

Du har fått svar fra Lavande, med lenke og greier. 

Så da kan du kanskje fjerne påstanden din om at dette er en sannhet som er konstruert her inne? 

Takk! :blomst: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 45
Skrevet

Hvis hun har hatt samme rumpe siden hun var 15 år, hva er da poenget med de rumpe-øktene til Netfit? 

• Liker 47
Skrevet
Gunvald skrev (4 minutter siden):

Hvis hun har hatt samme rumpe siden hun var 15 år, hva er da poenget med de rumpe-øktene til Netfit? 

Godt poeng. Et typisk eksempel på hvordan Treasures-eiernes forsøk på å bortforklare noe (leseres berettigede mistanke om rumpeinnlegg/bilderedigering) totalt ødelegger for noe annet (forretningsgrunnlaget til Netfit). Gang etter gang så lærer de aldri å tenke gjennom om en uttalelse kan komme tilbake og bite dem i rumpa fordi det ikke passer med tidligere uttalelser.

Jeg anbefaler å benytte seg konsekvent av sannheten. Det gjør det så enkelt å huske tidligere uttaleser og alt passer så fint sammen uten å måtte komme på stadige ad hoc forklaringer. 

• Liker 29
Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Hun er altså veldig imot testing på dyr: 

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/09/13/stopp-dyretesting/comment-page-2/

Men det gjør ingenting om de hun annonserer for tester på dyr for salg i andre land?  Hun blir bare kvalm hvis Elisabeth Arden selger produkter i Norge som er testet på dyr? 

Og logikken er? 

Logikken er at hun bryr seg ikke om ting er testet på dyr eller ei så lenge hun kan tjene penger på det. Det samme gjelder barns personvern. Alt er til salgs :)  

• Liker 47
Skrevet

Jeg er selv imot dyretesting, og er du imot det er det rimelig enkelt (og åpenbart) å ikke støtte bedrifter som lar dyretesting skje i Kina. Seriøse bedrifter som bryr seg om dyr lar vær å selge i Kina, og beholder troverdigheten sin.

Poenget er at hun støtter en bedrift som driver dyretesting, uansett hvor i verden det er. Hun ønsker å generere penger til Elizabeth Arden, mens jeg unngår slike bedrifter totalt. Hvorfor i alle dager skal jeg betale for noe som testes på dyr selv om det er på andre siden av kloden? Det finnes så mange bra produkter av bedrifter som aldri tester på dyr, at det ikke er verd det. Jeg mistet det lille jeg hadde av respekten for henne nå.

Jeg har aldri hørt om noen som er imot dyretesting som syns det er ok å bruke produkter som selges i Kina (og dermed er dyretestet likevel). Det er noe man lett lærer så fort man setter seg inn i dette. Logikken er bare feil. "Fordi det ikke skjer her, så er det greit". 

• Liker 48
Skrevet
On 6/19/2021 at 5:57 PM, Monimoni said:

Til å henge så mye på KG, så har du overraskende lite info om CBE, må jeg si. Hun er jo berømt for at hun påstår at hun ikke har forandret seg siden 16-årsalderen. 🍑

On 6/19/2021 at 12:38 AM, Klink said:

Nå kverulerer jeg vel igjen, men trodde cbe mente at hun bruker samme str på klær nå som da hun var 16? Ikke at kroppen ikke har hatt noen forandringer? Eller tar jeg helt feil? 

On 6/19/2021 at 1:08 AM, Hallepalle2 said:

Du tar feil. Hvorfor tror du at du får med deg alt cbe har sagt og skaper tvil om hva andre skriver? 

14 hours ago, Luvinesta said:

Jeg lurer også på hvor dette kommer fra. For jeg kan ikke huske å ha lest en eneste kilde der hun påstår at "kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16". Ikke fra henne og ingen som jeg har spurt har klart å hoste det opp, så jeg er rimelig sikker på at dette er en "sannhet" som har blitt konstruert her inne.

Derimot husker jeg utsagn som at rumpa er den samme som hun alltid har hatt da hun ble spurt om hun hadde operert den i en eller annen nettavis. Eller at hun bruker samme størrelsen.

45 minutter siden, pøbelsara said:

Du har fått svar fra Lavande, med lenke og greier. 

Så da kan du kanskje fjerne påstanden din om at dette er en sannhet som er konstruert her inne? 

Takk! :blomst: 

Det er konstruert her inne. Å gå fra utsagn om at rumpa er den samme som da hun var 16 da hun blir spurt "Ny rumpe?"  til å automatisk bli "Hun er jo berømt for at hun påstår at hun ikke har forandret seg siden hun var 16" er et perfekt eksempel på ting som blir dratt ut av kontektst her og servert som en sannhet. Jeg skriver jo til og med det i mitt eget innlegg over her om du hadde lest det. Det er vesentlig forskjell på å si at en kroppsdel er den samme som da, til at ingenting ved kroppen har forandret seg. Det ser vel du også om du legger godvilja til.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Lavande skrev (11 timer siden):

Vedr. "utsagn om rumpa": Hun kommenterte i eget kommentarfelt i august 2019 at den ikke hadde vokst, da hun har hatt den samme rumpen siden hun var 15 år.

Dokumentasjon:

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/01/fra-fallet-nordre-til-lokken-fjellgard/#comment-897564

20210621_013929.thumb.jpg.015c64612e53e012200f75781c940758.jpg

Og 

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/01/fra-fallet-nordre-til-lokken-fjellgard/#comment-897820

20210621_013914.thumb.jpg.6cdd85d4cb6b4a47928eaf71ff8a66fb.jpg

"Rumpa mi har på ingen måte vokst, har hatt den rumpen siden jeg var 15 år". 

Hva mener CBE med det utsagnet? @Luvinesta

Endret av Marioposa
  • Liker 34
Skrevet
Luvinesta skrev (15 minutter siden):

Det er konstruert her inne. Å gå fra utsagn om at rumpa er den samme som da hun var 16 da hun blir spurt "Ny rumpe?"  til å automatisk bli "Hun er jo berømt for at hun påstår at hun ikke har forandret seg siden hun var 16" er et perfekt eksempel på ting som blir dratt ut av kontektst her og servert som en sannhet. Jeg skriver jo til og med det i mitt eget innlegg over her om du hadde lest det. Det er vesentlig forskjell på å si at en kroppsdel er den samme som da, til at ingenting ved kroppen har forandret seg. Det ser vel du også om du legger godvilja til.

Hun har i mange år insistert på at hun bruker str. Xs.

Hun sa for litt siden at hun og lk har vært vektstabile i mange år. Se bilde av kommentarfelt

Hun har også flere ganger fått spørsmål/ kommentarer om vekt eller at hun ser godt ut med litt flere kg ( sånne kommentarer er helt unødvendige og bør ikke gis til noen), da har hun svart at kroppen/ lår/ rumpe ikke har forandret seg.

Noen av disse kommentarer kan sannsynligvis finnes i kommentarfelt.

EE8E4277-1182-4F00-806A-B6D989673DD9.png

• Liker 23
Skrevet (endret)
On 4/14/2021 at 9:46 PM, Frk.Fjas said:

Er jo ikke behov for å posere i unaturlige stillinger når kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16 år vel?! 🤣 

On 8/18/2020 at 10:07 PM, 123Frustrert said:

Jeg synes hun har veldig mye fokus på brystene sine. Det går ikke en dag uten at de vises villig frem på Instagram. Hun ville nok fått mye kritikk om hun hadde skrevet åpent at hun hadde operert brystene, men det er direkte å lyve når hun hele tiden sier at kroppen hennes ikke har forandret seg siden hun var 16 år og at hun trives i egen kropp. Kroppen hennes, som alle andre sin, har forandret seg på 16 år år og kroppen er faktisk ikke et resulatat av trening. 

On 6/25/2020 at 8:14 AM, 123Frustrert said:

Men om cbe hadde vært ærlig om bryst operasjon eller ei, har det noe å si? Hun har skrevet gjentatte ganger at man skal være fornøyd som man er og understreker gang på gang at hun er velsig fornøyd med seg selv, ja faktisk så fornøyd at hun titt og ofte skriver « dette vet du tydeligvis ikke noe om, JEG derimot vet best» og ikke har kroppen min forandret seg de siste 15 årene heller. Hofter, bryst og midje er helt lik  nå som før jeg ble gravid. 

Problemet til cbe er at uansett om hun sier hun har operert brystene, faller store deler av budskapet til bloggen til å falle; kroppen har faktisk forandret seg til tross for ekstremt fokus på trening og kosthold, og hun er faktisk ikke så fornøyd med seg selv.  Det er faktisk ikke så picture perfeckt alt, slik som hun skal ha det til. 
Hun vill derfor ha blitt tatt i nok en løgn  😀

On 10/25/2020 at 3:49 PM, Maydis8 said:

Hvorfor kan hun ikke bare innrømme at hun har fikset puppene? I stedet for å late som om kroppen hennes aldri har forandret seg og at hun er naturlig slik. 

On 9/11/2020 at 5:57 PM, 123Frustrert said:

😂😂det der hadde jeg hørt glemt, men det er sant det. Hun skrev jo at hun kunne gå på cafe rett etter trening fordi hun svettet. Merkelig at akkurat svetteproduksjonen har forandret seg, men resten av kroppen er helt lik som for 15 år siden. Fascinerende!

Var inne på bloggen og så i kommentarfeltet og blir helt slått ut av hvor totalt egoistisk, frem og dum cbe virker. Diskusjon under matinntak og trening er jo helt av en annen verden og når dette er argumentet 

«Liinn: Jeg tror de fleste forstår at det ikke er det som er budskapet. 14 år gamle jenter er også milevis unna målgruppen min.»

merker jeg at all tvil om at dama bare spiller dum blir borte. 

On 8/20/2020 at 6:10 PM, 123Frustrert said:

hun skriver at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16 og at hun ser slik ut pga kosthold og trening. Når en person delvis av å vise brystparti kan det så men diskuteres. Du diskutere en langrennsløpere prestasjoner ut fra hvordan de prestere i skisporet, ikke sant? Ikke etter hvordan de gjør det på håndballbanen. 
 Og du vet like godt som oss at det er mye å ta cbe for, men her diskuteres hva som skrives på bloggen, og det er for det meste bryst og  eksponering av barn. Kan ikke komme på så mye annet.. 

On 8/18/2020 at 9:12 PM, miamiamia said:

Som i tillegg har en brystvorte som peker faktisk oppover.

"kroppen min har ikke forandret seg siden jeg var tenåring"

Og her @pøbelsara kan du se konsenkvensene av at man drar ting ut av kontekst og ballen begynner å rulle. Å si at en kroppsdel ikke har forandret seg er ikke det samme som å påstå at hele kroppen er helt lik.

@123Frustrert Da må du komme med noen kilder. Å si at man bruker samme størrelse som før er heller ikke det samme som å si at kroppen ikke har forandret seg siden man gikk på vgs. Det er utrolig mange i 30 årene som bruker samme størrelse nå som da man var ungdom, som også har samme vekt. Men det er ikke det samme som at kroppen ikke har forandret seg. Når man skal komme med en påstand så må man også kunne klare å dokumentere det. Og nå var det ikke diskusjon om graviditeten, men om at hun vistnok selv har sagt at kroppen er akkurat den samme som da hun var 15/16. 

Endret av Luvinesta
  • Liker 9
Gjest Lin11
Skrevet
Luvinesta skrev (10 minutter siden):

Og her @pøbelsara kan du se konsenkvensene av at man drar ting ut av kontekst og ballen begynner å rulle. Å si at en kroppsdel ikke har forandret seg er ikke det samme som å påstå at hele kroppen er helt lik.

@123Frustrert Da må du komme med noen kilder. Å si at man bruker samme størrelse som før er heller ikke det samme som å si at kroppen ikke har forandret seg siden man gikk på vgs. Det er utrolig mange i 30 årene som bruker samme størrelse nå som da man var ungdom, som også har samme vekt. Men det er ikke det samme som at kroppen ikke har forandret seg. Når man skal komme med en påstand så må man også kunne klare å dokumentere det. Og nå var det ikke diskusjon om graviditeten, men om at hun vistnok selv har sagt at kroppen er akkurat den samme som da hun var 15/16. 

Vi vet alle at Leder i Treasures AS har hatt problematikk med mat, og at LKE har gått fra fettprosent 11-12% prosent til 6%. Så det da vitterlig ikke KG som har behov for å bevise noe. At CBE har brukt str XS i alle år, er virkelig ikke logisk. 

Skrevet

På ene bildet i Elisabeth Arden-innlegget ligner hun utrolig mye på Elisabeth Andreassen. Ikke noe galt i det, altså, veldig flott dame, men hun er jo ca 30 år eldre enn Caroline.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...