Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
123Frustrert skrev (Akkurat nå):
CAROLINE BERG ERIKSEN

Med produksjonslinjer menes det at produktene som selges på markedet i Kina produseres helt andre steder enn produktene som selges i EU og Norge 🙂 Man bruker ikke samme «batchen» med ingredienser, f.eks.

Nå lurer jeg på om det faktisk finnes to tanker i hodet til denne bloggeren. At hun mener det ikke er dyretesting selv om de ikke bruker samme batch med ingredienser.. altså.,

Tenk å være i en alder hvor man har behov for anti-aging produkter, men likevel er så lite reflektert! 

• Liker 46
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Isild skrev (10 minutter siden):

Dette ble helt rart for meg også. Dyrene som blir testet for produkter som skal selges i Kina har det vel like forferdelig som dyr som evt ville blitt testet for salg i Norge. 

Her har hun nok lagt vekk sin motstand mot dyretesting til fordel for et samarbeid med Elisabeth Arden. Alt kan kjøpes for penger tydeligvis. Og DET er kvalmt. 

Ikke overraskende, med tanke på at barndom også er til salgs. Integritet setter åpenbart ikke mat på bordet. 

Endret av Lin11
Skrevet

Anbefaler ikke siste blogginlegg (11 år og piknik på stranden) om man er sensitiv for thinspo. Eller allergisk mot overdreven redigering av bilder.

• Liker 37
Skrevet

Nå har jeg skrevet en kommentar under blogginnlegget hennes ang EA produktene og dyretesting, der jeg henviste henne til dyrevernalliansen sine sider, og spurte hvorfor hun kunne påstå at de ikke tester på dyr. Ikke publisert gitt, sletta ble den. Er hun så redd for å bli tatt i nok en løgn? Var ei som spurte om CBE kunne garantere produktene ikke er testet på dyr, der CBE svarer "Det er forbudt ved lov å selge kosmetiske produkter som er testet på dyr i Norge og EU 🙂"

Fy søren sier jeg bare, hun lyver så det renner til følgerne sine 😡

• Liker 47
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Luvinesta skrev (55 minutter siden):

OK, om man skulle sett bort i fra at dette er 8(!) år, to graviditeter og barn siden.

Hvor i all verden leser du i det innlegget at kroppen hennes ikke har forandret seg siden hun begynte å trene? Det står ingenting om det i innlegget du linket til? 🤷‍♀️

Innrømmelsen over at hun brukte bh med push up i en periode og enkelte trodde hun hadde silikon er heller ikke det samme som å si at puppene/kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16. Det gir absolutt null mening å sammenligne. 

Du kommer jo ikke med noe dokumentasjon...

Dokumentasjonen står i kommentarene. At du ikke gidder å lese er ikke mitt problem. 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Isild skrev (54 minutter siden):

Dette ble helt rart for meg også. Dyrene som blir testet for produkter som skal selges i Kina har det vel like forferdelig som dyr som evt ville blitt testet for salg i Norge. 

Her har hun nok lagt vekk sin motstand mot dyretesting til fordel for et samarbeid med Elisabeth Arden. Alt kan kjøpes for penger tydeligvis. Og DET er kvalmt. 

Det er så kynisk at jeg har ikke ord. Hun kunne ikke brydd seg mindre om det var testet på dyr eller ikke, bare hun får pengene sine til å kjøpekjøpekjøpe. 

Kanskje det kommer et (betalt) tåredryppende innlegg om dyrevern snart. 😳

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

https://ethicalelephant.com/is-elizabeth-arden-cruelty-free/

Svaret er nei. Hvis man bryr seg om dyr, da. 

De argumentene hun kommer med er så hjernedøde at jeg har ikke ord. «Men det er jo borte i Kina, lissom. Det er jo ikke det samme!» 

At ingen klarer å fortelle henne hvor ufattelig lite intelligent hun fremstår. Hun minner mer og mer som en stereotypisk bimbo fra en eller annen tv-serie. Og dette kan man altså tjene penger på…. 

Skrevet (endret)
Frøken Scott skrev (34 minutter siden):

@Luvinesta

Hvorfor diskuterer du bare brukernes kommentarer? Dette er en tråd om bedriften og reklamekanalen CBE, det er meningen at du skal kommentere det som publiseres der. Du framstår helt uinteressert i temaet for tråden, kun metadebatt og kritikk av kritikken. Og da spesielt hver gang CBE publiserer noe krikkverdig. Disse noe maniske avsporingene er kun støy, det finnes ikke noe konstruktivt eller relevant i denne støyen.

Det er pussig hvordan avsporing og brukerdebatt bare er et problem når det gjelder kritikerne av tråden, mens @Klink, jeg og andre stadig vekk blir bedt om å redegjøre for hvorfor vi deltar i denne tråden. 

For å omskrive et vanlig argument her inne: Dette er ikke en uskyldig liten syklubb som møtes en gang i måneden. Dere diskuterer en navngitt person av kjøtt og blod i all offentlighet og denne tråden har gjentatte ganger hatt konsekvenser for bedriften. Da bør dere også kunne dokumentere påstander dere kommer med. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 9
Skrevet

Rent markedsføringsmessig sett, så kunne jeg, dersom jeg hadde blogg/insta eller annen SoMe med omdiskutert innhold, laget meg enn bruker på et nettsted hvor innholdet ble diskutert, og kverulerende bedt om dokumentasjon på alt. Det ville generert masse klikk til innholdet som ble diskutert, bidratt til å holde igang diskusjon som kunne gjøre at flere klikket seg inn for å sjekke det som ble diskutert, samt klikk hver gang noen skulle lete frem dokumentasjon…

• Liker 28
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (3 minutter siden):

Det er pussig hvordan avsporing og brukerdebatt bare er et problem når det gjelder kritikerne av tråden, mens @Klink, jeg og andre stadig vekk blir bedt om å redegjøre for hvorfor vi deltar i denne tråden. 

For å omskrive et vanlig argument her inne: Dette er ikke en liten, uskyldig syklubb som møtes en gang i måneden. Dere diskuterer en navngitt person av kjøtt og blod i all offentlighet og denne tråden har gjentatte ganger hatt konsekvenser for bedriften. Da bør dere også kunne dokumentere påstander dere kommer med. 

Og med «konsekvenser» så sikter du selvfølgelig til de gangene dette stakkars mennesket av kjøtt og blod har blitt tatt i  direkte lovbrudd og løgn? Sånt som firmaet hennes tjener millioner på? 
Dakar liten. 😱

Skrevet
Shopgirl2014 skrev (9 minutter siden):

For å omskrive et vanlig argument her inne: Dette er ikke en uskyldig liten syklubb som møtes en gang i måneden. Dere diskuterer en navngitt person av kjøtt og blod i all offentlighet og denne tråden har gjentatte ganger hatt konsekvenser for bedriften. Da bør dere også kunne dokumentere påstander dere kommer med. 

Jeg har forsøkt å unngå å skrive  det, men jeg reagerer også på at innlegg fra meg om cbe,  ikke brukere her, blir svart med det jeg trodde  var brukerdebatt. 

• Liker 6
Gjest Lin11
Skrevet
Albert LeMaitre skrev (5 minutter siden):

Rent markedsføringsmessig sett, så kunne jeg, dersom jeg hadde blogg/insta eller annen SoMe med omdiskutert innhold, laget meg enn bruker på et nettsted hvor innholdet ble diskutert, og kverulerende bedt om dokumentasjon på alt. Det ville generert masse klikk til innholdet som ble diskutert, bidratt til å holde igang diskusjon som kunne gjøre at flere klikket seg inn for å sjekke det som ble diskutert, samt klikk hver gang noen skulle lete frem dokumentasjon…

Høres ut som en strategi som enkelte influensere kunne lagt seg på. Særlig en som har problemer med inntjeningen. 

Skrevet
Klink skrev (13 minutter siden):

Jeg har forsøkt å unngå å skrive  det, men jeg reagerer også på at innlegg fra meg om cbe,  ikke brukere her, blir svart med det jeg trodde  var brukerdebatt. 

Nei, det er en firmakanal som diskuteres, i utganspunktet. Problemet er nok at eieren ikke helt skjønner forskjellen på firma, privatliv og barnsliv og surrer dette sammen selv. Så, alt som vises på bloggen og some er faktisk et firma og egentlig ikke en person. Jeg kjenner ikke cbe privat, og har heller ingen intensjon om å bli kjent med henne. 

• Liker 31
Skrevet
123Frustrert skrev (11 minutter siden):

Nei, det er en firmakanal som diskuteres, i utganspunktet. Problemet er nok at eieren ikke helt skjønner forskjellen på firma, privatliv og barnsliv og surrer dette sammen selv. Så, alt som vises på bloggen og some er faktisk et firma og egentlig ikke en person. Jeg kjenner ikke cbe privat, og har heller ingen intensjon om å bli kjent med henne. 

Det handlet ikke om cbe men ting som går på meg og mine intensjoner. 

• Liker 4
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (38 minutter siden):

Det som er pussig her er den manglende evnen/lysten til å forholde seg til temaet for tråden. 

Det er flott at tråden har satt fokus på løgn, juks, og bedritne uetiske forretningsmetoder i reklamekanalen. Enda flottere at det faktisk har fått konsekvenser 👌 Måtte det fortsette sånn 🙏

Personene av kjøtt og blod står BAK bedriften. Det er dette produktet vi blir presentert for vi diskuterer. Privatpersonene bak den glattpolerte urealistiske fasaden vet vi lite om, de er uinteressante.

Du må forsøke å hoste opp igjen det du har svelget rått. Dette er ikke venninna di. Dette er ikke ei trivelig nabokjerring som gir deg råd om ditt og datt. Det du tror du får se av livene deres er nøye regissert reklame. Dette er en kynisk og kalkulerende influencerbedrift. Du er kun en vare de selger til kunder.

Siste mann ut; slukk leirbålet 😏

• Liker 48
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Lille_Krokodille skrev (5 timer siden):

I dette innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/ sier hun jo også at brystene ikke hadde forandret seg heller, så hvis hverken magen, rompa eller brystene ikke har forandret seg i følge henne selv, hva tenker du om det, @Luvinesta?

Kanskje ikke den overdrivelsen herfra som du skal ha det til?

Luvinesta skrev (5 timer siden):

Null problem! :) Men nå trenger man jo bare å bla seg 2-3 sider for å finne dokumentasjonen på det latterligjørende skvipet jeg henviste til. Og denne dokumentasjonen finnes i motsetning til det angivelige famøse utsagnet til CBE om at ingenting ved kroppen har forandret seg siden hun var 15. Når man kan finne på sitater som ikke har skjedd så går det under sladder. Jeg mistenker jo selvsagt at du spør for å dra i gang mer brukerdebatt og få innleggene mine slettet. Men det er helt greit.

@lillekrokodille Jeg fant ingenting i innlegget om at brystene ikke hadde forandret seg siden hun var 16? Ikke magen heller. For noen år siden var flere overbevist om at jeg hadde silikon, såpass overbevist at jeg tror det ble en sannhet for veldig mange, mens sannheten var den at jeg bare brukte bh med push up.

At hun skriver at hun brukte bh med push up er da vitterlig ikke det samme som å si at brystene ikke har forandret seg siden hun var 16. Kom igjen'a...

Det er relativt drøyt å påstå at det ikke står noe om det i innlegget som  @Lille_Krokodilleviser til. 

Sitat: 

Obviously you have never seen my boobs 😛 They looked exactly the same post-birth as pre-birth (after breastfeeding of course) and I’m verry happy with them 🙂

Og så må man lese seg opp på brukerdebatt. Det er ikke å bli imøtegått. 

Du siterer 6 innlegg av 104 innlegg som bevis på påstanden om hva som er gjennomgående. Det faller på sin egen urimelighet. 

Endret av CecilieX
Feil bruker ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...