Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Tenk å vokse opp med foreldre som alltid sitter med mobilen eller kamera i hendene, for å knipse bilder av alt barna foretar seg og dele det med mange tusen ukjente mennesker :( Ikke særlig gode barndomsminner å se tilbake på.

Neida, men prinsesse rom  og privatskole veier nok opp for dette :ironi:

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
miss summers skrev (8 timer siden):

Skalldyr og sjømat dør jo på langt mer humant vis :sarkasme:

Syns ikke logikken holder helt mål, om hun kutter kjøtt for dyrevelferd. 

Selvfølgelig gir det mening. 

Fisk og skalldyr (bortsett fra oppdrettsfisk) har jo levd hele livet i frihet før de blir fanget. Er litt lettere å forsvare konsum av dette, kontra dyr som har levd hele livet i fangenskap i trange båser og bur 

• Liker 11
Skrevet

Det er mange som har spurt om hva de skal i sommerferien. Sikkert. 

• Liker 31
Skrevet
Gunvald skrev (22 minutter siden):

Det er mange som har spurt om hva de skal i sommerferien. Sikkert. 

Og hvem er alle disse som spør? Høyt utdannede kvinner i 30-40-års alderen? Ja, sikkert 🤣

• Liker 32
Skrevet
3 hours ago, Minnie Mus said:

Å jeg tenkte på om CBE kunne inngått en avtale med feks Brimi og gitt bort en ferie for noen som ikke har råd....

Hadde jo vært fantastisk! 

• Liker 5
Skrevet
lille sangfugl skrev (10 timer siden):

Jeg kommenterte at EA støtter dyretesting ved å velge å selge i Kina, men den ble heller ikke godkjent gitt. 

Nei, selvfølgelig. Fakta er at EA tester på dyr. Om dyret befinner seg i Kina, det er like mye dyretesting. 

• Liker 33
Skrevet
Kollontaj skrev (5 timer siden):

Det blir jo bare utgifter med ferien om de logger av, for dem er ferie en inntektsmulighet. 

Ja, men barna betaler prisen. 

• Liker 9
Skrevet

Fortell meg hvis jeg misforstår, men CBE sier at man ikke bruker samme "batchen" i Kina som i Norge. Men det er vel ikke radikalt andre ingredienser i kremen i Kina ift. i Norge? Eller er det slik at hvis du bor i Kina og kjøper samme kremen at den da inneholder helt andre ingredienser? Hvis den er lik er det vel det samme om den testes i Norge eller Kina?

• Liker 42
Skrevet (endret)
lenebu skrev (10 timer siden):

Fortell meg hvis jeg misforstår, men CBE sier at man ikke bruker samme "batchen" i Kina som i Norge. Men det er vel ikke radikalt andre ingredienser i kremen i Kina ift. i Norge? Eller er det slik at hvis du bor i Kina og kjøper samme kremen at den da inneholder helt andre ingredienser? Hvis den er lik er det vel det samme om den testes i Norge eller Kina?

Caroline-profilen redegjorde ganske grundig vedrørende dyretesting og EU/Kina i 2015, svar på likelydende spørsmål ser ut til å være mangelvare i 2021:

Direktelink her: "Caroline tipser: negler i farta - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2016/10/19/caroline-tipser-negler-farta/#comment-507814

Carolinebergeriksen-profilen forklarer: "Det er som nevnt over her ikke lov å selge kosmetikk som er testet på dyr i EU eller Norge. Hvis de likevel tester på dyr, så bryter de loven..."

Carolinebergeriksen-profilen redegjør: "Når det produseres et produkt så må hver enkelt «batch» av dette produktet sikkerhetstestes. Ingen av «batchene» som selges i EU eller Norge er dyretestet..."

Carolinebergeriksen-profilen fortsetter: "«batchene» som går til Kina er helt andre «batcher» som ikke har noe med «batchene» som går til EU å gjøre."

Videre konkluderer carolinebergeriksen-profilen med: "Dermed blir det feil å si at om det selges i Kina så er det samme produktet i bunn og grunn dyretestet."

Carolinebergeriksen.no-profilen runder av debatten: "...jeg synes det er urimelig å kreve at de ulike merkene skal trekke seg ut i fra et så stort marked som Kina.  

Carolinebergeriksen-profilen avslutter: "...så mener jeg også på at jeg har lest at det er myndighetene som utfører testingen, ikke produsenten."

Forøvrig er det mye annet artig å finne i akkurat dette blogginnlegget med kommentarfelt.

Endret av Revenge o'Cavatina
forkortet siteringer pga KG sitt særlige regelverk
  • Liker 38
Gjest Marsh
Skrevet
Tistelblad skrev (På 22.6.2021 den 23.32):

Ja, det er merkelig hvordan historien endrer seg. Jeg husker noe fra kommentarfeltet da det var snakk om reguleringen sist. Hadde hun kanskje litt skjeve tenner som hun ville endre på? Nei, da handlet det kun om bittet, og absolutt ikke at tennene hennes var skjeve på noen måte. Nei, sånne påstander skulle hun ha seg frabedt, for hun hadde nemlig helt fullstendig rette tenner. Så det så. Nå forteller hun at hun faktisk gjorde det av kosmetiske grunner i tillegg til korrigeringen av bittet. Sannheter endrer seg tydelivis med årene

Ja, og sånn går det når de sitter og glor på bilder av seg selv (eller i speilet) halve dagen...

Skrevet (endret)
lenebu skrev (8 timer siden):

Det er samme ingrediensene i mange (de fleste) av produktene som selges i EU og Kina(samt japan og USA som ikke har noen begrensninger på regler for dyretesting) men testingen er gjort annerledes dog enkelte ingredienser kan nok variere. Mye info om dette på:  Spørsmål og svar om dyretesting - Dyrevernalliansen. Kinas lover for testing av kosmetikk sier at alle utenlandske produkter skal testes på dyr før de kan bli solgt i landet, så Elizabeth Arden velger jo å selge i Kina og dermed blir jo dems produkter testet på dyr.

I mitt hode spiller det liten rolle hvem som tester, om det er myndigheter, innleide, et annet firma eller firmaet selv, det er varemerket som avgjør for meg. Så velger EA feks å selge sine produkter i Kina, så er de a big fat no no på min liste, selv om jeg vet at det produktet jeg kan kjøpe her ikke er dyretestet. Drøy sammenlikning: "Jeg er bestevenn med en som jeg vet mobber, for det er jo ikke meg hen mobber."

Det er vanskelig for forbrukere å vite nøyaktig hva som dyretestes, for: Noen selskaper hevder at de ikke dyretester, men kjøper likevel dyretestede ingredienser fra andre, eller betaler utenforstående til å utføre testingen for seg (linken over).

Derfor mener jeg at et firma som Treasures, som "brenner for dyrevelferd" så åpent, ikke bør fronte et firma som EA, for å gå foran som et godt eksempel og være informative ovenfor sine potensielle kunder. Hadde dem ikke vært så åpenlyst opptatt av dyrevelferd, hadde jeg sett gjennom fingrene på det og tenkt med meg selv at "ok men jeg kjøper ikke derfra"... 

Endret av MacBeth
skrivefeil ;)
  • Liker 42
Skrevet

Jaja. Nok et eksempel på at det for enkelte kanskje er klokest å ikke nødvendigvis ytre seg om alt. Testing på dyr, bålforbud, evolusjonsteorien, osv

• Liker 29
Gjest Lin11
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (6 timer siden):

Caroline-profilen svarte dette i 2015:

"Caroline tipser: negler i farta - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2016/10/19/caroline-tipser-negler-farta/#comment-507814

"Det er som nevnt over her ikke lov å selge kosmetikk som er testet på dyr i EU eller Norge. Hvis de likevel tester på dyr, så bryter de loven og det har jeg ikke noen grunn til å tro at de gjør."

Videre fortsetter hun:

"Når det produseres et produkt så må hver enkelt «batch» av dette produktet sikkerhetstestes. Ingen av «batchene» som selges i EU eller Norge er dyretestet, «batchene» som går til Kina er helt andre «batcher» som ikke har noe med «batchene» som går til EU å gjøre. Dermed blir det feil å si at om det selges i Kina så er det samme produktet i bunn og grunn dyretestet."

Så avslutter carolinebergeriksen.no med: "Dette er jo selvsagt opp til hver enkelt, men jeg synes det er urimelig å kreve at de ulike merkene skal trekke seg ut i fra et så stort marked som Kina. Når det er sagt så mener jeg også på at jeg har lest at det er myndighetene som utfører testingen, ikke produsenten."

Forøvrig er det mye annet artig å finne i akkurat dette blogginnlegget.

Samme svar ble publisert på IG i 2018, da i kortformat.

Gjest Finlay
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (6 timer siden):

Caroline-profilen svarte dette i 2015:

"Caroline tipser: negler i farta - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2016/10/19/caroline-tipser-negler-farta/#comment-507814

"Det er som nevnt over her ikke lov å selge kosmetikk som er testet på dyr i EU eller Norge. Hvis de likevel tester på dyr, så bryter de loven og det har jeg ikke noen grunn til å tro at de gjør."

Videre fortsetter hun:

"Når det produseres et produkt så må hver enkelt «batch» av dette produktet sikkerhetstestes. Ingen av «batchene» som selges i EU eller Norge er dyretestet, «batchene» som går til Kina er helt andre «batcher» som ikke har noe med «batchene» som går til EU å gjøre. Dermed blir det feil å si at om det selges i Kina så er det samme produktet i bunn og grunn dyretestet."

Så avslutter carolinebergeriksen.no med: "Dette er jo selvsagt opp til hver enkelt, men jeg synes det er urimelig å kreve at de ulike merkene skal trekke seg ut i fra et så stort marked som Kina. Når det er sagt så mener jeg også på at jeg har lest at det er myndighetene som utfører testingen, ikke produsenten."

Forøvrig er det mye annet artig å finne i akkurat dette blogginnlegget.

"Dette er jo selvsagt opp til hver enkelt, men jeg synes det er urimelig å kreve at de ulike merkene skal trekke seg ut i fra et så stort marked som Kina"

For en merkelig konklusjon. Hvem "krever" at de ulike merkene skal trekke seg fra markedet i Kina?

Her er det jo hun som skal si NEI til å bruke disse merkene, fordi Kina tester på dyr. Og som den dyrevennen hun påstår hun er, samt stolt medlem av Dyrevernalliansen, påvirke andre til å si nei. 

Istedet er hun blitt ambassadør for et slikt merke.

Det sier litt om hvor dypt kjærligheten til dyr stikker. Det er trist.

Skrevet

Nok en familiutflukt for å lage reklame. Stakkars barn som hele tiden tror de på turer sol foreldrene vil ta de med på, men så viser det seg at turene er pga reklame. Stusselig. Håper de drar på turer uten at de tar bilder til bloggen også.

• Liker 27
Skrevet
123Frustrert skrev (5 minutter siden):

Nok en familiutflukt for å lage reklame. Stakkars barn som hele tiden tror de på turer sol foreldrene vil ta de med på, men så viser det seg at turene er pga reklame. Stusselig. Håper de drar på turer uten at de tar bilder til bloggen også.

Det tror jeg dessverre er veldig lite sannsynlig. Alt må nok dokumenteres, hvis ikke er det bortkastet.

• Liker 27
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (30 minutter siden):

Jeg tror vi alle er enige om at det er feil å utlevere barna som dem gjør, og "bruke" dem mt på reklame, og konsekvenser dette kan få senere. På den andre siden:  Om barnet mitt er med meg fordi jeg må jobbe eller ei, så lenge barnet mitt har det gøy så spiller det liten rolle med hensyn til barnets velvære (isolert sett der og da). Heldige er de foreldre som har en jobb som er å ta bilder mens man går på tur. Vi vet heller ikke om hun sier til barna at "vil dere bli med mamma ut å ta litt bilder til jobben?" feks. Hvor mange ganger har ikke en mor tenkt: "ja men da slår jeg to fluer i en smekk, barna har det fint og jeg får gjort noe fornuftig". Vi ser jo aldri utflukter som ikke er jobbrelatert og uka har mange timer. (Nå prøver jeg hardt å være objektiv og konstruktiv kjenner jeg).

Jeg ypper ikke til bråk her, men jeg syns at slike kommentarer er irrelevante. Jeg ser poenget ditt og er enig, det er trist at barna blir satt i den settingen de gjør da vi ser dette fra en voksens perspektiv, men jeg tror ikke barna hennes der og da har det kjipt slik du antyder (med "stakkars"). De har det nok helt topp som får være med på alt mulig gøy, bare synd at medaljen har en bakside som kan gjøre vondt på et senere tidspunkt, og at formålet hovedsaklig er å tjene penger.

image.gif

Endret av MacBeth
  • Liker 22
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (31 minutter siden):

Det tror jeg ikke skjer. Hun dokumenterer jo stort sett hele dagen, hver eneste dag. Hun tar jo aldri fri. Hun har jo aldri lange nok pauser fra dokumenteringen til at det skal være tid til å være på tur med familien, uten at det blir vist frem. Det virker som om hun er livredd for at folk skal glemme henne hvis hun ikke konstant legger ut noe på instastory.   

Endret av Klaraku78
  • Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...