Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bremnes.Kari skrev (1 time siden):

Ok, litt røff start der, prøver igjen. (Interessant og smått ironisk at nye deltakere i tråden ofte får korreks for tonen sin her inne forresten).

Siden dere spør, og takk for oppklaringspørsmål @pøbelsara, jeg syns det er tøft av Caroline at hun makter å stå i det når det kommer så massiv kritikk (og ja, da mener jeg hovedsaklig her inne fra), og det aller meste ved hennes virksomhet er analysert og dissekert i stykker for lenge siden. Kombinert med (påstått) fallende engasjement og lesertall, og påfølgende fallende inntekt: jeg ser ikke hva hun har å tjene på å holde ut. Hun må gjøre det av pur stahet.

Nåja. Jeg heller mer mot at dette er det eneste hun faktisk kan, hun har ikke hatt en annen jobb i voksen alder. Hun har heller ingen fullført utdannelse annet enn et toårig kurs i journalistikk.

Stahet? Jeg velger å tro det er desperasjon. Hun har ingenting annet å by på.

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
2 minutter siden, Fufu said:

Stahet? Jeg velger å tro det er desperasjon. Hun har ingenting annet å by på.

Akkurat sånn som den siste setninga der. Tenk å legge seg om kvelden å vite at slike ting står om deg. Uansett hvor mye "hun fortjener det".

Skrevet (endret)
Bremnes.Kari skrev (2 minutter siden):

Akkurat sånn som den siste setninga der. Tenk å legge seg om kvelden å vite at slike ting står om deg. Uansett hvor mye "hun fortjener det".

Hva er det du rører om nå? Vennligst ikke tillegg meg meninger og holdninger jeg ikke har ytret.

Hvis hun kunne noe annet hadde hun nok kuttet ut bloggingen.

Endret av Fufu
  • Liker 20
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, Fufu said:

Hva er det du rører om nå?

Hvis hun kunne noe annet hadde hun nok kuttet ut bloggingen.

Hva rører du sjøl om? "Kjenner du Caroline privat" kanskje, siden du kan uttale deg om hva hun kan og ikke kan?

Skrevet
Bremnes.Kari skrev (Akkurat nå):

Hva rører du sjøl om? "Kjenner du Caroline privat" kanskje, siden du kan uttale deg om hva hun kan og ikke kan?

Nå må du roe deg ned. Les hva jeg skriver og forhold deg til det.

CBE har ikke fullført noen annen utdannelse enn et toårig kurs i journalistikk.

Hun har ikke hatt noen annen jobb i voksen alder enn bloggen.

Hvis hun kunne tjene penger på noe annet regner jeg med hun hadde valgt det for lenge siden.

• Liker 38
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, Fufu said:

Nå må du roe deg ned. Les hva jeg skriver og forhold deg til det.

CBE har ikke fullført noen annen utdannelse enn et toårig kurs i journalistikk.

Hun har ikke hatt noen annen jobb i voksen alder enn bloggen.

Hvis hun kunne tjene penger på noe annet regner jeg med hun hadde valgt det for lenge siden.

Du kan ta og roe deg ned. (Ser du hvordan du svarer her?)

Og jeg leste det du skrev, men ser du endrer på det etterpå. 

Ok, CBE gjør det hun kan fordi hun ikke kan noe annet. Hva har det med at jeg er imponert over at hun står i det å gjøre?

Skrevet
NewStart87 skrev (2 timer siden):

Unnskyld, men nå ble jeg lattermild her. :fnise:

Rumpa som kommer og går.

A06331F1-E412-4BD5-B967-8E3064747DB0.jpeg

Veldig...spesielt. 

• Liker 44
Skrevet

Du kan ta og roe deg ned. (Ser du hvordan du svarer her?)

Og jeg leste det du skrev, men ser du endrer på det etterpå. 

Ok, CBE gjør det hun kan fordi hun ikke kan noe annet. Hva har det med at jeg er imponert over at hun står i det å gjøre?

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så imponert når det er tydelig at det er desperasjon som gjør at hun fremdeles har en blogg.

• Liker 15
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Hallepalle2 said:

Hun leser aldri her inne, så det er nok null problem. 

Knekken på ABD? Det mener jeg er å tillegge et anonymforum for stor makt. Hun klarte da helt fint å svindle og gå konkurs helt på egenhånd. 

Jo, CBE leser her så klart. Det er jo dokumentert her gang på gang. (Se, jeg får det til!).

Vi trenger ikke diskutere ABD mer, det får bli påstand mot påstand.

Endret av Bremnes.Kari
Hun=cbe
Skrevet (endret)
Bremnes.Kari skrev (35 minutter siden):

Jo, hun leser så klart. Det er jo dokumentert her gang på gang. (Se, jeg får det til!).

Vi trenger ikke diskutere ABD mer, det får bli påstand mot påstand.

Fjernet 

Endret av pøbelsara
  • Liker 15
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara said:

Boka ttil ABD var jo full av løgn. Hun stjal tilogmed en superslem kommentar fra Helene Drage-tråden og hevdet at det var hets mot henne. Jeg har lest boka til AnneBrith og kritikken hun publiserte der, kom jo ikke herfra. Kanskje fra innboksen hennes, men ikke herfra. Tro meg, jeg har lest tråden hennes. jeg tenker at når man svindler, lyver, driver click baiting på høyt nivå og utnytter ressurssvake folk, så graver man sin egen grav. Å skylde på Kg-kritikk blir spesielt. Det var ikke KG som lurte hundre wanna-be-bloggere for en masse penger. 

CBE hevder jo uansett at hun aldri leser her inne, så da behøver vi jo ikke bekymre oss for at det som skrives her blir for tøft for henne.  Uansett rapporterer jeg regelbrudd og holder min sti så ren jeg kan. Men jeg skulle ønske hun leste kritikken om hvordan ungene eksponeres, og at hun synes det er tøft å lese. For det er virkelig ikke bra. 

Det var så klart KG kritikken var henta fra. Noe var sikkert fabrikkert ja, men hvor ellers er disse "anonyme forumene" alle bloggerne klager over? Det er jo her, oss. De vet det. Vi vet det. Trenger ikke late som noe annet.

Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara said:

Mener du at KG var skyld i konkursene og svindelanklagene mot ABD? 

Caroline leser her inne, mente jeg*

Skrevet

Caroline leser her inne, mente jeg*

Det er mulig hun gjør. Men hun hevder det motsatte. 

Og den andre boka - nei, det er feil. 

• Liker 23
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
Just now, pøbelsara said:

Det er mulig hun gjør. Men hun hevder det motsatte. 

Og den andre boka - nei, det er feil. 

Ja, hun sier så, men hun farer jo med løgn hele tiden, eller hva?

Den andre boka var ABDs noe flaue forsvarstale mot kritikken som framkom her inne. Ikke at det hjalp på hverken renommé eller likviditet. KG har stor fortjeneste for at den skuta sank.

Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva said:

Anne Brith Davidsen har vært en katastrofe forretningsmessig, DET var det som felte henne. Med mindre du ønsket å kalle Skatteetaten for løgnere?

«Selskapet har ikke overholdt reglene om separering av forskuddstrekk og dokumentasjon av bokførte opplysninger. Videre er det avdekket at selskapet ikke har innberettet lønn til styreleder i henhold til regelverket. I tillegg til dette er det blitt utdelt ulovlig utbytte til Davidsen.»

https://www.vg.no/rampelys/i/x3a7aG/skatteetaten-avdekket-mulige-straffbare-forhold-i-influencer-selskap

Etter Dagbladets avsløringer, havnet kursvirksomheten på Forbrukertilsynets bord. Konklusjonen ble at Anne Brith Davidsen hadde brutt markedsførings- og angrerettloven.

https://www.dagbladet.no/kjendis/skatteetaten-flere-brudd/73821740

Og hvem tipsa skatteetaten, holdt jeg på å si? Dama dreit seg ut og ble ferska. Jeg vil påstå hun hadde klart seg enormt mye bedre, tolk det som du vil, uten KG-kritikken.

Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Boka ttil ABD var jo full av løgn. Hun stjal tilogmed en superslem kommentar fra Helene Drage-tråden og hevdet at det var hets mot henne. Jeg har lest boka til AnneBrith og kritikken hun publiserte der, kom jo ikke herfra. Kanskje fra innboksen hennes, men ikke herfra. Tro meg, jeg har lest tråden hennes. jeg tenker at når man svindler, lyver, driver click baiting på høyt nivå og utnytter ressurssvake folk, så graver man sin egen grav. Å skylde på Kg-kritikk blir spesielt. Det var ikke KG som lurte hundre wanna-be-bloggere for en masse penger. 

CBE hevder jo uansett at hun aldri leser her inne, så da behøver vi jo ikke bekymre oss for at det som skrives her blir for tøft for henne.  Uansett rapporterer jeg regelbrudd og holder min sti så ren jeg kan. Men jeg skulle ønske hun leste kritikken om hvordan ungene eksponeres, og at hun synes det er tøft å lese. For det er virkelig ikke bra. 

Jeg har også lest den, og jeg fulgte med i ABD-tråden gjennom den mest opphetede perioden.

Om man jevnfører eksemplene ABD siterer i boka med tråden, og leser uttalelsene hun har sakset i kontekst, får man et helt annet inntrykk. Det er også symptomatisk at flere eksempler er enten postet av eller trigget av nye (trolle)brukere som kommer inn i tråden uten andre innlegg, og straks starter posting av "agn" for å framprovosere reaksjoner.

Jeg tenker mitt om akkurat det, må jeg si. Men sånn uten det aspektet også: Boka til ABD har et så lemfeldig forhold til kildebruk og dokumentasjon at den burde vært stoppet av forlaget, og dekningen av den i media var så mikronfonstativ-aktig og useriøs at man ikke vet hvor man skal begynne engang. De tok hverken boka, forfatteren eller tematikken på noe som liknet på alvor engang, så ikke særlig overraskende. Men en av de uthengte i boka gikk i det minste til sak som endte i forlik - hadde ABD kunnet underbygge de grove påstandene sine hadde ikke det blitt utfallet.

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...